Schaatsen

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

fedcbar schreef:Als we Erben wennemars nu eens in de spits zouden zetten
en Pelle een paar ijzers onderbinden,dat zou denk ik een stuk
schelen.
Dan kan je beter Jan Bos er neerzetten, die liet vanmiddag zien dat hij de schwalbe prima beheerst.
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
Gebruikersavatar
azisthebest
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 mei 2005, 12:37
Locatie: Limmen

Kuipers wint opnieuw 1500 meter

HAMAR - Bij de World Cup schaatsen in Hamar heeft Simon Kuipers zaterdag de 1500 meter gewonnen. De winnende tijd was 1.44,74.
Het was de tweede keer dit seizoen dat Kuipers in de wereldbeker zegevierde op de schaatsmijl. Hij bleef Sven Kramer, winnaar van de vorige 1500 meter in de wereldbeker, een fractie voor, 1.44,75. Brons was voor de Canadees Denny Morrison.

Mark Tuitert werd vijfde in 1.45,32, Erben Wennemars eindigde als nummer zes, 1.45,64.

Bron: Telegraaf.nl

Eindelijk goed nieuws voor Dirk, DSB 8)
We gaan Europa In! Retteketet AZ!
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

Welke favoriet zou Bayon Kwaku bij het WK schaatsen hebben ?

Je mag 1 keer raden................................ 8)
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Gebruikersavatar
Oepie Hugo
Supporter
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 aug 2005, 15:58
Locatie: Alkmaar

The North Shield schreef:Welke favoriet zou Bayon Kwaku bij het WK schaatsen hebben ?

Je mag 1 keer raden................................ 8)
Shani Davis.. 8)
't ijzer
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

The North Shield schreef:Welke favoriet zou Bayon Kwaku bij het WK schaatsen hebben ?

Je mag 1 keer raden................................ 8)
Shani Davis....

Mag ik door voor de wasmachine?

Kleine wasjes, grote wasjes, doe ze in de wasmachine :D
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
9-13-9
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 dec 2004, 23:07
Locatie: Den Haag

Frankie schreef:[..]


Shani Davis....

Mag ik door voor de wasmachine?

Kleine wasjes, grote wasjes, doe ze in de wasmachine :D
Ook de band Trafasi heeft zeker 4 bandleden, gerelateerd aan Kwaku !!
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

NK Marathon Schaatsen(vrouwen) 2 x Frisia op kop,gevolgd door DSB 8)

De namen kan ik niet.

Edit:Frisia 2e. :(
Vak S
Gebruikersavatar
The Architect
Dagjesmens
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 jan 2005, 15:51
Locatie: Alkmaar

Live!!!

NK Marathon op natuurijs

http://schaatsen.nos.nl/nkmarathon/
Plingeling!!!
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

UTRECHT - Op meerdere plaatsen in Nederland gaan klunende schaatsers over de spoorwegen. Een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail waarschuwde donderdag voor deze levensgevaarlijke praktijken.
ProRail kreeg van diverse kanten meldingen over schaatsers die over een spoorweg klunen. Dit gebeurde onder meer op het Naardermeer waar de spoorlijn Amsterdam-Amersfoort loopt.

''Het is niet alleen verboden, maar vooral ook levensgevaarlijk'', aldus de woordvoerster.

Snelheid

Bij een melding krijgen de treinmachinisten op het betreffende traject de opdracht met aangepaste snelheid de rijden.

Ook gaat het Korps landelijke politiediensten naar de plek om de kluners weg te halen. Tot op heden zijn nog geen ernstige incidenten gebeurd.
Wat is dat toch met schaatsen/schaatsers. Lijkt wel een soort drugs. Zodra er ijs ligt gaan mensen rare, onverantwoorde dingen doen en is men niet meer voor rede vatbaar lijkt wel. Net als die vent die gister perse de 11-stedentocht moest gaan schaatsen. Na een paar kilometer reed hij al (in het pikkedonker!) een wak in. Een wijze les zou je zeggen, maar nee hoor, meneer trekt wat droogs aan en gaat vrolijk verder met zijn leven wagen.
Op zich moet je dat zelf weten, maar elke avond zie ik op tv mensen en hulpverlenerts die hun eigen leven moeten wagen om deze eigenwijze, levensmoeie mensen te redden. En dan heb ik het nog niet eens over de kosten die dat met zich meebrengt.
Schaatsen op plaatsen waarvan men zegt dat het niet kan, prima, maar zoek het verder lekker verder maar uit als het mis gaat.
...-
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

In de voorbeschouwing:
Dione de Graaff schreef:Het zicht is zèèr beperkt, maar dat levert wel prachtige plaatjes op.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Zojuist is Sjoerd Huisman winnaar van het NK Marathon Natuurijs geworden. Proficiat!
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

AZraamklA schreef:Zojuist is Sjoerd Huisman winnaar van het NK Marathon Natuurijs geworden. Proficiat!
Uit pure verveling gekeken, maar ik moet zeggen dat twee en half uur naar testbeeld kijken spannender is. :gaap:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:[..]


Uit pure verveling gekeken, maar ik moet zeggen dat twee en half uur naar testbeeld kijken spannender is. :gaap:
Klopt helemaal, normaal kijken wij alleen het indoor-schaatsen met de bekende schaatsers, marathon is helemaal niet populair bij het grote publiek.

Ik heb gelukkig ook niet alles gezien. Ik hoorde bij het commentaar dat de race ongeveer 2,5 uur zou duren, dus schakelde ik om half 4 weer in. Toen ik dus weer keek waren ze met de laatste 5 kilometer bezig. Heb de eindsprint gezien, verder heb ik volgens mij niet veel spannende taferelen gemist.

Al was het wel leuk om te zien hoe Sjoerd Huisman (per ongeluk) zijn grootste concurrent op de eindsprint, bijna omver kegelde. Daardoor heeft hij wel gewonnen denk ik.
Geen gelul, drink een pul!!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef:[..]


Uit pure verveling gekeken, maar ik moet zeggen dat twee en half uur naar testbeeld kijken spannender is. :gaap:
[-X Echt goud, een tour de france op schaatsen in eigen land. Gehele familie Ross zat voor de buis gekluisterd, meerdere spectaculaire valpartijen in de laatste ronde en een hectische sfeer met de massaal toegestroomde media bij de winnaar. Meer van die wedstrijden. :D
Hup AZ.
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

Ik heb van het schaatsen genoten ...heerlijk hollands ijsplezier !
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
EUSS
Herry en/of Berry
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2007, 11:03

zouden dirks schaatscentjes niet beter in de jeugd opleiding van AZ gestopt kunnen worden
marsaz
Dagjesmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 dec 2004, 16:09

Waar kan er al een beetje vertrouwd geschaatst worden in de Kop van Noord Holland?

regio Zuid Scharwoude misschien een knap stuk ijs?

Hoor het graag, als er geschaats kan worden neem ik een paar dagen vrij!

Bedankt alvast
Vak T Rules!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

marsaz schreef:Waar kan er al een beetje vertrouwd geschaatst worden in de Kop van Noord Holland?

regio Zuid Scharwoude misschien een knap stuk ijs?

Hoor het graag, als er geschaats kan worden neem ik een paar dagen vrij!

Bedankt alvast
Bij mij nu voor de deur,koek en sopie en de hele sloot met bouwlampen verlicht.
Vak S
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

Wel hilarisch om te horen dat er een NOS motor in een wak gereden is, daar kan ik dan weer wel om lachen. Zijn hier beelden van? :lol:
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Barrygoal schreef:een NOS motor
Niet zomaar een. DE legendarische Elfstedenmotor. In 1986 (of was het 1997?) nog goed voor een salto mortale van een toeschouwer.
...-
Plaats reactie