AZ-Fortuna Sittard (zo 22 jan, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

The Friar schreef: 22 jan 2023, 17:21 Jammer dat het weer een pot resultaatvoetbal is.
Dit zijn wedstrijden waarbij je mooi je doelsaldo kunt opschroeven.
Ja jammer, maar echt noodgedwongen want bij (haast) alle pogingen waar AZ met meerdere mensen naar voren ging (sommige waren best dreigend ) was het bij balverlies van AZ meteen gevaarlijk voor Fortuna. Want die hadden de bal dan ook vaak binnen de seconde al op de 16 van AZ en daar moest aardig wat arbeid door AZ geleverd worden om dat te repareren. Daarbij zag je duidelijk dat meerdere AZ spelers het eind in de bek hadden van al die sprints heen en weer. (shit wat miste ik de wissel Evjen en schrok wel een beetje hoe dun de spoeling op de bank is).
Als onze Belg zijn handjes niet had gebruikt dan had je misschien een veel grotere uitslag kunnen/moeten neerzetten, maar nu snapte ik wel dat er op een gegeven moment de angel er uit getrokken werd.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Langedijk schreef: 22 jan 2023, 17:41 Dekker inbrengen was een verstandige wissel van Jansen. Maar waarom 3 minuten voor De Wit en Buurmeester. Lachwekkend.
Snap ik ook geen reet van nee. Dan sta je toch best "comfortabel" voor met 3-1, helemaal niks te vrezen van een onthutsend zwak Fortuna en heb je een druk programma voor de boeg met binnenkort midweekse wedstrijden en de beker. Dan zou je toch denken dat je, als je besluit om zakelijk uit te spelen (wat niet mijn voorkeur zou hebben maar dat terzijde) in ieder geval wat extra spelers minuten laat maken en rond de 60e minuut wisselt (daar was 'ie altijd zo goed in). Had prima Lahdo en Van Brederode of Barasi kunnen brengen en wat ritme op kunnen laten doen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 22 jan 2023, 17:50 Maar die ´oen´ geeft ook weer een belangrijke voorzet.

Vind je... ehh... vind je het eigenlijk wel leuk om naar AZ te kijken?
Dat is waar. Maar zijn primaire taak is verdedigen en daar blijft hij twijfelachtig in helaas, zijn aanvallende bijdrage is wel fijn
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Blij met de 3 punten, maar het veldspel is niet goed genoeg voor de titel m.i.

Zonde, want de concurrentie is ook echt niet bijzonder.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sir Robbert schreef: 22 jan 2023, 21:52 Blij met de 3 punten, maar het veldspel is niet goed genoeg voor de titel m.i.

Zonde, want de concurrentie is ook echt niet bijzonder.
Ik zie wel drie goede ingredienten die ons mag laten hopen:
- de sfeer en mentaliteit lijkt top
- de selectie lijkt aardig wat kwaliteit te hebben op zowat alle posities
- er wordt in delen van de wedstrijd echt heel aardig spel getoond en dit lijkt zich ook positief te ontwikkelen
we can come an end
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

differentcook schreef: 22 jan 2023, 22:08 Ik zie wel drie goede ingredienten die ons mag laten hopen:
- de sfeer en mentaliteit lijkt top
- de selectie lijkt aardig wat kwaliteit te hebben op zowat alle posities
- er wordt in delen van de wedstrijd echt heel aardig spel getoond en dit lijkt zich ook positief te ontwikkelen
Zeker, het is ook niet slecht. Maar een titel, dat zou niet moeten kunnen. Alleen wel echt te weinig en te kort aardig spel, scoren gewoon te weinig.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16249
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Sir Robbert schreef: 22 jan 2023, 22:14 Zeker, het is ook niet slecht. Maar een titel, dat zou niet moeten kunnen. Alleen wel echt te weinig en te kort aardig spel, scoren gewoon te weinig.
1-0 winnen is ook 3 punten ;-)
Ik weet niet of je Feyenoord—ajax hebt gezien, maar dat was écht superslecht voetbal, ook PSV was niet geweldig. We gaan het niet worden maar een kans hebben we wel degelijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

salmonyappi schreef: 22 jan 2023, 22:18 We gaan het niet worden
Eens ;)
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 22 jan 2023, 22:08 Ik zie wel drie goede ingredienten die ons mag laten hopen:
- de sfeer en mentaliteit lijkt top
- de selectie lijkt aardig wat kwaliteit te hebben op zowat alle posities
- er wordt in delen van de wedstrijd echt heel aardig spel getoond en dit lijkt zich ook positief te ontwikkelen
Eens! Alleen de blessures gooien wel roet in het eten ben ik bang.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Sir Robbert schreef: 22 jan 2023, 22:14 Maar een titel, dat zou niet moeten kunnen.

We zijn nu halverwege het seizoen, 17 wedstrijden gespeeld 36 punten. Als we dezelfde resultaten behalen als in de eerste seizoenshelft... dan bestaat er een kans dat we kampioen worden met 72 punten.

In 2007/2008 (72p), 2010/2011 (73p)en 2013/2014 (71p) was een dergelijk aantal genoeg om kampioen te worden..

Oftewel... alles kan.. maar zou mooi zijn als we beter gaan voetballen
"One swallow does not make a summer"
Plaats reactie