AZ-Excelsior (vr 10 feb, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16205
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 11 feb 2023, 00:18 Dat was de grap (jammer dat ik hem uit moet leggen), zoek eens terug naar het bericht waarop ik reageerde. :)
Ik snappum…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Mooi om ze weer eens met ruime cijfers te zien winnen. Veelbelovende eerste helft van Karlsson ook, die zich nu meer als teamplayer manifesteert en ook met zijn schitterende goal en assist weer rendement had. Helaas was het na de eerste helft een beetje afgelopen met de pret en bleef een galavoorstelling verder uit.
Reijnders toonde zich helaas nog niet de balvaste en creatieve motor die hij in de eerste seizoenshelft dikwijls was. Jammer want die Reijnders hebben we nodig om bovenin mee te blijven draaien.
Goes laat zien dat hij in potentie veel meer voetballend vermogen heeft dan Panta, die nu onze enige geroutineerde jongen is achterin.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Wat een sterke wedstrijd speelde Goes =D>. Durft naar voren te spelen, staat zijn medespelers achterin al te coachen en zijn hele houding in het veld ziet er uit of hij er al 3 seizoenen staat. Ben benieuwd wat Jansen doet als er weer verdedigers fit worden. Goes is een goede kanshebber om gewoon te blijven staan wat mij betreft
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Joostess schreef: 11 feb 2023, 06:56 Wat een sterke wedstrijd speelde Goes =D>. Durft naar voren te spelen, staat zijn medespelers achterin al te coachen en zijn hele houding in het veld ziet er uit of hij er al 3 seizoenen staat. Ben benieuwd wat Jansen doet als er weer verdedigers fit worden. Goes is een goede kanshebber om gewoon te blijven staan wat mij betreft
Beetje veel dit, vind je niet?

Een goede pot, meer niet
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Was inderdaad weer een kut wedstrijd. Jansen out, heel de verdediging out en nooit meer naar AZ. Wat een gezeik nadat je met 5-0 AZ van de mat speelt
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Joostess schreef: 11 feb 2023, 08:13 Was inderdaad weer een kut wedstrijd. Jansen out, heel de verdediging out en nooit meer naar AZ. Wat een gezeik nadat je met 5-0 AZ van de mat speelt
Kinderachtige reactie.

Ik bedoel om Goes te laten staan als er ook weer andere opties zijn. Ik denk niet dat dit de wedstrijd is die het eindexamen voor een verdediger moeten zijn gezien je in dat opzicht vrijwel niet hebt hoeven ingrijpen. Karlsson had gisteren ook een goede pot als laatste man kunnen spelen
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11131
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Joostess schreef: 11 feb 2023, 08:13
met 5-0 AZ van de mat speelt
Dát was pas sensatie geweest!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 10 feb 2023, 22:56AZ is de enige ploeg die alle wedstrijden nog heeft gescoord. Geeft wat hoop voor volgend weekend ;-)
Bijzondere statistiek inderdaad. Alleen tegen Dundee en Appollon scoorde AZ niet.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Wildcat schreef: 11 feb 2023, 08:35 Kinderachtige reactie.
Mooi dat je je reactie goed weet te beoordelen :P. Elke pass van Goes was goed. Hij durft naar voren te spelen en vraagt elke keer om de bal. Voor een speler van 18 ziet dat er gewoon goed uit. Er zijn teveel spelers die tikkie breed tikkie terug spelen. Dat heb ik Goes nog niet zien doen.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1355
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

De snelste 5-0 voorsprong ooit van AZ. Tegen Willem II in 2008, met die slalom van Dembele en weergaloze goal van El Hamdaoui, hadden we net een minuutje langer nodig.

Lekker dat Goes de schroom van zich af gooide en gewoon lekker ging voetballen. Ik hoop dat hij zich volgende week ook staande weet te houden. Dat wordt “differentcook”.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 581
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Joostess schreef: 11 feb 2023, 08:40 Mooi dat je je reactie goed weet te beoordelen :P. Elke pass van Goes was goed. Hij durft naar voren te spelen en vraagt elke keer om de bal. Voor een speler van 18 ziet dat er gewoon goed uit. Er zijn teveel spelers die tikkie breed tikkie terug spelen. Dat heb ik Goes nog niet zien doen.
Ik wel, moest zelfs een keer bukken op een diepe bal voor Yuki die in de tribune belandde. Enfin dat ga je nog maar een keertje terugkijken. Gezien de omstandigheden doet hij het best aardig, vooral verdedigend. Aan de bal oogt het nogal zenuwachtig en is de pass snelheid van Jong AZ.
Excelsior vond ik de eerste helft dapper maar naief spelen met zoveel ruimte achter de laatste linie. De 2e helft deden zij het ietsje anders. het lag dus niet aan alleen aan AZ dat er minder gescoord werd aan alkmaarse kant. Het probleem dat we geen breekijzer hebben blijft. In dat opzicht word ik eigenlijk steeds nieuwsgieriger naar een invalbeurtje van Meerdink .
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 10 feb 2023, 09:18 Bij minder dan 4-0 is er - in meer of mindere mate - sprake van een crisis.

OK. Een 3-0 zie ik misschien ook door de vingers als er enigszins fatsoenlijk wordt gevoetbald.
Doelstelling gehaald.

Knappe reguliere overwinning.
Plaats reactie