Schaatsen

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Gebruikersavatar
AZ_MALUKU
Supporter
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:17
Locatie: De Punt.
Contacteer:

Jullie (de belasting betalende burger)
Terug van weggeweest.....
jantje_AZ
Teletext-supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2005, 12:47
Locatie: alkmaar

Gelukkig geen nieuw goud voor marianneke,
waren we anders henk kwijt geweest morgen. :lol:
Gebruikersavatar
Don vito corleone
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 feb 2006, 19:30
Locatie: alkmaar

Bob de Jong Olympisch kampioen op de 10 kilometer in een scherpe tijd van 13.01,57
carl verheijen werd derde

dus we hebben we goud en brons binnen gehaald
DONS TIP HEINEKEN'S BIER
Gebruikersavatar
azisthebest
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 mei 2005, 12:37
Locatie: Limmen

don vito corleone schreef:Bob de Jong Olympisch kampioen op de 10 kilometer in een scherpe tijd van 13.01,57
carl verheijen werd derde

dus we hebben we goud en brons binnen gehaald
Ja die Bob de Jong reed echt een SUPER race TOP en Carl Verheijen Brons is natuurlijk ook een goede prestatie :D
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Het was ronduit fantastisch in Torino gisteren.
Ik ben weliswaar niet bij de laatste Europese wedstrijd in De Hout geweest maar ik had dit ook voor geen goud (en brons) willen missen.
Half december kreeg ik een brief van de Postcodeloterij waarin vermeld werd dat ik een reis naar de Olympische 10 km had gewonnen waar ik dan samen met m`n vriendin naar toe mocht. Afgelopen donderdag was het dan zover. Om half 5 `s middags melden wij ons op Hilton Schiphol alwaar op onze kamer al een uitgebreid supporterspakket klaar lag bestaande uit een oranje winterjas, de officiele Torino 2006 shawl en nog wat andere supporetsattributen (schmink, klappers e.d.). Na een korte nachtrust in het Hilton, immers eerst op tv AZ gezien, werden wij de volgende morgen rond half vijf gewekt en na een licht ontbijt gingen wij naar de luchthaven om met een airbus van Thomas Cook richting Torino te gaan. Rond 10 uur waren wij daar en konden wij de eerste anderhalf uur vrij besteden. Ondanks dat de regen met bakken uit de hemel kwam zijn wij even over de Turijnse winkelstraten geflaneerd om vervolgens rond half twaalf in een uitstekend restaurant van een uitgebreide maaltijd te genieten. Nu ben ik persoonlijk al verslaafd aan de Italiaanse keuken dus dat kwam goed uit. Na het eten gingen wij rechtstreeks naar de Oval Lingotto voor de 10 km heren. Eerlijk gezegd hield ik daar geen rekening met goud omdat ik voor het Olympisch schaatstoernooi al had verklaard dat ik niet verwachtte dat de Nederlandse mannen ook maar ergens goud zouden pakken. Gelukkig kwam ik daarin bedrogen uit want het werd een boeiende race. De Rus Skobrev zette de eerste scherpe tijd neer en vervolgens konden wij genieten van de laatste schaatsrondjes van Bart Veldkamp. In de vierde rit was het de beurt aan Bob de Jong en hij sprokkelde maar liefst zestien seconden af van de tijd van Skobrev. In de volgende ritten zagen wij vervolgens hoe de pijp bij Sven Kramer en enrico Fabris na twee weken topschaaatsen leeg was en uiteindelijk beleefden we nog zo`n dertien minuten topspanning bij de race tussen Verheyen en Hedrick maar daarna kon het feest voor De Jong en de Oranje supportersschare losbarsten.
Na de flower-ceremony op het middenterrein gingen wij weer naar de bussen die ons naar het Holland Heineken House bracht. In plaats van in de rij te hoeven wachten kregen wij van de Postcodeloterij alvast de polsbandjes om binnen te komen, opnieuw een gratis maaltijd en ook nog een viertal gratis consumpties. Wat we verder opdronken moesten we zelf betalen maar nadat de hele dag al min of meer gesponsored was kon dat de pret niet drukken. Op het podium van het H.H.H. zgane wij vervolgens een uitbundige Erica Terpstra. Edwin Evers met zijn eigen band optreden, inclusief gastoptreden van gouden medaille winnaar op de 500 meter Joey Cheek die op gitaar en vocaal I Alone van Live ten gehore bracht. Ook bij Satisfaction van The Stones en deed Cheek nog mee en kwam ook Erben Wennemars nog het podium op die het zelfs presteerde om te gaan skydiven over de uitzinnige menigte. Evers probeerde Wennemars vervolgens nog te verleiden om Ze gelooft in mij te zingen maar aangezien hij net zo beroerd zingt als praat kreeg hij hierin begeleiding van Pascal Jakobsen van Blöf. Hierna was het de beurt voor de huldigingen van Verheyen en De Jong en ook dit zorgde voor schitterende taferelen. Na de huldiging moesten wij helaas weer terug naar Torino airport waardoor we het optreden van Blöf moetsen missen maar mooi was het wel dat wij bij het verlaten van het H.H.H. nog een stevig applaus kregen van grote groepen Italianen die buiten in de stromende regen stonden te wachten tot ze ook naar binnen konden. Rond half drie kwamen wij weer uitgeput op Schiphol om vervolgens met een noodgang naar Heerhugowaard te rijden om ons eigen heerlijke bedje op te zoeken.
Mijn eerste Olympische Spelen was dus absoluut uniek te noemen en zoals ik al eerder zei hadden wij dit voor niets willen missen.

P.S. Aan de overkant van de tribune waar wij zaten ontwaarde ik tussen de Italiaanse supporters ook nog een Alkmaarse vlag. Erg benieuwd van wie die was.
martijn S
Glory-hunter
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 feb 2004, 22:22

Ik deel je vreugde van een leuke trip naar de spelen.

Toch had ik voor AZ gekozen, Denk ik. Maar daarintegen had de stand- vastigheid van mijn vriendin me toch uiteindelijk op andere gedachten gebracht.
Voetbal is een mannensport.
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Wat hebben wij een leuke vrouwen lopen bij het schaatsen. Marianne Timmer, A. Gerritsen, Sanne van der Star(die ogen, verder niet), Kleibeuker en zelfs Barbera de Loor... allen hebben ze wat! Hulde voor de Nederlandse schaatssport!
je weet het
Gebruikersavatar
Le Chef
Moderatort
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 okt 2004, 15:43

Gillus schreef:Wat hebben wij een leuke vrouwen lopen bij het schaatsen. Marianne Timmer, A. Gerritsen, Sanne van der Star(die ogen, verder niet), Kleibeuker en zelfs Barbera de Loor... allen hebben ze wat! Hulde voor de Nederlandse schaatssport!
Ben je dronken?
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Le Chef schreef:[..]


Ben je dronken?
Kleibeuker en Gerritsen. Dat zijn toch echt leuke dames hoor.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

bonenplukker schreef:
Kleibeuker en Gerritsen. Dat zijn toch echt leuke dames hoor.
Lekkere ijsbeertjes.
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Le Chef schreef:[..]


Ben je dronken?
Helaas, nuchter.. Maar ik meen het! Kijk eens bij al die andere landen, wat een horken daar rondlopen.
je weet het
Gebruikersavatar
Le Chef
Moderatort
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 okt 2004, 15:43

Gillus schreef:[..]


Helaas, nuchter.. Maar ik meen het! Kijk eens bij al die andere landen, wat een horken daar rondlopen.
Daar heb je dan wel weer gelijk in, maargoed ik hou het op het volgende spreekwoord;

In het land der blinden...
Gebruikersavatar
azisthebest
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 mei 2005, 12:37
Locatie: Limmen

Een wereldrecord voor Sven Kramer op de 10 KM in 12.49,88 tijdens het wk allournd in Heerenveen en een wereldtitel
We gaan Europa In! Retteketet AZ!
Victory VAK X
Supporter
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 mar 2005, 18:09

azisthebest schreef:Een wereldrecord voor Sven Kramer op de 10 KM in 12.49,88 tijdens het wk allournd in Heerenveen en een wereldtitel
Dat word nog wat in Salt Lake City 8)
Gebruikersavatar
albert55
Teletext-supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2005, 10:45
Locatie: Castricum
Contacteer:

Tja, je kan niet alles hebben.
Reeds in december 2006 Salt Lake City geboekt dus voor mij geen New Castle.
Wens alle AZérs veel succes en voor degene die meereizen maak er een pracht dag van.
Gebruikersavatar
azisthebest
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 mei 2005, 12:37
Locatie: Limmen

Weer eens een dik wereldrecord voor Sven Kramer in Salt Lake City op de 10 KM 12.41,69 echt geweldig en heel Nederlands podium Kramer, Verheijen en Rykkje SUPER
We gaan Europa In! Retteketet AZ!
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

fenomenaal ......

waar haalt hij de kracht vandaan aan het eind van het seizoen ..... De Noren zakten finaal door het ijs ..!!
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Gebruikersavatar
Laantje
Steward
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:06
Locatie: Langedijk

Heel erg knap van Sven Kramer, wie had dat verwacht een aantal jaren terug dat ze nu zulke snelle tijden rijden.
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

UTRECHT/CALGARY - 19-11-2007 - Na lang juryberaad is Simon Kuipers de bronzen medaille op de 1000 meter ontnomen. De Spaarndammer werd aanvankelijk als vijfde geklokt, maar kreeg na het bestuderen van de fotofinish toch de derde plaats toebedeeld.

Enkele uren nadat Kuipers op het podium was gehuldigd als de nummer drie van de WB-wedstrijd over 1000 meter, meldde de Canadese hoofdscheidsrechter Jim McClements dat de DSB-rijder alsnog is teruggezet naar de vijfde plaats. Volgens hem was de elektronisch geklokte tijd (1.07,42) juist, ook al passeerde Kuipers feitelijk de finish in 1.07,39. Dat gebeurde volgens McClements echter met een schaats die niet op het ijs stond. En dan stopt de tijd volgens de reglementen pas op het moment dat de tweede schaats de lijn 'aantikt'.

Op tv-beelden van de NOS is echter duidelijk te zien dat Kuipers beide schaatsen op het ijs had, toen hij de streep passeerde. De scheidsrechters bekeken diezelfde beelden, maar hielden vol dat 'er niet voldoende bewijs was om de elektronische tijd aan te passen'.

Beide voeten
In de officiële uitslag zijn nu de Amerikaan Shani Davis en de Zuid-Koreaan Kyou-Hyuk Lee samen als derde geklasseerd (1.07,40). Kuipers staat op 0,02 seconde van dat duo op de vijfde plaats.

'Dit is een schande. Die arbiters hebben blijkbaar wat problemen met hun ogen', reageerde een furieuze DSB-coach Jac Orie. 'Ieder normaal denkend mens ziet dat Simon met beide voeten op het ijs de streep passeert. Het is fysiologisch niet eens mogelijk om in die positie met je voet van het ijs te gaan. Dan lig je op je linkeroor.'


© Tiscali/ANP
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Gebruikersavatar
fedcbar
Teletext-supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 okt 2007, 07:53
Locatie: alkmaar

Als we Erben wennemars nu eens in de spits zouden zetten
en Pelle een paar ijzers onderbinden,dat zou denk ik een stuk
schelen.
Plaats reactie