AZ-NEC (do 1 sep, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AZ 4 Life schreef: 02 sep 2022, 07:25 Ik vond Dekker ook prima. Alleen heeft hij verdedigend nauwelijks iets te doen gehad. Op dat vlak is hij niet te beoordelen nog.
"Nauwelijks iets te doen gehad" klopt niet helemaal volgens mij. Natuurlijk stond hij niet de hele wedstrijd constant onder druk maar hij heeft best wat duels (koppend maar ook op de grond) gewonnen van z'n directe tegenstanders. Was mooi om te zien hoe scherp hij die duels aanging en ook won. Ben het wel eens dat je hem op deze eerste wedstrijd niet mereen kunt beoordelen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 01 sep 2022, 20:12 Overigens vind ik dat degenen die hier zeggen zo een goed AZ gezien te hebben de lat wel tamelijk laag leggen. Veel onzorgvuldigheden oftewel foute passes en andere fouten gezien. En het efficiënt afmaken van kansen hoort er ook bij. Thuis gelijk tegen NEC kan nooit een goede wedstrijd geweest zijn.
En toch was het een goede wedstrijd.

NEC is 89 minuten lang met de rug tegen de muur gezet. Ik vond het heel indrukwekkend.

Je kan ook wel eens pech hebben met afronding of enige kwaliteit missen.

Maar het voetbal en de inzet waren goed. Je mist alleen een Pavlidis (open deur).

#Jansenin.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 01 sep 2022, 20:14 Max Huiberts en Pascal Jansen behoorden niet tot die krachten.
Cillissen wilde gewoon niet of vroeg teveel. Heeft zijn schaapjes al op het droge en de ambitie naar beneden bijgesteld. En oude liefde roest niet.
Heb ook niet het idee dat AZ er VOL voor ging.

En ik doelde ook meer op sujetten op dit forum die liever Verhulst zien.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Antti Opdam schreef: 02 sep 2022, 18:46 #Jansenin.
Lekker kortzichtig weer Antti. Heb je, behalve het opstellen van een "winning team", goede tactische zetten gezien van Jansen?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Top pot ondanks het resultaat nu hopen dat dit de ondergrens is voor de rest van het seizoen.

Pluim voor dekker deed het goed voor zijn eerste wedstrijd.

Enigste smetje is de Wit die ondanks de bal die prachtige werd ingekopt helemaal niet mee springt en constant het spel vertraagt.

Zodra bazoer fit is reijnders na voren en de Wit op de bank.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Bombaman schreef: 02 sep 2022, 22:50 Lekker kortzichtig weer Antti. Heb je, behalve het opstellen van een "winning team", goede tactische zetten gezien van Jansen?
Het via trainingen, (oefen) wedstrijden ed, patronen erin slijpen is niet Pascal's verantwoordelijkheid en verdienste volgens jou?
Dat AZ speelt zoals ze doen (zeer dominant en vracht aan kansen creëren) ondanks een groot aantal blessures telt ook niet?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Klei. schreef: 03 sep 2022, 10:18 Top pot ondanks het resultaat nu hopen dat dit de ondergrens is voor de rest van het seizoen.
De ondergrens, dat zou wat zijn! Dan worden we dus kampioen? 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bombaman schreef: 02 sep 2022, 22:50 Lekker kortzichtig weer Antti. Heb je, behalve het opstellen van een "winning team", goede tactische zetten gezien van Jansen?
Deze wedstrijd of überhaupt?
Plaats reactie