AZ-RKC Waalwijk (zo 15 mei, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

lowietje schreef: 15 mei 2022, 15:30 Gelukkig maakt deze wedstrijd duidelijk dat er ingegrepen moet worden. Das dan weer het voordeel. Nu maar hopen dat dat ook echt eens gebeurt.
Was in augustus al duidelijk.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hatzidiakos deed waar hij goed in is: Zijn man volledig kwijt zijn. Toen was de wedstrijd eigenlijk al klaar. Ik kan Beukema alleen maar gelijk geven dat hij de wedstrijd verder bewust saboteert in de hoop van deze trainer af te komen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

En nu? Ik neem aan dat Huiberts/Eenhoorn
al direct hun huiswerk gaan maken?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Boulahrouz
AZ ging met een 1-1 stand rusten. In de kleedkamer nam Khalid Boulahrouz toen het woord. De assistent-trainer liet zijn woede en frustratie duidelijk merken volgens Dani de Wit en Pascal Jansen. Een aantal spelers werd op hun plek gezet door Boulahrouz.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/303984/w ... -tegen-rkc
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ze hebben zich dan niet veel aangetrokken van Boulahrouz.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ik hoop dat er intern bij AZ wat meer besef is van de situatie en er wat hardere woorden over en weer vallen. Volgens Jansen mag publiek best even fluiten na 1(!) slechte wedstrijd en De Wit hoop dat de supporters nu hun zegje hebben gedaan... wat een kansloze reacties als je week in week uit niet thuis geeft en nu nog steeds niet weet waar het aan ligt. De reacties die vervolgens in de interviews gegeven worden vinden ze bij AZ dan kennelijk wel prima? Inmiddels hebben Jansen, De Wit, Wijndal etc etc voor mij hun zegje wel een keer gedaan. Laten we hopen dat ze er in de plee offs voor ons weer staan. Om De Wit zijn verhaal een beetje om te draaien en realistischer te maken.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Heb toch het idee dat veel doelpunten dit seizoen via onze linkerkant vallen. Ik zag bv Karlsson bij 0-1 als een lamme te laat achter zijn man aanlopen die vervolgens vrij kan uitkiezen waar hij hem voor wou geven. In tweede helft zelfde scenario maar dan met de op links gepositioneerde Evjen. In beide gevallen waar was Wijndal of Clasie?

Iets klopt er hier niet, of de afspraken zijn niet goed of de afspraken worden niet goed begrepen (dat zou op de trainer zijn bordje moet komen). Maar als derde optie worden de afspraken niet goed uitgevoerd (dat zou op de spelers hun bordje komen). Als ik moet gokken aan de hand van verschillende teksten ("spelers gaven gewoon op" of Boularouz heeft spelers op hun plaats gezet) is het in dit geval de spelers.

Wat een afgang.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ik zag weer zo veel domme verkeerde keuzes in het veld. Iedere keer van die onmogelijke ballen waarbij makkelijk de ruimte gezocht kan worden om dan toch weer de bal in de drukte te verspelen.
Is het dan voor de spelers zoveel lastiger om het te zien dan voor een simpele supporter op de tribune? Of is het inzicht en de handelingsnelheid dan toch zoveel lager dan verwacht?

Wijndal leek ook wel een saboteur. Steeds inhouden met lopen waarbij zijn medespelers op een loopactie rekenden. Niks voluit maar een beetje pseudo diepgaan.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Wat een lamlendigheid. Schandalig.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

The Friar schreef: 15 mei 2022, 14:05 Zijn er al witte zakdoekjes gesignaleerd?
Jazeker. En een aantal keer "Jansen rot op". Niet massaal door het hele stadion maar luid en duidelijk hoorbaar.

Grappig vond ik wel dat na een "Jansen rot op" in de 80e minuut een heel aantal families Jansen blijkbaar dachten dat het op hen gericht was en ze daarop massaal het stadion verlieten. :lol:
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 15 mei 2022, 19:38 Jazeker. En een aantal keer "Jansen rot op". Niet massaal door het hele stadion maar luid en duidelijk hoorbaar.
Ik vind 'Rot op' zo onvriendelijk klinken. Dat roep je als je ruzie hebt en degene met wie je ruzie hebt nog aan je kop zeurt. Jansen is een degelijk, zo niet prettig persoon. Ik heb niks tegen die man, enkel tegen zijn functioneren. Roep dan: 'Jansen ga weg' of 'Jààànsen moet naar ajax toe' ofzo.

Hoe dan ook: ik vraag me af of de Jansen adepten die we begin dit seizoen toch nog flink hoorden op het forum opnieuw goed vermaakt zijn deze wedstrijd...
Het was weer slecht, maar gelukkig was het weer goed!
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 15 mei 2022, 17:43 Heb toch het idee dat veel doelpunten dit seizoen via onze linkerkant vallen. Ik zag bv Karlsson bij 0-1 als een lamme te laat achter zijn man aanlopen die vervolgens vrij kan uitkiezen waar hij hem voor wou geven. In tweede helft zelfde scenario maar dan met de op links gepositioneerde Evjen. In beide gevallen waar was Wijndal of Clasie?

Iets klopt er hier niet, of de afspraken zijn niet goed of de afspraken worden niet goed begrepen (dat zou op de trainer zijn bordje moet komen). Maar als derde optie worden de afspraken niet goed uitgevoerd (dat zou op de spelers hun bordje komen). Als ik moet gokken aan de hand van verschillende teksten ("spelers gaven gewoon op" of Boularouz heeft spelers op hun plaats gezet) is het in dit geval de spelers.

Wat een afgang.
Daarvoor is de hoofdtrainer nog altijd eindverantwoordelijk. Op het moment dat de spelers zo met je gaan lopen, ben je de kleedkamer kwijt.

Het zou heel goed kunnen dat Bouhlarouz met zijn ervaring gezag heeft proberen te krijgen over een situatie waar Jansen maar wat aanprutst.

In dit geval geef ik de internationale ervaring en reputatie van de Kannibaal toch het voordeel van de twijfel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 15 mei 2022, 21:26 Daarvoor is de hoofdtrainer nog altijd eindverantwoordelijk. Op het moment dat de spelers zo met je gaan lopen, ben je de kleedkamer kwijt.

Het zou heel goed kunnen dat Bouhlarouz met zijn ervaring gezag heeft proberen te krijgen over een situatie waar Jansen maar wat aanprutst.

In dit geval geef ik de internationale ervaring en reputatie van de Kannibaal toch het voordeel van de twijfel.
Geen idee, het is een wisselwerking, in een wedstrijd die er echt niet toe doet, waar je niks recht kan zetten is het misschien ook wel begrijpelijk dat niet alles 100% over en weer gaat tussen de besprekingen en de uitvoering. Mooi dat Bouhlarouz zijn mond opentrekt, maar ik zal daar niet zoveel waarde aan hechten als jou was.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

FugAZi schreef: 15 mei 2022, 22:08 Geen idee, het is een wisselwerking, in een wedstrijd die er echt niet toe doet, waar je niks recht kan zetten is het misschien ook wel begrijpelijk dat niet alles 100% over en weer gaat tussen de besprekingen en de uitvoering. Mooi dat Bouhlarouz zijn mond opentrekt, maar ik zal daar niet zoveel waarde aan hechten als jou was.
In die "vijf finales" ging het echt niet veel beter
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 15 mei 2022, 22:52 In die "vijf finales" ging het echt niet veel beter
Bij al die wedstrijden hadden ze tenminste nog wat in melk te brokkelen en bleef iedereen in de discipline, het was weliswaar ongelukkig maar zo verzaken als tegen RKC heb ik niet gezien.
Plaats reactie