AZ-sc Heerenveen (zo 22 mei, 14.30u, play-offs)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zullen we alleen maar aanvallers opstellen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 21 mei 2022, 11:56 Zullen we alleen maar aanvallers opstellen?
Sinds wanneer hebben we meer dan 2 aanvallers dan?
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeZuivelDuivel schreef: 21 mei 2022, 11:56 Zullen we alleen maar aanvallers opstellen?
Duin en Meerdink in de spits, Pavlidis op 10. Karlsson en brederode op de flanken en gaan, kamikazeeeee
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 21 mei 2022, 18:46 Hoop morgen ook op een goede sfeer in het stadion en het elftal gesteund wordt gezien het nog steeds ergens voor strijd.
Kunnen AZ-supporters wat de Friezen donderdag lieten zien in hun stadion?
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

differentcook schreef: 21 mei 2022, 19:08 Kunnen AZ-supporters wat de Friezen donderdag lieten zien in hun stadion?
Nee, natuurlijk niet, in normale tijden (muv top 3 thuis) al niet dus nu al helemaal niet in een halfleeg (?) stadion.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 21 mei 2022, 19:08 Kunnen AZ-supporters wat de Friezen donderdag lieten zien in hun stadion?
Daar heb je wel een punt. We zijn en blijven kaaskijkers…….

En ik zou me kapot moeten schamen, maar ik kijk niet eens morgen. Ik kan de deceptie van een 2-2 in de laatste minuut bij een 2-1 voorsprong niet meer aan, na al die eerdere zeperds.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 21 mei 2022, 19:08 Kunnen AZ-supporters wat de Friezen donderdag lieten zien in hun stadion?
Een 12e man is het nooit geweest, daar moeten we eerlijk in zijn.
Vorig seizoen speelde Feyenoord met een 5e plaats nog de play-offs en dat publiek kwam massaal.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

differentcook schreef: 21 mei 2022, 19:08 Kunnen AZ-supporters wat de Friezen donderdag lieten zien in hun stadion?
We hebben zeker niet de beste 12e man van Nederland qua publiek, maar ik vind eerlijk gezegd dat de sfeer in het stadion afgelopen seizoen meer stijgende lijn heeft laten zien dan het voetbal van het elftal. Ook de support bij uitwedstrijden is volgens mij wel eens minder geweest, behalve dan afgelopen donderdag, maar dat was ook o.a. een rottijdstip op een doordeweekse dag.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Roadman schreef: 20 mei 2022, 13:49 Een half leeg stadion ( ik hoop zelfs op een nog leger stadion dan de helft) zal Jansen en Huiberts niet helpen in de evaluatie van het seizoen. En terecht.

Zoals ik al begreep zijn op mijn tribune al vele seizoenkaarthouders die, na de debacles van afgelopen weken, - met als hoogtepunt vorige week- , niet van plan om zondag hun dag te laten verpesten en zullen het stadion dan ook niet bezoeken.waaronder ik zelf ook.
Ik ga gewoon heen. Ben benieuwd hoe ruim ik zit vanmiddag. Voordeel van een leeg stadion is dat ik dan de spelers rechtstreeks zelf kan coachen, mocht het nodig zijn. 😉
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Neem je witte zakdoekje mee.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

salmonyappi schreef: 21 mei 2022, 23:16 Daar heb je wel een punt. We zijn en blijven kaaskijkers…….
Maar ik kijk niet eens morgen. Ik kan de deceptie van een 2-2 in de laatste minuut bij een 2-1 voorsprong niet meer aan, na al die eerdere zeperds.
Je bent niet de enige. Velen doen hetzelfde. En terecht, wil je tenminste geen verpeste middag en week hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 21 mei 2022, 23:17 Vorig seizoen speelde Feyenoord met een 5e plaats nog de play-offs en dat publiek kwam massaal.
Dat was voor hun ook het hoogtepunt van het seizoen. En ze wisten dat het goed zou komen met de arbitrage. En het zijn proleten die verder niks anders hebben.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Dat Europees voetbal maakt de meesten toch ook geen moer uit? Het stadion is ook iedere keer half leeg met de Europese wedstrijden.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Metalingus schreef: 22 mei 2022, 08:37 Dat Europees voetbal maakt de meesten toch ook geen moer uit? Het stadion is ook iedere keer half leeg met de Europese wedstrijden.
Kwam ook door de tegenstanders natuurlijk. Poule van Vitesse was beter geweest.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Langedijk schreef: 22 mei 2022, 09:17 Kwam ook door de tegenstanders natuurlijk. Poule van Vitesse was beter geweest.
Ik ga niet naar AZ voor de tegenstanders.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 22 mei 2022, 07:41 Dat was voor hun ook het hoogtepunt van het seizoen. En ze wisten dat het goed zou komen met de arbitrage. En het zijn proleten die verder niks anders hebben.
Op dit moment is dit ook óns hoogtepunt van het seizoen……En wij hebben nu ook niet veel. Kijk even in de spiegel 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 21 mei 2022, 23:16 Daar heb je wel een punt. We zijn en blijven kaaskijkers…….

En ik zou me kapot moeten schamen, maar ik kijk niet eens morgen. Ik kan de deceptie van een 2-2 in de laatste minuut bij een 2-1 voorsprong niet meer aan, na al die eerdere zeperds.
Ja het laffe publiek in Alkmaar kost AZ echt punten. Al de zwakke momenten van spelers worden hier afgestraft met laf wegkijken en of massa's kritiek.

De ballen hebben om zwakke momenten al schouderophalend (volgende keer beter, kan ons allemaal overkomen) aan te moedigen mist in de cultuur hier. Je zou zomaar zelf als supporter als verliezer neergezet kunnen worden, uitgelachen worden (las ik in de krant) als je je team te veel support. Dus zitten we laf langs de kant weg te kijken (ik hoor hier niet bij, poets poets mijn stoepje is schoon) en leggen alle shit en verantwoordelijkheid bij anderen neer.

Onze cultuur van geen blad voor de mond, is ook best positief te noemen. Het vraagt veel van de mensen (we zijn toch geen watjes) , waardoor ze allemaal een stapje harder hun best doen.
Maar te veel van dit werkt verstikkend als er geen ruimte meer is fouten of erger iemand niet meer aanmoedigen als er iets fout is gegaan. Of nog erger als je in een competitie niet eens meer durft te verliezen. Het niet kunnen hebben dat een ander met ongeveer de zelfde middelen boven je eindigen of van je winnen is echt het meest laffe gedrag wat er is. Het zit in het woord competitie je bent in competitie met elkaar. Nu heet het play offs, ja er gaat er dus 1 verliezen. Het zou fijn zijn als AZ supporters ook gewoon de ballen hebben om te durven verliezen (is een keer een jaartje wat lager eindigen), dat zou de kans op winnen zo veel groter maken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 22 mei 2022, 09:38 Ja het laffe publiek in Alkmaar kost AZ echt punten. Al de zwakke momenten van spelers worden hier afgestraft met laf wegkijken en of massa's kritiek.

De ballen hebben om zwakke momenten al schouderophalend (volgende keer beter, kan ons allemaal overkomen) aan te moedigen mist in de cultuur hier. Je zou zomaar zelf als supporter als verliezer neergezet kunnen worden, uitgelachen worden (las ik in de krant) als je je team te veel support. Dus zitten we laf langs de kant weg te kijken (ik hoor hier niet bij, poets poets mijn stoepje is schoon) en leggen alle shit en verantwoordelijkheid bij anderen neer.

Onze cultuur van geen blad voor de mond, is ook best positief te noemen. Het vraagt veel van de mensen (we zijn toch geen watjes) , waardoor ze allemaal een stapje harder hun best doen.
Maar te veel van dit werkt verstikkend als er geen ruimte meer is fouten of erger iemand niet meer aanmoedigen als er iets fout is gegaan. Of nog erger als je in een competitie niet eens meer durft te verliezen. Het niet kunnen hebben dat een ander met ongeveer de zelfde middelen boven je eindigen of van je winnen is echt het meest laffe gedrag wat er is. Het zit in het woord competitie je bent in competitie met elkaar. Nu heet het play offs, ja er gaat er dus 1 verliezen. Het zou fijn zijn als AZ supporters ook gewoon de ballen hebben om te durven verliezen (is een keer een jaartje wat lager eindigen), dat zou de kans op winnen zo veel groter maken.
Wat me opvalt is hoeveel mensen voorafgaande aan de wedstrijd zich al indekken voor een slechte afloop
we can come an end
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 22 mei 2022, 09:17 Kwam ook door de tegenstanders natuurlijk. Poule van Vitesse was beter geweest.
Speelt AZ eens een midweekse thuiswedstrijd in de Eredivisie tegen een club uit het rechterrijtje, dan zitten er ineens wel veel meer toeschouwers dan bij een Europese wedstrijd. Dus niet zeggen dat het aan de tegenstander ligt. Een hoop AZ-supporters zijn blijkbaar erg verwend en vinden Europees voetbal niet erg interessant tenzij er een bekende club op bezoek komt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 22 mei 2022, 10:11
Een hoop AZ-supporters zijn blijkbaar erg verwend en vinden Europees voetbal niet erg interessant tenzij er een bekende club op bezoek komt.
Klopt, ben ik er zelf ook eentje van. Toen we in 2004 voor het eerst weer mochten was alles fantastisch. Nu heb ik doordeweeks weinig zin om voor te veel geld naar Randers te kijken in de poulefase van een derderangs toernooi. Daarom is de EL ook zo belangrijk, dan speel je tegen serieuze clubs.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie