AZ-BK Häcken (do 25 jul, 20.30u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

DeZuivelDuivel schreef: 26 jul 2019, 09:38 En wie roept er al maanden dat Vlaar ook een jaartje ouder wordt en het eeuwige leven niet heeft :wink:
Visionair :lol:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Joostess schreef: 26 jul 2019, 09:31 Bizot houdt de 0 door die kans van Hacken in de 2e helft te stoppen.
Klopt, maar hij stond bij die situatie wel weer te snel te ver voor zijn doel. Dat heeft ons al meerdere keren een tegendoelpunt opgeleverd. Dit keer pakte het gelukkig wel goed uit.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 26 jul 2019, 11:13 In de moordende hitte, tegen een uiterst defensieve tegenstander een zeer moeizame wedstrijd gezien. Ondanks bijna de gehele wedstrijd een overwicht en een aantal grote kansen gehad. Hacken is bijna niet over de middenlijn geweest en heeft twee kansen gehad. Goed was het allerminst, en vaak slordig, maar sommige mensen dramatiseren het wel onwijs. Gezien de hitte hebben ze wel veel energie in de wedstrijd gelegd. Pluspunt vond ik trouwens Owen Wijndal. Verdedigend speelde hij uitstekend en zat hij er kort op. Aanvallend kwam veel gevaar van hem. Zijn voorzetten kwamen niet altijd aan, maar die twee mega kansen van Stengs werden wel door hem aangegeven. Ik ben benieuwd of Ouwejan zijn plek terugkrijgt als hij weer helemaal wedstrijdfit is.
Dat laatste weet ik wel zeker. De voortzettingen van Wijndal waren van erbarmelijk niveau. Die goede kans van Stengs komt ook alleen maar omdat die bal weer zomaar voor zijn voeten valt. Die gele kaart was volledig bezopen en had bij een opgewonden scheidsrechter / VAR ook nog rood kunnen zijn.

AZ heeft trouwens ook maar ongeveer twee serieuze kansen gehad. Tot dat schot van Stengs - ver in de tweede helft - wist ik niet eens hoe de keeper van Hacken er uit zag ...
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AZ 4 Life schreef: 26 jul 2019, 11:13 In de moordende hitte, tegen een uiterst defensieve tegenstander een zeer moeizame wedstrijd gezien.

...

Gezien de hitte hebben ze wel veel energie in de wedstrijd gelegd.
Met de kanttekening dat AZ veelal niet de bereidheid uitstraalde om echt pijn te lijden. Óf ze tonen het niet, of ze zijn echt bang om pijn te lijden? Het zag er soms in ieder geval wat gemakzuchtig uit.

Ik moest tijdens de westrijd denken aan de WK-vrouwen die ook in de hitte tot het uiterste moesten gaan, maar dat zag er in ieder geval meer uit alsof ze tot het uiterste gingen.

Baalde wel van het gefluit van mensen die de hele wedstrijd geen geluid maken totdat ze een eigen speler uitfluiten. Sneu.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Overigens speelde de beste spits van Hacken, Jeremejeff ofzo, niet mee omdat hij niet was ingeschreven voor de wedstrijd. Hierdoor mag hij ook in de return niet mee doen en missen zij een speler die 7 goals en 5 assists maakte in 16 wedstrijden. Om nog maar even te benadrukken dat er niet veel soeps op het veld stond bij de Zweden.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Al met al was de lucht wel mooi, waren de niet-aangekomen passes ongeveer evenredig met de temperatuur gestegen. Waren Slot’s opstelling en wissels verstandelijk ver boven mijn niveau en mogen we op ons blote knieën danken dat hun bal op de lat ging en niet eronder.
Verder ben ik 75 euro lichter omdat zoonlief het witte AZ shirt heeft gekregen en is mijn aircopomp in mijn auto naar de klote. Terugweg naar regio Zwolle was lang en heel heet.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Denniz schreef: 27 jul 2019, 10:20 Al met al was de lucht wel mooi, waren de niet-aangekomen passes ongeveer evenredig met de temperatuur gestegen. Waren Slot’s opstelling en wissels verstandelijk ver boven mijn niveau en mogen we op ons blote knieën danken dat hun bal op de lat ging en niet eronder.
Verder ben ik 75 euro lichter omdat zoonlief het witte AZ shirt heeft gekregen en is mijn aircopomp in mijn auto naar de klote. Terugweg naar regio Zwolle was lang en heel heet.
Dat doe je zelf. ;)
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 26 jul 2019, 13:54 Dat laatste weet ik wel zeker. De voortzettingen van Wijndal waren van erbarmelijk niveau. Die goede kans van Stengs komt ook alleen maar omdat die bal weer zomaar voor zijn voeten valt. Die gele kaart was volledig bezopen en had bij een opgewonden scheidsrechter / VAR ook nog rood kunnen zijn.

AZ heeft trouwens ook maar ongeveer twee serieuze kansen gehad. Tot dat schot van Stengs - ver in de tweede helft - wist ik niet eens hoe de keeper van Hacken er uit zag ...
Wijndal was de beste man van het veld en gaf Stengs twee grote kansen. Dat niet elke voorzet goed was ben ik met je eens, al lag dat soms ook aan de bezetting voor de goal. Buiten die overtreding verdedigde hij bovendien ook scherp. Ik zie hem zijn plek wel behouden als hij geen gekke dingen doet.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 29 jul 2019, 12:22 Wijndal was de beste man van het veld
Als dat al zo was dan zegt dat echt alles over de rest van het veld.

Ik vond zijn drive ook wel goed. Maar naast die twee redelijk goede - edoch ook eenvoudige - ballen zaten ook ongeveer zes hele slechte.
Plaats reactie