ajax-AZ (zo 12 dec, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 12 dec 2021, 18:16 Hield toch die bal van Haller van de lijn.
En hoe...
Hij verwerkt gewoon geen één bal lekker.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

SchoorlAZ schreef: 12 dec 2021, 18:05 Nou, Pavlidis man of the match!?
Ik weet het niet hoor, misschien zien wij het wel verkeerd.

Motm Yuki voor mij by far.
Wie is wij? Zijn er meer AZ fans op dit forum die echt 0 verstand van voetbal hebben? Pavlidis was betrokken bij iedere aanval. Toen hij eruit ging was het ook grotendeels afgelopen met de mooie aanvallen van AZ.
"One swallow does not make a summer"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 12 dec 2021, 18:09 Vond Jensen echt een verschrikkelijke wedstrijd spelen. Elke bal op hem was gevaar, bokste elke bal niet goed weg. Twijfelachtig bij bijna elke bal, behalve hoge ballen. Echt onwijs sterk bij hoge ballen.
Erg negatief. Houdt een 100% goal tegen van haller. En plukt ontzettend veel ballen uit de lucht, ook verder in de zestien. Haalt daar preventief ontzettend veel gevaar mee weg. Wat ik ook lekker vind dat ie heerlijk tijdrekt.

Wat jij bedoelt is dat het ook soms link is wat hij doet. En het gaat incidenteel ook mis. Maar ik heb liever een keeper die verantwoordelijkheid neemt dan iemand die alleen maar afwacht. Die reflexen zijn nog te trainen. Als dat top wordt heb je een wereldkeeper in potentie.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ikkyu-San
Supporter
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 okt 2013, 13:14
Locatie: Pn'Cras

Lekker boeien wie er slecht was. We hebben gewonnen van de neuzen! Vindahl is een topper, Abou is een topper, Jansen is een topper, iedereen bij AZ is een topper.

Volgende week weer ga ik pas weer zeiken dat Brands moet komen voor Huiberts en dat we een nieuwe coach en 5 nieuwe spelers nodig hebben. Vanavond is het feest!!!
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Aboukhlal, de juiste man op de juiste plaats
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 12 dec 2021, 18:05 Nou, Pavlidis man of the match!?
Ik weet het niet hoor, misschien zien wij het wel verkeerd.

Motm Yuki voor mij by far.
Gaat het lekker? Een goal, tomeloze inzet en heel nuttig als aanspeelpunt waardoor we uit winnen van de beste club van NL en jij gaat negatief lopen doen? Zou je niet gewoon een keer blij zijn met de teamprestatie. Man man man.

Als je zelf ooit weleens spits hebt gespeeld weet je hoe ondankbaar dit soort wedstrijden zijn. Je offert je volledig op voor je team en die ene kans in 90 minuten die je krijgt moet erin. Nou, dat heeft ie gedaan. Topgozer.
Hup AZ.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Bob Ross schreef: 12 dec 2021, 18:26 Gaat het lekker? Een goal, tomeloze inzet en heel nuttig als aanspeelpunt waardoor we uit winnen van de beste club van NL en jij gaat negatief lopen doen? Zou je niet gewoon een keer blij zijn met de teamprestatie. Man man man.

Als je zelf ooit weleens spits hebt gespeeld weet je hoe ondankbaar dit soort wedstrijden zijn. Je offert je volledig op voor je team en die ene kans in 90 minuten die je krijgt moet erin. Nou, dat heeft ie gedaan. Topgozer.
Ik heb nooit spits gespeeld, dus ik zou dat eerlijk gezegd niet kunnen zeggen vanuit die optiek.
Ben verder ook niet bijzonder negatief, ik snap gewoon werkelijk niet waar de hosanna van Pavlidis vandaan komt.
Daarnaast ben ik hartstikke blij met de teamprestatie.
En vind ik dat de Wit (waar ik héél vaak kritisch op ben) en Yuki écht een wereldpot hebben gespeeld.

Ik hoef niet meteen door te schieten van het ene naar het andere uiterste omdat we winnen vandaag van ajax. Ik snap dat het veel emoties teweeg brengt, maar ik bekijk liever de situatie zo objectief mogelijk.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Fijn. Heerlijk. Wat een zondag \:D/
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Bob Ross schreef: 12 dec 2021, 18:23 Erg negatief. Houdt een 100% goal tegen van haller. En plukt ontzettend veel ballen uit de lucht, ook verder in de zestien. Haalt daar preventief ontzettend veel gevaar mee weg. Wat ik ook lekker vind dat ie heerlijk tijdrekt.

Wat jij bedoelt is dat het ook soms link is wat hij doet. En het gaat incidenteel ook mis. Maar ik heb liever een keeper die verantwoordelijkheid neemt dan iemand die alleen maar afwacht. Die reflexen zijn nog te trainen. Als dat top wordt heb je een wereldkeeper in potentie.
Nogmaals, wat jij zegt, zeg ik ook.
Onwijs sterk bij hoge ballen. Echt waar.
Maar kijk nu is naar de zwakke bal van Antony die hij zo voor de voeten van een ajax speler verwerkt.
De ballen recht op hem af die hij heel raar met de vuisten verwerkt en 3 meter naast hem terecht komen.

Maar goed, als jij zegt dat dit een wereldkeeper in potentie is, zitten we redelijk ver van elkaar verwijderd op het spectrum. Dus een discussie daarin heeft geen zin.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Langedijk schreef: 12 dec 2021, 18:32 Fijn. Heerlijk. Wat een zondag \:D/
Wauw als jij zelfs positief bent dan wordt het eng
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 12 dec 2021, 18:23 Erg negatief. Houdt een 100% goal tegen van haller. En plukt ontzettend veel ballen uit de lucht, ook verder in de zestien. Haalt daar preventief ontzettend veel gevaar mee weg. Wat ik ook lekker vind dat ie heerlijk tijdrekt.

Wat jij bedoelt is dat het ook soms link is wat hij doet. En het gaat incidenteel ook mis. Maar ik heb liever een keeper die verantwoordelijkheid neemt dan iemand die alleen maar afwacht. Die reflexen zijn nog te trainen. Als dat top wordt heb je een wereldkeeper in potentie.
Eens. Vindahl uitstekend vandaag. Als er iemand veel kritiek op hem had dan was ik het, maar pakt vandaag echt twee fenomenale ballen. Kwam in blessuretijd wel goed weg.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Tactisch sterk plan, Beukema die de fout ingaat bij de 1-1 en Aboukhlal die de winnende maakt. Dit moet een zware zondag zijn voor sommige forummers :lol:
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 12 dec 2021, 18:32 Fijn. Heerlijk. Wat een zondag \:D/
Ja, 2x goud voor de rolstoelbasketballers. Waar een klein land groot in is.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 12 dec 2021, 18:32 Nogmaals, wat jij zegt, zeg ik ook.
Onwijs sterk bij hoge ballen. Echt waar.
Maar kijk nu is naar de zwakke bal van Antony die hij zo voor de voeten van een ajax speler verwerkt.
De ballen recht op hem af die hij heel raar met de vuisten verwerkt en 3 meter naast hem terecht komen.

Maar goed, als jij zegt dat dit een wereldkeeper in potentie is, zitten we redelijk ver van elkaar verwijderd op het spectrum. Dus een discussie daarin heeft geen zin.
Dat zijn wel twee verschillende dingen. Hij doet rare dingen, maar pakt vandaag wel twee zekere goals. Daarmee had bij echt een groot aandeel in de overwinning. Dus in die zin keepte hij een goede pot. Ga je alles qua techniek analyseren dan is er nog veel ruimte voor verbetering, zeg ik heel genuanceerd.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 12 dec 2021, 18:30 Ik heb nooit spits gespeeld, dus ik zou dat eerlijk gezegd niet kunnen zeggen vanuit die optiek.
Ben verder ook niet bijzonder negatief, ik snap gewoon werkelijk niet waar de hosanna van Pavlidis vandaan komt.
Daarnaast ben ik hartstikke blij met de teamprestatie.
En vind ik dat de Wit (waar ik héél vaak kritisch op ben) en Yuki écht een wereldpot hebben gespeeld.

Ik hoef niet meteen door te schieten van het ene naar het andere uiterste omdat we winnen vandaag van ajax. Ik snap dat het veel emoties teweeg brengt, maar ik bekijk liever de situatie zo objectief mogelijk.
Na een 1-2 in de Arena in een moeilijk seizoen mag er ook wel even hosanna zijn. Verder liggen we denk ik niet ver van elkaar af. Ik zou zeggen geniet lekker van de winst. 8)
Hup AZ.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 12 dec 2021, 17:14 Ik twijfelde over onze si-sa Sam Beukema, omdat ajax op de hoge ballen inzet, maar het tot nog toe redelijk stond.

Pavlidis eruit kan ik begrijpen, die greep even naar zijn been, blessure of een lege tank kan daarvoor de reden zijn.

Aboukhlal is echter niet balvast.....

Maarja laat het vandaag dan maar andersom dag zijn, zou ik geld inzetten dan doe ik dat vandaag op een doelpunt van Aboukhlal en/of een blunder van Beukema.
Ik begin nu pas aan het wedstrijdforum en weet niet wat hierna wordt geschreven , leuke voorspelling :D
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Heerlijk, ik ben het eens met alle motm voorstellen die gemaakt zijn, maar zou ook graag Clasie eruit lichten, hij liep in de eerste helft Rensh eruit waardoor er echt een goeie kans ontstond en speelde veel hoger als normaal de vuile meters te maken met afjagen.

Tactisch stond het geweldig (vooral de positie wisselingen, kleine (snelle) classie hoger, De Wit links voor de verdediging, Sugawara, van verdediger (Tadic werd gek van hem) tot linkerspits er is echt hard en gedisciplineerd gestreden.
Laatst gewijzigd door FugAZi op 12 dec 2021, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kunnen spelers die hun hand opsteken terwijl het geen buitenspel is (zoals BMI vandaag) niet gewoon gedwongen worden om een dag salaris in te leveren aan een goed doel? Ik vind dat zo amateuristisch. Verder blij met de twee goals en het totaal gebrek aan atmosfeer bij de :^o . Maar Beukema, Panta en BMI deden vandaag allemaal wat stoms, dus we kwamen een paar keer goed weg.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 12 dec 2021, 20:04 Kunnen spelers die hun hand opsteken terwijl het geen buitenspel is (zoals BMI vandaag) niet gewoon gedwongen worden om een dag salaris in te leveren aan een goed doel? Ik vind dat zo amateuristisch. Verder blij met de twee goals en het totaal gebrek aan atmosfeer bij de :^o . Maar Beukema, Panta en BMI deden vandaag allemaal wat stoms, dus we kwamen een paar keer goed weg.
Die arme Beukema zal toch niet geacht worden iets van Hatzidiakos op te steken? Want in dat geval staat hij nu een stapje dichter bij een basisplaats :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 12 dec 2021, 20:04 Kunnen spelers die hun hand opsteken terwijl het geen buitenspel is (zoals BMI vandaag)
Zeker met een VAR is dit inderdaad volledig nutteloos. Als het wel buitenspel is, dan wordt dat toch wel achteraf gecorrigeerd door de VAR.
Plaats reactie