FC Volendam-AZ (za 4 feb, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

lowietje schreef: 04 feb 2023, 19:57 Hatzidiakos en Sugawara zijn gewoon verdedigend zwaar onder de maat. Dat is al jaren zo. Het is echt volkomen onbegrijpelijk dat die twee nooit zijn doorgeselecteerd.
Je hebt de memo niet meegekregen begrijp ik: dit mag je niet zeggen hier op het forum. ;)
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 04 feb 2023, 20:08 Je hebt de memo niet meegekregen begrijp ik: dit mag je niet zeggen hier op het forum. ;)
Vanavond kan het wel denk ik. De kritieklozen en Jansen-adepten zullen niet reageren.

Als ze slim zijn tenminste
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Clasie stoom uit zijn oren "de hele week hameren we op geef geen onnodige vrije trappen weg, want dat is de enige manier hoe Volendam ons pijn kan doen". Nou aan Yuki waren die woorden niet besteed.

Pavlidis zeldzame misser. Karlsson en Odgaard amper gezien. Ryan stomp gvd gewoon die bal weg, luister gvd niet naar de supporters dat je niet mag stompen.

Door een domme rode kaart pak je nog een punt, anders hadden we gewoon verloren, zo eerlijk moet je zijn.

Goes had echt een prima debuut. Sven is mij niet echt opgevallen maar ik zag geen verkeerde dingen.

De speler die we het meeste missen - van alle blessures- tegen zo kleine ploeg - die compact speelt- is Dani de Wit, nu is het veel te eenzijdig, is er geen diepte, geen gesleur, geen gaten lopen en veel te weinig kopkracht om het open te breken.

Zo jammer dit....
Laatst gewijzigd door FugAZi op 05 feb 2023, 06:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

FugAZi schreef: 04 feb 2023, 20:51 Clasie stoom uit zijn oren "de hele week hameren we op geef geen onnodige vrije trappen weg, want dat is de enige manier hoe Volendam ons pijn kan doen". Nou aan Yuki waren die woorden niet besteed.

Pavlidis zeldzame misser. Karlsson en Odgaard amper gezien. Ryan stomp gvd gewoon die bal weg, luister gvd niet naar de supporters dat je niet mag stompen.

Door een domme rode kaart pak je nog een punt, anders hadden we gewoon verloren, zo eerlijk moet je zijn.

Goes had echt een prima debuut. Sven is mij niet echt opgevallen maar ik zag geen verkeerde dingen.

De speler die we het meeste missen - van alle blessures- tegen zo kleine ploeg - die compact speelt- is Danny de Wit, nu is het veel te eenzijdig, is er geen diepte, geen gesleur, geen gaten lopen en veel te weinig kopkracht om het open te breken.

Zo jammer dit....
Wie?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 04 feb 2023, 20:51 De speler die we het meeste missen - van alle blessures- tegen zo kleine ploeg - die compact speelt- is Danny de Wit
Je zal Dani bedoelen. Maar die missen we niet want ook met hem is er zelden eenvoudig van kleine ploegen gewonnen. Zonder hem 9 goals in 2 wedstrijden. Maar met die structurele dissonanten achterin valt er geen eer te behalen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

elmo schreef: 04 feb 2023, 19:52 En weer is het Sugawara die een volkomen onnodige vrije trap weggeeft waaruit de goal valt. Speelde verder weer dramatisch en was meermalen zijn man kwijt, nam te lang de tijd (en verspeelde balbezit) of gaf onnodig uitballen en corners weg.

Des te meer ik er op let, des te ergerlijker zijn niveau. Verdedigend dan.

Hij kost je 4 punten in de laatste twee wedstrijden.

We hadden met een 'normale' rechtsback vorige week en deze week gewonnen en gewoon dik bovenaan gestaan.

Goes speelde overigens een prima wedstrijd.
Ik vind dat er nogal makkelijk op Sugawara wordt getrapt. Ik weet dat ik het vaak voor hem op neem maar toch even:
1. Sugawara leek toch echt voor de bal te gaan en zeker gezien de zaken waar deze scheidsrechter overtuigend niet voor gefloten heeft ben ik blijkbaar er uniek in maar: vond dat hij hier door had kunnen laten spelen en anders moet iemand mij maar even een andere camerahoek geven.
2. Alsof uit iedere vrije trap op die plek vanzelfsprekend een tegendoelpunt ontstaat, volgens mij was het een doodnormale plek voor een vrije trap.


Voor de rest zijn er natuurlijk volkomen onnodig punten gemorst, maar ik ga even op de Differentcook tour en ik vind dat je de schuld inmiddels ook wel echt bij Max in de schoenen mag schuiven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 04 feb 2023, 22:03 Ik vind dat er nogal makkelijk op Sugawara wordt getrapt. Ik weet dat ik het vaak voor hem op neem maar toch even:
Er zijn altijd wel excuses en altijd wel anderen die ook verzaken. Maar Hatzidiakos en hij zijn er bijna altijd bij betrokken. Los van dat doelpunt deed hij weer alles fout. Verdedigend nog steeds geen idee wat hij moet doen. En dat voor een niet-EU salaris. Echt lachwekkend.
DeZuivelDuivel schreef: 04 feb 2023, 22:03 Voor de rest zijn er natuurlijk volkomen onnodig punten gemorst, maar ik ga even op de Differentcook tour en ik vind dat je de schuld inmiddels ook wel echt bij Max in de schoenen mag schuiven.
Huiberts heeft overlegd met Jansen. Beide heren zijn totaal ongeschikt om de club verder te helpen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 04 feb 2023, 22:25 Er zijn altijd wel excuses en altijd wel anderen die ook verzaken. Maar Hatzidiakos en hij zijn er bijna altijd bij betrokken. Los van dat doelpunt deed hij weer alles fout. Verdedigend nog steeds geen idee wat hij moet doen. En dat voor een niet-EU salaris. Echt lachwekkend.



Huiberts heeft overlegd met Jansen. Beide heren zijn totaal ongeschikt om de club verder te helpen.
Dat zal ook wel, maar het is ook niet de eerste keer dat Sugawara door een scheidsrechter aangepakt wordt voor een sliding die zeker als stevig mag worden omschreven, maar volgens mij wel gewoon op/met intentie op de bal was. Dat is maar wat ik wilde meegeven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

De zoveelste miskleun tegen een laagvlieger. Geeneens verrassend want je ziet het gewoon aankomen. Al weken de ene prut wedstrijd na de andere. Eigenlijk voor de winterstop ook al schering en inslag. Bizar dat deze trainer nog een aantal jaar aan mag gaan knoeien. Dat eindeloze trage getik, het is om jezelf op te vreten als je er naar zit te kijken. De ziekte van AZ.

Vitesse thuis, Utrecht thuis, nu zelfs tegen Volendam??? Al weer zes kostbare punten verloren in slechts vier wedstrijden tijd. Treurige vertoning en ongetwijfeld zeker niet de laatste dit seizoen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Jansenspecial.

Eindeloos tikken tegen een laagvlieger. Geen hol creeeren. Zeggen dat het jammer is. En repeat. Ik heb niet eens zin om individuele spelers uit te lichten. Zo voorspelbaar, zo geen plan b, zo geen ontwikkeling.

Wanneer wint AZ nou echt overtuigend tegen dit soort teams onder Jansen (zelden tot nooit). Alleen tegen semi-profs uit schotland. En zelfs daar weet die slapjanus eerst nog van te verliezen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DeZuivelDuivel schreef: 04 feb 2023, 22:03 Ik vind dat er nogal makkelijk op Sugawara wordt getrapt. Ik weet dat ik het vaak voor hem op neem maar toch even:
1. Sugawara leek toch echt voor de bal te gaan en zeker gezien de zaken waar deze scheidsrechter overtuigend niet voor gefloten heeft ben ik blijkbaar er uniek in maar: vond dat hij hier door had kunnen laten spelen en anders moet iemand mij maar even een andere camerahoek geven.
2. Alsof uit iedere vrije trap op die plek vanzelfsprekend een tegendoelpunt ontstaat, volgens mij was het een doodnormale plek voor een vrije trap.


Voor de rest zijn er natuurlijk volkomen onnodig punten gemorst, maar ik ga even op de Differentcook tour en ik vind dat je de schuld inmiddels ook wel echt bij Max in de schoenen mag schuiven.
Over dat laatste ben ik het eens, maar verder vind ik dit een hele domme post.
Door Jansen is duidelijk gemaakt dat je absoluut geen vrije trappen moet weggeven, omdat hij weet dat Eiting ze goed neemt. Yuki blijft keer op keer domme slidings maken. Yuki wordt terecht door mensen op dit forum als zondebok aangewezen. En om Langedijk een hart onder de riem te steken: hij kan gewoon echt niet goed verdedigen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

pAZcal schreef: 04 feb 2023, 22:39 Over dat laatste ben ik het eens, maar verder vind ik dit een hele domme post.
Door Jansen is duidelijk gemaakt dat je absoluut geen vrije trappen moet weggeven, omdat hij weet dat Eiting ze goed neemt. Yuki blijft keer op keer domme slidings maken. Yuki wordt terecht door mensen op dit forum als zondebok aangewezen. En om Langedijk een hart onder de riem te steken: hij kan gewoon echt niet goed verdedigen.
Je noemt het nu bij voorbaat een domme sliding, zonder aan te geven of deze ook daadwerkelijk dom was.
Een sliding is niet gelijk dom omdat de scheidsrechter ervoor fluit, de sliding is dom/stom/lomp/slecht omdat ie niet goed is ingezet en je daar een indicatie voor hebt. Zoals gezegd leek het mij in dit geval een sliding op de bal, dat is dus geen overtreding. Daar ben ik ook consequent in, toen het Sugawara in een vorige wedstrijd gebeurde zei ik daar wat van, idem toen het Kerkez een keer gebeurde en zo doe ik het altijd.

Ook als de sliding niet op de bal is, dan is het alsnog niet op een locatie die normaal gesproken dusdanig gevaarlijk is dat dit altijd een doelpunt zou opleveren, ook daar ga je net wat te gemakkelijk overheen.

Over de vrije trap zelf, de commentator roept als ik het terug kijk in ieder geval : DE KEEPER TWIJFELT, DE KEEPER DOET NIKS.

Overigens meende ik te bespeuren dat jullie AZ fans zijn:
Wat vonden jullie van de overtreding (het knietje) van Mirani op Karlsson dan? daar hoor ik jullie niet over.
Daar was in ieder geval helemaal geen intentie om de bal te spelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Sander73 schreef: 04 feb 2023, 22:32 De zoveelste miskleun tegen een laagvlieger. Geeneens verrassend want je ziet het gewoon aankomen. Al weken de ene prut wedstrijd na de andere. Eigenlijk voor de winterstop ook al schering en inslag. Bizar dat deze trainer nog een aantal jaar aan mag gaan knoeien. Dat eindeloze trage getik, het is om jezelf op te vreten als je er naar zit te kijken. De ziekte van AZ.

Vitesse thuis, Utrecht thuis, nu zelfs tegen Volendam??? Al weer zes kostbare punten verloren in slechts vier wedstrijden tijd. Treurige vertoning en ongetwijfeld zeker niet de laatste dit seizoen.
Prima verwoord. Zo kijk ik er ook tegenaan.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Schandalig slechte pot zeg, zoveel ballen die ze gewoon over de zijlijn schieten. Geen kansen zowat. Goal komt uit de kluts. Vervolgens toch weer traag rondtikken, gooi die ballen voor de pot, het tikken lukte de hele wedstrijd al niet. Frustrerend om naar te kijken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Misschien is Volendam wel héél goed, want ook ajax verspeelt er 2 punten tegen……….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 04 feb 2023, 20:58Wie?
Mijn god wat stom :oops: , Dani onze Dani, Mijn Dani :bow:
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

DeZuivelDuivel schreef: 04 feb 2023, 22:45 Je noemt het nu bij voorbaat een domme sliding, zonder aan te geven of deze ook daadwerkelijk dom was.
Een sliding is niet gelijk dom omdat de scheidsrechter ervoor fluit, de sliding is dom/stom/lomp/slecht omdat ie niet goed is ingezet en je daar een indicatie voor hebt. Zoals gezegd leek het mij in dit geval een sliding op de bal, dat is dus geen overtreding. Daar ben ik ook consequent in, toen het Sugawara in een vorige wedstrijd gebeurde zei ik daar wat van, idem toen het Kerkez een keer gebeurde en zo doe ik het altijd.

Ook als de sliding niet op de bal is, dan is het alsnog niet op een locatie die normaal gesproken dusdanig gevaarlijk is dat dit altijd een doelpunt zou opleveren, ook daar ga je net wat te gemakkelijk overheen.

Over de vrije trap zelf, de commentator roept als ik het terug kijk in ieder geval : DE KEEPER TWIJFELT, DE KEEPER DOET NIKS.

Overigens meende ik te bespeuren dat jullie AZ fans zijn:
Wat vonden jullie van de overtreding (het knietje) van Mirani op Karlsson dan? daar hoor ik jullie niet over.
Daar was in ieder geval helemaal geen intentie om de bal te spelen.
Helemaal eens. Ik dacht ook meteen dat Yuki de bal speelde. Wat moet hij dan? Zijn poot inhouden? Dat is veel erger. Ik zag een week of 2 geleden Viergever zijn voet bovenop die Julian Baas van Excelsior zetten. Mij betreft dieprood maar ineens was er niet de intentie om het expres te doen. Tsja, zo ken ik er wel meer. Bij Yuki was er ook zeker de intentie om de bal te spelen en doet ie dat volgens mij ook. Maar dat wordt zwaarder bestraft dan de doodschop van Viergever die een week later tegen AZ scoort.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

DeZuivelDuivel schreef: 04 feb 2023, 22:03 Ik vind dat er nogal makkelijk op Sugawara wordt getrapt. Ik weet dat ik het vaak voor hem op neem maar toch even:
1. Sugawara leek toch echt voor de bal te gaan en zeker gezien de zaken waar deze scheidsrechter overtuigend niet voor gefloten heeft ben ik blijkbaar er uniek in maar: vond dat hij hier door had kunnen laten spelen en anders moet iemand mij maar even een andere camerahoek geven.
2. Alsof uit iedere vrije trap op die plek vanzelfsprekend een tegendoelpunt ontstaat, volgens mij was het een doodnormale plek voor een vrije trap.

Voor de rest zijn er natuurlijk volkomen onnodig punten gemorst, maar ik ga even op de Differentcook tour en ik vind dat je de schuld inmiddels ook wel echt bij Max in de schoenen mag schuiven.
Als Sugawara positioneel beter staat, heeft hij geen overtreding nodig. Hij is zo vaak zijn man (en de weg) kwijt.

Nogmaals, aanvallend is hij prima. Verdedigend echt heel dik onder de maat. En we hebben geen plan B. Dus ja, dat is Max zeker aan te rekenen.

Dat de vrije trap er in gaat, kun je vervolgens ook toerekenen aan Ryan (moet hij uitkomen?) en Hatzidiakos (heeft geen idee waar zijn tegenstander is en komt zo voor hem opduiken).

En dit is niet de eerste keer.

Verder had AZ inderdaad een penalty kunnen krijgen voor de overtreding op Karlsson en had Pavlidis de 1-op-1 uit de pass van Odgaard moeten scoren.

Maar zonder tegengoal win je anders toch met 0-1.

Dus de verdeigende actie die begint bij de (inschattings)fout van Sugawara is in mijn ogen cruciaal.

Na zijn 4 missers tegen Utrecht kost hij je dus 4 punten en de koppositie. Ik denk zelfs dat 4 punten na 34 wedstrijden een enorm verschil maken op de einstand mbt Europees voetbal (en dan heb ik Sugawara zijn missers bij de andere wedstrijden waar we dom puntverlies leden nog niet eens teruggekeken).

Met dank aan Max dat er geen normale rechtsback is aangetrokken/in de selectie zit.

Om positief te eindigen.

Ik vond Goes echt prima debuteren op zijn 18e.

En ook Mijnans lijkt een prima aanwinst te zijn (ik las gisteren ergens dat Feyenoord deze transfer op de allerlaatste dag heeft proberen te 'kapen'. Fijn dat zo'n jongen zich dan aan zijn woord aan AZ houdt).

Vraag: wat is er sinds zijn blessure met Karlsson gebeurt? Is werkelijk geen schim meer van de Karlsson waar alle clubs achteraan zitten...

Had max hem toch beter kunnen verkopen afgelopen maand?
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Buiten dat het gister niet goed was moet Wim Jonk wel een dik compliment krijgen.
Bijna met het zelfde materiaal van voor de winterstop zo goed presteren met een elftal met veel eigen jeugd en vooral veel jonge spelers.
En ze spelen vooral heel gedisciplineerd(op die ene italiaan na dan).
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

elmo schreef: 05 feb 2023, 10:59
Ik vond Goes echt prima debuteren op zijn 18e.

En ook Mijnans lijkt een prima aanwinst te zijn (ik las gisteren ergens dat Feyenoord deze transfer op de allerlaatste dag heeft proberen te 'kapen'. Fijn dat zo'n jongen zich dan aan zijn woord aan AZ houdt).

Vraag: wat is er sinds zijn blessure met Karlsson gebeurt? Is werkelijk geen schim meer van de Karlsson waar alle clubs achteraan zitten...

Had max hem toch beter kunnen verkopen afgelopen maand?
Goes haalde wel een voldoende.

Mijnans had achteraf gezien misschien toch beter in de basis kunnen starten.

Karlsson moeten we net zo lang laten staan tot hij z'n oude niveau weer aan gaat tikken. Maar hoe lang gaat dat nog duren?
Plaats reactie