Loting groepsfase Conference League (vr 1 sep, 14.30u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Een prachtige loting! Wel leuk dat ik overal lees dat Celtic niet meer het Celtic is van 2 jaar terug of eerder... Nou net of wij nog top zijn.. Koopmeiners, Boadu, Stengs en Bizot weg,, desniettemin moeten wij dit kunnen winnen als het Celtic gaat worden, wat ik wel denk. 50/50.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik zat net even de volledige loting te bekijken van de Europa League, en zag dat de verliezer van Rangers/Malmö net als de winnaar van Celtic/Jablonec in de heenwedstrijd thuis moeten spelen.

Ik neem aan dat Rangers en Celtic niet gelijktijdig thuis kunnen spelen, dus mocht Rangers verliezen van Malmö, dan worden mogelijk de wedstrijden tussen Celtic en AZ omgedraaid, of wordt Celtic-AZ 1 of 2 dagen naar voren verschoven.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Dario Hubner schreef: 02 aug 2021, 11:12 Celtic of Jablonec voor AZ
Ach ja, Jablonec. Ik weet niet meer precies wanneer maar daar heeft AZ al eerder tegen gespeeld. Logeren in Praag en vervolgens met een plaatselijk gehuurde touringcar naar Jablonec. De buschauffeur zat op het plein in Jablonec heerlijk pinten bier weg te tikken.
We zijn wel weer heelhuids in Praag teruggekomen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 02 aug 2021, 14:24Ach ja, Jablonec. Ik weet niet meer precies wanneer maar daar heeft AZ al eerder tegen gespeeld.
Seizoen 2011/2012.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

vriend schreef: 02 aug 2021, 14:24 Logeren in Praag en vervolgens met een plaatselijk gehuurde touringcar naar Jablonec. De buschauffeur zat op het plein in Jablonec heerlijk pinten bier weg te tikken.
Was dat die bus die door de Tsjechische politie eerst naar het verkeerde stadion (Mlada Boleslav) werd gestuurd, omdat ze dachten dat het een bus met Cypriotische supporters was?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 02 aug 2021, 14:31 Was dat die bus die door de Tsjechische politie eerst naar het verkeerde stadion (Mlada Boleslav) werd gestuurd, omdat ze dachten dat het een bus met Cypriotische supporters was?
Yep.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

AlkmaarForever schreef: 02 aug 2021, 14:30 Seizoen 2011/2012.
Derde voorronde Europa League. Thuis werd het 2-0 door goals van Wernbloom en Berg Gudmundsson. Uit werd het 1-1 met dank aan Benschop.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Gatalin schreef: 02 aug 2021, 12:13 Zat ook met die gedachte te spelen, maar de verplichte thuisquarantaine bij terugkomst houdt mij toch tegen. Dus wat mij betreft hopen dat Jablonec door gaat of dat het reisadvies aangepast wordt.
Thuis tegen Celtic vind ik ook mooi hoor. En er zitten al een hoop Schotten in Nederland (en bij AZ) dus het wordt dan evengoed wel een gezellige boel in Alkmaar.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Celtic geanalyseerd door de heren van Voetbal International: https://www.vi.nl/video/waarom-AZ-niet- ... ent-celtic
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dario Hubner schreef: 03 aug 2021, 09:06 Celtic geanalyseerd door de heren van Voetbal International: https://www.vi.nl/video/waarom-AZ-niet- ... ent-celtic
“AZ-Celtic kunnen we eigenlijk geen zinnig woord over zeggen”, maar ze praten er wel bijna 5 minuten over 😂.
Maar inderdaad, deze analyse had overgeslagen kunnen worden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 03 aug 2021, 10:57 “AZ-Celtic kunnen we eigenlijk geen zinnig woord over zeggen”, maar ze praten er wel bijna 5 minuten over 😂.
Maar inderdaad, deze analyse had overgeslagen kunnen worden.
Ze hadden inderdaad beter met die zin kunnen beginnen, zodat wij de rest konden skippen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ zit morgen bij de loting voor de groepsfase van de Conference League in Pot 1.

Deze clubs kan AZ loten:

Pot 2
Qarabag (Aze)
Maccabi Tel Aviv (Isr)
PAOK (Gri)
Stade Rennais (Fra)
Partizan (Ser)
CFR Cluj (Roe)
Zorya Luhansk (Oek)

Pot 3
Union Berlin (Dui)
CSKA Sofia (Bul)
Slovan Bratislava (Slw)
Jablonec (Tsj)
Alashkert (Arm)
Flora Tallinn (Est)
Kairat Almaty (Kaz)

Pot 4
Lincoln Red imps (Gib)
Randers (Den)
Omonia Nicosia (Cyp)
Anorthosis Famagusta (Cyp)
HJK Helsinki (Fin)
Maccabi Haifa (Isr)
Bodø Glimt (Noo)
Mura (Slv)

PS: Uit Pot 2 en 3 maar 7 mogelijke tegenstanders omdat daar ook Feyenoord (Pot 2) en Vitesse (Pot 3) in zitten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De leukste loting is op papier ook gelijk de zwaarste Rennes, Union Berlin, Bodo/Glimt zou een traditionele leuke loting zijn.

Er vallen ook hele vervelende lotingen te bedenken die op papier niet moeilijk zijn maar in de praktijk slopend qua reisafstand en soort voetbal : Qarabag, Kairat, Mura bijvoorbeeld.

Met het verleden in acht genomen zou de gunstigste loting denk ik PAOK, Flora Talinn, Lincoln Red Imps zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik hoop dat we tegen Bodø/Glimt loten. Ik heb ze nog nooit zien spelen, maar als ik het schaduwelftal-topic mag geloven spelen daar de grootste talenten van Europa. :wink:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Perry schreef: 27 aug 2021, 05:46 Ik hoop dat we tegen Bodø/Glimt loten. Ik heb ze nog nooit zien spelen, maar als ik het schaduwelftal-topic mag geloven spelen daar de grootste talenten van Europa. :wink:
Het Bodo Glimt van de afgelopen seizoenen was een topelftal (voor Noorse begrippen). Dat elftal zou het elke ploeg in de conference league moeilijk hebben gemaakt. Belangrijkste spelers waren Evjen, Zinckernagel, Hauge, Junker, Berg, Bjorkan en Saltness. Nu zijn de 1e 4 vertrokken en de verwachting is dat Berg en Bjorkan snel zullen volgen. Dan blijft alleen Saltness nog over.

Bodo moet bouwen aan een nieuw topteam. Als spits hebben ze Botheim aangetrokken die 9 doelpunten in de 1e 16 wedstrijden heeft gescoord en nu zelfs geselecteerd is voor het nationale team. Vorige week hebben ze nog een jong talent aangetrokken (Mugisha, grootste talent van 2e niveau) en gratis een doelpuntenmachine (Pellegrino, linkervleugelaanvaller) die bij zijn debuut bij Bodo meteen een hattrick scoorde. Verder hebben ze afgelopen half jaar vooral veel jonge talenten aangetrokken, waarvan het nog afwachten is hoe goed die worden, maar gelet op de afgelopen seizoenen hebben de scouting en trainer van Bodo wel een neusje voor talent en het ontwikkelen daarvan. Zou leuk zijn als AZ en Bodo in de groepsfase in dezelfde groep komen, want dat worden mooie open wedstrijden met heel veel aanvallend voetbal.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

uitlegfilmpje van 23 minuten over het verloop van de loting en 2 corpulente ex-balkan spelers die in een pak zijn gehesen om de loting te verrichten

Spannenddd
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Poule D it is...
Met CFR Cluj, Jablonec en als laatste Randers (DK)
Laatst gewijzigd door Ferry op 27 aug 2021, 12:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Cluj en Jablonec. Pretloting
Laatst gewijzigd door Dario Hubner op 27 aug 2021, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Lol we loten twee keer de sterkste ploeg met Rennes en Berlin, maar worden dan om onduidelijke redenen gelukkig niet bij AZ in de poul gezet.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Lekkere poule voor Vitesse..
Plaats reactie