AZ-Go Ahead Eagles (zo 7 aug, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeProfessor schreef: 08 aug 2022, 20:40 Ik neem aan dat je een grap maakt. Aboukhlal bakte er niks van, was niveau Excelsior en AZ basis onwaardig. Van Brederode daarentegen is een talent waar we hopelijk nog lang plezier aan beleven. Dito geldt voor Barasi.
Ik snap je reactie niet helemaal.

Maar met de laatste twee zinnen ben ik het wel eens.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 08 aug 2022, 21:49 Het punt dat Antti wil maken is dat er forummerts zijn die beweren dat het uitfluiten van Aboukhlal (door de Benside) te maken had met zijn huidskleur.

Diezelfde Benside zingt Van Brederode toe. Dus het zal allemaal wel meevallen hoeveel de fluitconcerten jegens Aboukhlal te maken hebben gehad met zijn huidskleur.
Het punt wat toen gemaakt is, was dat zijn afkomst (niet huidskleur) niet heeft meegeholpen in de beeldvorming rond zijn persoon. En maatschappelijk is het bewezen dat de beeldvorming rond Marokkanen niet al te positief is dus dat zal onder supporters ook niet heel anders zijn. Waarmee niet gezegd is dat elke supporter een racist is of iets dergelijks. Maar goed, dat is inhoudelijk weer een heel andere discussie, alleen maakt Antti het weer vrij simplistisch.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

salmonyappi schreef: 09 aug 2022, 07:51 Misschien moet je “hij was” vervangen door “ik vind het” .
Nee want het is een feit en geen persoonlijke mening.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Love AZ Til I Die! schreef: 09 aug 2022, 09:38 Nee want het is een feit en geen persoonlijke mening.
O, je kent hem persoonlijk?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 09 aug 2022, 09:03 Het punt wat toen gemaakt is, was dat zijn afkomst (niet huidskleur) niet heeft meegeholpen in de beeldvorming rond zijn persoon. En maatschappelijk is het bewezen dat de beeldvorming rond Marokkanen niet al te positief is dus dat zal onder supporters ook niet heel anders zijn. Waarmee niet gezegd is dat elke supporter een racist is of iets dergelijks. Maar goed, dat is inhoudelijk weer een heel andere discussie, alleen maakt Antti het weer vrij simplistisch.
Inderdaad. Als de basisinstelling al negatief is is er maar heel weinig voor nodig om iemand ook negatief te bejegenen, en vrij veel om die basisinsteek om te draaien naar iets positiefs.
Moet erbij gezegd worden dat ik wars ben van alles wat ook maar enigszins naar racisme riekt, maar Aboukhlal had het ook bij mij verpest op basis van zijn spel. Ik heb 'm niet uitgefloten oid, maar blij als ie er in kwam/stond was ik niet vaak.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

AZ 4 Life schreef: 09 aug 2022, 09:03 alleen maakt Antti het weer vrij simplistisch.
Correct, niet teveel energie insteken.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Joostess schreef: 08 aug 2022, 06:58 Wat mij tot slot nog opviel is dat een deel van de spelers op de bank op plastic stoeltjes zitten. Terwijl de staf op de bioscoopstoelen ernaast zitten. Misschien is dat al heel lang zo maar dat vind ik wel raar. Bij de bank van GAE hebben ze wel een extra rij bioscoopstoelen neergezet. Het lijkt me dat AZ daar toch wat aan moet doen? Invallen met een houten reet daar wordt niemand beter van.
Dat was mij ook al eerder opgevallen. Op zich prima, dat houdt ze een beetje wakker en gewillig om in te vallen. Zal mogelijk ook te maken hebben met de regelwisseling van een aantal jaar geleden, dat nu de hele wedstrijdselectie op de bank mag zitten. Vroeger waren dat er maar 5 of 7.
____________
Hoc est nihil
Plaats reactie