Vitesse-AZ (do 26 mei, 20.00u, play-offs)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Az564 schreef: 26 mei 2022, 19:54 Hij duikt met z’n onder ellepijpen over de bal. Dat is gewoon een foutje hoor. Geen blunder, maar wel een fout. Hij had de reach.
Dan nog had hij niet in deze positie mogen worden gebracht. Dat begint bij Witry op links en vervolgens laten teveel mensen Vitesse hun gang gaan, je voelde hem gewoon aankomen (ik in ieder geval wel).

Overigens geef ik de persoon die Openda heel graag bij AZ wilde hebben vanaf nu gelijk, Openda strijd en als dat van Sarr kwaliteit is dan is dit het zeer zeker ook.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Az564 schreef: 26 mei 2022, 19:56 Ach een eindstand die je kan verwachten. Nog niks verloren.
Nee dat klopt, maar je wordt er wel gek van, elke keer hetzelfde, je ziet het elke keer weer aankomen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Collectief falen van fc speeltuin. Enige topper is Clasie. Alles is voorspelbaar. De interviews, de aanvallen, de uitslag, de opstelling, de wissels. 45x per jaar exact dezelfde onzin.

Is dit een stunt voor de nieuwe hoofdsponsor monuta fzo.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

RoycosoepieAZ schreef: 26 mei 2022, 19:53 Ze gaan weer proberen op de 1-1 te spelen. Waarom niet proberen de 3 punten mee naar huis te nemen
Precies dat! Na de 1-1 weer een tandje terugschakelen. Vitesse was rijp voor de sloop en die laat je zo weer in de wedstrijd komen.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

DeZuivelDuivel schreef: 26 mei 2022, 19:57 Dan nog had hij niet in deze positie mogen worden gebracht. Dat begint bij Witry op links en vervolgens laten teveel mensen Vitesse hun gang gaan, je voelde hem gewoon aankomen (ik in ieder geval wel).

Overigens geef ik de persoon die Openda heel graag bij AZ wilde hebben vanaf nu gelijk, Openda strijd en als dat van Sarr kwaliteit is dan is dit het zeer zeker ook.
Klopt, maar kijk ook even naar de verdedigende onrust die de Wit veroorzaakt en dat wel vaker. Ach ik zie het zondag wel goed komen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

“We zijn er klaar voor” zegt BMI.
Maar waarom niet deze wedstrijd al?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

salmonyappi schreef: 26 mei 2022, 20:00 “We zijn er klaar voor” zegt BMI.
Maar waarom niet deze wedstrijd al?
Tactiek 😉
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Ik snap niet dat ik elke keer weer ga kijken. Er is gelukkig nog niks verloren. Waarom Sugawara er niet in i.p.v. Aboukhlal :(
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

SimonPoulsen schreef: 26 mei 2022, 19:59 Collectief falen van fc speeltuin. Enige topper is Clasie. Alles is voorspelbaar. De interviews, de aanvallen, de uitslag, de opstelling, de wissels. 45x per jaar exact dezelfde onzin.

Is dit een stunt voor de nieuwe hoofdsponsor monuta fzo.
Precies. Troosteloos, repeterend, voorspelbaar en zonder progressie.
Spelers zijn niet beter geworden, er mist echt te veel. Kerkez is lichtpuntje.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 26 mei 2022, 20:00 “We zijn er klaar voor” zegt BMI.
Maar waarom niet deze wedstrijd al?
Andere vraag:
Waarom is BMI aanvoerder? (ik snap het qua ervaring, maar niet qua huidige situatie).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 26 mei 2022, 20:10 Andere vraag:
Waarom is BMI aanvoerder? (ik snap het qua ervaring, maar niet qua huidige situatie).
Omdat Wijndal niet speelde.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Deze ploeg kan niet veel beter, helaas. De doelman was wederom niet overtuigend, en dat is helaas zelden zo. Het centrale duo zijn beide geen briljante voetballers en zijn ook niet betrouwbaar en wendbaar maar dat weet je. Op het middenveld komt het voetbal van Clasie en soms Midtsjø. Van een Reijnders of De Wit kan je niet meer verwachten. Voorin is het hopen op een goede dag van Karlsson en ook dat is het hele seizoen zo. Aboukhlal valt in, dan hoop je dat hij per ongeluk een bal binnen schiet. Maar ook daarvan weet je dat dit vaker niet dan wel gebeurd.

Je kan het de spelers allemaal niet kwalijk nemen. Die doen hun best en kunnen vaak niet beter. Je kan je wel vraagtekens zetten bij de td die er voor kiest om een selectie samen te stellen met twijfelgevallen. En een trainer die niks verandert of verbeterd. Bij de tegenstander speelde meer jeugdspelers mee dan bij ons. Terwijl AZ uitgesproken heeft dat ze alle kansen aan jeugdspelers willen geven.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Nou, Pascal heeft ook weer niks nieuws te melden.

Ik denk inderdaad dat ze ook niet veel beter kunnen, dit is de kwaliteit die we hebben. Hopelijk kunnen we het over de eindstreep trekken en volgend jaar er met een betere ploeg in staan.
Van Alkmaar begint de victorie
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

072 schreef: 26 mei 2022, 20:25 Nou, Pascal heeft ook weer niks nieuws te melden.

Ik denk inderdaad dat ze ook niet veel beter kunnen, dit is de kwaliteit die we hebben. Hopelijk kunnen we het over de eindstreep trekken en volgend jaar er met een betere ploeg in staan.
Het kan echt wel beter. Dat tegen elkaar aanlopen, dat risicovolle passen achterin, dat gebrek aan communicatie. Het zijn allemaal dingen die te maken hebben met slecht samenspel en slappe instructies óf slap ingrijpen van de trainer. Ook een kwalitatief minder sterk elftal kan automatismen leren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Blufpoker van Huiberts wordt beloond, let maar op. Europees voetbal. Dan Hatzediakos, Midtsjo,Reijnders, Abouklal, wijndal allemaal weg. Twee middenvelders, rechtsbuiten, spits en centrum verdediger erbij. Nu al zin in.
Rest inclusief trainer, keeper blijven, wel ervaren assistent erbij.

Trouwens de laatste goal was fout Beukema die voor de rest goed speelde. Weinig weggegeven en onze keeper, geen fout m.i. maar hij pakt ook geen punten, aan de andere kant, ik geef het je te doen, eerste jaar en zoveel gestuntel voor je neus, nooit dezelfde achterhoede.....lastig.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Rjansen17 schreef: 26 mei 2022, 20:36 Blufpoker van Huiberts wordt beloond, let maar op. Europees voetbal. Dan Hatzediakos, Midtsjo,Reijnders, Abouklal, wijndal allemaal weg. Twee middenvelders, rechtsbuiten, spits en centrum verdediger erbij. Nu al zin in.
Rest inclusief trainer, keeper blijven, wel ervaren assistent erbij.

Trouwens de laatste goal was fout Beukema die voor de rest goed speelde. Weinig weggegeven en onze keeper, geen fout m.i. maar hij pakt ook geen punten, aan de andere kant, ik geef het je te doen, eerste jaar en zoveel gestuntel voor je neus, nooit dezelfde achterhoede.....lastig.
Dat rijtje klopt wel zo'n beetje, mogen we aannemen. Maar volgend seizoen weer Vindahl op de goal, dat zal toch niet waar zijn ?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Jansen weer met voor de zoveelste keer dezelfde verklaringen en zondag moet het! Nee het had vandaag al klaar moeten zijn man. Vitesse miste spelers en na rust konden ze bijna niks meer. Dan moet je ze bij de keel grijpen en afmaken. Zo'n Openda kon na die tik van BMI bijna niet meer lopen. Pak hem dan een paar keer keihard aan. Dan laat ie zich wisselen en heb je geen last meer van hem. Snappen ze niet bij AZ. Zo'n Roma van Mourinho doet niet anders en ziedaar met slecht voetbal het resultaat!

Verder wordt het tijd voor een nieuwe technische staf die wel overwicht heeft op een aantal spelers die nu maar wat doen. Van onze routiniers mag ook veel meer verwacht worden. Clasie speelt goed, maar weet toch niet met BMI te voorkomen dat AZ keer op keer dezelfde fouten in de eindfase maakt en resultaten verliest. Hoe vaak nu dit seizoen tegengoals in de laatste tien minuten geïncasseerd!?

Midtsjö is klaar denk ik bij AZ. Reijnders zag ik dit seizoen als zijn vervanger, maar die is niet constant genoeg op die plek. Aardige speler op het oog, maar veel te makkelijk balverlies en niet goed ingrijpen. Geeft ook vrijwel nooit een beslissende pass. Nee op Clasie na mag er een ander middenveld komen.

Vindahl dan. Keeper die voetballend goed is, maar toch veel te weinig ballen keert. Lijkt niet goed te kunnen duiken of zoiets. Maar krijgt sowieso veel te veel goals achter zich.

Witry is nog steeds niks. Op een enkele wedstrijd na niks laten zien dat rechtvaardigt dat hij een AZ-shirt mag dragen. Jansen die hem dan weer op linksback laat invallen dat al zo vaak fout is gegaan mag je dat ook wel kwalijk nemen.

Ik wil altijd dat AZ wint, want het is en blijft je cluppie. Maar een slecht resultaat zondag zou misschien eindelijk betekenen dat de leiding door heeft dat er na dit seizoen echt iets moet veranderen. Dan maar geen Europees voetbal. Wel met een nieuwe technische staf en flink aantal versterkingen voor onze zwakke plekken alle focus op de 3e plaats in de competitie voor CL-voetbal!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 26 mei 2022, 21:15 Ik wil altijd dat AZ wint, want het is en blijft je cluppie. Maar een slecht resultaat zondag zou misschien eindelijk betekenen dat de leiding door heeft dat er na dit seizoen echt iets moet veranderen. Dan maar geen Europees voetbal. Wel met een nieuwe technische staf en flink aantal versterkingen voor onze zwakke plekken alle focus op de 3e plaats in de competitie voor CL-voetbal!
Ik ben bang dat je teleurgesteld gaat worden, want dit AZ met deze technische staf, ik zou bijna willen zeggen: ons lieve softe cluppie, gaat geen trainer ontslaan. Jansen zit volgend jaar “gewoon” weer op de bank.
Wij als supporters zijn ontevreden over vooral het vertoonde spel, misschien in mindere mate over de 5e plek, maar Huiberts zal tevreden zijn met deze 5e plek en beweren dat Jansen het goed heeft gedaan met het materiaal wat voor handen was. Het is niet anders……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 26 mei 2022, 21:24 Ik ben bang dat je teleurgesteld gaat worden, want dit AZ met deze technische staf, ik zou bijna willen zeggen: ons lieve softe cluppie, gaat geen trainer ontslaan. Jansen zit volgend jaar “gewoon” weer op de bank.
Wij als supporters zijn ontevreden over vooral het vertoonde spel, misschien in mindere mate over de 5e plek, maar Huiberts zal tevreden zijn met deze 5e plek en beweren dat Jansen het goed heeft gedaan met het materiaal wat voor handen was. Het is niet anders……..
Ik ben er ook bang voor. Maar dan snap ik niet dat onze 'grote' onzichtbare directeur Eenhoorn dit allemaal maar laat gebeuren.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

ForzAZ schreef: 26 mei 2022, 21:15 Wel met een nieuwe technische staf en flink aantal versterkingen voor onze zwakke plekken alle focus op de 3e plaats in de competitie voor CL-voetbal!
3e is volgend jaar nog steeds conference league hoor. Jaar erna is die extra plek pas. Overigens heeft AZ ook geen enkele kans in de CL voorronde omdat onze TD geen fuck geeft om het verzilveren van welke voorronde dan ook.
Plaats reactie