Schaatsen

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

marsaz schreef:Waar kan er al een beetje vertrouwd geschaatst worden in de Kop van Noord Holland?

regio Zuid Scharwoude misschien een knap stuk ijs?

Hoor het graag, als er geschaats kan worden neem ik een paar dagen vrij!

Bedankt alvast
Mijzenpolder ...tussen Schermerhoorn, Grootschermer en de Rijp !! Hier schaats ik al ruim een week lang ... op twee dooi dagen na!

Bruggetjes nog onbetrouwbaar ...en nog een paar windwakken maar voor de rest toppie!
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
AZivarAZ
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 apr 2007, 15:06
Locatie: ALKMAAR

Kees Vooijs schreef:[..]


Niet zomaar een. DE legendarische Elfstedenmotor. In 1986 (of was het 1997?) nog goed voor een salto mortale van een toeschouwer.
1986 en 1997 is deze motor gebruikt voor de filmbeelden
VAKKIE W OLE OLE
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 17 sep 2008, 10:27
Locatie: Sint-pancras

Kamer moet zich buigen over Schaatsverbod
Uitgegeven: 8 januari 2009 21:42
Laatst gewijzigd: 8 januari 2009 21:46

ROTTERDAM/DEN HAAG - De Tweede Kamer moet zich buigen over de vraag of ze een verbod wil op Schaatsen. Het eerste digitale burgerinitiatief heeft donderdag de benodigde 40.000 handtekeningen binnen.
Dat hebben de indieners van het voorstel, de GroenLinks-raadsleden Arno Bonte (Rotterdam) en David Rietveld (Den Haag), laten weten.

Nederlanders kunnen sinds 1 januari een digitaal burgerinitiatief via internet ondertekenen. 'Meer plezier met minder Schaatsers' had wat dat betreft de primeur.





Sterker

Bonte en Rietveld blijven handtekeningen verzamelen. ''Hoe meer mensen dit initiatief ondersteunen, hoe sterker we straks in de Tweede Kamer staan'', aldus Bonte.

''Jaarlijks gebeuren er duizenden ongelukken bij het Schaatsen met vaak zwaar lichamelijk letsel tot gevolg'', beargumenteert Bonte zijn initiatief. Bovendien leidt het massaal schaatsen tot giftige smogvorming in de stedelijke gebieden en is de geluidsoverlast enorm.

Snel

Rietveld had niet verwacht dat ze al zo snel 40.000 handtekeningen zouden hebben. ''We wisten dat er steun zou zijn, maar ik dacht dat het enkele weken zou duren.'' Dat het juist zo snel ging, laat volgens hem zien hoezeer het onderwerp de mensen raakt.

Het is Rietveld wel duidelijk dat de meningen zijn verdeeld. Op zijn persoonlijke weblog komen zowel negatieve als positieve reacties binnen. ''Je bent voor of tegen. Dat merk ik duidelijk.''

Volgens GroenLinks blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond dat een krappe meerderheid van de Nederlanders (49 tegen 47 procent) voorstander is van een schaatsverbod
AZ zal bloeien en nooit vergaan...!!!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

VAKKIE W OLE OLE schreef:Kamer moet zich buigen over Schaatsverbod

Volgens GroenLinks blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond dat een krappe meerderheid van de Nederlanders (49 tegen 47 procent) voorstander is van een schaatsverbod
Wat een lachwekkend voorstel van GroenLinks zeg. :lol: Laten we meteen zaalvoetbal afschaffen. En kleine kinderen mogen niet meer buiten spelen, die zorgen namelijk voor te veel geluidsoverlast. :shock:
Hup AZ.
West-side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:30

Bob Ross schreef:[..]

Wat een lachwekkend voorstel van GroenLinks zeg. :lol: Laten we meteen zaalvoetbal afschaffen. En kleine kinderen mogen niet meer buiten spelen, die zorgen namelijk voor te veel geluidsoverlast. :shock:

Ik had je hoger ingeschat, Bob.

Waar schaatsen staat bedoel ik vuurwerk. Stop.
“Just when I thought I was out, they pull me back in!”
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

West-side schreef:[..]



Ik had je hoger ingeschat, Bob.

Waar schaatsen staat bedoel ik vuurwerk. Stop.
Meen je dat nou?

Laat burgers lekker zelf uitzoeken hoe men het leven indeelt. Het geluk in het leven staat boven een paar Haagse idealisten met een paar ideeën. Straks moeten kinderen van groep 7 Halsema een mailtje sturen voor toestemming om te kunnen touwtje springen. :roll:
Hup AZ.
Gebruikersavatar
DIRK privé
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 sep 2006, 18:26
Locatie: Castricum

marsaz schreef:Waar kan er al een beetje vertrouwd geschaatst worden in de Kop van Noord Holland?

regio Zuid Scharwoude misschien een knap stuk ijs?

Hoor het graag, als er geschaats kan worden neem ik een paar dagen vrij!

Bedankt alvast
Op het uitgeestermeer gisteren. Maar bij het Alkmaardermeer ging ik er doorheen. :) Even gauw verkleden en weer verder. "Het Zwet" bij Oostknollendam(richting Jisp)(op route "Bannetocht") is ook geweldig en wat plasjes bij Driehuizen(op de route van de "Eilandpoldertocht"). De tochten zelf zijn nu wel kapot gereden("molen en meren tocht" was helemaal waardeloos).
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Vanmiddag heerlijk in het rijk der duizend eilanden gereden,en af en toe ff klunen bij de bruggen.
Vak S
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

VAKKIE W OLE OLE schreef:Kamer moet zich buigen over Schaatsverbod
Uitgegeven: 8 januari 2009 21:42
Laatst gewijzigd: 8 januari 2009 21:46

ROTTERDAM/DEN HAAG - De Tweede Kamer moet zich buigen over de vraag of ze een verbod wil op Schaatsen. Het eerste digitale burgerinitiatief heeft donderdag de benodigde 40.000 handtekeningen binnen.
Dat hebben de indieners van het voorstel, de GroenLinks-raadsleden Arno Bonte (Rotterdam) en David Rietveld (Den Haag), laten weten.

Nederlanders kunnen sinds 1 januari een digitaal burgerinitiatief via internet ondertekenen. 'Meer plezier met minder Schaatsers' had wat dat betreft de primeur.





Sterker

Bonte en Rietveld blijven handtekeningen verzamelen. ''Hoe meer mensen dit initiatief ondersteunen, hoe sterker we straks in de Tweede Kamer staan'', aldus Bonte.

''Jaarlijks gebeuren er duizenden ongelukken bij het Schaatsen met vaak zwaar lichamelijk letsel tot gevolg'', beargumenteert Bonte zijn initiatief. Bovendien leidt het massaal schaatsen tot giftige smogvorming in de stedelijke gebieden en is de geluidsoverlast enorm.

Snel

Rietveld had niet verwacht dat ze al zo snel 40.000 handtekeningen zouden hebben. ''We wisten dat er steun zou zijn, maar ik dacht dat het enkele weken zou duren.'' Dat het juist zo snel ging, laat volgens hem zien hoezeer het onderwerp de mensen raakt.

Het is Rietveld wel duidelijk dat de meningen zijn verdeeld. Op zijn persoonlijke weblog komen zowel negatieve als positieve reacties binnen. ''Je bent voor of tegen. Dat merk ik duidelijk.''

Volgens GroenLinks blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond dat een krappe meerderheid van de Nederlanders (49 tegen 47 procent) voorstander is van een schaatsverbod

Zeg me dat dit een grap is!! PLEASE !!!!
Klaas Molenaar
Supporter
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 sep 2006, 17:02
Locatie: Heiloo

DIRK privé schreef:[..]


Op het uitgeestermeer gisteren. Maar bij het Alkmaardermeer ging ik er doorheen. :) Even gauw verkleden en weer verder. "Het Zwet" bij Oostknollendam(richting Jisp)(op route "Bannetocht") is ook geweldig en wat plasjes bij Driehuizen(op de route van de "Eilandpoldertocht"). De tochten zelf zijn nu wel kapot gereden("molen en meren tocht" was helemaal waardeloos).
Waarom verbaast me dit nou niet? :D Zelf n.a.v. jouw sms'je zaterdagmorgen vroeg de bannetocht gereden. Omstandigheden waren nog ideaal. Deze tocht stond ook voor zondag op het programma, maar is afgelast wegens snel verslechterende condities. Was ok absurd druk zaterdag.
Alkmaar nam op grootse wijze afscheid van twee zonen en stadion De Hout. De avond gloorde rood. In de ochtend waren velen blauw (VI: 17 mei 2006)
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

G-Vak schreef:[..]



Zeg me dat dit een grap is!! PLEASE !!!!
ff een paar posten terug lezen 8) :lol:
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

West-side schreef:[..]



Ik had je hoger ingeschat, Bob.

Waar schaatsen staat bedoel ik vuurwerk. Stop.
Bob had deze eventjes niet door. :wink:

Vuurwerkverbod is trouwens net zo goed onzin. Heel Nederland heeft weer boter op zijn hoofd. Iedereen rijdt in auto's en produceert een veelvoud van milieu en lichamelijke schade, maar als het om iets als vuurwerk gaat, waar desbetreffende mensen zelf geen plezier bij hebben, dan komt de selectieve verontwaardiging weer om de hoek kijken.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

The North Shield schreef:[..]


ff een paar posten terug lezen 8) :lol:
Nou,ik bedoelde er mee dat het mij dus niet aangaat,
aangezien ik geen schaatser ben,beetje sarcasme dus.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Als het ff meezit kunnen we voor volgend weekend weer schaatsen [-o<
http://nu.weathernews.nl/artikel.asp?id=1951
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

SOEST - De kans dat Nederland binnenkort wederom op natuurijs kan schaatsen, groeit met de dag. Zaten de diverse weermodellen de voorbije week nog op totaal verschillende koers: de verwachtingen zijn de afgelopen 48 uur alsmaar meer eensluidend geworden: het wordt opnieuw koud.


De komende nachten vriest het licht, maar vaker matig. Overdag zal het kwik maar net boven nul komen waardoor de ijsvloer weer snel zal aangroeien. Dat alles heeft te maken met toenemende hogedrukinvloeden boven Oost- en Noord-Europa waardoor er een, inmiddels al ingetreden, oostelijke stroming op gang is gekomen.

De vooruitzichten wijzen voorlopig tot ver in de volgende week op nieuw winterweer. Daarbij groeien, in tegenstelling tot enkele weken geleden, ook de sneeuwkansen. In de nieuwe week zouden de temperaturen mogelijk nog verder onderuit kunnen gaan.
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

dirkjan schreef:Als het ff meezit kunnen we voor volgend weekend weer schaatsen [-o<
http://nu.weathernews.nl/artikel.asp?id=1951
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Nah, van mij mag het wel een week lauw water gaan regenen, vanaf volgende week woensdag is de vorst weer welkom. :wink:
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
secudre
Seizoenkaarthouder
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 dec 2006, 20:35
Locatie: Zaanstreek

Cupfighters!
Gebruikersavatar
Pickel
Supporter
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 nov 2005, 07:49
Locatie: Limmen
Contacteer:

Stefan Groothuis is toch nog Wereldkampioen Sprint geworden. Grote klasse. =D>
retteketetteketet_____________________________AZ
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Ik denk zelf nu ze de soldaten van Oranje ook inzetten dat de 16e elfstedentocht door gaat.
Hoop op een zondag, mooi voor het buisie vanaf 05.00 uur.
Vak S
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Het zal toch wel doorgaan?

Ik liep (met mijn 90 kilo) vannacht (met 8 centimeter ijs) midden op het Spaarne. Flesje rosé in de hand. En een paar mensen hadden er ook al geschaatst. Ik vind het dan zo'n gelul dat het bij zo'n elfstedentocht overal 15 centimeter moet zijn. Je kan de mensen toch gewoon in groepjes laten vertrekken en elke toeschouwer die op het ijs komt in elkaar (laten) slaan. Als je elke toeschouwer uitlegt dat de tocht alleen door kan gaan als iedereen van het ijs blijft dan doet 98% van de mensen dat.

En dan nog. Laat het ergens 13 centimeter zijn en er plots een groep onder het ijs verdwijnen. Dan heb je nog iets van heroïek tijdens zo'n tocht. Met alle futurustische schaatsen, hulpdiensten en miljoenen toeschouwers van tegenwoordig heeft zo'n tocht nog het meeste weg van het rondje om de kerk van de NS. Uitgeschaatst door een 25 kilo te zware kroonprins die de afgelopen 15 jaar niets anders heeft gedaan dan bier drinken en buffetten wegdrukken.
Plaats reactie