Wielrennen

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 25 okt 2020, 19:38Na de Tour de tweede blunder van een Nederlandse ploeg.
Feitelijk is het een Duitse ploeg. :wink:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik kan die sport echt niet serieuzer nemen dan darts of showworstelen. Hooguit bij Olympische Spelen gaat het gewoon om de eer en wie er het eerste zonder afspraken of dopinghulp bij de streep is.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AlkmaarForever schreef: 25 okt 2020, 20:22 Feitelijk is het een Duitse ploeg. :wink:
Dan is het niet erg dat ze verloren hebben :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 25 okt 2020, 20:36 Ik kan die sport echt niet serieuzer nemen dan darts of showworstelen. Hooguit bij Olympische Spelen gaat het gewoon om de eer en wie er het eerste zonder afspraken of dopinghulp bij de streep is.
Ik ben het met je eens dat die teams veel te groot zijn en het grote geld ook hier bepaalt. Maar die etappe over de Stelvio bijvoorbeeld was gewoon een lust voor het oog met individuele gevechten in een prachtig landschap. Als je dat vergelijkt met darts, waar kunnen we voetbal dan mee vergelijken? Domino?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Van het weekend in Venlo was het in ieder geval een spelletje met een doorgestoken kaart.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 25 okt 2020, 20:36 Ik kan die sport echt niet serieuzer nemen dan darts of showworstelen. Hooguit bij Olympische Spelen gaat het gewoon om de eer en wie er het eerste zonder afspraken of dopinghulp bij de streep is.
Dat heb je al een paar keer geroepen maar je leest dit topic nog steeds. Hoeft niet natuurlijk.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik verbaas mij er gewoon steeds over hoe normaliter redelijk denkende mensen compleet opgaan/meegaan in dit circus. Dat Belgen hier massaal intrappen is tot daar aan toe, maar hoe vaak moet je bedonderd worden voor je het doorkrijgt?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.ad.nl/wielrennen/bizarre-fi ... ~ae84de2c/
Haha, welke lul heeft dit nu weer verzonnen. Het is zo gênant erg dat het grappig wordt. Gelukkig stond de wielrenner weer op.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 30 okt 2020, 15:39 Ik verbaas mij er gewoon steeds over hoe normaliter redelijk denkende mensen compleet opgaan/meegaan in dit circus. Dat Belgen hier massaal intrappen is tot daar aan toe, maar hoe vaak moet je bedonderd worden voor je het doorkrijgt?
En wat dan te zeggen van het circus dat “voetbal” heet ?
Daar trapt de hele wereld in........

Maar waarschijnlijk vind je dat gewoon leuker om naar te kijken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

MO7 schreef: 30 okt 2020, 15:39 Ik verbaas mij er gewoon steeds over hoe normaliter redelijk denkende mensen compleet opgaan/meegaan in dit circus. Dat Belgen hier massaal intrappen is tot daar aan toe, maar hoe vaak moet je bedonderd worden voor je het doorkrijgt?
Doping is geen doping voordat het officieel doping is. Vraag dat maar eens aan de mensen rondom Eddy Merckx en de renners van die dagen. De sport is een stuk schoner geworden. Er wordt ook wel veel gevraagd hoor van de heren renners, ga maar eens 21 dagen lang rondrijden door weer en wind, over bergen en dalen. 3484 kilometer lang was de Tour de France afgelopen jaar, gemiddelde snelheid van de winnaar Pogacar was 40 km/u. Het moet elk jaar zwaarder, spectaculairder. En dan is dit alleen maar de Tour de France.
Een gemiddelde renner rijdt dan nog 1 grote ronde, zeker nog 4 rittenkoersen en losse wedstrijden. Van januari tot december, van de Binckbank tour in Nederland tot de Ronde van Utah of de ronde van UAE. Je zou bijna zeggen dat het gekkenwerk is, en als er iemand doped dat die zich ertoe gedwongen voelt. Toch komen er nog maar een paar doping gevallen per jaar naar boven, waar dit in de jaren 90 talloze gevallen waren.

Je zou de voetballers eens moeten vragen om 4x per week een wedstrijd te moeten spelen. En darten als vergelijking met fietsen.... even snel wat info uit een tabel:

verbruik met een uur darten van iemand van 80 kilo en 182 cm: 217 kcal
verbruik met een uur fietsen (30+ km/u) van 80 kilo en 182 cm: 1374 kcal

Je zou maar een 1,5 uur moeten darten elke 2 dagen, doe ik ook liever dan 5-7 uur fietsen per dag, elke dag.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Martens1986 schreef: 25 jan 2021, 13:02 Je zou de voetballers eens moeten vragen om 4x per week een wedstrijd te moeten spelen.
Appelen en Peren vergelijken heeft echt geen zin.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De tour begint weer over een week en daarmee ook www.ploegleider.nl!

Ik heb een poultje net als vorig jaar: https://www.ploegleider.nl/subleagues/3284/AZ-on-tour/

Leuk als je meedoet! (en godbetert ook wat plezier aan forummen beleeft... :P )
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Over sommige dingen kan ik best positief zijn

Wat een held die Mathieu =D>
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 06 aug 2023, 16:45 Over sommige dingen kan ik best positief zijn

Wat een held die Mathieu =D>
Zeker weten!
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie