FC Twente-AZ (wo 19 jan, 21.00u, KNVB-beker)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Dit was onze beste wedstrijd van het seizoen, kwa veldspel. Geen toeval denk ik dat onze beide centrale verdedigers er niet waren. Erg knap van Witry overigens.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Goed teamwerk en precisie, goede instelling en werklust en ook individueel mooie dingen gezien
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Forza AZ schreef: 19 jan 2022, 22:10 Zaterdag de loting. AZ speelt in ieder geval uit en kan de volgende clubs treffen:

-winnaar PSV-Telstar
-winnaar ajax-Excelsior M
-NEC
-RKC Waalwijk
Was er niet vooruit geloot?
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Zal wel weer een ajax of PSV worden :^o
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 19 jan 2022, 20:20 Door omstandigheden gedwongen zien we nu een elftal dat ook mijn voorkeur zou hebben als iedereen fit was. Ben dus benieuwd of ik het al die tijd qua voetballend vermogen beter heb ingeschat dan Pascal de boterbabbelaar.
Ik claim de Antti-award van de dag.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

pAZcal schreef: 19 jan 2022, 22:15 Was er niet vooruit geloot?
Half. Alleen de thuis spelende clubs zijn geloot en niet tegen wie ze spelen. Dat wordt a.s. zaterdag geloot.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 19 jan 2022, 22:11 Terechte overwinning natuurlijk. Belachelijk afgevlagde goal van Karlsson voor rust. Vindahl moet nu gewoon ballen gaan pakken met zijn handen en niet zo druistig uit zijn goal komen.

Mijn man of the match is Witry die vrijwel foutloos speelde en vrijwel elk duel over de grond of in de lucht won. Als rechtsback vond ik hem veel te onrustig, maar nu was hij een toonbeeld van rust achterin!

Beukema speelt inmiddels mee alsof ie al jaren er in staat en dat is ook wel lekker. De spoeling wordt dun in het centrum nu Panta na BMI ook afgehaakt is.

Tactisch speelde het AZ van Jansen een sterke wedstrijd en kwam Twente er vrijwel niet aan te pas. Compliment naar de technische staf en de ploeg!
Helemaal mee eens. Twente kwam er niet aan te pas. Laat deze opstelling maar een tijdje staan. Evjen heeft echt zijn rug gerecht tijdens de wedstrijd, hij zakte even weg maar vocht zich letterlijk terug. Rechterkant liet een paar mooie aanvallen zien (ook al tegen Fortuna), dat is goed voor de balans. Passing door het midden viel mij positief ook op. Iedereen lijkt steeds beter te weten op welke kant (voet) medespelers moeten worden aangespeeld en wat er dan vervolgens te verwachten valt, duidelijk beter op elkaar ingespeeld.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Heel goede wedstrijd gezien. Er was veel meer afwisseling in de opbouw met ook veel meer directe ballen voorwaarts. Dat dat niet altijd lukt kan niet anders als een goed team de bus parkeert. Pröpper gaf na de wedstrijd aan dat ze volle bak druk wilden zetten maar dat AZ gewoon te goed was en dat Twente verdiend had verloren. Uitstekend strijdplan, verdedigend weinig tot niets weggegeven door het goede druk zetten.

Beukema prima. Evjen onzichtbaar maar een mooie steekbal en de 2e helft beter. Ik denk dat hij in de as toch gevaarlijker is dan aan de zijlijn. Alleen wie er dan weer op rechtsbuiten moet.... (bedankt max). Pavvie hard gewerkt en zichzelf beloond met een geweldige goal. De Wit ook weer goud waard, Midstjo weer zijn oude vorm, al blijft hij aanvallend erg ongelukkig, hij ziet het gewoon niet. Wijndal ook een keer wat volwassener voor de camera.

Heerlijke opsteker om de 2e seizoenshelft mee te beginnen!
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

RoycosoepieAZ schreef: 19 jan 2022, 22:16 Zal wel weer een ajax of PSV worden :^o
Nee nee, er zitten nog kleine clubs tussen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Roadster
Glory-hunter
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2004, 11:37
Locatie: Alkmaar / MO9
Contacteer:

Ik miste Barasi op de bank? Toch geblesseerd misschien? Gezien ze op handen zijnde verlenging, had ik hem toch echt wel bij de selectie voor deze wedstrijd verwacht?
Come on AZ! MO9 🙏🏻
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MO7 schreef: 19 jan 2022, 22:17 Ik claim de Antti-award van de dag.
Het is je gegund.

Wat verder opviel: lekker met het hele team op de bal gejaagd. Dit moeten ze altijd zo fel doen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Forza AZ schreef: 19 jan 2022, 22:18 Half. Alleen de thuis spelende clubs zijn geloot en niet tegen wie ze spelen. Dat wordt a.s. zaterdag geloot.
Fair enough.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bob Ross schreef: 19 jan 2022, 22:36 Heerlijke opsteker om de 2e seizoenshelft mee te beginnen!
We waren al begonnen :wink:
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 19 jan 2022, 22:10 Als de keeper roept, blijf je van die bal af. Heb jij wel eens gevoetbald?
Ga er nou niet over door, ik heb allang een mea culpa uitgesproken……….

Ik heb gevoetbald, twee jaar, kon er totaal niks van. Ik bleek een basketballer te zijn, dat ging me goed af met m’n 1.95m.
Nou vraag ik me wel af of alle “kenners” hier allemaal (goed) gevoetbald hebben en of dat voorwaarde is om ergens een mening over te mogen hebben.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 19 jan 2022, 22:11 Terechte overwinning natuurlijk. Belachelijk afgevlagde goal van Karlsson voor rust. Vindahl moet nu gewoon ballen gaan pakken met zijn handen en niet zo druistig uit zijn goal komen.

Mijn man of the match is Witry die vrijwel foutloos speelde en vrijwel elk duel over de grond of in de lucht won. Als rechtsback vond ik hem veel te onrustig, maar nu was hij een toonbeeld van rust achterin!

Beukema speelt inmiddels mee alsof ie al jaren er in staat en dat is ook wel lekker. De spoeling wordt dun in het centrum nu Panta na BMI ook afgehaakt is.

Tactisch speelde het AZ van Jansen een sterke wedstrijd en kwam Twente er vrijwel niet aan te pas. Compliment naar de technische staf en de ploeg!
Daar zal SchoorlAZ het niet mee eens zijn, want Witry kan er volgens hem helemaal niets van.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 19 jan 2022, 22:47 Nee nee, er zitten nog kleine clubs tussen.
Yup, RKC of NEC. Bijna 50% kans op PSV of ajax.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Grifo schreef: 20 jan 2022, 00:19 Yup, RKC of NEC. Bijna 50% kans op PSV of ajax.
We gaan gewoon voor de cup!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 19 jan 2022, 22:10 Hij was vandaag dan wel CV, maar snapte niet wat hij mee voorin deed bij corners
Zoals ie gisteren speelde doet ie mij denken aan Martinez bij onze zuiderburen. Fysiek niet eens zo heel groot, maar toch vrijwel onklopbaar over de grond en in de lucht. Daarnaast aan de bal in het centrum veel comfortabeler dan op rechtsback.

Heb je gezien hoe sterk hij in de lucht was. Die gast springt een meter hoog. Zoveel (goede) koppers hebben we niet, dus laat hem lekker mee gaan naar voren met corners.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Forza AZ schreef: 19 jan 2022, 22:10 Zaterdag de loting. AZ speelt in ieder geval uit en kan de volgende clubs treffen:

-winnaar PSV-Telstar
-winnaar ajax-Excelsior M
-NEC
-RKC Waalwijk
Laten we hopen op een makkelijke uitwedstrijd. Ik gok op Excelsior Maassluis :-p.

AZ heeft gisteren heel weinig weggegeven en dat is vaak wel anders. Goed gedaan.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het was een opvallend goede wedstrijd van AZ.
Glory Hunter
Plaats reactie