Wielrennen

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

En de favoriet Froome er ook uit. Maakte vorig jaar met zijn team de Tour dood. Te saai was het toen. Hopelijk staat er een ploeg op die wel voor entertainment wil zorgen!
Geen gelul, drink een pul!!
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Ik heb als (soms) volwassen man zitten huilen vanmiddag. Nederlandse wieleroverwinningen raken me erg lekker. :D
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het duurt 9 jaar maar dan in ieder geval wel gelijk een mooie. Kijkspektakel en Nibali bewijst dat je geen zwaargewicht hoeft te zijn om die kasseien goed over te komen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik ben zelf geen die-hard wielrenner maar de tour volg ik toch altijd wel. Vind dat toch wel iets speciaals hebben. Gister toevallig een dagje vrij en die heb ik doorgebracht op de bank terwijl ik de hele etappe uit heb gekeken. Prachtige rit in mijn ogen met een mooie winnaar. Zonde dat Froom eruit is en jammer dat Wiggins thuis zit. Nu hopen dat Mollema een serieuze gooi kan doen naar de eindzege. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik geen idee heb of zijn team sterk genoeg is in vergelijking met dat van de concurrentie.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Bizar, vooral de ontkenning lijkt me ridicuul.

http://www.nusport.nl/mixed-zone/386921 ... icuul.html
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ben ik nou de enige die zich al 2 weken zit te ergeren aan die Tour de France? Na een veelbelovende start in Utrecht is het toch helemaal niks? Geen spanning, geen spektakel, geen verrassingen. Van de 219 renners kwamen er 20 uit Nederland maar er zit nooit eens iemand bij een ontsnapping. Gesink en Mollema eindigen in de top 10 maar het gat met de toppers is enorm. Waar blijft de nieuwe Erik Dekker die bijna altijd mee was...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

Langedijk schreef: Waar blijft de nieuwe Erik Dekker die bijna altijd mee was...
Volgens mij kwam dat niet omdat hij van nature zo hard kon fietsen.(aanname)
Heb hem een keer 3 keer gelost zien worden in een berg etappe en hij kwam 4 keer terug.

Maar je hebt gelijk, elke dag denk ik weer, zal het nu eens gebeuren
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Na al die narigheid van gisteren tijd voor iets positiefs: gaat Tom Dumoulin de Vuelta winnen? Zijn er kenners in de zaal die denken dat hij woensdag 2 minuten gaat pakken?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef:Na al die narigheid van gisteren tijd voor iets positiefs: gaat Tom Dumoulin de Vuelta winnen? Zijn er kenners in de zaal die denken dat hij woensdag 2 minuten gaat pakken?
Hij gaat zeker een goede tijd neerzetten. Ik denk dat hij best wat tijd kan pakken. 2 minuten is teveel, hij zal 3e worden. Lijkt me het hoogst haalbare.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Hij gaat 2 minuten goedmaken, mark my words. Iedereen zit er doorheen, maar ik denk dat Dumoulin het meest kapot kan gaan van de toppers. Dat gekoppeld aan z'n tijdritcapaciteiten (is in principe ook kapot kunnen gaan) moet de doorslag geven. Woensdag iig een mooie en spannende rit!
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

El Magico schreef:Hij gaat 2 minuten goedmaken, mark my words. Iedereen zit er doorheen, maar ik denk dat Dumoulin het meest kapot kan gaan van de toppers. Dat gekoppeld aan z'n tijdritcapaciteiten (is in principe ook kapot kunnen gaan) moet de doorslag geven. Woensdag iig een mooie en spannende rit!
.
Godver, hij rijdt goed!

Als Dumoulin zo doorgaat, pakt hij de eindzege!
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

El Magico schreef:Hij gaat 2 minuten goedmaken, mark my words. Iedereen zit er doorheen, maar ik denk dat Dumoulin het meest kapot kan gaan van de toppers. Dat gekoppeld aan z'n tijdritcapaciteiten (is in principe ook kapot kunnen gaan) moet de doorslag geven. Woensdag iig een mooie en spannende rit!
Up!
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Dat wordt een mooi ritje zaterdag.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Du Pain, Du Vin, Du moulin.
Glory Hunter
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Jack, je bent met afstand de grappigste forummert.
Het slaat vaak nergens op, maar het blijft leuk.

Gelukkig is er geen enkele aankomst meer bergop. Dat vergroot de kansen van Dumoulin. Aan z'n ploeg die rondom Degenkolb was geformeerd heeft hij niets, dus hij zal het in de resterende heuvel- en bergetappes alleen moeten opknappen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bestaan er in de wielersport ook knikkende knieën? Wat een zakkenwasser die Kruijswijk #-o
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Is een Nederlands kwaaltje. Nederlanders en finales zijn geen gelukkige match.

3 weken lang veruit de sterkste in koers, ook vandaag geen vuiltje aan de lucht. Je maakt 1 stuurfout, moet vervolgens achterlijk lang op nieuwe fiets wachten en je verliest de Giro. Vooral wachten op nieuwe fiets kostte hem gigantisch veel tijd. Anders had ie nog wel bij Valverde kunnen aanhaken en had ie nu wellicht nog in roze gereden. Nu moest hij 55 km alleen in de achtervolging. Doodzonde dit...

Stiekem hoop ik op klein wonder morgen, maar de val zal hem ook niet in de koude kleren zijn gaan zitten. Laat staan wat het met zijn moraal gedaan heeft. Kan hij wel herstellen is er misschien nog wat mogelijk...
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

El Magico schreef:Is een Nederlands kwaaltje. Nederlanders en finales zijn geen gelukkige match.

3 weken lang veruit de sterkste in koers, ook vandaag geen vuiltje aan de lucht. Je maakt 1 stuurfout, moet vervolgens achterlijk lang op nieuwe fiets wachten en je verliest de Giro. Vooral wachten op nieuwe fiets kostte hem gigantisch veel tijd. Anders had ie nog wel bij Valverde kunnen aanhaken en had ie nu wellicht nog in roze gereden. Nu moest hij 55 km alleen in de achtervolging. Doodzonde dit...

Stiekem hoop ik op klein wonder morgen, maar de val zal hem ook niet in de koude kleren zijn gaan zitten. Laat staan wat het met zijn moraal gedaan heeft. Kan hij wel herstellen is er misschien nog wat mogelijk...
Ik reken niet meer op een wonder. Fysiek en mentaal is hij door zijn val en verlies van het rose gesloopt. Aanklampen om op het podium te blijven is het maximale. Zou al super zijn na deze rampzalige dag door een domme stuurfout. Vierkant door de bocht heet zoiets. Mag blij zijn dat er geen afgrond lag maar een sneeuwberg.

Morgen de taktische koers van de 'Haai'. Ik verwacht Nibali, omdat hij net voor het slot zijn moraal terug heeft en Chaves vandaag uitgeput over de finish kwam. Chaves heeft in tegenstelling tot Nibali geen sterke ploeg om hem bij te staan in de bergen. Of zou Chaves steun krijgen?
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Steven Kruijswijk heeft vrijdag bij de negentiende etappe van de Giro d'Italia een kleine breuk in zijn rib opgelopen.
Dat bleek vrijdagavond na onderzoek in het ziekenhuis. De 28-jarige Brabander heeft ook pijn aan zijn voet en de zij.
Kruijswijk ging hard onderuit in de afdaling van de Agnello. De kopman van Lotto-Jumbo nam een bocht te ruim, ging over de kop en klapte vervolgens tegen een sneeuwwand.
Door zijn valpartij verloor Kruijswijk de roze leiderstrui aan zijn concurrent Esteban Chaves. Het is nog niet bekend of Kruijswijk zaterdag kan meedoen aan de voorlaatste etappe.

Nu.nl
Morgen geeneens meer van start gok ik... :(
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

In winnende positie kort voor de streep in Turijn vallen. Drama. Drama voor Steven Kruijswijk, zijn ploeg en het Nederlandse wielrennen!
Plaats reactie