AZ-sc Heerenveen (zo 22 mei, 14.30u, play-offs)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
fanatico
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:00
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 22 mei 2022, 10:11 Speelt AZ eens een midweekse thuiswedstrijd in de Eredivisie tegen een club uit het rechterrijtje, dan zitten er ineens wel veel meer toeschouwers dan bij een Europese wedstrijd. Dus niet zeggen dat het aan de tegenstander ligt. Een hoop AZ-supporters zijn blijkbaar erg verwend en vinden Europees voetbal niet erg interessant tenzij er een bekende club op bezoek komt.
Dit dus.

Alkmaar , City of Dreams

Ben-Side








Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

differentcook schreef: 20 mei 2022, 22:47 Sorry Yappie, ik verander niet op commando van mening. Dus ik herhaal: Jansen kun je alleen beoordelen als trainer met een selectie die tekort schiet voor de doelstelling en verwachtingen van de supporters. Als je dat kunt doen, dan kun je waarderen dat hij van een flink afgeroomde selectie gedurende een flinke serie een presterend team heeft gemaakt, totdat het bezweek. Wat ook logisch is. Misschien moet hij weg, misschien niet. Wat mij triggert is dat mensen als vanzelfsprekend hun frustratie richten op de trainer, waar er iemand is die dit in de eerste plaats en meer verdient.

Als men daarbij dan ook allerlei verhalen ophangt aan hoe hij voor de betreffende persoon overkomt door zijn media-optredens, dan lukt het mij niet dit serieus te nemen (het irriteert me eerder)

Maar aub, breek me de bek niet meer open :wink:
Als ik vroeger drie trimesters een 4 had en 1 x een 8 bleef ik ook zitten😁
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

MO7 schreef: 22 mei 2022, 07:19 Neem je witte zakdoekje mee.
Ik heb zakdoekjes mee voor als ik m'n neus moet snuiten. Mensen die met witte zakdoekjes willen zwaaien moeten maar de moeite nemen om zelf naar het stadion te komen. Het is de directie nu toch wel al duidelijk dat de supporters ontevreden zijn over het vertoonde spel?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 22 mei 2022, 10:21 Klopt, ben ik er zelf ook eentje van. Toen we in 2004 voor het eerst weer mochten was alles fantastisch. Nu heb ik doordeweeks weinig zin om voor te veel geld naar Randers te kijken in de poulefase van een derderangs toernooi. Daarom is de EL ook zo belangrijk, dan speel je tegen serieuze clubs.
Mwah, AS Roma in de finale had ik ook best gewild hoor……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

FugAZi schreef: 22 mei 2022, 09:38 Ja het laffe publiek in Alkmaar kost AZ echt punten. Al de zwakke momenten van spelers worden hier afgestraft met laf wegkijken en of massa's kritiek.

De ballen hebben om zwakke momenten al schouderophalend (volgende keer beter, kan ons allemaal overkomen) aan te moedigen mist in de cultuur hier. Je zou zomaar zelf als supporter als verliezer neergezet kunnen worden, uitgelachen worden (las ik in de krant) als je je team te veel support. Dus zitten we laf langs de kant weg te kijken (ik hoor hier niet bij, poets poets mijn stoepje is schoon) en leggen alle shit en verantwoordelijkheid bij anderen neer.

Onze cultuur van geen blad voor de mond, is ook best positief te noemen. Het vraagt veel van de mensen (we zijn toch geen watjes) , waardoor ze allemaal een stapje harder hun best doen.
Maar te veel van dit werkt verstikkend als er geen ruimte meer is fouten of erger iemand niet meer aanmoedigen als er iets fout is gegaan. Of nog erger als je in een competitie niet eens meer durft te verliezen. Het niet kunnen hebben dat een ander met ongeveer de zelfde middelen boven je eindigen of van je winnen is echt het meest laffe gedrag wat er is. Het zit in het woord competitie je bent in competitie met elkaar. Nu heet het play offs, ja er gaat er dus 1 verliezen. Het zou fijn zijn als AZ supporters ook gewoon de ballen hebben om te durven verliezen (is een keer een jaartje wat lager eindigen), dat zou de kans op winnen zo veel groter maken.
Je hebt gelijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

salmonyappi schreef: 22 mei 2022, 11:34 Je hebt gelijk.
Wat een onzin. Natuurlijk steun je je club. Maar je mag toch kritisch zijn als er niet goed gepresteerd wordt? Zowel qua punten als qua inzet als qua vertoonde spel? Een trainer die 2 punten haalt in wedstrijden tegen Sparta, Heracles, PEC en Willem II en twee keer verliest van RKC levert een wanprestatie ongeacht de mindere selectie dit jaar. En moet daarom worden ontslagen. Zo simpel is het.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rjansen17 schreef: 22 mei 2022, 11:16 Als ik vroeger drie trimesters een 4 had en 1 x een 8 bleef ik ook zitten😁
Leuk, maar probeer nu eerst eens het verhaal van het seizoen te begrijpen.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Een trainer moet er voor zorgen dat zijn team optimaal presteert. Kan nooit altijd goed gaan natuurlijk, maar de laatste tijd gaat het structureel mis.
Vandaag de gifbeker helemaal leeg drinken en zijn we dan aan het eind van de middag uit ons lijden verlost ?
Of komt er een ommekeer en gaat er eindelijk weer eens gewonnen worden ( met minimaal 2 doelpunten verschil!) ?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

lowietje schreef: 22 mei 2022, 11:41 Wat een onzin. Natuurlijk steun je je club. Maar je mag toch kritisch zijn als er niet goed gepresteerd wordt? Zowel qua punten als qua inzet als qua vertoonde spel? Een trainer die 2 punten haalt in wedstrijden tegen Sparta, Heracles, PEC en Willem II en twee keer verliest van RKC levert een wanprestatie ongeacht de mindere selectie dit jaar. En moet daarom worden ontslagen. Zo simpel is het.
Nee, niet zo simpel. Je moet eerst kijken naar wat hem gegeven is om mee proberen te presteren. Als dat onvoldoende is, moet je niet in eerste instantie over hem klagen,maar over degene die de selectie heeft samengesteld
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 mei 2022, 11:56 Nee, niet zo simpel. Je moet eerst kijken naar wat hem gegeven is om mee proberen te presteren. Als dat onvoldoende is, moet je niet in eerste instantie over hem klagen,maar over degene die de selectie heeft samengesteld
Je zou toch stoppen met die propaganda. Je punt over Huiberts is nu wel een keer duidelijk. Jansen heeft er zelf een teringzooi van gemaakt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

lowietje schreef: 22 mei 2022, 11:41 Wat een onzin. Natuurlijk steun je je club. Maar je mag toch kritisch zijn als er niet goed gepresteerd wordt? Zowel qua punten als qua inzet als qua vertoonde spel? Een trainer die 2 punten haalt in wedstrijden tegen Sparta, Heracles, PEC en Willem II en twee keer verliest van RKC levert een wanprestatie ongeacht de mindere selectie dit jaar. En moet daarom worden ontslagen. Zo simpel is het.
Amen

En alleen maar omdat hij blijft vertrouwen op dezelfde dissonanten
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jansen:
Het komt uit de lucht vallen.
Het overkomt ons.

Oftewel we kunnen er allemaal niks aan doen. Slapzak.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 22 mei 2022, 12:18 Amen

En alleen maar omdat hij blijft vertrouwen op dezelfde dissonanten
Ja, ik kon mezelf niet inhouden bij zoveel 'onrecht' (dat gaat ook gewoon maar door). Welke keuze is er anders nog?
Laatst gewijzigd door differentcook op 22 mei 2022, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Zelfde opstelling…. Had wel wijzigingen verwacht maar goed, zoveel smaken zijn er niet…. Valt nog mee hoe druk het is in het stadion..
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Uit kreeg Kerkez geen keer de bal van Karlsson als hij mee opkwam waar Wijndal 'm 9 van de 10 keer krijgt. Deed me denken aan Idrissi die 'm nooit aan Ouwejans gaf maar wel meestal aan Wijndal.
Hopelijk laat Karlsson weer eens wat zien vandaag.
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

differentcook schreef: 22 mei 2022, 11:56 Nee, niet zo simpel. Je moet eerst kijken naar wat hem gegeven is om mee proberen te presteren. Als dat onvoldoende is, moet je niet in eerste instantie over hem klagen,maar over degene die de selectie heeft samengesteld
Mijn punt is nou juist dat je ook met deze matige selectie nog steeds never nooit 16 punten mag verliezen tegen de door mij genoemde ploegen. Dan heb je echt gigantisch gefaald.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Wat is die Martins Indi toch weer lomp zeg. Drie keer de bal geraakt, twee keer dramatisch
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Zo, 1 schot op doel en 3 gele kaarten in 45 minuten zie ik. Publiek wordt weer verwend.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik vind het genant dat verslaggevers nagenoeg iedere wedstrijd zeggen dat er zo weinig sfeer in het stadion is en het uitpubliek het enige is wat zijn best doet.

Zelfs thuis hebben we niet eens thuis voordeel.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Martins Indi hakt erg nog even eentje omver terwijl hij al geel heeft.

Wat een idioot zeg
Plaats reactie