Schop een forummer

Kritiek, opmerkingen en ideeën mbt de fanpage en het forum kun je hier kwijt.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Kunnen we misschien een AZijn Forum Bokaal verkiezing houden aan het einde van het seizoen? En wanneer is dan de uitreiking aan Langedijk?
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Sir Robbert schreef: 04 mar 2022, 14:02 Kunnen we misschien een AZijn Forum Bokaal verkiezing houden aan het einde van het seizoen? En wanneer is dan de uitreiking aan Langedijk?
Na de laatste wedstrijd van het seizoen? Maar eigenlijk kan je hem nu al uitreiken, is niet meer in te halen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Sir Robbert schreef: 04 mar 2022, 14:02 Kunnen we misschien een AZijn Forum Bokaal verkiezing houden aan het einde van het seizoen? En wanneer is dan de uitreiking aan Langedijk?
:lol: :lol: :lol:
Ik moest hardop lachen.

We hebben in ieder geval wel humor op dit forum.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

@Salmonyappi voor het niet legen van zijn postvak :(
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Love AZ Til I Die! schreef: 06 mar 2022, 18:46 Na de laatste wedstrijd van het seizoen? Maar eigenlijk kan je hem nu al uitreiken, is niet meer in te halen.
Ferry doet nog een stevige poging hoor! :^o
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DeZuivelDuivel schreef: 05 mei 2022, 06:33 Bij nader inzien en de berichtgeving goed gelezen te hebben ook elders heb je natuurlijk gelijk.
Het bericht dat ik las was ietwat tendentieus. Achteraf blijkt inderdaad dat nog niet duidelijk is, wie het voorval veroorzaakt heeft. Maar de schade was hoe dan ook heftig.
Hier maar even verder want ik wist niet goed waar mijn reactie goed zou passen. In ieder geval niet in het schaduwelftal.

Ik snap de beeldvorming, maar de kunst in dit soort gevallen is inderdaad om zoveel mogelijk eerst de feiten te verzamelen voordat we iemand eventueel veroordelen.

Van jou vind ik het in dit geval sterk dat je uitlegt hoe je tot je opmerking kwam en dat je je mening bij kan stellen als blijkt dat je te snel geoordeeld hebt.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Hier maar ff een schop aan Differentcook. Niet dat je er een mindere supporter om zou kunnen zijn, of dat je je mening niet mag geven (graag zelfs) maar ik denk dat je thuis vanaf je bankje toch een beetje het sentiment mist dat leeft onder supporters die elk seizoen een flink bedrag aan een seizoenskaart / lidmaatschap SV / overige uitgaven (alles bij elkaar >500 euro per jaar) betalen om een middag / avond plezier te beleven, en niet weg kunnen zappen naar BZV als het spel niet om aan te zien is.

Op een gegeven moment is het gewoon klaar met blijven volharden in een mening die door hooguit 2 andere forumleden gedeeld wordt.
Cetero censeo birrum bibendum esse
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 15 mei 2022, 14:23 Wat een verademing, iemand die de zaken bekijkt zoals ze zijn, zonder die drama sluier
Ik laat deze gewoon hier achter, ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je zo kan zijn zonder het te doen om mensen bewust op de kast te willen jagen.

Ieder mag zijn mening hebben, maar jeetje, blijkbaar mag je niks voelen na zo'n dramavertoning als de afgelopen weken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 15 mei 2022, 14:28 Ik laat deze gewoon hier achter, ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je zo kan zijn zonder het te doen om mensen bewust op de kast te willen jagen.

Ieder mag zijn mening hebben, maar jeetje, blijkbaar mag je niks voelen na zo'n dramavertoning als de afgelopen weken.
Ik voel het ook. Maar ik waardeer mensen zoals de Rode Baron, die dat voor zichzelf houden en moeite doen contructief te zijn en iets bij te dragen hier.
Een forummer schoppen voor het uitspreken van waardering. Moet niet gekker worden.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 15 mei 2022, 14:31 Ik voel het ook. Maar ik waardeer mensen zoals de Rode Baron, die dat voor zichzelf houden en moeite doen contructief te zijn en iets bij te dragen hier.
Een forummer schoppen voor het uitspreken van waardering. Moet niet gekker worden.
Natuurlijk mag dat, maar je begrijpt natuurlijk dat het om de totale lijn van reacties gaat.
Daarnaast spreek je inderdaad waardering uit, maar de opmerking heeft meer een toon van 'goh dat er nog normale mensen zoals ik bestaan'.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Oke, beetje miereneukerig, maar om één of andere manier erger ik mij hier aan. Vandaar maar even een lesje grammatica. Voor hetzelfde geld steekt iemand er nog iets van op (zonder -t):

''
Juist is voor hetzelfde geld, zonder t. Het gaat hierin niet om de werkwoordsvorm geldt, maar om het zelfstandig naamwoord geld.

Voor hetzelfde geld betekent letterlijk ‘voor dezelfde prijs, tegen dezelfde kosten’, zoals in ‘Voor hetzelfde geld koop je bij een tweedehandswinkel een veel mooiere jas.’ De afgeleide, figuurlijke betekenis is ‘het is net zo goed mogelijk (dat), het zou zomaar kunnen (dat)’, zoals in ‘Voor hetzelfde geld lukt het deze keer wel’ (‘het zou zomaar kunnen dat het deze keer wel lukt’).




Wie geldt hier met een t na de d wil schrijven, denkt misschien aan de combinatie hetzelfde geldt voor. Bijvoorbeeld in: ‘Kranten hebben te maken met dalende lezersaantallen. Hetzelfde geldt voor tijdschriften.’ Hier gaat het wel om een vorm van het werkwoord gelden (voor), in de betekenis ‘van toepassing zijn (op)’; en omdat het een derde persoon enkelvoud is, wordt geldt hier wél met een t geschreven."

Wie weet gaat het nu beter bij diverse personen :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DiepeMast schreef: 20 mei 2022, 20:41 Oke, beetje miereneukerig, maar om één of andere manier erger ik mij hier aan. Vandaar maar even een lesje grammatica. Voor hetzelfde geld steekt iemand er nog iets van op (zonder -t):

''
Juist is voor hetzelfde geld, zonder t. Het gaat hierin niet om de werkwoordsvorm geldt, maar om het zelfstandig naamwoord geld.

Voor hetzelfde geld betekent letterlijk ‘voor dezelfde prijs, tegen dezelfde kosten’, zoals in ‘Voor hetzelfde geld koop je bij een tweedehandswinkel een veel mooiere jas.’ De afgeleide, figuurlijke betekenis is ‘het is net zo goed mogelijk (dat), het zou zomaar kunnen (dat)’, zoals in ‘Voor hetzelfde geld lukt het deze keer wel’ (‘het zou zomaar kunnen dat het deze keer wel lukt’).




Wie geldt hier met een t na de d wil schrijven, denkt misschien aan de combinatie hetzelfde geldt voor. Bijvoorbeeld in: ‘Kranten hebben te maken met dalende lezersaantallen. Hetzelfde geldt voor tijdschriften.’ Hier gaat het wel om een vorm van het werkwoord gelden (voor), in de betekenis ‘van toepassing zijn (op)’; en omdat het een derde persoon enkelvoud is, wordt geldt hier wél met een t geschreven."

Wie weet gaat het nu beter bij diverse personen :lol:
Een terechte verbetering. Blij dat je dit doet. Hetzelfde geldt voor heeeeeeeel veel berichten met gruwelijke spellings- en schrijffouten. Er is een tijd geweest dat ik me ergerde aan al die fouten en ik ze ging verbeteren. Ik werd toen weggezet als taalneuker en “je snapt toch wel wat er bedoeld wordt?”.
Wat ik maar wil zeggen: ik hoop dat sommigen hier een bericht eerst even nalezen alvorens deze te posten en ergernis te voorkomen. (de grootste irritaties: “me moeder” of “hou toch is op”) 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 20 mei 2022, 22:04Ik werd toen weggezet als taalneuker
Ik noem dat gewoon taalpurist.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DiepeMast schreef: 20 mei 2022, 20:41
Juist is voor hetzelfde geld, zonder t. Het gaat hierin niet om de werkwoordsvorm geldt, maar om het zelfstandig naamwoord geld.

Voor hetzelfde geld betekent letterlijk ‘voor dezelfde prijs, tegen dezelfde kosten’, zoals in ‘Voor hetzelfde geld koop je bij een tweedehandswinkel een veel mooiere jas.’ De afgeleide, figuurlijke betekenis is ‘het is net zo goed mogelijk (dat), het zou zomaar kunnen (dat)’, zoals in ‘Voor hetzelfde geld lukt het deze keer wel’ (‘het zou zomaar kunnen dat het deze keer wel lukt’).
Bedankt voor de uitleg. Bij mij viel er meteen een ander kwartje nu we het toch over geld hebben. Je legde met je uitleg indirect een groter probleem bloot, waardoor ik nu snap wat er mis gaat bij AZ:

"Voor hetzelfde geld koopt Max mindere spelers dan zijn collega's van onze concurrenten doen". 😉
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZuid-Scharwoude schreef: 21 mei 2022, 12:21 Bedankt voor de uitleg. Bij mij viel er meteen een ander kwartje nu we het toch over geld hebben. Je legde met je uitleg indirect een groter probleem bloot, waardoor ik nu snap wat er mis gaat bij AZ:

"Voor hetzelfde geld koopt Max mindere spelers dan zijn collega's van onze concurrenten doen". 😉
Touché! :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Waar is Kilkenny trouwens gebleven?
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Langedijk schreef: 26 mei 2022, 21:55 Ik heb het nergens over gedetineerden gehad. Strafblad of in aanraking met de politie. Detentie vind ik helemaal geen maatstaf omdat je in dit land zelfs na je vijfde vergrijp alleen papiertjes hoeft te prikken in een park.

Daarnaast moet je het verhoudingsgewijs bekijken. Een groep van ca. 420.000 tegenover een groep van 13,5 miljoen die relatief weinig problemen veroorzaakt. Een jaar of 10 terug was circa 60% van de Marokkaanse jongens voor hun 23e in aanraking geweest met de politie.

Wellicht zijn die cijfers nu anders maar dat is voor deze discussie niet zo relevant. De beeldvorming is wel duidelijk en in mijn optiek is dat de voornaamste reden dat ook Marokkanen waarop weinig valt aan te merken soms het slachtoffer worden.

OT: Hij had weer een puike aanname vlak voor tijd

Lekker makkelijk om een discussie vorm te geven als je je eigen feiten bedenkt :D 40 en 10 maal is nogal een verschil. Of zet er gewoon niet bij dat het een feit is als je uit je mouw schudt, maar dat het "veel" of "vaker" is.
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Mmmmm, niet echt een geschikt topic, maar was iemand nog ingelogd op het verkeerde twitter account?
2022-05-27 07_16_41-(1) Startpagina _ Twitter en nog 1 andere pagina - Persoonlijk - Microsoft​ Edge.jpg
2022-05-27 07_16_41-(1) Startpagina _ Twitter en nog 1 andere pagina - Persoonlijk - Microsoft​ Edge.jpg (13.92 KiB) 1684 keer bekeken
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

In reactie op jou, Bombaman, maar niet als schop naar jou persoonlijk: ik ben inderdaad één van de weinigen die z’n stukje naleest en zorgt dat het voor andere leesbaar is, dat klopt. Het is soms flink irritant hoeveel domme fouten er getypt worden. Verder geen poging tot discussie, noch zeiken, slechts een verzoek.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 26 jun 2022, 21:16 Mijn leven foutloos?? 😂😂😂 Bepaald niet hoor.
Maar nogmaals: het is toch een kleine moeite? Het zorgt soms voor flinke misverstanden.
Natuurlijk is het een kleine moeite en ik lees m'n berichten ook meestal terug. Maar ik mis na een lange werkdag ook wel eens iets. Dat jij er dan flink geïrriteerd van raakt en flinke misverstanden verwacht door een verkeerde auto-correctie zegt meer over jouzelf dan over het betreffende bericht. Mijn tip: maak je niet zo druk of gebruik je tijd om na te denken over wat er zou hebben moeten staan. Meestal lukt mij dat ook bij anderen en in dit geval begrepen enkele andere forummers ook wat wr had moeten staan. Het is dus mogelijk.
Plaats reactie