AZ-FC Twente (zo 11 sep, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Vandaar dat er een goaltje bijmoe(s)t
we can come an end
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Oeff 😅
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Onze dode spelmomenten zijn zo verschrikkelijk treurig
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 11 sep 2022, 16:37 Onze dode spelmomenten zijn zo verschrikkelijk treurig
RIP
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

differentcook schreef: 11 sep 2022, 16:38RIP
Maar echt 0,0 rendement, je kan vrije trappen en corners net zo goed als achter bal door Verhulst laten nemen.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

En weer na een voorsprong achteruit lopen. En niemand van de technische staf die zegt dat ze van het doel af moeten.

De zoveelste wedstrijd onder Jansen waarbij je door tactische redenen punten verspeeld.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Jammer dat het uiteindelijk maar 1-1 bleef. Een goed spelend AZ gezien. =D>
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het is ook gewoon kwaliteit. Gelijkspel vrij terecht.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ zat er na 65 minuten gewoon helemaal doorheen, dat is gewoon vanwege de lange reis van donderdag, hierdoor kon Twente weer langs zij komen.

Die Europese potten zijn gewoon verneukeratief voor de competitie.

AZ is met een volledige selectie gewoon beter dan Twente, dat heb ik vandaag wel geleerd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Puntverlies in een thuisduel tegen een directe concurrent. En twee jaar Jansen laten toch wel zien dat hij er niet veel van kan.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 11 sep 2022, 17:00 En twee jaar Jansen laten toch wel zien dat hij er niet veel van kan.
Dat is al een vooruitgang
we can come an end
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Van Brederode wederom kansloos en Clasie wederom veruit de beste man van het veld
Laatst gewijzigd door Rjansen17 op 11 sep 2022, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Weer een wedstrijd gezien waarbij niet gespeeld werd om te winnen, maar om niet te verliezen.

1e helft was dramatisch. Dan begin je de 2e helft met wat meer vuur en dreiging, wat leidt tot de 1-0. Vanaf dat moment wordt er totaal niet meer gevoetbald. Die 1-1 zie je vanaf de aftrap van Twente alweer aankomen.

Dan ontstaat er uiteraard weer een soort van urgentie en blijkt er tóch wel voetbal in de ploeg te zitten, alleen is er niemand die dat er echt uit weet te halen. Je kan mij niet wijsmaken dat snel combinatievoetbal zóveel extra energie kost dan het balletje op seniorentempo rond te laten gaan en geen aanvallende intenties te hebben.

En kom nou niet aan met slappe excuses als "3 dagen geleden moesten ze 3 uur in het vliegtuig zitten en daardoor zijn ze moe" en "ze zijn moe omdat ze 2 wedstrijden per week moeten spelen". Je kan met deze bank prima rouleren dus daar heb je een groot gedeelte zelf in de hand.

Jansen snapt er gewoon (nog steeds) geen fuck van. Ik ben ergens wel blij dat ik aankomend weekend in het buitenland ben, want ik ben bang dat we gewoon met een nulletje of 4 op onze flikker gaan krijgen tegen 020.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bombaman schreef: 11 sep 2022, 17:33 Weer een wedstrijd gezien waarbij niet gespeeld werd om te winnen, maar om niet te verliezen.
Precies dit. En dat al 2 jaar. Verschrikkelijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bombaman schreef: 11 sep 2022, 17:33 Weer een wedstrijd gezien waarbij niet gespeeld werd om te winnen, maar om niet te verliezen.
Dat is precies ook hoe ik het voetbal zie onder Jansen. Consolideren en op balbezit spelen. Want 'als we balbezit hebben, kan de tegenstander niet scoren...'
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik heb bij de laatste twee wedstrijden het idee dat er is gekozen voor wat energiezuinigheid. Met de onvolledige selectie die we nu hebben kan het niet slim zijn om twee keer per week een tegenstander van enig formaat met vol gas tegemoet te treden (voor de langere duur)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 11 sep 2022, 13:01 Wanneer gaat nu de tv uit?
Als ik vandaag voor de televisie had gezeten was hij na 30 minuten uit gegaan. Maar eerder naar huis in een stadion heb ik nog nooit gedaan.

Eerste helft 173 keer balverlies van beide ploegen. Dat schijnt een record te zijn. Bizar dat ze daar geld voor krijgen.

Geen schoten op doel, geen individuele acties, elke corner verdomme kort, links en rechts voorin na de exit van Evjen 2 kneuzen, Bazoer die als een zoutzak invalt.

Flink staaltje klantenbinding weer van AZ. Alleen Jansen blij met een punt want niet verloren! En daar gaat het om.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Er wordt heel basaal gekeken naar het resultaat: 1-1 en dus heeft Jansen gefaald, afbraakvoetbal, voetbal om niet te verliezen, etc.

Als je een beetje objectief naar de wedstrijd kan (en durft te) kijken zie je een soort schaakspel, wat voorspeld werd door Langedijk als er niet snel gescoord zou worden, van twee ploegen die erg aan elkaar gewaagd zijn. Het spel was slordig, maar wel van twee kanten. Twente was de eerste 20 minuten iets beter, hielden de bal beter vast, maar kansen heeft Twente niet gecreëerd. In de 2e helft een iets beter AZ wat resulteerde in een fraaie goal. Daarna deed Twente er een flinke schep bovenop en werden we een kwartier lang onder de voet gelopen en hebben we de bal gewoon níét gehad; we gaven hem steeds onmiddellijk weg. Die 1-1 zag je gewoon van verre aankomen. Laatste 5 minuten waren weer voor AZ.

Om nu (heel simplistisch) Jansen de schuld te geven is echt onzin. AZ zat er doorheen. Vraag me niet waarom (ik mag van Bomba niet zeggen dat het door de Europese perikelen komt), maar het ging niet meer. Twente had meer energie en viel onverdroten aan.
Jansen voerde een paar logische en begrijpelijke wissels toe (Evjen geblesseerd, De Wit niet z’n 2e kaart laten pakken, Van Brederode had er wel eerder afgemogen, Odgaard zat er doorheen en Panta door Yuki is geen verslechtering) en valt weinig te verwijten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Vooraf had ik voor een punt getekend, achteraf had je hier de punten in de tas en heb je het weggegeven.

De status quo behouden is echter goed, Twente is voorlopig een directe concurrent die goed aan het seizoen begonnen is, dus het valt mij al met al gezien de blessures mee.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 11 sep 2022, 17:58 Als je een beetje objectief naar de wedstrijd kan (en durft te) kijken
Je vindt Jansen meten over bijna 2 jaar niet objectief?
Je schiet gewoon niks op met deze yogaleraar. Resultaten zijn er niet. Spelers worden niet beter. Spel kent nauwelijk amusementswaarde.
Plaats reactie