ajax-AZ (zo 12 dec, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bob Ross schreef: 12 dec 2021, 18:23 Erg negatief. Houdt een 100% goal tegen van haller. En plukt ontzettend veel ballen uit de lucht, ook verder in de zestien. Haalt daar preventief ontzettend veel gevaar mee weg. Wat ik ook lekker vind dat ie heerlijk tijdrekt.

Wat jij bedoelt is dat het ook soms link is wat hij doet. En het gaat incidenteel ook mis. Maar ik heb liever een keeper die verantwoordelijkheid neemt dan iemand die alleen maar afwacht. Die reflexen zijn nog te trainen. Als dat top wordt heb je een wereldkeeper in potentie.
Mee eens.

Die jongen heeft wel iets. In ieder geval de juiste grondhouding.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Sommige fans verwachten Donnarumma op doel bij AZ.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Haha, ik heb nog even de reactie van dikke Raffie gezien. Boehoe, ze gaan heel erg verdedigen tegen ons, wat gemeen! Nee, we moeten net als Cambuur lekker gaan aanvallen. Retteketet, recht op die bajonet...

Het is gewoon een Amsterdamse Calimero. :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Ikkyu-San schreef: 12 dec 2021, 18:24 Lekker boeien wie er slecht was. We hebben gewonnen van de neuzen! Vindahl is een topper, Abou is een topper, Jansen is een topper, iedereen bij AZ is een topper.

Volgende week weer ga ik pas weer zeiken dat Brands moet komen voor Huiberts en dat we een nieuwe coach en 5 nieuwe spelers nodig hebben. Vanavond is het feest!!!
Het was bij mij vandaag ook nog feest.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Kilkenny schreef: 13 dec 2021, 14:12 Haha, ik heb nog even de reactie van dikke Raffie gezien. Boehoe, ze gaan heel erg verdedigen tegen ons, wat gemeen! Nee, we moeten net als Cambuur lekker gaan aanvallen. Retteketet, recht op die bajonet...

Het is gewoon een Amsterdamse Calimero. :lol:
Je neemt dat over het paard getilde, eeuwig overschatte ventje toch niet serieus?
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Lecompte schreef: 13 dec 2021, 18:08 Je neemt dat over het paard getilde, eeuwig overschatte ventje toch niet serieus?
Is er iets in mijn verhaal dat jij dat gaat denken? :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Rapporteur Mühren over 5 AZ spelers in zijn team van de week. Ook leuk dat Clasie hier genoemd wordt.

https://www.telegraaf.nl/sport/11154039 ... -zich-zien
Rapporteur Mühren ziet tactisch sterk AZ
Elftal van de Week: ’Owen Wijndal liet zich zien’

De 34 rapporteurs van Telesport, ex-internationals van Oranje, verkiezen aan het eind van dit seizoen de Voetballer van het Jaar en winnaar van de Gouden Schoen. Wekelijks stelt één van hen zijn elftal van de week samen. Dit keer: Arnold Mühren (70).


DOEL
„Peter Vindahl Jensen had een cruciale redding op een kopbal van Haller, tikte een bal van Antony net corner en was heel erg vast bij corners en vrije trappen”, zag de Europees kampioen van 1988. „Hij maakte op het einde een foutje met de goal die afgekeurd werd, maar dat telt dan niet mee. Hij was ook goed in zijn voortzettingen en keepte een dikke voldoende.”

DEFENSIE
„Op rechts heb ik Pantelis Hatzidiakos staan. Hij speelde natuurlijk centraal achterin, maar verdient een plek in het elftal van de week. Ik vond Jurriën Timber goed op die positie, maar hij speelde daar alleen de tweede helft. Hatzidiakos straalde rust uit, vormde een prima koppel met Bruno Martins Indi en speelde de bal negen van de tien keer naar de goede kleur. Verdedigen wordt makkelijker als je jezelf als AZ terugtrekt en in kleine ruimtes speelt, maar dat deed hij ook heel goed.”

„Owen Wijndal is mijn speler van de week. Het is bekend dat hij aanvallend verschrikkelijk sterk is. Hij brak een aantal keer door, zag een doelpunt wegens buitenspel worden afgekeurd en gaf tegen het einde de assist op de 1-2. Maar hij was ook verdedigend prima. Als je Antony uit de wedstrijd speelt, één van de beste buitenspelers in Europa momenteel: dat is niet veel spelers gegeven. Voor zijn plek in Oranje wordt het een gevecht met Tyrell Malacia en Daley Blind en in dat opzicht heeft hij zich echt laten zien.”

„Jordy Clasie was degene die ervoor zorgde dat de ballen niet steeds naar Haller en Berghuis gespeeld konden worden door ajax. Hij hield die passlijn prima dicht en was daarmee heel belangrijk in het tactisch plan van AZ. In balbezit was hij ook erg nuttig, dan zie je dat hij ervaring heeft en niet snel in de war raakt.”

„Als je zag hoe Vangelis Pavlidis ballen vasthield en middenvelders wist te bereiken, dan was hij daarmee heel belangrijk voor AZ. Ga er maar aan staan, als je daar in je eentje voorin staat en alleen maar lange ballen te verwerken krijgt. Het is niet gek dat hij uiteindelijk werd gewisseld, omdat hij enorm veel energie in de wedstrijd legde. Hij heeft het moeilijk bij AZ, maar hoe hij die goal maakte, is toch klasse. Hij ramt die bal toch in de bovenhoek.”
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie