AZ-FC Groningen (di 21 dec, 21.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding

Historie AZ-FC Groningen

1967/68: ---
1968/69: 1-1
1969/70: 0-1
1970/71: ---
1971/72: ---
1972/73: 1-1
1973/74: 3-1
1974/75: ---
1975/76: ---
1976/77: ---
1977/78: ---
1978/79: ---
1979/80: ---
1980/81: 5-0
1981/82: 3-1

1982/83: 0-0
1983/84: 0-0
1984/85: 1-1
1985/86: 1-1
----------: 0-0 (beker)
1986/87: 0-4
1987/88: 5-1
1988/89: ---
1989/90: ---
1990/91: ---
1991/92: ---
1992/93: ---
1993/94: ---
1994/95: ---
1995/96: ---
1996/97: 1-4
1997/98: ---
1998/99: ---
1999/00: ---
2000/01: 2-0
2001/02: 3-2
2002/03: 4-1
2003/04: 2-1
2004/05: 2-1

2005/06: 1-1
----------: 2-1 (play-offs)
2006/07: 2-0

2007/08: 2-2
2008/09: 3-0
2009/10: 0-1
2010/11: 1-1
2011/12: 4-2 nv (beker)
----------: 1-0

2012/13: 0-1
2013/14: 2-0
----------: 0-0 (play-offs)
2014/15: 2-2
2015/16: 4-1
2016/17: 0-0
----------: 4-1 (play-offs)
2017/18: 3-2
2018/19: 1-0

2019/20: 0-0
2020/21: 1-2

W 19
G 14
V 6
DS 67-38

De statistieken van de laatste 5 wedstrijden:

20 mei 2017
9.Weghorst 1-0
37.Linssen 1-1
54.Van Overeem 2-1
62.Stengs 3-1
82.Van Overeem 4-1
18 maart 2018
53.Svensson 1-0
66.Til 2-0
70.Van Weert 2-1
83.Doan 2-2
92.Jahanbakhsh 3-2
30 maart 2019
70.Vlaar 1-0
18 augustus 2019
0-0
6 december 2020
21.Koopmeiners 1-0
69.El Messaoudi 1-1
74.El Messaoudi 1-2

Kaartverkoop

Losse verkoop
Vrije verkoop. Je kunt voor deze wedstrijd online of via het AZ Fancentrum een onbeperkt aantal kaarten kopen. Voor de aanschaf van de wedstrijdkaarten heb je geen AZ Clubkaart of AZ Seizoenkaart nodig.

Mix & Match, Meer voor Minder
Meer wedstrijdkaarten bestellen en steeds minder betalen? Dat kan! Met Mix & Match, Meer voor Minder kan jij voordeliger naar de thuisduels van AZ in de Eredivisie. Bestel wedstrijdkaarten in jouw Mixzone en profiteer van oplopende kortingen.
Meer informatie.

Tarieven
Vak Ouder dan 18 jaar Tot en met 18 jaar
K • M € 25 € 17,50
J • N • V • W • X1 • X2 • X3 • Y € 26 € 18,50
A • G • H • T • U • Z € 29 € 20
O • S € 32,50 € 22,50
P • Q • R € 35 € 25
B • F € 35 € 35
C • E € 40 € 40
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ik denk dat de kaartverkoop informatie beter maar even weggehaald kan worden.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Grifo schreef: 30 nov 2021, 11:39 Ik denk dat de kaartverkoop informatie beter maar even weggehaald kan worden.
Ik ga er ook niet vanuit dat we op 21 december weer naar het stadion mogen, maar de kaartverkoop voor deze wedstrijd is nog wel actief.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Nou mannen, na de victorie in Amsterdam hopelijk genoeg rust gehad.. uitlooptraininkie tegen de reserves van Almelo en hoppa! Gaan voor 3 punten tegen die trotsen van het Noorden.

Hopelijk is Evjen weer van de partij. Wie weet mag of Taabouni nog eventjes meedoen? En heeel misschien Beukema nog 3 minuten…
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Denniz schreef: 16 dec 2021, 07:00 Nou mannen, na de victorie in Amsterdam hopelijk genoeg rust gehad.. uitlooptraininkie tegen de reserves van Almelo en hoppa! Gaan voor 3 punten tegen die trotsen van het Noorden.
Zullen we eerst nog even proberen te winnen van Willem II a.s. zaterdag. ;)
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ongelofelijk dat we na zo'n seizoenshelft toch op een Europees voetbalplek kunnen staan.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 18 dec 2021, 21:15 Ongelofelijk dat we na zo'n seizoenshelft toch op een Europees voetbalplek kunnen staan.
Dat is alleen ongelofelijk als je een seizoenshelft zó negatief bent geweest dat je de realiteit een beetje uit het oog bent verloren. En nooit naar wedstrijden van Vitesse en Utrecht kijkt.

Het geeft de burger toch wel moed dat we voetballend en een paar flinke stappen terug hebben gezet en in ieder geval kwa punten toch weer een beetje aanhaken. Het oogt wel allemaal wankel nog, dus eerst Groningen winnen, dan op trainingskamp met de nieuwe aankopen en dan na de winterstop weer een stap maken.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Je langspeelplaat slaat over, Bob. Ik zie juist dat het daar ook niet draait. De nummer 4 van Nederland heeft na 17 wedstrijden 20 verliespunten. Dat wij met een beetje mazzel over een paar dagen op die plek kunnen staan vind ik met het doorgaans waardeloze voetbal dat we gespeeld hebben inderdaad ongelofelijk.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Leuke poging om de prestaties van AZ te ondermijnen, het klopt alleen van geen kant. In andere competities zie je namelijk dat de nummers 4 vergelijkbaar veel puntverlies hebben.

Nummer 4 Hoffenheim heeft na 17 wedstrijden 21 verliespunten.
Nummer 4 Rayo Vallecano heeft na 19 wedstrijden 23 verliespunten.
Nummer 4 Arsenal heeft na 18 wedstrijden 22 verliespunten.
Nummer 4 Nice heeft na 18 wedstrijden 24 verliespunten.
Nummer 4 Napoli heeft na 17 wedstrijden 15 verliespunten.

Dat is dus precies wat ik bedoel met een beetje los van de realiteit staan. Een subtopper verliest nou eenmaal af en toe, anders was je wel top geweest. Je kan denk ik beter accepteren dat dit bij de huidige kwaliteit van het team en positie op de ranglijst hoort, scheelt je nog veel frustratie ook. Aanrader.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Geen Midsjo morgen. Voorbeschouwing met Jansen van AZ.nl:
Jansen: 'Kenmerk van deze groep'
Gepubliceerd op 20 december 21, 14:47
ZAANSTAD- AZ sluit het jaar 2021 dinsdag af in een leeg AFAS Stadion. Om 21:00 uur wordt het Eredivisie-duel met FC Groningen afgetrapt. Pascal Jansen schoof maandag aan bij de pers voor een vooruitblik. Hij stond stil bij de eerste seizoenshelft, de fitheid van zijn ploeg en de aanstaande winterstop.

Zaterdag werd de zeventiende competitiewedstrijd van het seizoen gespeeld, waarmee de Eredivisie precies op de helft is. "We kenden een goede voorbereiding, maar liepen daarna helaas tegen wat teleurstellingen aan. Gelukkig zijn we inmiddels weer aan de beterende hand. We hebben de weg omhoog gevonden, maar zijn nog steeds druk doende om ervoor te zorgen dat we samen stabieler gaan presteren."

Lessen
Tegen werd tegen Willem II de vierde competitiezege op rij geboekt. De ploeg is inmiddels naar de zesde plaats geklommen, met uitzicht op de top vier. "Je staat waar je hoort op basis van je prestaties. Wij hebben ook wedstrijden gehad waarin we het hebben laten liggen, maar het heeft weinig zin daar lang bij stil te staan. Ik trek daar liever lessen uit, zodat we vervolgens beter presteren."

Midtsjø
Fredrik Midtsjø viel zaterdag uit. Hij mist net als de langdurig geblesseerde Jelle Duin het laatste duel van het jaar. "Fredrik kreeg opeens rond zijn ribben last van een stekende pijn. Hij is twee dagen intensief behandeld en vanmorgen nog getest. De conclusie is dat hij er morgen niet bij."

Ziel en zaligheid
De blessure van Midtsjø ten spijt: bij AZ valt doorgaans juist de fitheid op. Ondanks een druk programma oogt de ploeg eind december nog altijd fris en gretig. "Dat zie ik als een mooi compliment. Het is ook bijzonder te zien dat de spelers op dit moment nog heel eager zijn. We spelen zoveel wedstrijden en toch slagen zij erin hun ziel en zaligheid erin te blijven leggen. Veel spelers blijven na iedere training nog buiten voordat ze voor extra verzorging naar binnen gaan. Het is een kenmerk van deze groep dat ze daar optimaal gebruik van maken."

Beste van twee werelden
Ondanks de goede vorm waarin AZ nu steekt, baalt Jansen niet van de aanstaande winterstop. "In de Premier League voetballen ze met kerst door, maar juist daar roepen trainers vaak om een winterstop. Hier hebben we 'the best of both worlds': spelers hebben zin om te spelen en krijgen ook hun noodgedwongen rust. Het is namelijk ook belangrijk om niet overbevraagd worden in het leveren van topprestaties."

Wereldgoal
Eerder dit seizoen verloor AZ met 2-0 bij FC Groningen, mede door een wereldgoal van Cyril Ngonge. "Wij verzuimden toen in het eerste kwartier één of twee keer af te drukken. Doe je dat wel, dan krijg je waarschijnlijk een meer open wedstrijd. Slaag je daar niet in, dan versterk je Groningen in hun spelopvatting en strategie, die niet oneerbiedig bedoeld gefocust is op ontregelen."

Intens genieten
Jansen staat inmiddels ruim een jaar aan het roer bij AZ. "Toen ik in december vorig jaar deze job mocht gaan doen, heb ik mij voorgenomen er vooral super van te blijven genieten. Dat doe ik ook, ongeacht wat er gebeurt. Of het nu goed gaat of even wat minder: ik wil overal lessen uit trekken en er intens van genieten."

Live
AZ - FC Groningen begint dinsdag om 21:00 uur. Bij deze wedstrijd zullen geen supporters aanwezig zijn vanwege de coronamaatregelen. De wedstrijd is live te zien bij ESPN en ook te volgen via de AZ-Twitter. Daarnaast luister je via AZ Radio ook live mee.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Bob Ross schreef: 19 dec 2021, 12:32 Leuke poging om de prestaties van AZ te ondermijnen, het klopt alleen van geen kant. In andere competities zie je namelijk dat de nummers 4 vergelijkbaar veel puntverlies hebben.

Nummer 4 Hoffenheim heeft na 17 wedstrijden 21 verliespunten.
Nummer 4 Rayo Vallecano heeft na 19 wedstrijden 23 verliespunten.
Nummer 4 Arsenal heeft na 18 wedstrijden 22 verliespunten.
Nummer 4 Nice heeft na 18 wedstrijden 24 verliespunten.
Nummer 4 Napoli heeft na 17 wedstrijden 15 verliespunten.

Dat is dus precies wat ik bedoel met een beetje los van de realiteit staan. Een subtopper verliest nou eenmaal af en toe, anders was je wel top geweest. Je kan denk ik beter accepteren dat dit bij de huidige kwaliteit van het team en positie op de ranglijst hoort, scheelt je nog veel frustratie ook. Aanrader.
Jij bekijkt alles door een hele roze bril. Dat mag, het maakt nog gelukkig ook. Maar feit blijft dat AZ regelmatig zeer pover voetbal laat zien.En dat andere clubs dat ook doen, interesseert me geen lor, want daar ben ik geen supporter van. Ik denk dat MO 7 en diverse andere forummers heel wat realistischer met het spel van AZ omgaan dan jij. Maar ja, jij hebt nou eenmaal die roze bril. Overigens ben ik heel blij met de serie overwinningen van AZ en hoop dat de vierde plaats na woensdag in onze handen is.
Volgend jaar april weten we meer
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

galblazer schreef: 20 dec 2021, 15:33 Jij bekijkt alles door een hele roze bril. Dat mag, het maakt nog gelukkig ook. Maar feit blijft dat AZ regelmatig zeer pover voetbal laat zien.En dat andere clubs dat ook doen, interesseert me geen lor, want daar ben ik geen supporter van. Ik denk dat MO 7 en diverse andere forummers heel wat realistischer met het spel van AZ omgaan dan jij. Maar ja, jij hebt nou eenmaal die roze bril. Overigens ben ik heel blij met de serie overwinningen van AZ en hoop dat de vierde plaats na woensdag in onze handen is.
Ik vind het mooi dat termen als realisme en rationalisme erin worden gesmeten om totaal gechargeerd cynisch van wal te steken tegen je eigen club goed te praten :lol: Ik ben blij dat Bob tenminste context biedt, als dat al een roze bril is. Maarja, als geboren Alkmaarder weer ik dat dat ook een beetje bij de regio hoort. On topic: Binnen 20 minuten moet er echt 1-2 keer afgedrukt worden (dat gaat de laatste tijd goed), want anders gaat Groningen weer de Getafe-stijl hanteren. Jammer, want ik vond het altijd een leuke club. Dat is onder Buijs echt helemaal verzuurd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bob Ross schreef: 19 dec 2021, 12:32 Leuke poging om de prestaties van AZ te ondermijnen
Je vindt de prestaties van AZ - en Jansen in het bijzonder - prijzenswaardig. Dat weten we. Maar het is allemaal niet zo best als jij het wilt voordoen.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1355
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Volgens mij maakt Bob Ross het helemaal niet mooier dan het is. Hij geeft alleen tegengewicht aan het über-negativisme wat op het forum de klok slaat.
Af en toe een beetje zoet tussen al het zuur kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 915
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Bob Ross schreef: 19 dec 2021, 12:32 Dat is dus precies wat ik bedoel met een beetje los van de realiteit staan. Een subtopper verliest nou eenmaal af en toe, anders was je wel top geweest. Je kan denk ik beter accepteren dat dit bij de huidige kwaliteit van het team en positie op de ranglijst hoort, scheelt je nog veel frustratie ook. Aanrader.
Maar AZ wil meer zijn dan een subtopper, we willen de vaste nummer 3 van Nederland zijn. Een vierde plek is gewoon een mislukt seizoen. AZ moet niet tevreden zijn met net wat beter zijn dan Vitesse en FC Utrecht. Dat moet het minimale zijn.
"One swallow does not make a summer"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Shota-Arveladze schreef: 20 dec 2021, 20:17 Maar AZ wil meer zijn dan een subtopper, we willen de vaste nummer 3 van Nederland zijn. Een vierde plek is gewoon een mislukt seizoen. AZ moet niet tevreden zijn met net wat beter zijn dan Vitesse en FC Utrecht. Dat moet het minimale zijn.
De doelstelling dit jaar is om bij de eerste vier te eindigen. Daarom zijn Huiberts en Eenhoorn ook rustig, die weten heus wel dat dit seizoen realistisch gezien niet het piekseizoen is en dat de doelstelling desondanks zelfs nog gewoon haalbaar is.

Dat jij zelf met enkele anderen hebt besloten dat 3e worden de doelstelling is en dat we jaar in jaar uit ajax en PSV moeten aanvallen voor de titel, tja, dan snap ik wel dat je telkens teleurgesteld bent. Maar dat is omdat je zelf doelstellingen verzint.

Dan heb ik al meteen nog ander slecht nieuws, want zolang je financieel geen grote structurele stappen gaat maken kan je het vergeten om structureel te concurreren met ajax en PSV. Hoogstens incidenteel bij een goede lichting zou dat kunnen. En dat zou dan echt wen huzarenstukje zijn.

Die hoogmoed is echt iets van de laatste jaren, heel apart fenomeen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 20 dec 2021, 20:17 Maar AZ wil meer zijn dan een subtopper, we willen de vaste nummer 3 van Nederland zijn. Een vierde plek is gewoon een mislukt seizoen. AZ moet niet tevreden zijn met net wat beter zijn dan Vitesse en FC Utrecht. Dat moet het minimale zijn.
Maar het is ook geen schande om 4e te worden achter ploegen te eindigen met een 2 x zo grote begroting (de oude top 3) . Natuurlijk willen we meer. 5 jaar achter elkaar nummer 4 eindigen zou ik teleurstellend vinden. Maar als er jaren van 2de en 3e plekken tussen zitten dan, is zelf een keer 5e geen echte schande want iedere ploeg maakt wel een golf beweging door in zijn prestaties.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Barasi deed gisteren niet mee met Jong AZ omdat ie geschorst was. Pavlidis is vanavond geschorst. Zou Jansen het aandurven om hem in de spits te zetten? Of gaat ie voor een halfbakken spits als De Wit of Guðmundsson?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De laatste wedstrijd is de belangrijkste (moneyball).

En dit is eigenlijk de eerste wedstrijd van de 2e seizoenshelft, dus hoe ziet het er sportief gezien tussen AZ en Groningen uit? AZ verloor dus met 2-0 in Groningen en speelt nu thuis. Normaal gesproken is een beetje sportman dan uit op sportieve revanche, geldt dat ook voor een heel team? Bovendien, hoe kun je nou in hemelsnaam van Groningen verliezen. Dan moet het voetbal wel echt slecht geweest zijn. Ik kan me een afstandsschot van Groningen herinneren die in de kruising vloog. En de kruising is een 'weak spot' van Vindahl. Meestal is het een goal als de bal in de kruising vliegt. Vindahl vliegt er dan sierlijk naartoe, maar hij komt net 20 cm. te kort. Duidelijk geval te korte armen.

Maarja. Daarnet heb ik nog even het interview met Jansen voor deze wedstrijd gelezen. Met daarin een enkele opmerking over de eerste 17 eredivisie wedstrijden. AZ liep volgens Jansen tegen teleurstellingen aan. hahaha. Alsof het niet aan het voetbal ligt. Maar AZ is in een winning mood. En er zijn, als het goed is, revanchegevoelens. Bovendien is AZ nog aktief op drie fronten. Eigenlijk is er uitzicht op een mooie 2e seizoenshelft.

Maar wat blijft knagen.. als je alle wedstrijden van AZ ziet, dan zie je geen overtuigend voetbal. De meeste andere clubs hebben dat ook en veel clubs produceren nog beroerder voetbal, maar waarom lukt het niet om wat strakker voetbal met een duidelijk plan op de mat te leggen. De winst tegen ajax was een opsteker, .. het verlies tegen Feyenoord pijnlijk. Daarna is niet meer verloren.
Glory Hunter
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dirkjan schreef: 21 dec 2021, 08:05 Barasi deed gisteren niet mee met Jong AZ omdat ie geschorst was. Pavlidis is vanavond geschorst. Zou Jansen het aandurven om hem in de spits te zetten? Of gaat ie voor een halfbakken spits als De Wit of Guðmundsson?
Zat ik ook al aan te denken, maar wist niet dat hij geschorst was. Ik denk dat Jansen met Gudmundsson gaat beginnen, ook niet gek na zijn goede invalbeurt tegen Willem II. Vroege invalbeurt van Barasi zou wel leuk zijn.

Groningen zal de bus wel weer parkeren. Als ze niet weer een wondergoal scoren verwacht ik geen problemen en de winst.
Hup AZ.
Plaats reactie