Loting groepsfase Conference League (vr 1 sep, 14.30u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Forza AZ schreef: 28 aug 2021, 07:15 Wedstrijdschema:
Alle thuiswedstrijden om 18:45. Uit alles om 21:00.

Qua rust heb je het liever andersom.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dario Hubner schreef: 28 aug 2021, 08:00 Het bewijs dat de UEFA meeleest op dit forum.
Nu nog wel hopen dat er uitsupporters toegestaan worden door de UEFA en de lokale autoriteiten.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Forza AZ schreef: 28 aug 2021, 10:34 Nu nog wel hopen dat er uitsupporters toegestaan worden door de UEFA en de lokale autoriteiten.
Klopt het dat dit vrijdag bekend wordt gemaakt?
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bob Ross schreef: 28 aug 2021, 12:00 Klopt het dat dit vrijdag bekend wordt gemaakt?
Op uefa.com staat dat binnen enkele dagen bekend wordt of de algehele ban op uitsupporters wordt opgeheven of niet. Er staat niet bij welke dag dat precies is, maar ik neem aan toch zeker wel voor eind van de week, aangezien de 1e speelronde al op 14-16 september is.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Roemenië, Tsjechië en Denemaeken. Qua reiskilometers lijkt het in ieder geval redelijk mee te zitten. Jammer dat het niet de meest aansprekende tegenstanders zijn. Hopelijk kan AZ in ieder geval flink wat punten pakken, zodat we komende jaren bijv. een geplaatste positie hebben in de kwalificaties. AZ kennende zullen we net wel/niet 2e worden.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DiepeMast schreef: 28 aug 2021, 14:41 Roemenië, Tsjechië en Denemaeken. Qua reiskilometers lijkt het in ieder geval redelijk mee te zitten. Jammer dat het niet de meest aansprekende tegenstanders zijn. Hopelijk kan AZ in ieder geval flink wat punten pakken, zodat we komende jaren bijv. een geplaatste positie hebben in de kwalificaties. AZ kennende zullen we net wel/niet 2e worden.
Die geplaatste positie had AZ nu ook al gehad.

Het is dat de coefficienten voor de 4e voorronde EL niet gebruikt werden voor de loting, maar dat de ronde waarin de clubs instroomden bepalend was. Zodat AZ met een ruim coëfficient alsnog tegen een club als Celtic kon loten.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Forza AZ schreef: 28 aug 2021, 21:32 Die geplaatste positie had AZ nu ook al gehad.

Het is dat de coefficienten voor de 4e voorronde EL niet gebruikt werden voor de loting, maar dat de ronde waarin de clubs instroomden bepalend was. Zodat AZ met een ruim coëfficient alsnog tegen een club als Celtic kon loten.
Je kunt zo'n positie ook zo weer kwijt raken. Wat dat betreft zou een jaartje met Europese overwinningen een goede bijdrage leveren aan het Europese coefficient van AZ voor de komende jaren.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 29 aug 2021, 11:02 Je kunt zo'n positie ook zo weer kwijt raken. Wat dat betreft zou een jaartje met Europese overwinningen een goede bijdrage leveren aan het Europese coefficient van AZ voor de komende jaren.
Exact, en één slecht jaar blijft je 5 jaar achtervolgen. Zowel financieel (premie op basis van de club coefficient) als sportief (loting). Daarom moet AZ ook nooit gaan voor een jaartje 6-8e worden om de jeugd te laten wennen zoals sommigen nu opperen. Als AZ dit jaar groepswinnaar wordt met 4+ overwinningen is dat inderdaad een hele goede bijdrage aan de toekomst.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 29 aug 2021, 12:00 Exact, en één slecht jaar blijft je 5 jaar achtervolgen. Zowel financieel (premie op basis van de club coefficient) als sportief (loting). Daarom moet AZ ook nooit gaan voor een jaartje 6-8e worden om de jeugd te laten wennen zoals sommigen nu opperen. Als AZ dit jaar groepswinnaar wordt met 4+ overwinningen is dat inderdaad een hele goede bijdrage aan de toekomst.
Mee eens dat AZ niet voor de 6e-8e plaats moet gaan. Maar er zijn jeugdspelers die beter zijn dan basisspelers. Als we Gudmunddson even wegdenken (die toch iedereen onterecht weg wil hebben) dan is Taabouni een betere 10 dan De Wit en Barasi een betere spits dan Pavlidis. Dus als je die spelers kansen gaat geven, ga je er niet op achteruit, integendeel. Of er moet nog een hele goede spits gekocht gaan worden, maar ik zie het niet meer gebeuren.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 29 aug 2021, 12:47 Mee eens dat AZ niet voor de 6e-8e plaats moet gaan. Maar er zijn jeugdspelers die beter zijn dan basisspelers. Als we Gudmunddson even wegdenken (die toch iedereen onterecht weg wil hebben) dan is Taabouni een betere 10 dan De Wit en Barasi een betere spits dan Pavlidis. Dus als je die spelers kansen gaat geven, ga je er niet op achteruit, integendeel. Of er moet nog een hele goede spits gekocht gaan worden, maar ik zie het niet meer gebeuren.
Dat moeten ze eerst nog maar eens bewijzen. Het gat tussen de KKD en top eredividie is gewoon ontzettend groot en niet iedere speler gaat even zomaar de koopmeiners route nemen. Kansen krijgen, zeker. Laat maar zien dat je die plek verdient. Reijnder en poku werdt dit ook over gezegd 3 weken terug, die hebben het ook lastig zat.

Pavlidis mag nog wel even de tijd krijgen toch voordat we die gaan afschrijven na een ongelukkig begin. Die gaat ook beter renderen als de rest van het elftal beter staat denk ik. Zeker met de opkomende backs en een ingespeeld middeveld.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 29 aug 2021, 13:05 Dat moeten ze eerst nog maar eens bewijzen. Het gat tussen de KKD en top eredividie is gewoon ontzettend groot en niet iedere speler gaat even zomaar de koopmeiners route nemen. Kansen krijgen, zeker. Laat maar zien dat je die plek verdient. Reijnder en poku werdt dit ook over gezegd 3 weken terug, die hebben het ook lastig zat.

Pavlidis mag nog wel even de tijd krijgen toch voordat we die gaan afschrijven na een ongelukkig begin. Die gaat ook beter renderen als de rest van het elftal beter staat denk ik. Zeker met de opkomende backs en een ingespeeld middeveld.
Poku is 17 en komt uit onder 18 die afgelopen jaar niet gespeeld heeft. Taabouni is ouder, heeft 2 jaar profvoetbal ervaring en was beste talent in 1e divisie. Ik schrijf Pavlidis ook niet af, maar op dit moment presteert hij niet en er is concurrentie nodig, dus Barasi.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Lekkere loting hoor. Jammer van Jablonec, daar ben ik al geweest, maar Cluj en Randers zijn in principe prima. Nietszeggende bestemmingen zijn vaak de mooiste of op zijn minst meest bijzonder.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De officiele AZ squad list voor de Conference league:
https://www.uefa.com/uefaeuropaconferen ... z-alkmaar/

Squad
Peter Vindahl-Jensen
Goalkeeper
1
Hobie Verhulst
Goalkeeper
12
Beau Reus
Goalkeeper
16
Yukinari Sugawara
Defender
2
Pantelis Hatzidiakos
Defender
3
Bruno Martins Indi
Defender
4
Owen Wijndal
Defender
5
Vasileios Pavlidis
Defender
13
Aslak Fonn Witry
Defender
15
Timo Letschert
Defender
22
Thijs Oosting
Defender
25
Viktor Christiansson
Defender
26
Sam Beukema
Defender
31
Fredrik Midtsjø
Midfielder
6
Dani de Wit
Midfielder
10
Håkon Evjen
Midfielder
18
Jordy Clasie
Midfielder
20
Tijjani Reijnders
Midfielder
24
Albert Gudmundsson
Midfielder
28
Richard Sedláček
Midfielder
43
Zakaria Aboukhlal
Forward
7
Vangelis Pavlidis
Forward
9
Jesper Karlsson
Forward
11
Jelle Duin
Forward
19
Jeremy Helmer
Forward
65
Opvallende namen:
Vasileios Pavlidis
Defender
13

Richard Sedláček
Midfielder
43

Jeremy Helmer
Forward
65

Viktor Christiansson
Defender
26

Opvallende ontbrekenden namen:
Mo Taabouni
Yusuf Barasi
Peer Koopmeiners
Ernest Poku

Jeremy Helmer is denk ik nog steeds aan het revalideren en Viktor Christiansson heeft zelfs bij Jong AZ amper een basisplaats gehad. Heel vreemd dat die dan op de lijst staan voor Europese wedstrijden, terwijl onze grote talenten die tegen het 1e aanzitten er niet in zijn opgenomen.

Aanvulling:
En hieronder is dus de verklaring voor de opvallende namen:
B-lijst
Naast de A-lijst waar maximaal 25 spelers voor mogen worden ingeschreven is er ook een B-lijst. Daar mogen clubs onbeperkt spelers op zetten, mits ze op of na 1 januari 2000 zijn geboren en sinds hun vijftiende minimaal twee jaar bij de club hebben gespeeld. Spelers van zestien jaar mogen ingeschreven worden als ze daarvoor minimaal twee jaar bij de club hebben gespeeld. De B-lijst mag daarnaast tot 24 uur voor een wedstrijd aangepast worden.
Vasileios Pavlidis, Sedlacek, Christiansson, en Helmer zijn te oud om op de B lijst gezet te mogen worden. De overige spelers van Jong AZ mogen allemaal op de B-lijst gezet worden.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Wanneer is de loting voor de knock-out fase?
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

schoorl schreef: 11 dec 2021, 10:34Wanneer is de loting voor de knock-out fase?
Alle belangrijke data in de Conference League op een rijtje:

Loting tussenronde: maandag 13 december 2021
Tussenronde: 17 en 24 februari 2022
Loting achtste finales: 25 februari 2022
Achtste finales: 10 en 17 maart 2022
Loting kwartfinales en halve finales: 18 maart 2022
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

schoorl schreef: 11 dec 2021, 10:34 Wanneer is de loting voor de knock-out fase?
Maandag wordt geloot voor de 2e ronde. Daarin spelen de nummers 2 van de CoL tegen de nummers 3 van de EL:

nummers 2 CoL
Maccabi Tel-Aviv FC(Isr)
FK Partizan(Ser)
FK Bodø/Glimt(Noo)
Randers FC(Den)
SK Slavia Praha(Tsj)
PAOK FC(Gri)
Vitesse(Ned) / Tottenham Hotspur(Eng)
Qarabağ FK(Aze)

nummers 3 EL
AC Sparta Praha(Tsj)
PSV Eindhoven(Ned)
Leicester City FC(Eng)
Fenerbahçe SK(Tur)
Olympique de Marseille(Fra)
FC Midtjylland(Den)
Celtic FC(Sch)
SK Rapid Wien(Oos)

Die ronde wordt dus gespeeld op 17 en 24 februari. Op 25 februari volgt de loting voor de 1/8e finales. Daarin spelen de nummers 1 van de CoL (o.a. AZ en Feyenoord) tegen de winnaars van de 2e ronde. Zowel in de 2e ronde als de 1/8e finales kunnen clubs uit hetzelfde land niet tegen elkaar loten.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ben wel echt benieuwd naar hoe ze de loting mbt Vitesse/Spurs nu gaan doen. PSV mag niet tegen Vitesse loten, en Leicester niet tegen Spurs. Het is nog onzeker of het Vitesse of Spurs gaat zijn. Is PSV nu ook al verzekerd van het ontlopen van de Spurs, mocht de Nyonse olichargie toch een datum vinden voor de wedstrijd van hun tegen Rennes?
En is Vitesse verzekerd van het ontlopen van Leicester bij plaatsing?

Zitten nog wel een paar teams tussen die ik liever niet in de achtste finale al zou treffen. Met name Leicester en Fenerbahce liever niet. Het lijkt me wel leuk om voor een derde keer tegen PAOK uit te komen, dus doe die maar. Daarna eindelijk een keertje AS Roma, daar hoop ik al zo lang op.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Meest eenvoudige lijkt mij om voor Vitesse(Ned) / Tottenham Hotspur(Eng) zowel Leicester als PSV uit te sluiten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Kilkenny schreef: 12 dec 2021, 09:05 Meest eenvoudige lijkt mij om voor Vitesse(Ned) / Tottenham Hotspur(Eng) zowel Leicester als PSV uit te sluiten.
Zowel Vitesse als PSV zouden daar blij mee zijn.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Kilkenny schreef: 12 dec 2021, 09:05 Meest eenvoudige lijkt mij om voor Vitesse(Ned) / Tottenham Hotspur(Eng) zowel Leicester als PSV uit te sluiten.
Dan is er geen open loting meer volgens de vooraf gestelde richtlijn en veroorzaakt scheve kansen. Dat zullen andere clubs niet zomaar oké gaan vinden denk ik.
Ik vermoed dat ze één extra balletje gaan toevoegen. Indien er een optionele onmogelijke loting uit zal komen (Spurs vs Leicester of Vitesse vs PSV) dat er dan een balletje getrokken zal worden met een wedstrijdnummer om te bepalen welke tegenstander verwisseld zal worden met Leicester of PSV.
____________
Hoc est nihil
Plaats reactie