Vakantieplannentopic

Slap lullen? Forumspelletjes? Geile wijven? Hier mag het allemaal!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Hoe ga je je tijd daar besteden? Ga je rondreizen of verblijf je voornamelijk in 1 regio?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bombaman schreef: 17 jan 2019, 22:23 Hoe ga je je tijd daar besteden? Ga je rondreizen of verblijf je voornamelijk in 1 regio?
Het moet in de voorjaarsvakantie dus maar 15 dagen de tijd. En daar gaan nog wat reisdagen en 3 nachten Malediven vanaf. Effectief 9 dagen voor het rondje Sri Lanka en daar moeten in ieder geval olifanten en een stukje trein in zitten. Het gebied rond Sigiriya schijnt wel interesssnt te zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

zeekomkommer schreef: 18 jan 2019, 10:55 Afbeelding
Probeer je het aantal posts van Jack te evenaren met plaatjes en onzinnige bijdrages?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

zeekomkommer schreef: 18 jan 2019, 15:51 Waarom op het AZ vragen stellen over Sri Lanka als je google en andere logischer bronnen hebt?
Omdat dit topic al lang voor jouw komst bestond en ik tips van anderen waardevoller vind dan Google. Wijsneus. Als je nooit op vakantie gaat ben je niet verplicht om hier te reageren. Topics genoeg.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

zeekomkommer schreef: 18 jan 2019, 17:00 Ik schat de kans dat iemand die actief is op dit forum en je de gevraagde tips over Sri Lanka kan geven erg klein in.
Gezien de reactie van Bombaman valt dat misschien wel mee. Dit topic was voorheen vooral in de zomermaanden erg populair en ik probeer dat af en toe wat aan te wakkeren.

Maar ik moet dus constructiever zijn als ik op een normale manier een vraag stel in het daartoe behorende topic. En jouw kinderlijke reactie voegt wel iets toe. Maar goed, je hebt weer 3 post te pakken...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 07 mei 2018, 08:38 Moldavië?

Geen toeristen.
En wat ben jij als je daar bent? :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Zelfs over iets leuks als vakantie liggen we al in de clinch met elkaar?
Ontspan heren! Ga eens op vakantie, dat helpt!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 18 jan 2019, 19:52 Zelfs over iets leuks als vakantie liggen we al in de clinch met elkaar?
Ontspan heren! Ga eens op vakantie, dat helpt!
Nee hoor, ‘we’ liggen niet in de clinch. Maar sinds enkele maanden is hier een meneer actief die als doelstelling heeft om zich in elk topic overal mee te bemoeien, ook als het onderwerp hem niet boeit.

En dat laatste advies zal ik zeker opvolgen, daarom stelde ik ook de vraag :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 18 jan 2019, 22:28 Nee hoor, ‘we’ liggen niet in de clinch. Maar sinds enkele maanden is hier een meneer actief die als doelstelling heeft om zich in elk topic overal mee te bemoeien, ook als het onderwerp hem niet boeit.

En dat laatste advies zal ik zeker opvolgen, daarom stelde ik ook de vraag :wink:
👍
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Langedijk schreef: 18 jan 2019, 08:07 Het moet in de voorjaarsvakantie dus maar 15 dagen de tijd. En daar gaan nog wat reisdagen en 3 nachten Malediven vanaf. Effectief 9 dagen voor het rondje Sri Lanka en daar moeten in ieder geval olifanten en een stukje trein in zitten. Het gebied rond Sigiriya schijnt wel interesssnt te zijn.
Ik ben 3 jaar geleden geweest, ook een rondreis gemaakt. Wij zijn toen begonnen in Colombo (waar je overigens niet al te lang door hoeft te brengen, hoogtepunt was de rooftop bar ON14 met briljant uitzicht). Wij zijn in 10 dagen over het zuidelijke gedeelte gereisd.

Begonnen met de auto vanuit Colombo via Negombo naar Kandy - hou er rekening mee dat ze in Sri Lanka geen verkeersregels kennen, het recht van de sterkste geldt en je claxon heilig is. Daarnaast doe je over 30 kilometer reizen gewoon ruim een uur, dus verkijk je daar niet op als je van A naar B wil.

Vanuit Kandy met de trein naar Ella gereisd. Het wordt overal aangeprezen en het is behoorlijk toeristisch, maar toegegeven, het is zeker de moeite waard. Trek wel dichte schoenen aan, zeker aan te raden voor de kinderen, want het is een behoorlijke boemeltrein. Een reisgenoot is met zijn tenen tussen de bodemplaten van de wagon gekomen, die ellende wil je niet. (De omgeving van) Ella was overigens 1 van de hoogtepunten van de reis, met een lunch aan de voet van de Ravana Falls.

Daarna weer met de auto doorgereisd via de theeplantages in Nuwara Eliya naar het olifantenweeshuis in Udawalala. Daar een safari gedaan, en behalve olifanten spot je waterbuffels, een boel vogels, waarschijnlijk ga je op zoek naar "het" luipaard dat je natuurlijk nooit gaat vinden - maar wel gegarandeerd succes op het spotten van olifanten. Zeker voor je kinderen een aanrader.

Van Udawalala uit zijn we verder gereisd naar de zuidkust - en via Kalametiya naar Galle (Fort Holland) gegaan. Hier en in de omgeving kun je prima een dag doorbrengen, de gevolgen van de tsunami van 2004 zijn hier en daar nog steeds te zien (geldt overigens voor de gehele zuid(oost)kust). Tot slot zijn wij westwaarts doorgereden, terug naar Colombo, en daar nog 2 dagen in Mount Lavinia Hotel verbleven en op het strand gehangen. Prima hotel (voor lokale begrippen superluxe). Accommodaties tijdens de reis zelf waren overigens prima te doen - boek gewoon de wat exclusievere, voor €30-€40 per nacht zit je prima.

De bevolking is uiterst vriendelijk (af en toe zelfs tegen nederig aan, wat ik persoonlijk niet heel relaxed vond - in horecagelegenheden rennen ze letterlijk voor je), en als ze weten dat je Nederlander bent dan sta je bij voorbaat al op een voetstuk aangezien "wij" ze van de Engelsen bevrijd hebben. Ons werd wel afgeraden om iets te eten van de duizenden streetfood-tentjes die je overal vindt met het oog op voedselvergiftiging.

Oh ja. Na anderhalve week ben je voor de rest van het jaar genezen van curry eten - ontbijt, lunch en diner. Al met al wel een ontzettend toffe bestemming en goed dat je nu gaat - 20 jaar geleden was Sri Lanka nog een ontwikkelingsland en dat zie je -nu nog- overal terug. De verwachtingen zijn dat het over 10 jaar overspoeld is met toeristen, voor zover dat dat nu niet al het geval is.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik ben nooit in Sri Lanka geweest, maar heb wel iets van een tip. Wie is de Mol is er namelijk een paar seizoenen geleden opgenomen en je kunt van dat programma zeggen wat je wilt, maar ze weten wel de mooie plekjes te vinden. Ik heb er in Oregon een aantal goeie tips aan overgehouden, want op de website waren alle opnamelocaties met beschrijving terug te vinden. Zou zomaar kunnen dat ze dat voor de andere edities ook gedaan hebben.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bombaman schreef: 20 jan 2019, 18:33 Ik ben 3 jaar geleden geweest, ook een rondreis gemaakt.
Top, dank voor je uitgebreide reactie. Gezien de tijd en de combinatie met de Malediven laten we het strand aan de zuidkant zitten. Rondje wordt waarschijnlijk Colombo - Nuwara Eliya - Kandy - Sigiriya - Negombo, dus tegen de klok in. We laten ons lekker rijden en huren niet zelf een auto. Naast Maleisië en Thailand (al geweest) schijnt dit het beste land in Azië te zijn om met kleine kinderen te reizen. Dus ik ben benieuwd!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 21 jan 2019, 06:39 Wie is de Mol is er namelijk een paar seizoenen geleden opgenomen en je kunt van dat programma zeggen wat je wilt, maar ze weten wel de mooie plekjes te vinden.
Daar zeg je wat. Dank voor de tip!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Begin april een tripje Belgrado gepland. Iemand ervaringen? Shooting range is uiteraard al geboekt. Ik heb 4 dagen, iets (in de omgeving) dat ik niet mag missen?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bombaman schreef: 22 feb 2019, 22:37 Begin april een tripje Belgrado gepland. Iemand ervaringen? Shooting range is uiteraard al geboekt. Ik heb 4 dagen, iets (in de omgeving) dat ik niet mag missen?
De wijk Zemun langs de Donau is wel een bezoekje waard.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Langedijk schreef: 18 jan 2019, 08:07 Het moet in de voorjaarsvakantie dus maar 15 dagen de tijd. En daar gaan nog wat reisdagen en 3 nachten Malediven vanaf. Effectief 9 dagen voor het rondje Sri Lanka en daar moeten in ieder geval olifanten en een stukje trein in zitten. Het gebied rond Sigiriya schijnt wel interesssnt te zijn.

Ben je er nog naar toe geweest?
Wij hadden het plan om dit jaar ook te gaan , maar na de aanslagen weten wij dit nog niet...
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Johan schreef: 14 jun 2019, 11:52 Ben je er nog naar toe geweest?
Wij hadden het plan om dit jaar ook te gaan , maar na de aanslagen weten wij dit nog niet...
Tijd geleden dat ik in dit bijna vergeten topic heb gekeken :shock:

We moesten vorig jaar een dag na de aanslagen vliegen maar gingen gelukkig eerst naar de Malediven in plaats van andersom. Daar zijn we in plaats van 3 nachten uiteindelijk 6 nachten gebleven in afwachting van de ontwikkelingen. Toen besloten om het niet te gokken met kleine kinderen en teruggehaald naar Nederland.

Dit jaar zou de herkansing volgen in februari maar waren we kort voor vertrek allemaal goed ziek. Achteraf bekeken misschien al Corona. Reis weer moeten annuleren met de hoop op ren 3e poging in februari volgend jaar. Maar dat zie ik nu ook niet gebeuren.

Helaas nog geen Sri Lanka dus. Maar we hebben nog voor € 1.000 aan hotelovernachtingen uitstaan dus het zal er binnen afzienbare tijd nog wel een keertje van komen.

Dan hou ik je op de hoogte :lol:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dit topic kan weer bijna afgestoft worden \:D/

Weekje Mallorca geboekt medio juni. Alleen een test voor vertrek maar niet bij terugkomst. Zijn er al meer die het aandurven?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ja.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 18 mei 2021, 13:28Ja.
Stom, ik moet ook open vragen stellen. Waar ga je heen? :P
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie