AZ-Vitesse (za 7 jan, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 362
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Langedijk schreef: 07 jan 2023, 20:06 Echt bizar om deze trainer te verlengen. 70 minuten kutvoetbal tegen een lamlendige tegenstander om maar vooral geen doelpunt tegen te krijgen. Gelukkig winnen ze niet met 1-0 door dat toevallige buitenspeldoelpunt want dan was het weer geweldig geweest. Ik zet ondertussen mijn 80e streepje achter wedstrijden zonder entertainment onder deze assistent-trainer.
Helemaal eens. Wat bezielt je om deze trainer een contract voor twee jaar aan te bieden? En op basis van wat?? Een immense rij wedstrijden waarin het elftal tegen matige tegenstanders keer op keer vrijwel niets brengt? Zijn die twee potjes tegen ajax en PSV dan zo veel waard? Bizarre dwaling vd directie.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 07 jan 2023, 22:16 Wat maakt het nog uit wat de rest doet. Met deze spelopvatting gaan ze grote moeite hebben met elke zwakke tegenstander en af en toe leuk weerstand bieden aan de topclubs. Met een andere trainer en keeper hadden ze fluitend bovenaan gestaan maar bij AZ willen ze gewoon niets winnen.
Als het publiek al vertrekt terwijl je nog volop aan het strijden bent voor de winst, dan zou ik ook denken 'bekijk het maar'.
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 07 jan 2023, 22:51 Als het publiek al vertrekt terwijl je nog volop aan het strijden bent voor de winst, dan zou ik ook denken 'bekijk het maar'.
Sterker nog: ik zou dan 3 eigen goals maken. Wat een kutpubliek.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 07 jan 2023, 22:51 Als het publiek al vertrekt terwijl je nog volop aan het strijden bent voor de winst, dan zou ik ook denken 'bekijk het maar'.
Alsof de goedbetaalde mannen het allemaal voor het publiek doen. Het is meestal eigen-BV-voorwaarts wat hen drijft. Ze mogen blij zijn dat er nog zo veel mensen blijven zitten om anderhalf uur naar dat ergerlijke gestuntel te kijken.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6540
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 07 jan 2023, 22:51 Als het publiek al vertrekt terwijl je nog volop aan het strijden bent voor de winst, dan zou ik ook denken 'bekijk het maar'.
Jansen had aangekondigd dat ze 'stonden te trappelen'. Het publiek voelde zich wat bekocht.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11175
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZA'dam schreef: 07 jan 2023, 23:17 Alsof de goedbetaalde mannen het allemaal voor het publiek doen. Het is meestal eigen-BV-voorwaarts wat hen drijft. Ze mogen blij zijn dat er nog zo veel mensen blijven zitten om anderhalf uur naar dat ergerlijke gestuntel te kijken.
Precies. Groot respect voor degenen die bleven zitten. Een verloren zaterdagavond omdat de assistent-trainer niet durft aan te vallen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

differentcook schreef: 07 jan 2023, 22:51 Als het publiek al vertrekt terwijl je nog volop aan het strijden bent voor de winst, dan zou ik ook denken 'bekijk het maar'.
Je draait het echt om. Ik heb samen met het publiek in het stadion, de tijd voor de strijd (alleen in blessuretijd) geen strijd, geen passie, geen automatisme, geen goede balaanname, geen goede voorzetten, geen goede hoekschoppen. Geen wonder dat het publiek zich bekocht voelt en eerder weggaat. En dit gaan we nog vaker meemaken met een een trainer die ook niets heeft.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Langedijk schreef: 08 jan 2023, 08:34 Precies. Groot respect voor degenen die bleven zitten. Een verloren zaterdagavond omdat de assistent-trainer niet durft aan te vallen.
Juist. Er staat geen team, maar louter BV'tjes.
Karlsson voorop met die irritante grijns op z'n gezicht.
Ik was hoopvol gestemd, maar had weer een kut avond.
Eikels.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Iedere keer stink ik er weer in. Er wordt wat verwacht van AZ, misschien wel meedoen om de titel en ze laten het afweten. Het is nooit anders geweest. En, afgezien van de lamlendige instelling en de hopeloze tactiek, dan ga je je afvragen hoe dat kan. En dan kom je uit bij het beleid. Bij AZ mag je verliezen, bij AZ gaan we menselijk met elkaar om, pappen nathouden dus. Op die manier wordt het nooit wat. En ik denk dat het ook nooit wat wordt.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16251
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Als je kijkt naar hoe werd gespeeld in de oefenwedstrijden: constant afjagen, de tegenstander vastzetten op eigen helft. In die wedstrijden kon dat blijkbaar wel, en nu niet, of mág het niet van de trainer. Er wordt zó behoudend en voorzichtig gespeeld…..altijd maar weer terug, achteruit, bijna niemand die een pass vooruit durft te geven. Constant te veel en te snel balverlies.
En wat onbegrijpelijk blijft, zeker gezien het feit dat dit al tientallen keren is misgegaan, is het terugtrekken bij een voorsprong, het zogenaamde zeker stellen van de overwinning. AZ was dus niet best, maar Vitesse was nog veel zwakker. Waarom dan toch die angst voor een tegengoal?

Al twee seizoenen lang hetzelfde beeld.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1823
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 08 jan 2023, 10:50Al twee seizoenen lang hetzelfde beeld.
En nog twee seizoenen te gaan.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6540
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 08 jan 2023, 10:50 [...]of mág het niet van de trainer. Er wordt zó behoudend en voorzichtig gespeeld…..altijd maar weer terug, achteruit, bijna niemand die een pass vooruit durft te geven.
[..]
is het terugtrekken bij een voorsprong, het zogenaamde zeker stellen van de overwinning.
Ik denk dat je een goed punt raakt. Het mag waarschijnlijk niet van de trainer. Als je de video van Jansen na de wedstrijd beluisterd, ging hij er sterk vanuit dat 1 goal genoeg zou zijn.

Maar ik ben het met je eens: waarom niet voor de 2-0, 3-0 gaan?
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 240
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Even niks over deze kut wedstrijd met tactisch geblunder en geen winnaarsmentaliteit, maar over de minuut stilte........... waar je normaal een speld kan horen vallen waren er nu een paar onverlaten die dachten leuk te zijn door te fluiten etc, ik wil een beroep doen op de medesupporters omdat direct na die minuut stilte de kop in te drukken.............. wat een eikels zijn dat! Dat moest ik toch ff kwijt!
Vakkie P
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6540
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Sanctify schreef: 08 jan 2023, 11:25 [...] waren er nu een paar onverlaten die dachten leuk te zijn door te fluiten etc, ik wil een beroep doen op de medesupporters omdat direct na die minuut stilte de kop in te drukken..............
UP!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16251
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Sanctify schreef: 08 jan 2023, 11:25 Even niks over deze kut wedstrijd met tactisch geblunder en geen winnaarsmentaliteit, maar over de minuut stilte........... waar je normaal een speld kan horen vallen waren er nu een paar onverlaten die dachten leuk te zijn door te fluiten etc, ik wil een beroep doen op de medesupporters omdat direct na die minuut stilte de kop in te drukken.............. wat een eikels zijn dat! Dat moest ik toch ff kwijt!
Waarschijnlijk van die kutjochies die niet weten wie Pele was.

Aan de andere kant: ik vind het ook wat overdreven om in heel Nederland bij alle wedstrijden een minuut stilte te houden. Respect OK, maar een beetje zinloos.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Hoe vonden jullie onze Amerikaan?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rjansen17 schreef: 08 jan 2023, 13:54 Hoe vonden jullie onze Amerikaan?
Niet overtuigend nog. One-touch, maar niet zuiver genoeg om er mee van waarde te zijn.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16251
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 08 jan 2023, 13:54 Hoe vonden jullie onze Amerikaan?
Dit was er niet de wedstrijd naar om een debutant te kunnen beoordelen.
Ik heb goede dingen gezien 😉, dat wel.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 08 jan 2023, 16:22 Dit was er niet de wedstrijd naar om een debutant te kunnen beoordelen.
Waarom niet? Wat voor wedstrijd zou het moeten zijn om hem wel op te kunnen beoordelen?
Ik heb goede dingen gezien 😉, dat wel.
Wat voor goede dingen heb je gezien? Ik vond hem vooral behoorlijk tegenvallen voor 6 miljoen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16251
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Waarom niet? Wat voor wedstrijd zou het moeten zijn om hem wel op te kunnen beoordelen?
Een beter draaiend team om hem heen had zeker prettiger geweest. Debuteren in een niet goed draaiend geheel is moeilijk.
Wat voor goede dingen heb je gezien? Ik vond hem vooral behoorlijk tegenvallen voor 6 miljoen.
Mooie bewegingen, snelle doorpassing, hard gewerkt. En ja: er ging ook veel mis. Maar dus niet alleen met hem. Je mag ook niet verwachten dat hij het team direct op sleeptouw neemt. En het bedrag waarvoor ie gekocht is lijkt me dan niet een middel om hem te beoordelen. Net als bij andere nieuwe spelers moeten we hem de tijd geven.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie