Oefenwedstrijden 2022/23

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1297
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

De Rode Baron schreef: 16 jul 2022, 15:24 Het lijkt warempel nog steeds het zelfde AZ waar we ons een heel seizoen aan geërgerd hebben.
Het zal toch niet liggen aan... Nee toch...? Die man die de opstellingen maakt en iets met tactiek moet doen, hoe heet 'ie ook alweer, eh... Dat zal toch zeker niet?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 16 jul 2022, 15:38 Ik lees/hoor dat dit niet eens Westerlo op oorlogssterkte is.

Diep triest.
Klopt die hebben vandaag ook al met een deel van de selectie gespeeld.
Het is triest, maar wat hebben de oefenwedstrijden tot heden laten zien waar we hoop uit kunnen koesteren op een beter, ander seizoen?
Niet te hopen dat ze donderdag zo stroef gaan spelen, maar heel veel voetbal zit er nog steeds niet in dit AZ.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 16 jul 2022, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

de deWit overtredingen meter slaat alweer uit in de dubbele cijfers
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 16 jul 2022, 15:43 Klopt die hebben vandaag ook al met een deel van de selectie gespeeld.
Het is triest, maar wat hebben de oefenwedstrijden tot heden laten zien waar we hoop uit kunnen koesteren op een beter, ander seizoen?
Ik zie enigzins wat hoopvols bij van Brederode en Lahdo tot nog toe, maar dan houd het snel op.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

topactie van Lahdo. Die verdient de basisplek (van Karlsson) op basis van de voorbereiding.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Bombaman schreef: 16 jul 2022, 15:41 Het zal toch niet liggen aan... Nee toch...? Die man die de opstellingen maakt en iets met tactiek moet doen, hoe heet 'ie ook alweer, eh... Dat zal toch zeker niet?
Nee, natuurlijk ligt het niet aan onze fantastische trainer die:

-tactisch zeer slecht is
-spelers significant niet beter maakt
-verkeerde opstellingen maakt op belangrijke punten in het seizoen
-onbegrijpelijk wisselt
-voorkeuren heeft voor bepaalde spelers
-geen lijn in het elftal brengt
-zijn elftal mentaal slecht voorbereidt
-zijn elftal inspiratieloos laat voetballen (tikkie breed)

Hij hoeft nooit verantwoordelijkheid af te leggen want aan hem ligt het nooit.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Goed, donderdag begint het eerste werk dan.
Echt heel overtuigend gaat het allemaal nog niet.
Zijn we er al klaar voor of gaan we nog een zware dobber aan dat Tuzla City :D krijgen?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Balen dat belangrijke spelers nog niet (steady) met de groep hebben kunnen oefenen, de selectie nog niet compleet gemaakt is kunnen worden en ook de onzekerheid over Midtsjo (en de wens van Karlsson).
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 16 jul 2022, 16:02 .. de onzekerheid over Midtsjo (en de wens van Karlsson).
Tja, met Midtsjo kan ik het begrijpen gezien zijn '23 contract. Die onduidelijkheid kan tot het laatst blijven, alleen jammer dat Reijnders nog steeds geen stempel kan drukken. Met Karlsson moet Huiberts gewoon duidelijkheid scheppen , die jongen heeft gewoon nog 4 seizoenen te gaan en moet dus niet mekkeren!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik heb niets gezien, dus geen oordeel. Wel de relativerende opmerking dat onze “vrienden” uit Rotjeknor het nóg slechter doen 😉.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

sister of mercy schreef: 16 jul 2022, 15:56 Nee, natuurlijk ligt het niet aan onze fantastische trainer die:

-tactisch zeer slecht is
-spelers significant niet beter maakt
-verkeerde opstellingen maakt op belangrijke punten in het seizoen
-onbegrijpelijk wisselt
-voorkeuren heeft voor bepaalde spelers
-geen lijn in het elftal brengt
-zijn elftal mentaal slecht voorbereidt
-zijn elftal inspiratieloos laat voetballen (tikkie breed)

Hij hoeft nooit verantwoordelijkheid af te leggen want aan hem ligt het nooit.
Tactisch zeer goed ingegrepen een aantal keer, wat o.a. de basis was voor de overwinning in de ArenA. Welke verkeerde opstellingen op belangrijke punten praten we over?

Vandaag hebben we ook gewoon geen geweldig elftal aan de aftrap staan. Een matig tot slechte rechtsback en een gemankeerde voorhoede. Tel daarbij op nog eens het gebrek aan creativiteit op het middenveld en je hebt een prima verklaring voor deze oersaaie pot.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

We kunnen wel concluderen dat Verhulst nu 1e keus is
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

schoorl schreef: 16 jul 2022, 17:36 We kunnen wel concluderen dat Verhulst nu 1e keus is
Hield i.i.g. de nul. 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 16 jul 2022, 16:55 Tactisch zeer goed ingegrepen een aantal keer, wat o.a. de basis was voor de overwinning in de ArenA. Welke verkeerde opstellingen op belangrijke punten praten we over?

Vandaag hebben we ook gewoon geen geweldig elftal aan de aftrap staan. Een matig tot slechte rechtsback en een gemankeerde voorhoede. Tel daarbij op nog eens het gebrek aan creativiteit op het middenveld en je hebt een prima verklaring voor deze oersaaie pot.

Een aantal keer goed ingegrepen. Erg leuk maar bij mij maar op een hand te tellen.
De eerste keer tegen Vitesse onder leiding van Jansen, je opstelling aanpassen aan de tegenstander bijvoorbeeld en behoudend voetballen tegen de mindere tegenstanders op papier, waardoor je telkens weer op achterstand komt

Vandaag dus weer het oude saaie AZ gezien. Vergeet je niet te melden dat AZ tegen Westerloo (net gepromoveerd) met een veredeld b team op de proppen kwam.

Tevens wil ik geen optelsom van excuses. Met de middenvelders van vandaag, heb je afgelopen seizoen het merendeel van de wedstrijden gespeeld. Je mag nu toch wel verwachten dat dit middenveld is ingespeeld en anders moet Jansen zijn mond een keer opentrekken of jonge creatieve spelers een kans geven.

Ik heb dus geen verklaring voor een oersaaie pot. Sterker nog: ben bang dat het aankomende seizoen niet veel zal verschillen met het afgelopen seizoen.

Laten we nu ook eens stoppen met het zoeken naar excuses.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

sister of mercy schreef: 16 jul 2022, 17:41 Laten we nu ook eens stoppen met het zoeken naar excuses.
Pascal: Het was warm.

"Eerste 20minuten waren leuk om te kijken. Met en zonder bal waren we goed."

"zorgvuldigheid wordt gevraagd"

Ik vind het ook altijd zulke lulkoek dat er na een paar weken rust wordt gedaan alsof men weer helemaal vanaf 0 begint. Dan kan je 3 maanden zeggen van "dat moet beter" "daar moeten we aan werken" " daar zijn we mee bezig" " Daar moeten we van leren".
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Een slechte generale is een goede première, zegt men doorgaans in het theater
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 16 jul 2022, 14:33 En ojah, wat is die Witry matig zeg.
Ik was 2-3 maanden geleden kritisch op de aankoop van Witry. Toen werd nog volgehouden dat hij verdienstelijk gespeeld had in 21/22 en 'nuttig' was.
Maar samen met Vindahl echt slechte aankopen. Het kost je vorig jaar gewoon 3,5 miljoen.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

SimonPoulsen schreef: 16 jul 2022, 18:11 Pascal: Het was warm.

"Eerste 20minuten waren leuk om te kijken. Met en zonder bal waren we goed."

"zorgvuldigheid wordt gevraagd"

Ik vind het ook altijd zulke lulkoek dat er na een paar weken rust wordt gedaan alsof men weer helemaal vanaf 0 begint. Dan kan je 3 maanden zeggen van "dat moet beter" "daar moeten we aan werken" " daar zijn we mee bezig" " Daar moeten we van leren".
Classic Pascal, zeer vermoeiend interview weer
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wel een zomeravondvoetbal wandeltempo de wedstrijd tegen Bologna, statisch.
Ga, denk ik, maar wat anders doen
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik zie een jeugdig AZ dat met momenten hele leuke dingen laat zijn tegen het basisteam van een serie a club.
Plaats reactie