AZ-sc Heerenveen (za 23 apr, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 23 apr 2022, 20:07De tweede maal dat je dit noemt. Jij heb echt wat tegen Vindahl. Je zegt wel van niet, maar je laat het tegenovergestelde zien. Alles wat vóór de bal Vindahl passeert laat je maar even voor wat het is, nee, de fout ligt weer bij onze keeper……..
En steeds maar de vergane glorie die Martins Indi is blijven verdedigen, stuitend.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AlkmaarForever schreef: 23 apr 2022, 20:10 En steeds maar de vergane glorie die Martins Indi is blijven verdedigen, stuitend.
Martins Indi werd er verschillende keren volledig uitgelopen, helemaal door die snelle donkere jongen van Heerenveen. Dat kan toch niet meer op dit niveau!? ( maar ja, wat voor niveau is dit eigenlijk…….).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

salmonyappi schreef: 23 apr 2022, 20:07 De tweede maal dat je dit noemt. Jij heb echt wat tegen Vindahl. Je zegt wel van niet, maar je laat het tegenovergestelde zien. Alles wat vóór de bal Vindahl passeert laat je maar even voor wat het is, nee, de fout ligt weer bij onze keeper……..
Ik heb de discussie verder niet gevolgd, maar de tegengoal was toch ook gewoon een (grote) fout van Vindahl? Hij stond gewoon te slapen, hij had zich nog best 1 of 2 tellen twijfel kunnen veroorloven. Maar daarna teruglopen was dodelijk.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Drie punten met hangen en wurgen binnengesleept. Teleurgesteld in het spel en het gebrek aan intensiteit bij AZ. Wel blij met de punten natuurlijk.

Wijndal liep op halve kracht over het veld te sjokken en meerdere spelers stonden veel te veel stil i.p.v. dat ze in beweging waren. Daarnaast veel te vaak de bal achter de man gespeeld i.p.v. in de loop. Reijnders viel ijzersterk in. Mooi voor hem en het team dat hij het vandaag waar kon maken.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 23 apr 2022, 20:13 Martins Indi werd er verschillende keren volledig uitgelopen, helemaal door die snelle donkere jongen van Heerenveen. Dat kan toch niet meer op dit niveau!? ( maar ja, wat voor niveau is dit eigenlijk…….).
Martins Indi was (weer) dramatisch vandaag, draaicirkel van een vrachtwagen en mist snelheid en explosiviteit. Je kan haast beter met Beukema en Panta spelen.

Die 0-1 was toch echt een fout van Vindahl. Net de samenvatting gezien en ik snap wel dat je dat niet snapt als je niet in het stadion was. Zelfs als Vindahl wandelend naar die bal was gegaan was hij er eerder geweest dan die spits van Heerenveen. Dat er kut verdedigd wordt is zeker waar maar waarom Vindahl terugloopt naar de goal is gewoon een inschattingsfout 1e klas.

Vandaag ook De Wit wat extra in de gaten gehouden. Ik was al geen fan maar hij kan echt nog minder dan ik al dacht. Heeft geen 1 keer goed positie gekozen. Moet gaten induiken maar doet dat structureel niet. Sjokt maar wat over het veld en komt af en toe per ongeluk in een situatie waarin hij een tegenstander met bal tegenkomt en die dan afpakt. Daardoor lijkt het nog of hij enige toegevoegde waarde heeft maar het is allemaal meer geluk dan wijsheid.

Wijndal zit al met zijn gedachte bij zijn nieuwe club, stelde ook niet zoveel voor vandaag.

Reijnders eindelijk de kans op 10. Lijkt me vanaf nu dan verder ook geen discussiepunt meer. Al durf ik er wel wat geld op te zetten wie onze wereldtrainer komende wedstrijd weer in de basis laat beginnen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik heb de goal nu tig keer teruggekeken en zie echt niet waar Vindahl de fout in gaat. Die bal valt halverwege de AZ-helft, twee AZ-verdedigers, twee aanvallers. Als Vindahl doorloopt passt de Heerenveenspeler met de bal simpel naar links en kan die andere de bal eenvoudig in een leeg doel tikken.
En dan was ongetwijfeld het commentaar geweest: “ wat doet Vindahl daar nou? die had in z’n doel moeten blijven met nog twee verdedigers erbij” .
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 23 apr 2022, 21:59 Ik heb de goal nu tig keer teruggekeken en zie echt niet waar Vindahl de fout in gaat.
Nee, zoals ik al aangaf: dat zie je niet op tv. Dan kun je het nog wel 20.000 keer terugkijken maar dan zie je het nog steeds niet. De halve Molenaar en volgens mij de hele Benside zat te tieren omdat Vindahl terug liep naar het doel. Hij stond nota bene zowat buiten de 16 toen die pass werd gegeven. Als hij er al niet buiten stond.
Cetero censeo birrum bibendum esse
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Bombaman schreef: 23 apr 2022, 22:27 Nee, zoals ik al aangaf: dat zie je niet op tv. Dan kun je het nog wel 20.000 keer terugkijken maar dan zie je het nog steeds niet. De halve Molenaar en volgens mij de hele Benside zat te tieren omdat Vindahl terug liep naar het doel. Hij stond nota bene zowat buiten de 16 toen die pass werd gegeven. Als hij er al niet buiten stond.
Precies dit. Hij had 5 rondjes kunnen draaien en naar de bal kunnen wandelen, dan was ie nog ruim op tijd geweest. Maar meneer stond A) niet op te letten, waardoor het even duurde voor hij doorhad dat er überhaupt een dieptepass was gegeven en B) schatte het toen alsnog volledig verkeerd in door terug te lopen. Gewoon weer de zoveelste zeperd van wat een hele slechte aankoop (b)lijkt te zijn
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Denniz schreef: 23 apr 2022, 16:31 AZ Bingo voor vandaag: - wissel in de 63ste minuut - kansloos egoïstische Aboukhlal - Vindahl in de problemen door balletjes terug en breed - lekkere voorzet van Sugawara - BMI wordt eruit gelopen - Wijndal grote grijns na de wedstrijd -

even serieus: deze moeten we echt winnen: Ik ga voor 2 goals van Aboukhlal en 1 afstandspegel van Karlsson! 3-2
Heb jij een glazen bol? 😁
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

salmonyappi schreef: 23 apr 2022, 20:13 Martins Indi werd er verschillende keren volledig uitgelopen, helemaal door die snelle donkere jongen van Heerenveen. Dat kan toch niet meer op dit niveau!? ( maar ja, wat voor niveau is dit eigenlijk…….).
Dat kan wel, mits je er maar een snel iemand bijzet. Dat mist AZ. Hoe snel denk je dat bijvoorbeeld Blind is ... Ik ben wel een fan van Indi, een paar wedstrijden terug werd bijvoorbeeld alweer over het Nederlands elftal gesproken. Persoonlijk vind ik hem wel een redelijk seizoen draaien. Bedenk ook dat hij een wijfelende keeper achter hem heeft. Ook deze keeper zou ik niet afschrijven. Eerste seizoen, grote overstap ...., maar gister zag ook ik van de tribune dat hij tijd en ruimte genoeg had om uit te lopen, een fout zeker, maar die werden zoveel gemaakt. Oude liedje, al vanaf de start. Veel te smalle selectie en onervaren hoofdtrainer. Ik hoor nog het bestuur aangeven dat er een ervaren iemand bij zou komen. Nou......
kohen
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2008, 20:55

differentcook schreef: 23 apr 2022, 18:28 hehe, wat support voor AZ. Eindelijk
Wanneer je in het stadion zit kan je eerder support geven....
kohen
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2008, 20:55

Denniz schreef: 23 apr 2022, 16:31 AZ Bingo voor vandaag: - wissel in de 63ste minuut - kansloos egoïstische Aboukhlal - Vindahl in de problemen door balletjes terug en breed - lekkere voorzet van Sugawara - BMI wordt eruit gelopen - Wijndal grote grijns na de wedstrijd -

even serieus: deze moeten we echt winnen: Ik ga voor 2 goals van Aboukhlal en 1 afstandspegel van Karlsson! 3-2
Het opvallende gisteren was juist dat Aboukhlal juist extreem niet egoïstisch was. Hij heeft de eerste helft alleen maar voorzetten gegeven en niet zelf op doel geschoten. Alsof hij nog 1 kans kreeg met de mededeling: wanneer je nog 1 keer zelf gaat speel je nooit meer. Had de eerste helft echt een paar goede acties, die niet door pavlidis werden afgemaakt.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Rjansen17 schreef: 24 apr 2022, 06:33 Dat kan wel, mits je er maar een snel iemand bijzet. Dat mist AZ. Hoe snel denk je dat bijvoorbeeld Blind is ... Ik ben wel een fan van Indi, een paar wedstrijden terug werd bijvoorbeeld alweer over het Nederlands elftal gesproken. Persoonlijk vind ik hem wel een redelijk seizoen draaien. Bedenk ook dat hij een wijfelende keeper achter hem heeft. Ook deze keeper zou ik niet afschrijven. Eerste seizoen, grote overstap ...., maar gister zag ook ik van de tribune dat hij tijd en ruimte genoeg had om uit te lopen, een fout zeker, maar die werden zoveel gemaakt. Oude liedje, al vanaf de start. Veel te smalle selectie en onervaren hoofdtrainer. Ik hoor nog het bestuur aangeven dat er een ervaren iemand bij zou komen. Nou......
BMI in Oranje? Om 04.00 in de plaatselijke kroeg besproken? :wink:

Het was weer matig, hopelijk geen de Wit meer basis, voortaan Reijnders op 10. Had al 4 maanden geleden gemogen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Sir Robbert schreef: 24 apr 2022, 08:43 BMI in Oranje? Om 04.00 in de plaatselijke kroeg besproken? :wink:

Het was weer matig, hopelijk geen de Wit meer basis, voortaan Reijnders op 10. Had al 4 maanden geleden gemogen.
Ik vind dat moeilijk hoor. Er waren echt wel wedstrijden bij waarin Reijnders flink door het ijs zakte en De Wit juist door zijn tomeloze inzet van meerwaarde was. Maar andersom zeker ook.
Met het oog op volgend seizoen zou ik dan toch voor Reijnders kiezen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 24 apr 2022, 09:00 Ik vind dat moeilijk hoor. Er waren echt wel wedstrijden bij waarin Reijnders flink door het ijs zakte en De Wit juist door zijn tomeloze inzet van meerwaarde was. Maar andersom zeker ook.
Met het oog op volgend seizoen zou ik dan toch voor Reijnders kiezen.
Daarbij moet wel gezegd worden dat Reijnders dan nooit op 10 speelde.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 24 apr 2022, 09:18 Daarbij moet wel gezegd worden dat Reijnders dan nooit op 10 speelde.
Dat is waar.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 23 apr 2022, 20:07 De tweede maal dat je dit noemt. Jij heb echt wat tegen Vindahl. Je zegt wel van niet, maar je laat het tegenovergestelde zien. Alles wat vóór de bal Vindahl passeert laat je maar even voor wat het is, nee, de fout ligt weer bij onze keeper……..
Ik heb niks tegen Vindahl, anders dat ik het geen goede keeper vind. Wat zou ik verder tegen hem moeten hebben? Ik ken de beste man verder niet dus ik kan in die zin ook niks tegen hem hebben.

Gister stond hij gewoon ruim buiten de zestien en had hij die bal kinderlijk eenvoudig weg kunnen werken. In het stadion kon je dat heel mooi zien. Je zag de verdedigers daar ook op rekenen. In plaats van twee stappen naar voren te doen liep hij naar achteren. Dat is gewoon een fout. Waarom zou ik dat dan niet mogen benoemen? Omdat jij anders denkt dat ik wat tegen Vindahl heb?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AlkmaarForever schreef: 23 apr 2022, 20:10 En steeds maar de vergane glorie die Martins Indi is blijven verdedigen, stuitend.
Waar verdedig ik Martins Indi precies? Die speelde gister zeker niet goed. Die goal vond ik alleen geen fout van hem maar van Vindahl.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 24 apr 2022, 09:45 Ik heb niks tegen Vindahl, anders dat ik het geen goede keeper vind. Wat zou ik verder tegen hem moeten hebben? Ik ken de beste man verder niet dus ik kan in die zin ook niks tegen hem hebben.

Gister stond hij gewoon ruim buiten de zestien en had hij die bal kinderlijk eenvoudig weg kunnen werken. In het stadion kon je dat heel mooi zien. Je zag de verdedigers daar ook op rekenen. In plaats van twee stappen naar voren te doen liep hij naar achteren. Dat is gewoon een fout. Waarom zou ik dat dan niet mogen benoemen? Omdat jij anders denkt dat ik wat tegen Vindahl heb?
Natuurlijk bedoel ik dat jij iets tegen “de keeper” Vindahl hebt en niet de mens.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

kohen schreef: 24 apr 2022, 06:50 Wanneer je in het stadion zit kan je eerder support geven....
Te ver en te duur voor me
we can come an end
Plaats reactie