Loting groepsfase Conference League (vr 1 sep, 14.30u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 12 dec 2021, 10:52 Dan is er geen open loting meer volgens de vooraf gestelde richtlijn en veroorzaakt scheve kansen. Dat zullen andere clubs niet zomaar oké gaan vinden denk ik.
Ik vermoed dat ze één extra balletje gaan toevoegen. Indien er een optionele onmogelijke loting uit zal komen (Spurs vs Leicester of Vitesse vs PSV) dat er dan een balletje getrokken zal worden met een wedstrijdnummer om te bepalen welke tegenstander verwisseld zal worden met Leicester of PSV.
Hoe sluiten ze normaal gesproken uit dat tegenstanders uit hetzelfde land tegen elkaar loten?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Grifo schreef: 11 dec 2021, 23:47 Ben wel echt benieuwd naar hoe ze de loting mbt Vitesse/Spurs nu gaan doen. PSV mag niet tegen Vitesse loten, en Leicester niet tegen Spurs. Het is nog onzeker of het Vitesse of Spurs gaat zijn. Is PSV nu ook al verzekerd van het ontlopen van de Spurs, mocht de Nyonse olichargie toch een datum vinden voor de wedstrijd van hun tegen Rennes?
En is Vitesse verzekerd van het ontlopen van Leicester bij plaatsing?
De UEFA heeft al beslist dat Tottenham-Stade Rennais niet meer gespeeld gaat worden. Ze moeten alleen nog beslissen wie er schuld heeft en wat er met de uitslag van de wedstrijd gaat gebeuren.
Zolang dat niet duidelijk is voordat de loting plaatsvind, dan zal het balletje Vitesse/Tottenham inderdaad niet tegen zowel PSV als Leicester City kunnen loten. Dat is in principe hetzelfde als in de voorrondes wanneer de vorige ronde nog niet gespeeld is. Ook dan kan een winnaar van zo'n wedstrijd niet loten tegen andere clubs uit beide landen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 12 dec 2021, 11:10 Hoe sluiten ze normaal gesproken uit dat tegenstanders uit hetzelfde land tegen elkaar loten?
Ze loten eerst een ongeplaatste club, en bekijken dan welke geplaatste tegenstanders mogelijk zijn. Van al die tegenstanders pakken ze een balletje en trekken er daar één uit. En daarbij ook rekening houdend met welke clubs er nog inzitten, zodat ze niet bij de laatste wedstrijd alsnog een wedstrijd tussen 2 clubs uit hetzelfde land krijgen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Forza AZ schreef: 12 dec 2021, 11:16 De UEFA heeft al beslist dat Tottenham-Stade Rennais niet meer gespeeld gaat worden. Ze moeten alleen nog beslissen wie er schuld heeft en wat er met de uitslag van de wedstrijd gaat gebeuren.
Zolang dat niet duidelijk is voordat de loting plaatsvind, dan zal het balletje Vitesse/Tottenham inderdaad niet tegen zowel PSV als Leicester City kunnen loten. Dat is in principe hetzelfde als in de voorrondes wanneer de vorige ronde nog niet gespeeld is. Ook dan kan een winnaar van zo'n wedstrijd niet loten tegen andere clubs uit beide landen.
Toen ik bovenstaande had gepost, had ik het besluit van de UEFA nog niet gelezen. Hoewel het voor de hand ligt dat Vitesse dus de ploeg gaat zijn die doorgaat, is dat nog niet zeker. De UEFA dient daar inderdaad rekening mee te houden. Bij voorrondes lijkt het hetzelfde, maar is het wel anders: bij voorrondes wordt er via een pre-loting al bepaald welke clubs tegen welke clubs uit zouden kunnen komen, waardoor dergelijke situaties bij voorbaat vermeden worden. Dat kan nu niet, want de procedure is al vastgelegd. Maar dit had de UEFA al moeten voorkomen, door het akkoord op de afgelasting nooit te geven. Ik geloof niet dat Tottenham 5 geschorste of geblesseerde spelers had op hun UEFA-lijst en hierdoor op minder dan 13 spelers uit had gekomen.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Grifo schreef: 12 dec 2021, 12:41 Toen ik bovenstaande had gepost, had ik het besluit van de UEFA nog niet gelezen. Hoewel het voor de hand ligt dat Vitesse dus de ploeg gaat zijn die doorgaat, is dat nog niet zeker. De UEFA dient daar inderdaad rekening mee te houden. Bij voorrondes lijkt het hetzelfde, maar is het wel anders: bij voorrondes wordt er via een pre-loting al bepaald welke clubs tegen welke clubs uit zouden kunnen komen, waardoor dergelijke situaties bij voorbaat vermeden worden. Dat kan nu niet, want de procedure is al vastgelegd. Maar dit had de UEFA al moeten voorkomen, door het akkoord op de afgelasting nooit te geven. Ik geloof niet dat Tottenham 5 geschorste of geblesseerde spelers had op hun UEFA-lijst en hierdoor op minder dan 13 spelers uit had gekomen.
Interessant is ook of jeugdspelers worden meegeteld. Ik meen mij incidenten te herinneren waar clubs gewoon hun jeugdelftal het veld in moesten sturen. Het grote Tottenham mag dan, met zijn 3 competitiewaardige elftallen aan spelers, niet als uitzondering dienen zou je zeggen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Dat dus. 36 spelers op de UEFA lijst. 8 besmettingen. Volgens mij kunnen ze nog meer dan genoeg spelers opstellen.

Hoe dan ook, de loting is geweest. De UEFA durfde het niet aan om een eerlijker loting te creëeren en heeft bij voorbaat Vitesse/Tottenham uitgesloten van loten tegen PSV en Leicester. Een voordeel voor zowel PSV als eventueel voor Vitesse (dus een nadeel voor alle overige clubs in de loting).

Morgen zitten wij in de pot (Youth League).
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Grifo schreef: 13 dec 2021, 14:04 Dat dus. 36 spelers op de UEFA lijst. 8 besmettingen. Volgens mij kunnen ze nog meer dan genoeg spelers opstellen.

Hoe dan ook, de loting is geweest. De UEFA durfde het niet aan om een eerlijker loting te creëeren en heeft bij voorbaat Vitesse/Tottenham uitgesloten van loten tegen PSV en Leicester. Een voordeel voor zowel PSV als eventueel voor Vitesse (dus een nadeel voor alle overige clubs in de loting).

Morgen zitten wij in de pot (Youth League).
Een nadeel voor ons omdat wij nu Leicester kunnen doorloten volgens mij.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 13 dec 2021, 14:28 Een nadeel voor ons omdat wij nu Leicester kunnen doorloten volgens mij.
De loting voor de 1/8e finale (25 februari) is pas na afloop van de 2e ronde (17 en 24 februari).
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 13 dec 2021, 14:04 Hoe dan ook, de loting is geweest. De UEFA durfde het niet aan om een eerlijker loting te creëeren en heeft bij voorbaat Vitesse/Tottenham uitgesloten van loten tegen PSV en Leicester. Een voordeel voor zowel PSV als eventueel voor Vitesse (dus een nadeel voor alle overige clubs in de loting).

Morgen zitten wij in de pot (Youth League).
In de voorronden wordt blijkbaar hetzelfde principe gebruikt, dus zo oneerlijk is het nou ook weer niet. Het is niet dat de andere tegenstanders in vergelijking met Leicester allemaal appeltje eitje zijn.

Loting om 12.00 uur.
The UEFA Youth League play-off draw is streamed live at 12:00 CET on Tuesday from Nyon.
_________________
"I don't know that!"
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Kilkenny schreef: 13 dec 2021, 14:37 In de voorronden wordt blijkbaar hetzelfde principe gebruikt, dus zo oneerlijk is het nou ook weer niet. Het is niet dat de andere tegenstanders in vergelijking met Leicester allemaal appeltje eitje zijn.
Zie mijn bovenstaande reactie op Forza AZ. Uiteindelijk maakt het ook niet zo heel veel uit, maar ik kan me voorstellen dat andere clubs wel baalden ervan. Ik denk dat men niet graag Leicester wilden loten en een iets kleinere kans daarop wel fijner hadden gevonden. Maar inderdaad, voor een ECL nummer 2 is elke EL afvaller nogal pittig.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Forza AZ schreef: 13 dec 2021, 14:35 De loting voor de 1/8e finale (25 februari) is pas na afloop van de 2e ronde (17 en 24 februari).
De regel is voor die ronde dat Nederlandse clubs elkaar niet kunnen loten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 13 dec 2021, 18:29 De regel is voor die ronde dat Nederlandse clubs elkaar niet kunnen loten.
Dat klopt, maar een club die van Vitesse wint, kan wel gewoon de volgende ronde tegen AZ of Feyenoord loten. Dat zou niet kunnen als de loting plaatsvindt voordat de vorige ronde gespeeld is. Maar omdat in dit geval de loting pas is na afloop van de ronde kan dat hier wel.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Leicester
Marseille
Bodo Glimt
Slavia Prague
Partizan Belgrado
Paok/Midtjylland



Leuke uitdagingen voor AZ.
Morgen 13:00 loting
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Leicester (mits ze het serieus nemen) en Marseille normaal gesproken maatje te groot. Rest zou in theorie moeten kunnen, hoewel Bodo wel makkelijk van Celtic wint
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 24 feb 2022, 22:01 Leicester
Marseille
Bodo Glimt
Slavia Prague
Partizan Belgrado
Paok/Midtjylland



Leuke uitdagingen voor AZ.
Morgen 13:00 loting
Uit dit rijtje wil je dan natuurlijk Slavia, Partizan of PAOK/Midtjtylland.
Bij Bodo/Glimt voorzie ik eigenlijk wel een LASK scenario. Op papier winbaar maar in de praktijk op een vreemde manier een kansloze missie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 24 feb 2022, 22:06 Leicester (mits ze het serieus nemen) en Marseille normaal gesproken maatje te groot. Rest zou in theorie moeten kunnen, hoewel Bodo wel makkelijk van Celtic wint
Bodø moet je zeker niet onderschatten. Die wonnen in de groepsfase thuis met 6-1 (!!!) van AS Roma en speelden uit 2-2.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 24 feb 2022, 22:20 Bodø moet je zeker niet onderschatten. Die wonnen in de groepsfase thuis met 6-1 (!!!) van AS Roma en speelden uit 2-2.
Als het Bodo/Glimt wordt betekent dat hier waarschijnlijk de terugkeer van adept multatuli
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

PAOK is de laatste mogelijke tegenstander. Die wonnen zojuist de strafschoppenserie van Midtjylland.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Kom maar door met Bodo, kunnen we gelijk zijn hoe goed die Solbakken is.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Tegen PAOK en Partizan hebben we op papier de meeste kans, maar daar zijn we al geweest. Leicester en Marseille zijn als ze het serieus nemen een maatje te groot. Bodø en Slavia zijn normaal gesproken gelijkwaardig, maar dat Bodø verrast mij te veel. Ik hoop dus op Slavia!
Plaats reactie