AZ-FC Utrecht (di 7 feb, 18.45u, KNVB-beker)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

differentcook schreef: 08 feb 2023, 11:25 Niemand herinnert zich een paar weken geleden meer? AZ's spel was om van te smullen en alles ging crescendo
Zal wel weer een AzijnZeiker zijn... maar wanneer dan? Excelsior uit voor de beker? Fortuna thuis? Dat zijn 'moetjes' dus weinig bijzonders en waren nog relatief stroef.

In het corona seizoen was AZ pas om te smullen, hoe de AZ machine toen in de uitwedstrijden met ajax (0-2) utrecht (0-3) psv (0-4) en feyenoord (0-3) compleet wegspeelde EN uitdrukte in duidelijke cijfers, dat was pas smullen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

MB80 schreef: 08 feb 2023, 10:40 Het was ''aardig'' gisteren en misschien had je voor kunnen (moeten) komen in de eerste helft.. maar waar ik al jaren zorgen over maak is dat AZ nooit echt een plan B heeft.
Vroeger hadden we nog wel een pinch hitter achter de hand, soms zelfs van het kaliber Koevermans. Nu hebben we van Brederode of Lahdo om ons over het dooie punt te helpen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik kon gisteravond niet kijken en heb zojuist de wedstrijd bekeken. Je kan niet zeggen dat AZ z’n best niet deed, en je kan ook niet zeggen dat we geluk hebben gehad. Wat een kansen vergeleken met Utrecht!
En Utrecht scoort met een vreselijk mislukte voorzet, wel lucky dus.

De vreselijk zure kritiek is m.i. niet terecht. Dit was grotendeels ook gewoon pech.
Waren die kansen erin gegaan hadden we met 3-2 gewonnen en was de sfeer hier ongetwijfeld anders geweest………….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3150
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ja leuk Yappie, maar ze gingen er niet in. En daar worden mensen terecht wat chagrijnig van.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 08 feb 2023, 12:51
Wat een kansen vergeleken met Utrecht!
Je moet doelpogingen niet verwarren met kansen. Hoeveel uitgespeelde kansen heb je geteld? Of schoten op doel waarbij de keeper handelend moest optreden?

Utrecht was niet best en ook de zo bewierookte Booth bakte er niks van. Droevig om daar 2 keer niet van te winnen thuis.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 08 feb 2023, 12:51 Ik kon gisteravond niet kijken en heb zojuist de wedstrijd bekeken. Je kan niet zeggen dat AZ z’n best niet deed, en je kan ook niet zeggen dat we geluk hebben gehad. Wat een kansen vergeleken met Utrecht!
En Utrecht scoort met een vreselijk mislukte voorzet, wel lucky dus.

De vreselijk zure kritiek is m.i. niet terecht. Dit was grotendeels ook gewoon pech.
Waren die kansen erin gegaan hadden we met 3-2 gewonnen en was de sfeer hier ongetwijfeld anders geweest………….
Uh... zo'n mispeer als die van Mijnans kun je misschien als een kans omschrijven en dan een 'we maken het niet af in het eerste kwartier' achtig verhaal aan vast plakken. Maar dat neemt niet weg dat het bij vlagen van een bovengemiddelde knulligheid getuigde.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ had trouwens nog een strafschop moeten krijgen na dat vasthouden van Odgaard. Bizar dat er nog geen VAR was. En een VAR had die eerste strafschop ook niet teruggedraaid want er was contact.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Langedijk schreef: 08 feb 2023, 21:48 AZ had trouwens nog een strafschop moeten krijgen na dat vasthouden van Odgaard. Bizar dat er nog geen VAR was. En een VAR had die eerste strafschop ook niet teruggedraaid want er was contact.
En Klaiber rood gegeven voor die bizarre tackle paar meter voor de 4de man… Kopen we niets voor maar de VAR doet meer goed dan kwaad naar mijn mening als algehele uitvinding.. juist in dit soort knock out/play offs potjes is het wel nodig.

P.S. mooie titel meneer technisch directeur! 8) opvolger van Max?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MB80 schreef: 08 feb 2023, 22:01
P.S. mooie titel meneer technisch directeur! 8) opvolger van Max?
Ik zou er een heleboel verkopen :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 08 feb 2023, 22:37 Ik zou er een heleboel verkopen :wink:
Ik ben benieuwd naar je verkooppraatje voor Sugawara en Hatzidiakos :lol:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DonnyDelano schreef: 08 feb 2023, 22:54 Ik ben benieuwd naar je verkooppraatje voor Sugawara en Hatzidiakos :lol:
Ik denk dat Langedijk de geïnteresseerde clubs geld toe geeft, en een strik erom.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 09 feb 2023, 06:05 Ik denk dat Langedijk de geïnteresseerde clubs geld toe geeft, en een strik erom.
Je was me voor
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

AZA'dam schreef: 08 feb 2023, 12:20 Vroeger hadden we nog wel een pinch hitter achter de hand, soms zelfs van het kaliber Koevermans. Nu hebben we van Brederode of Lahdo om ons over het dooie punt te helpen.
Tijd om Aboukhlal terug te halen? :wink:
Van Alkmaar begint de victorie
Plaats reactie