Wielrennen

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

ForzAZ schreef:In winnende positie kort voor de streep in Turijn vallen. Drama. Drama voor Steven Kruijswijk, zijn ploeg en het Nederlandse wielrennen!
Is hij ook AZ ? mag hij dan ook in het "Knikkende Knieën" topic ?
Glory Hunter
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Jack schreef: Is hij ook AZ ? mag hij dan ook in het "Knikkende Knieën" topic ?
Brabander Jack dus zal wel geen AZ zijn!

'Knikkende Knieën' is de Hollandse ziekte. Mentaliteitskwestie en slimheid. Druk werd groter en groter. Van Kopman tot outsider tot favoriet!

Gisteren wist ie ook dat er een gevaarlijke afdaling volgde na de eerste bergbeklimming. De ploegleiding wist dat, dus had men één renner Roglic aangewezen om mee te springen met een grote groep om tussen de twee bergen eventueel steun te kunnen geven aan Kruijswijk. Ëén renner aangewezen dus. Wedden op één paard! Tja dat loopt meestal slecht af.

De val van Kruijswijk is zijn eigen schuld. Ik zet echter grote vraagtekens bij de ploegtaktiek.
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Hij start in ieder geval wel! Er gloort (minieme) hoop.
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik vind Dione toch wel erg leuk...... ( Dionne ook trouwens, maar die doet geen wielrennen...).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Die loopt dan wel weer de Vierdaagse.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat zijn die Nederlandse wielrenners toch een stelletje losers in de eindfase van elke grote ronde #-o

Dumoulin had net als Cavendish allang moeten afstappen en Mollema is volgens mij mentaal niet sterk genoeg. Drama compleet na die eerdere miskleun van Kruijswijk :roll:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

Langedijk schreef:Wat zijn die Nederlandse wielrenners toch een stelletje losers in de eindfase van elke grote ronde #-o

Dumoulin had net als Cavendish allang moeten afstappen en Mollema is volgens mij mentaal niet sterk genoeg. Drama compleet na die eerdere miskleun van Kruijswijk :roll:
stfu met je losers.
Kikkerlandje Nederland, doen we het gewoon heel erg goed. Beste wielrenner van de hele tour is Poels.
Dumoulin 2 ritzeges? Mollema met een ploeg die niets voorstelt al een paar dagen 2e in algemeen klassement.
Dat ze nu paar dagen voor het einde door het ijs heen zakken is normaal.

Ik ben trots op die jongens.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ja, Poels zou knecht van Mollema moeten zijn en niet van Froome.

Een grote ronde duurt 3 weken en onze toppers rijden 2,5 week goed. Hun ploegen zijn te zwak maar ze maken zelf ook fouten. Feit is dat ze allemaal een podiumplek verkloten en nauwelijks beter presteren dan matige renners als Gesink en Boogerd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef:Ja, Poels zou knecht van Mollema moeten zijn en niet van Froome.

Een grote ronde duurt 3 weken en onze toppers rijden 2,5 week goed. Hun ploegen zijn te zwak maar ze maken zelf ook fouten. Feit is dat ze allemaal een podiumplek verkloten en nauwelijks beter presteren dan matige renners als Gesink en Boogerd.
Ik weet niet waar je frustratie vandaan komt. Uit je woordgebruik spreekt teleurstelling.
Natuurlijk is het jammer wat er drie grote rondes (Vuelta met Dumoulin, Giro met Kruijswijk, Tour met Mollema) is gebeurd, maar om die mannen dan zo af te branden vind ik wat overdreven. Get over it. Ergens in de komende 5 jaar gaat er wel wat moois gebeuren : Poels, Mollema, Kruiswijk, Dumoulin en er komt nog meer aan. Geduld.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Het is toch ook frustrerend? Als Froome valt krijgt hij meteen een nieuwe fiets van een ploeggenoot of wordt hij gematst door de organisatie. Als Kruijswijk of Mollema vallen dan verliezen ze meteen 4 minuten.

Ik ben trouwens geen fan van wielrennen hoor,. De ploegen, oortjes en tactiek zijn veel te belangrijk geworden. Het zouden man-tegen-man gevechten moeten zijn. Ik hoop dat je voorspellingen uitkomen hoor maar dan moeten ze voor betere ploegen gaan rijden. Zelfs een nobody als Aru kan dan een grote ronde winnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef:

Het is toch ook frustrerend? Als Froome valt krijgt hij meteen een nieuwe fiets van een ploeggenoot of wordt hij gematst door de organisatie. Als Kruijswijk of Mollema vallen dan verliezen ze meteen 4 minuten.

Ik ben trouwens geen fan van wielrennen hoor,. De ploegen, oortjes en tactiek zijn veel te belangrijk geworden. Het zouden man-tegen-man gevechten moeten zijn. Ik hoop dat je voorspellingen uitkomen hoor maar dan moeten ze voor betere ploegen gaan rijden. Zelfs een nobody als Aru kan dan een grote ronde winnen.
Je geeft zelf het antwoord. Je vroeg "waarom verkloten de Nederlanders het toch steeds in de laatste etappes" , je antwoord boven vetgedrukt. Het ligt uiteraard ook aan henzelf, maar de randvoorwaarden werken niet echt mee, voorzichtig uitgedrukt....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Du Pain, Du Vin (wijn), Du Moulin.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 23 mei 2017, 15:06 Du Pain, Du Vin (wijn), Du Moulin.
Als je dan toch de vertaling er bij zet. Wat is Pain? :wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 23 mei 2017, 18:12 Als je dan toch de vertaling er bij zet. Wat is Pain? :wink:
Buikpain.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat boeit dat kut AZ nog? Tom van der Molen !!! =D>
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Held. Hij weet wat afzien is. Letterlijk in zijn eentje de ronde gewonnen. Te gek gaaf!
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Inclusief een schijtpauze
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat een klasbak die Van der Poel =D>
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 21 apr 2019, 18:55 Wat een klasbak die Van der Poel =D>
Fantastisch! Ongekend. Zelden zo’n inhaalrace en zo’n spannende finale gezien. Eigenlijk was het een sprint van 6 km!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ongekend in combinatie met wielrennen zou alarmbellen moeten doen afgaan. Maar het zag er wel spectaculair uit.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie