Wielrennen

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Ik open hierbij alvast een topic voor het aankomende wielerjaar (want als we al topics gaan openen voor onzinnige sporten als darten...)

Ik denk dat ik niet de enige ben die weer uitkijkt naar de klassiekers en de tour.
Hebben jullie nog goede verwachtingen voor de Nederlanders dit jaar? Is Bettini dit jaar te verslaan? Wint Armstrong de Tour weer?

Ik heb weer goede hoop voor Boogerd en de eindelijk fitte Erik Dekker. Bovendien hoop ik dat Ullrich dit jaar de tour wint.
Thomaz
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:09
Locatie: Red Village

Huiswaard schreef:Ik open hierbij alvast een topic voor het aankomende wielerjaar (want als we al topics gaan openen voor onzinnige sporten als darten...).
Dan kan je natuurlijk ook een topic openen over een onzinnige sport als wielrennen. Helemaal met je eens!
Adonis met SV Koedijk, FC Marlène en 't ijzer on Tour 2008

't ijzer 8)!
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

Thomaz schreef: Dan kan je natuurlijk ook een topic openen over een onzinnige sport als wielrennen. Helemaal met je eens!
Of het zijn gewoon allebei zinnige sporten.
Maar ik denk dat Boogerd dit jaar de Amstel Gold Race gaat winnen, daar aast hij eigelijk elk jaar op, dus hoop het dit jaar voor hem
Glory is for the moment. Pride is forever!
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Boogerd wil eigenlijk vooral Luik- Bastenaken- Luik winnen, die is hem op het lijf geschreven, maar het zit hem nooit mee tijdens die race.
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Huiswaard schreef:Boogerd wil eigenlijk vooral Luik- Bastenaken- Luik winnen, die is hem op het lijf geschreven, maar het zit hem nooit mee tijdens die race.
ooit zal het hem wel gaan lukken...maarja dan moet hij eerst maar eens zien af te rekenen met die duvelse Italianen...

Voor de rest hoop ik op een zesde tourzege van Armstrong als ik eerlijk mag zijn, Zabel mag z'n been best breken en ik hoop dat Erik Dekker nog eenmaal kan stunten...

Verder gun ik Servais Knaven een nieuwe etappezege in de tour en de zege in Parijs - Roubaix...

Trouwens: Kelme, dat is pas een mooie ploeg! Heerlijk om al die Spaanse berggeiten te keer zien gaan...oei! heb nu al weer zin in de zomert!
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Armstrong gaat het heel moeilijk krijgen in de Tour denk ik. Bij Indurain dacht ook iedereen dat hij even z'n 6e zege zou gaan ophalen, maar die eindigde toen maar net bij de eerste 10.
Het gaat nog spannender worden dan vorig seizoen, met Ullrich, Beloki en misschien nog wat anderen.
Gebruikersavatar
Bill
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:33
Locatie: Huiswaard

Ik vind dat je Armstrong niet met Indurain kan vergelijken. De Spanjaard stond er om bekend dat hij nooit aanviel en dat kan je van Armstrong niet zeggen. Ik heb respect voor Indurailn dat hij de tour vijf keer gewonnen heeft maar echt leuk was het niet om naar te kijken.

Op Armsrong ben ik stinkend jaloers. Niet vawege zijn capaciteiten op de fiets maar vanwege het feit dat hij het bed gedeeld heeft met Danielle Overgaag :lol:
Tsja........
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Je kan veel zeggen over Armstrong, maar de Tour is er wel leuker op geworden. Hij is gewoon van uitzonderlijke klasse, maar hij laat dat ook zien. Indurain was een kei in een tempo een berg oprijden, ook een klasse apart natuurlijk.

En als dan zelfs Jan Ullrich gaat aanvallen..wat wil je dan nog meer
'Not in the face, ok?'
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Maar toch wordt Armstrong elk jaar een stukje minder... Ik denk dat hij het moeilijk gaat krijgen tegen de Spanjaarden en Ullrich. Je moet ook niet vergeten dat hij Heras kwijt is en dat scheelt echt een flinke slok op een borrel.
Gebruikersavatar
Vennie
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 dec 2003, 05:02
Locatie: Alkmaar

Ik hoop echt op Ullrich en anders Beloki. Wordt een beetje ziek van de snel-op-zijn-teentjes-getrapje-en-arrogante-Amerikaan. Als die vent niet zo zat te piepen had Boogerd mooi de AmstelGoldRace gewonnen.
Verder heb ik wel respect voor Armstrong wat ie allemaal bereikt heeft natuurlijk.
hijsz
Supporter
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 dec 2003, 17:48
Locatie: Hhw

Thomaz schreef: Dan kan je natuurlijk ook een topic openen over een onzinnige sport als wielrennen. Helemaal met je eens!
Wat is er nou mis met wielrennen :wink:
Hijsz zo geil als boter ....

`t ijzer!!
Gebruikersavatar
Dick
Beheerder
Berichten: 466
Lid geworden op: 01 jan 2004, 17:01
Locatie: Derp
Contacteer:

Ik ben wel benieuwd, ik verwacht eigelijk best wel veel dit jaar van het Rabobank - team.

Als ze maar niet in de 1e/2e/3e ronde eruit vliegen door een massale valpartij. Die Amerikaan (ben z'n naam ff kwijt) is een goeie klimmer, net zoals Boogerd. Voorderest is Dekker ook weer zo goed als fit.

Van de US Postal verwacht ik dit jaar minder, 2 goeie renners zijn daar weg, en Armstrong gaat elk jaar slechter.

Van Ullrich verwacht ik dit jaar meer, het is en blijft een goeie klimmer. Ik ben benieuwd en kijk al weer uit naar de zomer
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dick schreef:Ik ben wel benieuwd, ik verwacht eigelijk best wel veel dit jaar van het Rabobank - team.

Als ze maar niet in de 1e/2e/3e ronde eruit vliegen door een massale valpartij. Die Amerikaan (ben z'n naam ff kwijt) is een goeie klimmer, net zoals Boogerd. Voorderest is Dekker ook weer zo goed als fit.
Levi Leipheimer bedoel je. Vorig jaar was het wel heel sneu voor hem. Hij dacht echt voor het podium te gaan en toen moest ie er na een valpartij in de 1e rit uit.

My Style: Ik wist wel dat het Leipheimer was. Was een typfoutje van me. :?
Laatst gewijzigd door Forza AZ op 06 jan 2004, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.
My Style

Ja Forza, een fout!!!! Het is Levi Leipheimer!!!
Gebruikersavatar
Vennie
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 dec 2003, 05:02
Locatie: Alkmaar

Heeft overigens ook nog helemaal niets laten zien. Heb nog steeds het idee dat die gehaald is omdat Boogerd niet met de druk om kan gaan.

Armstrong slechter? Hmm, volgens mij niet, hij heeft alleen wat meer met pech te maken (valpartijtje hier en daar), verder is het een goed acteur.

Hoop dat Ullrich wat uit kan halen.

Ben ook benieuwd naar de sprinters dit jaar...
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

bonenplukker schreef:Mag ik deze zomer Tour de France bij je komen kijken...?
Ja hoor knul. Maar je moet er wel rekening meehouden dat ik drie keer in slaap val tijdens een etappe (om altijd net op tijd wakker te worden), misschien moeten we dan ff afspreken om bergetappes te kijken, dan kunnen we namelijk al om 9.15 beginnen met pilzen :lol:
Don Corleone
Herry en/of Berry
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 jan 2004, 14:06
Locatie: alkmaar

Ik hoop dat Beloki eindelijk de tour gaat winnen, hij heeft het wel verdient na zijn trieste aftocht van vorig jaar en hij heeft hem ook nog nooit gewonnen, dus doe mij beloki maar...
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Don Corleone schreef:Ik hoop dat Beloki eindelijk de tour gaat winnen, hij heeft het wel verdient na zijn trieste aftocht van vorig jaar en hij heeft hem ook nog nooit gewonnen, dus doe mij beloki maar...
Ik ben ook pro- Beloki, maar ik denk dat die jongen een verkeerde zet heeft gedaan door te verhuizen naar Brioches la Boulangère! Hij had veel beter naar een andere Spaanse ploeg kunnen gaan.

Met Kelme is er ook iets aan de hand, zij hebben geen licentie van de UCI gehad om in de eerste divisie te koersen en zijn ternauwernood gered door de gemeente Valencia. Hierdoor hebben ze een licentie gekregen voor de divisie 2, hetgeen volgens mij inhoudt dat we dit jaar geen Kelme hebben in de Tour :(

Gelukkig hebben we Euskaltel nog :)
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Huiswaard schreef:[..]


Ja hoor knul. Maar je moet er wel rekening meehouden dat ik drie keer in slaap val tijdens een etappe (om altijd net op tijd wakker te worden), misschien moeten we dan ff afspreken om bergetappes te kijken, dan kunnen we namelijk al om 9.15 beginnen met pilzen :lol:
Dat zijn inderdaad de mooiste etappes. Daar gaan heel wat vrije dagen aan op. Die moet ik gewoon zien. Maar laten we maar wachten met het pilzen, want het ploegenspel tijdens zo bergetappe is heel gaaf, al zeg ik het zelf. Pilzen doen we de eerste 10 dagen wel...

Het is trouwens wel te hopen dat Kelme de licentie krijgt. Vind het altijd schitterend om die gasten te zien knallen in de Pyreneen. En iets minder in de Alpen. Euskaltel heeft natuurlijk ook een leuke ploeg, maar wat is een Tour zonder het groen-witte tenue van de langste bestaande wielerploeg onder één sponsor.
'Not in the face, ok?'
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Wielrenner Marco Pantani (34) is overleden. Hij werd dood aangetroffen in zijn huis in Rimini. De doodsoorzaak is nog niet bekend, maar vooralsnog zijn er geen aanwijzingen voor een misdrijf.

Bron: Sportjournaal

Zo hé! Daar schrik je als wielerliefhebber wel even van. Heel raar de het olifantje niet meer is, maarja misschien is dit wel weer een onderstreping dat drugs/doping de mens echt kapot maakt. Niet dat ik wil suggereren dat Pantani gebruikte, maar aangezien 90% van het peloton gebruikt kan het natuurlijk wel een reden zijn voor zijn overleden.

Misschien heeft hij zelfmoord gepleegd, zat de laatste tijd niet lekker in zijn vel. Depressief piraatje dus.
'Not in the face, ok?'
Plaats reactie