FC Mariupol-AZ (do 8 aug, 20.00u (Oek) / 19.00u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
letscall
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 08 aug 2019, 20:05 Wat een rare frats ben jij.


Tim schreef: 08 aug 2019, 20:19 Hoezo? <KNIP> Daarnaast denk ik dat ajax ons kan helpen
Mocht je je nog afvragen hoezo.......
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

kuifje schreef: 08 aug 2019, 21:03 Een juiste prijs is voor ajax niet te betalen. Eerst en vooral moeten ze van onze talenten afblijven en vervolgens mogen ze straks het binnenlands record verpulveren als ze Boadu of Stengs willen halen. Wat nog beter zou zijn voor AZ is dat ze failliet gaan en er überhaupt geen profclub is in Amsterdam. Dan kunnen wij heel dat gebied leegroven.
Dat ben ik niet met je eens. Een zeer grote concurrent in de omgeving houdt de jeugdopleiding scherp.

AZ zou eens moeten beginnen zich verder te profileren naar al ons landelijke talent en de eigen aanhang. Om te beginnen in de terugwedstrijd tegen deze Oekraiense tegenstander. Gewoon een prominent reclamebord opofferen met de tekst " vandaag 7/* zelf opgeleide talenten in ons elftal"

Gisteren was overigens prima. AZ speelde aanvallend en hield de verdediging potdicht. 4 officiele wedstrijden gespeeld met allen een clean sheet, maar ook niet meer dan 5 kansen in totaal weggegeven. AZ is ijzersterk aan het seizoen begonnen!
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Als AZ de 3 0 winst nu voor thuis bewaard, hebben we dan ook een feestje. Gisteren was het te traag, maar we zijn ook niet in een vieze counter getrapt. Te veel kansen gemist, maar een beetje mazzel hadden we ook niet. De keepert van Mariupol is een grabbelaar met goed atletisch vermogen voor afstandsschoten, maar 0,0 klemvast. AZ moet thuis scherp zijn op afstuitende ballen. Verder was het een typische gedisciplineerde countertegenstander, uit een land die hoger op de ranglijst staat als Nederland. Voor nu voldoende, maar thuis moet het uiteraard beter.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Kilkenny schreef: 09 aug 2019, 08:43 Als AZ de 3 0 winst nu voor thuis bewaard, hebben we dan ook een feestje. Gisteren was het te traag, maar we zijn ook niet in een vieze counter getrapt. Te veel kansen gemist, maar een beetje mazzel hadden we ook niet. De keepert van Mariupol is een grabbelaar met goed atletisch vermogen voor afstandsschoten, maar 0,0 klemvast. AZ moet thuis scherp zijn op afstuitende ballen. Verder was het een typische gedisciplineerde countertegenstander, uit een land die hoger op de ranglijst staat als Nederland. Voor nu voldoende, maar thuis moet het uiteraard beter.
Dit was tegen Häcken en Fortuna ook al zo, iedereen bleef keer op keer stil staan wanneer er op doel werd geschoten waardoor de bal steeds bij de tegenstander belandde. Als we zouden anticiperen op een afketser dan heb je zo een paar dotten van kansen erbij.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 09 aug 2019, 08:47 Dit was tegen Häcken en Fortuna ook al zo, iedereen bleef keer op keer stil staan wanneer er op doel werd geschoten waardoor de bal steeds bij de tegenstander belandde. Als we zouden anticiperen op een afketser dan heb je zo een paar dotten van kansen erbij.
Inderdaad.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

pAZcal schreef: 08 aug 2019, 19:29 Ik heb te doen met Boadu. Heel de tijd die rotkeeper of een teen te kort.
Dat heb je als je te klein bent.

Ik ken wel een spits die bij dit soort ballen er drie had ingelegd.

:wink:

Ik vond het verder overigens een prima wedstrijd. Zowel de eerste als de tweede helft. Op het einde zakte het wat in, maar dat kan niet anders na 80 minuten lang gas geven. Jammer dat er niet één kans in ging. Dan was het gespeeld geweest. Nu moet je thuis eigenlijk twee keer scoren. Ben je lekker mee ...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Tim schreef: 08 aug 2019, 21:28 Als zij een Stengs of Boadu willen kopen, mogen ze best voorrang krijgen. Mits we wel gewoon een heel goede prijs krijgen en wij jongens die daar niet aan spelen toekomen kunnen huren.
:?

Heeft iemand gisteren bij de wedstrijd wodka zitten drinken?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

klotsen schreef: 08 aug 2019, 22:18 Vlaar verrast me nu al een paar wedstrijden met lange loepzuivere ballen.
Verdedigend deed hij het gisteren ook prima.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Lecompte schreef: 09 aug 2019, 04:52 Dat ben ik niet met je eens. Een zeer grote concurrent in de omgeving houdt de jeugdopleiding scherp.
Ik mag hopen van niet. Dat zou willen zeggen dat je externe factoren nodig hebt om te kunnen presteren en een goede opleiding te behouden. De kracht van AZ is ondermeer de interne motivatie, dat getuigt ook het topsportprogramma. Topsporters vinden de drive in hunzelf. Dus deze houding mag ook doordrongen zijn in de hele opleiding.

Zonder een ajax zouden een Van de Beek, De Ligt etc. hier hebben gespeeld en zou je ook veel meer publiek en sponsoren aantrekken. Dus ja, een goede concurrent is een dode concurrent.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Het is echt een enorme vooruitgang dat het lijkt alsof we totale controle hebben in de wedstrijden tot nu toe. Bizot heeft echt weinig moeten doen. Als je ziet hoe hoog we staan, met een relatief traag centrum, dan staan we tactisch wel echt heel erg sterk.

Goed, tegen betere tegenstander natuurlijk afwachten, maar ook wij gaan dan meer ruimte krijgen.

We spelen alleen maar tegen 10 man met de kont in de 16, dat is wel echt een teken van respect van de tegenstander naar AZ.

Zonde dat je geen goal maakt, maar het spel stemt mij wel tevreden, zeker zo vroeg in het seizoen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 09 aug 2019, 08:43 Als AZ de 3 0 winst nu voor thuis bewaard, hebben we dan ook een feestje. Gisteren was het te traag, maar we zijn ook niet in een vieze counter getrapt. Te veel kansen gemist, maar een beetje mazzel hadden we ook niet. De keepert van Mariupol is een grabbelaar met goed atletisch vermogen voor afstandsschoten, maar 0,0 klemvast. AZ moet thuis scherp zijn op afstuitende ballen. Verder was het een typische gedisciplineerde countertegenstander, uit een land die hoger op de ranglijst staat als Nederland. Voor nu voldoende, maar thuis moet het uiteraard beter.
Nouja de mazzel zat hem in het feit dat je wederom tegen een team speelt dat zijn spits mist en ook wederom tegen een team dat wel countermogelijkheden krijgt,maar ze niet weet te benutten er staat mij direct een uitbraak bij waar een speler van Mariupol heel ver op onze helft komt en dan gewoon een pass geeft naar echt helemaal niemand, gewoon de bal overdwars het veld intieft waar enkel AZ'ers staan.
Voor de rest eens.
Antti Opdam schreef: 09 aug 2019, 10:19 Dat heb je als je te klein bent.

Ik ken wel een spits die bij dit soort ballen er drie had ingelegd.

:wink:

Ik vond het verder overigens een prima wedstrijd. Zowel de eerste als de tweede helft. Op het einde zakte het wat in, maar dat kan niet anders na 80 minuten lang gas geven. Jammer dat er niet één kans in ging. Dan was het gespeeld geweest. Nu moet je thuis eigenlijk twee keer scoren. Ben je lekker mee ...
Druijf? :wink: :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie