AZ-FC Utrecht (za 28 jan, 21.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AlkmaarForever schreef: 29 jan 2023, 09:12 Wanbeleid is ook beleid.
Je kan ook overdrijven. Dinsdag werden we nog kampioen en nu winnen we niet van Utrecht en meteen klopt er niets meer?
Dat heet opportunisme.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 29 jan 2023, 10:07Je kan ook overdrijven.
Ik betrok het niet specifiek op AZ.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2601
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Een collectief falen van 10 spelers. Dat geldt uiteraard niet voor onze topspits.
Als spelers als Clasie, Reijnders en Hatzadiakos na 5 minuten niet in de gaten hebben dat de eigen organisatie aan alle kanten rammelt dan is dat veelzeggend. En bij de laatste tegengoal rammelde het nog steeds. Het hoeft toch niet altijd van de trainer te komen?
En dan al die (mislukte) slidings. Blijf toch gewoon op je benen staan.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Metalingus schreef: 29 jan 2023, 10:02 AZ kon gewoon niet met de 4-4-2 van Utrecht omgaan. Steeds een mannetje meer op het middenveld. Onze linkerkant was een grote gatenkaas.
Bij de 3-3 kan je wijzen naar Sugawara, maar Vierveger was de man van Odgaard, die stond lekker te dromen in de eigen 16.
Bij de 0-1 stopt Karlsson met terugrennen en kan Douvikas zo doorlopen. Het is één groot collectief falen bij de omschakeling van Utrecht. Keeper niet overtuigend bij met name de 0-1 en compleet verkeerde inschatting bij de 5-5.

De 4e en 5e goal van AZ waren trouwens van ongekende schoonheid om het maar even positief af te sluiten. Ik ben benieuwd naar de bekerpot volgende week.
Eens. Ik zei in de rust al tegen mijn maat, dat ik benieuwd was of Jansen het middenveld ging versterken ten koste van Karlsson. Dat gebeurde dus niet , en dat zegt ook veel over Jansen. De verdediging was bagger, maar dat wisten we toch al? Overigens ben ik benieuwd welke verdediger die Booth kan afstoppen. Wat een pot speelde die gozer. Het is natuurlijk kut dat we het weer laten liggen als de koppositie in zicht komt, maar ook dat weten we al jaren. Kortom , er is niks veranderd en we worden geen kampioen.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Langedijk schreef: 29 jan 2023, 08:37 Dat is leuk maar Twente en Feyenoord lachen zit rot. Die kunnen na vandaag weer een zware pot afstrepen en Feyenoord heeft dan (op ajax na) alle zware uitwedstrijden al gehad.

AZ speelt thuis gelijk tegen NEC, Vitesse en Utrecht en verliest uit bij RKC en Excelsior. Dat zijn de punten die straks het verschil gaan maken.
Dat het programma van Feyenoord in hun voordeel werkt op weg naar het kampioenschap was ook al de strekking van mijn eerste post van deze thread. Na de vertoning van gister en het gebrek aan volwaardige reservespelers die daar o.a. uit bleek, heb ik sowieso weinig vertrouwen in een reeks van constante prestaties zonder puntverlies van AZ. Er komt nog wel meer puntverlies zoals tegen NEC, Vitesse, Utrecht, Excelsior en RKC, vrees ik. De wisselvalligheid van AZ is een kampioen onwaardig.
Het is altijd goed om naar boven te kijken maar eigenlijk ben ik ook wel blij met het puntverlies van Twente tegen Feyenoord vandaag.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZA'dam schreef: 29 jan 2023, 13:50
Het is altijd goed om naar boven te kijken maar eigenlijk ben ik ook wel blij met het puntverlies van Twente tegen Feyenoord vandaag.
Dit was een jaar bij uitstek om kampioen te worden. Maar dat mag je niet verwachten van AZ. Ik zou het wel uitermate teleurstellend vinden als ze dit jaar geen top 3 spelen. Dan hebben ze echt gefaald.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Metalingus schreef: 29 jan 2023, 10:02 AZ kon gewoon niet met de 4-4-2 van Utrecht omgaan. Steeds een mannetje meer op het middenveld. Onze linkerkant was een grote gatenkaas.
Bij de 3-3 kan je wijzen naar Sugawara, maar Vierveger was de man van Odgaard, die stond lekker te dromen in de eigen 16.
Bij de 0-1 stopt Karlsson met terugrennen en kan Douvikas zo doorlopen. Het is één groot collectief falen bij de omschakeling van Utrecht. Keeper niet overtuigend bij met name de 0-1 en compleet verkeerde inschatting bij de 5-5.

De 4e en 5e goal van AZ waren trouwens van ongekende schoonheid om het maar even positief af te sluiten. Ik ben benieuwd naar de bekerpot volgende week.
Gezien Karlsson totaal niet in de wedstrijd zat had je - achteraf - veel eerder moeten ingrijpen op die 4-4-2 en een Mees de Wit moeten brengen i.p.v. Karlsson. Dan had je allicht de angel uit Utrecht gehaald gezien veel via Booth op rechts ging maar ook inderdaad een man meer situatie in het algemeen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 29 jan 2023, 19:41 Dit was een jaar bij uitstek om kampioen te worden. Maar dat mag je niet verwachten van AZ. Ik zou het wel uitermate teleurstellend vinden als ze dit jaar geen top 3 spelen. Dan hebben ze echt gefaald.
Hoe kan je nou kampioen worden met de door jou benoemde prutsers als de keepers, Hatzidiakos, D. De Wit, Sugawara?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

salmonyappi schreef: 29 jan 2023, 08:18 Titelkandidaat op basis van de plek op de ranglijst.
Maar zolang je niet in staat bent om minimaal drie knappe potjes achter te spelen en winnen kan dat woord de vrieskist in.
Misschien is Utrecht niet zo slecht. Feijenoord haalde ook op tandvlees 1 punt.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Langedijk schreef: 29 jan 2023, 08:37 Dat is leuk maar Twente en Feyenoord lachen zit rot. Die kunnen na vandaag weer een zware pot afstrepen en Feyenoord heeft dan (op ajax na)

AZ speelt thuis gelijk tegen NEC, Vitesse en Utrecht en verliest uit bij RKC en Excelsior. Dat zijn de punten die straks het verschil gaan maken.
Dat klopt niet, ook Feijenoord heeft zelfde lijstje, speelt ook gelijk tegen o.a. Utrecht.
Laatst gewijzigd door Rjansen17 op 30 jan 2023, 07:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

:D
Laatst gewijzigd door Rjansen17 op 30 jan 2023, 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

galblazer schreef: 29 jan 2023, 12:19 Eens. Ik zei in de rust al tegen mijn maat, dat ik benieuwd was of Jansen het middenveld ging versterken ten koste van Karlsson. Dat gebeurde dus niet , en dat zegt ook veel over Jansen. De verdediging was bagger, maar dat wisten we toch al? Overigens ben ik benieuwd welke verdediger die Booth kan afstoppen. Wat een pot speelde die gozer. Het is natuurlijk kut dat we het weer laten liggen als de koppositie in zicht komt, maar ook dat weten we al jaren. Kortom , er is niks veranderd en we worden geen kampioen.
Jansen deed het m.i. prima, je kunt het ook omdraaien, 5 goals gemaakt met dezelfde spelers. Karlsson eruit halen? Onzin, goal 4 met een gouden 1-2 daarvoor van onder andere Karlsson was exact waarom hij hem laat staan. Achterin rammelt het door veel wisselingen en juist daar zijn de blessures en geen mogelijkheden voor Jansen. De wissel Clasie, de laatste 2 weken wat ongelukkig, daarvoor groots, voor Bazoer, helpt m.i. niet.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Rjansen17 schreef: 30 jan 2023, 07:28 Jansen deed het m.i. prima, je kunt het ook omdraaien, 5 goals gemaakt met dezelfde spelers. Karlsson eruit halen? Onzin, goal 4 met een gouden 1-2 daarvoor van onder andere Karlsson was exact waarom hij hem laat staan. Achterin rammelt het door veel wisselingen en juist daar zijn de blessures en geen mogelijkheden voor Jansen. De wissel Clasie, de laatste 2 weken wat ongelukkig, daarvoor groots, voor Bazoer, helpt m.i. niet.
Wat ik opmerkelijk vond was dat Jansen na afloop ongekend kritisch in de media was (voor zijn doen) over hoe AZ begon. Hij benoemde oa 4 x onnodig balverlies in de 1e 40 secondes daarna een heel stel corners vervolgens en ook dat ze met 0-2 achter kwamen. Ploeg wist dit (uitgebreid besproken) dat Utreg heel agressief aan wedstrijden begint, maar toch deze start. Herkende mijn eigen ploeg niet zei hij ook

Morgen over een week weer Utreg in de beker ben benieuwd of AZ dan wel goed begint en zich niet laat overrompelen.
In de media werd al op een 7-7 na verlenging gespeculeerd.....
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ-073 schreef: 30 jan 2023, 09:33 Morgen over een week weer Utreg in de beker ben benieuwd of AZ dan wel goed begint en zich niet laat overrompelen.
In de media werd al op een 7-7 na verlenging gespeculeerd.....
En dan zal de penalty-serie wel in 1-0 eindigen. :wink:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 30 jan 2023, 09:33 Wat ik opmerkelijk vond was dat Jansen na afloop ongekend kritisch in de media was (voor zijn doen) over hoe AZ begon. Hij benoemde oa 4 x onnodig balverlies in de 1e 40 secondes daarna een heel stel corners vervolgens en ook dat ze met 0-2 achter kwamen. Ploeg wist dit (uitgebreid besproken) dat Utreg heel agressief aan wedstrijden begint, maar toch deze start. Herkende mijn eigen ploeg niet zei hij ook

Morgen over een week weer Utreg in de beker ben benieuwd of AZ dan wel goed begint en zich niet laat overrompelen.
In de media werd al op een 7-7 na verlenging gespeculeerd.....
Hij noemde het zelfs pupillenvoetbal :lol:

Ik vond Utrecht heel sterk, er huist veel ervaring in het team en er zitten echt een paar pareltjes in het team. Ik
vermoed dat Utrecht anticipeerde op een AZ zonder de Wit waarmee AZ in combinatie met Odgaard en Pavlidis onder elke druk uit kan spelen met de lange bal. Nu konden ze achterin minder goed de bal kwijt en hield Utrecht daardoor een overwicht.

Ik denk dat het een hele andere wedstrijd gaat worden, maarja de bal is rond dus we gaan het zien.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

FugAZi schreef: 30 jan 2023, 11:32 Hij noemde het zelfs pupillenvoetbal :lol:
Ongekende teksten van Pascal die zich meestal best op de vlakte houdt in de pers
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

AZ-073 schreef: 30 jan 2023, 13:14 Ongekende teksten van Pascal die zich meestal best op de vlakte houdt in de pers
Hij zal het forum wel lezen. Er zit namelijk ook verbetering in zijn wisselbeleid t.o.v. een half jaar geleden.

(al heeft hij wel nog heel wat te leren)
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Hij voelt dat hij de lat hoger kan leggen
we can come an end
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

FugAZi schreef: 30 jan 2023, 11:32 Hij noemde het zelfs pupillenvoetbal :lol:

Ik vond Utrecht heel sterk, er huist veel ervaring in het team en er zitten echt een paar pareltjes in het team. Ik
vermoed dat Utrecht anticipeerde op een AZ zonder de Wit waarmee AZ in combinatie met Odgaard en Pavlidis onder elke druk uit kan spelen met de lange bal. Nu konden ze achterin minder goed de bal kwijt en hield Utrecht daardoor een overwicht.

Ik denk dat het een hele andere wedstrijd gaat worden, maarja de bal is rond dus we gaan het zien.
Jansen zei vooraf, in antwoord op de vraag, hoe hij verwacht dat Utrecht gaat spelen. 'We weten dat ze met de nieuwe trainer iets anders zijn gaan spelen, georganiseerder meer gegroepeerd zonder bal, minder opportunistisch aan de bal.
Jansen achteraf, je ziet Utrecht na de winterstop anders voetballen meer agressiviteit naar voren toe, dat wisten we.
Dan moet het plan geweest zijn om er eentje meer te maken dan Utrecht. Een ander plan heb ik niet kunnen ontdekken. Het Co Adriaanse concept, die bij beide clubs een beetje in het DNA zit.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 30 jan 2023, 22:11 Hij voelt dat hij de lat hoger kan leggen
Dit is allemaal projectie/hoop.
Plaats reactie