Vakantieplannentopic

Slap lullen? Forumspelletjes? Geile wijven? Hier mag het allemaal!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik weet het nog niet. Ik wacht eerst maar even af wanneer ik voor de vaccinatie aan de beurt ben. En de loting van AZ speelt ook wel een rol. Misschien pas komende winter wat zonnige oorden opzoeken voor een ruime week o.i.d.

Ik heb geen haast, van de zomer zijn er ook nog genoeg plekken in Nederland om te bezoeken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 18 mei 2021, 18:04 Stom, ik moet ook open vragen stellen. Waar ga je heen? :P
Portugal in juni is de eerste in de planning.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 19 mei 2021, 16:41 Portugal in juni is de eerste in de planning.
Ook bij een 2-weekse quarantaine?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Nee, maar die verplichting moet uiterlijk 30 mei vervallen dankzij het gedaalde aantal besmettingen in Nederland
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik doe volgende maand -waarschijnlijk- Krakau, Wenen en de regio Italië, Slovenië, Kroatië aan. Heeft iemand nog onvergetelijke ervaringen en niet te missen tips op deze route?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Als je ook maar een heel klein beetje interesse in WOII hebt: Auschwitz. Niet normaal wat voor indruk dat maakt. Tip: doe in Auschwitz I geen georganiseerde tour, dan moet je er veel te snel doorheen. Je kan hier makkelijk 4-5 uur doorbrengen, zoveel te zien. Voor Auschwitz II kun je iets minder tijd uittrekken (2 uurtjes denk ik) maar is misschien nóg indrukwekkender omdat dit het "echte" massavernietigingskamp was.

Joodse wijk in Krakau zelf was (in ieder geval pre-corona) zeker de moeite waard. Lekker en veel eten en drinken voor weinig geld.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Perry schreef: 25 aug 2021, 10:11 Ik doe volgende maand -waarschijnlijk- Krakau, Wenen en de regio Italië, Slovenië, Kroatië aan. Heeft iemand nog onvergetelijke ervaringen en niet te missen tips op deze route?
In Noord Italië was de wedstrijd tegen Udinese een onvergetelijke ervaring ;)
Ik ben toen nog in Cividale del Friuli geweest, een mooi middeleeuws stadje in de buurt van Udine.

Slovenië heeft in het noorden uitlopers van de Alpen met hele mooie natuurgebieden. Het meer van Bled is erg mooi en de hoofdstad Lubljana is ook het bezoeken waard. Ik ben in Noord Slovenië naar een festival geweest en met de trein een week het land door gereisd. Ook nog Maribor bezocht vanwege de lokale club en het stadion. Die stad was niet heel indrukwekkend of het moet de lokale wapenwinkel in het winkelcentrum geweest zijn :lol:

In Kroatië is Istrië een bekend maar mooi toeristengebied. Toen (ja al bijna 20 jaar geleden...) ook nog naar de Plitvice meren meer in het midden van Kroatië geweest, dat is zeker een aanrader.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 26 aug 2021, 07:57 In Noord Italië was de wedstrijd tegen Udinese een onvergetelijke ervaring ;)
Ik ben toen nog in Cividale del Friuli geweest, een mooi middeleeuws stadje in de buurt van Udine.

Slovenië heeft in het noorden uitlopers van de Alpen met hele mooie natuurgebieden. Het meer van Bled is erg mooi en de hoofdstad Lubljana is ook het bezoeken waard. Ik ben in Noord Slovenië naar een festival geweest en met de trein een week het land door gereisd. Ook nog Maribor bezocht vanwege de lokale club en het stadion. Die stad was niet heel indrukwekkend of het moet de lokale wapenwinkel in het winkelcentrum geweest zijn :lol:

In Kroatië is Istrië een bekend maar mooi toeristengebied. Toen (ja al bijna 20 jaar geleden...) ook nog naar de Plitvice meren meer in het midden van Kroatië geweest, dat is zeker een aanrader.
Leuk om te horen. Ik ben er vroeger met mijn ouders en later met mijn vrouw veel geweest, maar dat is alweer 30 jaar geleden. Wij zijn een paar keer in Opatija geweest. Ken je dat ook toevallig?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Bombaman schreef: 25 aug 2021, 14:47
Bedankt voor de tips. Auschwitz staat inderdaad al gepland. "Helaas" wel met gids, maar om dat positief te bekijken is het misschien ook wel weer net zo prettig om daar niet al te lang te blijven hangen. En ik ga even kijken naar de Joodse wijk!

Kilkenny schreef: 26 aug 2021, 07:57


Ik ben toen nog in Cividale del Friuli geweest, een mooi middeleeuws stadje in de buurt van Udine.
Dat zijn leuke tips; ik schrijf 'm op.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Perry schreef: 26 aug 2021, 13:07 Bedankt voor de tips. Auschwitz staat inderdaad al gepland. "Helaas" wel met gids, maar om dat positief te bekijken is het misschien ook wel weer net zo prettig om daar niet al te lang te blijven hangen.
Het is ook een goede reden om nog eens terug te gaan. Ik denk dat het zelfs na 10x nog even indrukwekkend is.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 26 aug 2021, 09:59 Leuk om te horen. Ik ben er vroeger met mijn ouders en later met mijn vrouw veel geweest, maar dat is alweer 30 jaar geleden. Wij zijn een paar keer in Opatija geweest. Ken je dat ook toevallig?
Kan ik me niet herinneren, dus nee, helaas.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Perry schreef: 25 aug 2021, 10:11 Ik doe volgende maand -waarschijnlijk- Krakau, Wenen en de regio Italië, Slovenië, Kroatië aan. Heeft iemand nog onvergetelijke ervaringen en niet te missen tips op deze route?
Tot waar daal je af in Kroatië?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Langedijk schreef: 27 aug 2021, 14:46 Tot waar daal je af in Kroatië?
Dat staat nog helemaal. Liefst niet te ver, ik moet nog terug ook.


Toen ik vanmiddag de potten zag hoopte ik nog even op een loting met NS Mura (Slovenië) in de poule, en dat we de eerste wedstrijd daar naartoe mochten. Het mocht niet zo zijn :lol:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Perry schreef: 27 aug 2021, 16:25
Toen ik vanmiddag de potten zag hoopte ik nog even op een loting met NS Mura (Slovenië) in de poule, en dat we de eerste wedstrijd daar naartoe mochten. Het mocht niet zo zijn :lol:
Van Auswitch naar Jablonec is 3 uurtjes rijden
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

"Met de trein?" is vast niet de goede vraag in dit verband.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 27 aug 2021, 18:18 "Met de trein?" is vast niet de goede vraag in dit verband.
Sinds wanneer vertrekken er treinen vanuit Auswitch?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 27 aug 2021, 21:18 Sinds wanneer vertrekken er treinen vanuit Auswitch?
Sinds de oorlog. Maar ze vertrokken meestal leeg.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie