Quotes en quoten

Kritiek, opmerkingen en ideeën mbt de fanpage en het forum kun je hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Hier even een nieuw topic voor aangemaakt, want dit wordt heftig voor sommigen van jullie.
We willen jullie de aandacht vragen voor het volgende:

Wij als forumbeheerders en moderators willen af van de vele onnodige quotes op het forum.
Wil je in je post reageren op een post boven je, dan is een quote sowieso niet nodig. Klik dan op reply, i.p.v. quote. Sommige van jullie doen dit echt als gewoonte.
We hebben het forum al zo ingesteld dat een quote in quote al niet meer kan (als het goed is) Lukt het je niet om te posten, check dan of daar sprake van is en pas je bericht aan.
In het begin vragen we om eenieders medewerking. Merken we geen verandering, dan volgen er waarschuwingen. Helpt dat nog niet, dan gaan we rucksichtlos verwijderen.
Zo hopen we het forum wat leesbaarder te krijgen.

Iedereen bij voorbaat dank voor de medewerking!
...-
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

En als aanvulling: Mocht het toch handig zijn om te quoten, bijvoorbeeld omdat je een bepaalde zin of bewering van de originele poster wil benadrukken/aanhalen, haal dan al het overbodige weg tussen de eerste [ quote ] en de laatste [ /quote ]. Zodoende hebben we geen last meer van niet relevante ballast.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Nog als aanvulling: zorg dus dat de quote nog wel goed werkt! Dus niet te veel wissen uit gemakzucht. Dan ziet het er niet uit. Twijfel je of het goed is, gebruik éérst de voorbeeldfunctie! En anders is er nog de edit-functie.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Mmmm, ik denk dat het niet echt gaat helpen om het leesbaarder te maken. Ik heb me er nooit aan gestoord, een post met 2 of 3 quotes (3 was de max toch?). Ik ben ook bang dat jullie er een hoop meer werk van gaan krijgen, omdat er een hoop mensen quotes in een post gaan wissen en dit verkeerd doen. Ik denk ook dat je het forum een stuk minder toegankelijk maakt voor een hoop mensen. Maar goed, we zullen zien.
kwoot
kwoot
Dit kan gelukkig nog wel, alleen een quote in een quote niet dus.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Onzin Dirkjan, quoten is zo ontzettend simpel. Men gaat de voorbeeldfunctie maar gebruiken net zolang tot het goed gaat en anders vragen ze om hulp. Er zijn diverse fora waar ik actief ben waar je op het moment dat je onterecht quote je vrijwel direct een pb van mod te pakken hebt, gewoon omdat het niet nodig is. Bekijk je laatst geplaatste quote nog eens terug en bedenk dat of de rest snapt waar je bedoelt als je hem weg zou laten.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Er waren soms bladzijden vol met quotes van quotes, allemaal goed bedoelde discussies alleen totaal onoverzichtelijk.
Je moest goed zoeken naar de nieuwe berichten ipv bestaande quotes. Wat mij betreft prima zo.
Wat ik persoonlijk ook irritant vind is als iemand iets quote met een video fragment of (grote) foto. Hou het alleen bij tekst aub!
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Johannes schreef:Onzin Dirkjan, quoten is zo ontzettend simpel. Men gaat de voorbeeldfunctie maar gebruiken net zolang tot het goed gaat en anders vragen ze om hulp. Er zijn diverse fora waar ik actief ben waar je op het moment dat je onterecht quote je vrijwel direct een pb van mod te pakken hebt, gewoon omdat het niet nodig is. Bekijk je laatst geplaatste quote nog eens terug en bedenk dat of de rest snapt waar je bedoelt als je hem weg zou laten.
Klopt, quoten is ontzettend simpel, net als een link goed plaatsen. Maar hoe vaak dat al niet mis gaat. Maar goed, we zullen zien. Laat ik voorop stellen dat het mij niet uitmaakt, ik zorg wel dat mijn posts qua opmaak kloppen. Heb ik altijd al gedaan en zal ik blijven doen.

Ik ben het zeker ook eens met Pauluz hierboven wat betreft foto's en video's quoten.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef:Klopt, quoten is ontzettend simpel, net als een link goed plaatsen. Maar hoe vaak dat al niet mis gaat.
Op een gegeven moment wordt het gewoon wissen. Van de aard en inhoud van het bericht hangt het wat mij betreft nog af of ik er een pb bij doe met de foute quote.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Tsja, berichten zoals hieronder kom je nu vaak tegen. Mensen weten niet hoe je een dubbele quote verwijderen en gummen maar wat. Totaal onleesbaar wordt het dan. Met een extra ergernis van het dubbel lezen van ge-quote posts, iets wat voorheen niet voor kwam omdat dat 'gewoon' in de quote stond. Voor de originele poster van onderstaand: ik gebruik jouw post als voorbeeld, ik kom er veel meer tegen die er zo uit zien.

Code: Selecteer alles

Maar de kaartjes blijven wel duurder als de prijs die er op staat. 220 SEK is ongeveer 25 euro en na de teruggave van de 5 euro is er nog steeds 32 euro per kaart betaald.
Een kleine toeslag kan ik begrijpen omdat ze de omwisselbiljetten moeten opsturen, maar 7 euro is wel erg veel.[/quote]

Maar goed, wel netjes (of eigenlijk konden ze niet anders) dat het terugbetaald wordt. En nee, ik ga niet alsnog heen.[/quote]
Je weet toch ook wel ondertussen dat de supporters de reiskosten van de stewards moeten betalen.
2 euro administratiekosten en 5 euro voor de stewards.
@mods Het kan zijn dat jullie al veel verwijderen wat er zo uitziet, en dat ik meestal vrij snel met lezen ben en dat het daarom opvalt. In dat geval excuses voor het klagen. :-#
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ik erger me nog steeds kapot aan quotes waar gewoon niks van klopt. Het zijn altijd structureel dezelfde die het niet voor elkaar kunnen krijgen om knap te quoten. Tijd voor een nieuwe aandachtscampagne?

http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic ... 50#p545950 is een voorbeeld, en ook Plien zie ik regelmatig quotes verkeerd doen. Al kan ik die nu niet meer vinden (tot 1-9 teruggekeken). Worden die al gerepareerd en ben ik gewoon te snel met lezen?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dirkjan schreef:Ik erger me nog steeds kapot aan quotes waar gewoon niks van klopt. Het zijn altijd structureel dezelfde die het niet voor elkaar kunnen krijgen om knap te quoten. Tijd voor een nieuwe aandachtscampagne?

http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic ... 50#p545950 is een voorbeeld, en ook Plien zie ik regelmatig quotes verkeerd doen. Al kan ik die nu niet meer vinden (tot 1-9 teruggekeken). Worden die al gerepareerd en ben ik gewoon te snel met lezen?
Als ik een verkeerde quote zie herstel ik dat altijd direct, zodat het leesbaar blijft. Ik heb mensen waarbij het vaak fout gaat ook al erop gewezen dat ze daar even beter op moeten letten.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik heb Plien recent ook al een paar keer gered. Misschien is het handig om haar (en anderen met hetzelfde probleem) even op dit topic te wijzen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Het gaat volgens mij met name mis als ze een post wil quoten met een quote er in. Dan moet je natuurlijk gaan wissen, en dat is ff opletten.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dan wordt vaak alles gewist voor het stuk wat ze willen quoten en dus ook de opening van de quote. En dan is de quote niet meer als zodanig te herkennen.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Is het niet mogelijk om als er een hele lap tekst gequote wordt hier slechts een gedeelte van de laten zien?
Ik kom nu vaak hele pagina's tegen met dezelfde tekst.
mAgNaVoX oDySsEy
Plaats reactie