AZ-Fortuna Sittard (do 2 dec, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

De weg omhoog is ingezet. \:D/ \:D/

Goh heb je met Barasi iemand die zo naar een rood shirtje weet te passen. We want more!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Wildcat schreef: 02 dec 2021, 19:40 Eindelijk Barasi!!

En wat een verademing in vergelijk met Abouhklal.

Alle aannames goed, overzicht, werklust. En dan zie je Abouhklal weer zoals we hem kennen ieder balcontact verkloten.

Hoe kan deze jongen nog speeltijd krijgen als je zulke talenten hebt????
Helemaal met je eens het verschil tussen Barasi en Aboukhal is schrikbarend groot (in het voordeel van Yusuf).
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Reijnders moet gewoon spelen vanaf nu voor Clasie. Dan kan Midtsjo lekker in zn kracht spelen in de rol die Clasie nu heeft. En dan kan Reijnders voetballend en aanvallend een veel grotere rol vertolken dan nu het geval is op het middenveld. Doet ook nog niet alles goed, maar zit veel meer toekomst in.

Barasi binnen 5sec meer voetbalgogme dan de meeste in weken hebben laten zien.

Zondag weer zon galawedstrijd?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Pfff. 3 punten. Maar Fortuna verdedigende als Poldervogels 4.

Barasi wel een lekker spelertje, straalt hetzelfde uit als bij Jong AZ. Meer minuten svp.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Denniz schreef: 02 dec 2021, 19:40 Even eerlijk, wat is Fortuna slecht zeg, buiten Seuntjens hebben ze niets. Droef.

Lekker positief: bijna de de 0 gehouden, Reijnders dwingt toch wel basisplaats af.


Ps Marciano Vink praat geen poep.
Mwah Fleming is ook gewoon een aanwinst voor AZ momenteel.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 02 dec 2021, 19:47 Reijnders moet gewoon spelen vanaf nu voor Clasie. Dan kan Midtsjo lekker in zn kracht spelen in de rol die Clasie nu heeft. En dan kan Reijnders voetballend en aanvallend een veel grotere rol vertolken dan nu het geval is op het middenveld. Doet ook nog niet alles goed, maar zit veel meer toekomst in.

Barasi binnen 5sec meer voetbalgogme dan de meeste in weken hebben laten zien.

Zondag weer zon galawedstrijd?
He he, dit zeg ik al een tijdje allemaal.

Ik vond De Wit trouwens meevallen vandaag.. niet dat hij echt goed was maar voor zijn doen wel.

Hopelijk hebben we Evjen snel terug.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wat een droevige wedstrijd weer van AZ. Gelukkig win je ´m nog en stijgen we naar de 8e plek.

Hoogtepunt invalbeurt van Barasi doe volgens mij alles goed deed. In extra tijd versiert hij een corner en dan gaat Midtsjö die bal in één keer voor gooien dus direct balverlies. Hoe dom!

Jansen ontsnapt vandaag, maar dit kan zo toch niet door gaan. Tegen een heel zwak Fortuna zo presteren in eigen huis.

Dieptepunt vandaag onze IJslander. Zijn witte haar is er af, maar volgens mij heeft ie meer bij de kapper achter gelaten. Jeetje wat was die slecht.

Zondag Sparta die de punten ook nodig hebben. Hopelijk zijn onze jongens dan weer fris!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als we nog een paar keer 4 plekken stijgen dan zit je zo weer bovenin de eredivisie.
Glory Hunter
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik was nog aan het werk, dus ik heb het gemist.
Debuut van Barasi is mooi meegenomen.
Doelpunt van Pavlidis is mooi meegenomen.
Voor de rest zijn de punten in de tas.



Kun je nagaan dat dit de meest positieve comment is die ik in tijden geschreven heb.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Verschrikkelijk slecht spelen en nog steeds achtste staan. Niet vragen hoe ongelooflijk zwak de ED is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Gemengde gevoelens. Door dit soort gelukkige overwinningen blijft Jansen in het zadel zitten. Maar aan de andere kant wil je ook gewoon Europees halen en sta je met 4 overwinningen in december waarschijnlijk weer in de top 5.

Heb me wel weer groen en geel geërgerd aan talloze spelers. Hatzidiakos is zijn man weer eens kwijt bij de 0-1 en die idiote gele kaart was ook weer kenmerkend. Martins Indi deed weer niets anders dan achteruit denken. Witry schiet ballen naar plekken waar geen rode shirts staan. De passes van Midtsjo gaan steevast naar de verkeerde kleur. Maar goed, hij heeft krediet.

Gudmundsson was een regelrechte aanfluiting en de slechtste man op het veld. Geen bal goed geraakt, lekker terug naar de bank of de uitgang. Karlsson was ook niet best maar die fout van de keeper redt hem. Pavlidis behoudens zijn goal waardeloos. De Wit wederom dramatisch in al zijn acties. Louter schreeuwen, wijzen en overtredingen maken maar een bal op doel schieten lukt hem niet

Barasi viel leuk in, Aboukhlal liet binnen 10 seconden alweer zien dat elke minuut die hij nog speelt een grote schande is. Dan zie ik Seuntjens bij Fortuna. Ooit de ideale 12e man bij AZ maar in dit team zou hij tot de beste 3 spelers behoren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Langedijk schreef: 02 dec 2021, 20:30 Gemengde gevoelens. Door dit soort gelukkige overwinningen blijft Jansen in het zadel zitten. Maar aan de andere kant wil je ook gewoon Europees halen en sta je met 4 overwinningen in december waarschijnlijk weer in de top 5.

Heb me wel weer groen en geel geërgerd aan talloze spelers. Hatzidiakos is zijn man weer eens kwijt bij de 0-1 en die idiote gele kaart was ook weer kenmerkend. Martins Indi deed weer niets anders dan achteruit denken. Witry schiet ballen naar plekken waar geen rode shirts staan. De passes van Midtsjo gaan steevast naar de verkeerde kleur. Maar goed, hij heeft krediet.

Gudmundsson was een regelrechte aanfluiting en de slechtste man op het veld. Geen bal goed geraakt, lekker terug naar de bank of de uitgang. Karlsson was ook niet best maar die fout van de keeper redt hem. Pavlidis behoudens zijn goal waardeloos. De Wit wederom dramatisch in al zijn acties. Louter schreeuwen, wijzen en overtredingen maken maar een bal op doel schieten lukt hem niet

Barasi viel leuk in, Aboukhlal liet binnen 10 seconden alweer zien dat elke minuut die hij nog speelt een grote schande is. Dan zie ik Seuntjens bij Fortuna. Ooit de ideale 12e man bij AZ maar in dit team zou hij tot de beste 3 spelers behoren.
Als je haren afgeknipt worden (Gudmundsson) kun je enorm veel kracht verliezen (Samson).
Glory Hunter
Gebruikersavatar
thelattatouch
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 feb 2010, 21:12
Locatie: Roermond

Pavlidis is een prima aanspeelpunt en daar omheen zou een Barasi kunnen spelen die met zijn surplus aan techniek iets zou kunnen toevoegen aan dit huidige AZ
Heute ist nicht alle Tage, ich komme wieder keine Frage
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Barasi viel me positief op in de korte tijd die hij inviel. Hij leek wel alles te geven en daar al snel wat conditioneel last van te krijgen. Ondanks dat het eerste niet goed speelt zal de intensiteit hoger zijn dan bij Jong AZ. Goed leermoment voor hem als het klopt wat ik denk gezien te hebben. Dus graag meer hiervan!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

thelattatouch schreef: 03 dec 2021, 01:50 Pavlidis is een prima aanspeelpunt en daar omheen zou een Barasi kunnen spelen die met zijn surplus aan techniek iets zou kunnen toevoegen aan dit huidige AZ
Pavlidis dan op de plek van De Wit?
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

AZuid-Scharwoude schreef: 03 dec 2021, 05:42 Pavlidis dan op de plek van De Wit?
Zeker niet! Ik zie daar eerder Gudmundsson lopen. Echt zo’n speler die als het draait hij ook draait en als het niet draait hij nog minder draait. Kan het team niet op sleeptouw nemen. Ik zie nog eerder Evjen op 10.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 02 dec 2021, 18:05 Ga je toch weer positief proberen zo'n wedstrijd te kijken maar na 10 minuten is het gewoon zo dat je volledig wordt afgetroefd door fucking Fortuna. En maar mans doen in de media die spelers en trainers maar tijdens de wedstrijd met poep in de broek. Zelfs ik als bovengemiddeld positieve fan ben er nu wel ff helemaal klaar mee, wat een gepruts.
Ze hebben ook echt geluk dat er geen toeschouwers zijn.
:lol: If you can't beat em, join em.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ontstellend zwak begin. Dan speel je tegen een Fortuna dat al 4 keer op rij verloren heeft met als laatst een 1 - 4 nederlaag tegen Groningen dat ook zwak draait, dan moet je, zoals Vink ook aangaf, zo'n tegenstander bij de strot grijpen en nooit meer loslaten. Maar integendeel, je wordt gewoon de eerste 20 minuten weggespeeld met een ongelooflijke lamlendigheid zo triest dat het lachwekkend wordt. Dat je dan evengoed zo'n helft eindigt met 11 doelpogingen waarvan 5 op doel, zegt dat je dan wel beter bent gaan voetballen maar ook hoe slecht de tegenstander is.

En wederom bij de tegentreffer, weer niemand bij een hoge bal in de 16 naar de bal toekomt. Weer een goal tegen uit een standaard situatie. Ja, Panta is zijn man kwijt, maar die werd goed geblokt door een tegenstander. Dan kan het niet zo zijn dat iedereen het laat lopen. Maar omdat iedereen bij standaard situaties altijd achter een tegenstander aanloopt, is AZ dus meestal te laat bij de bal. Er klopt bij AZ geen hout van de manier van verdedigen bij spelhervattingen ver op de eigen helft. Tegenstanders weten dat zodat zelfs Fortuna kan profiteren van de slechte organisatie bij AZ achterin. Dat is de schuld van de trainer. Deze selectie is in ieder geval niet zo slecht dat koploper zijn in het klassement
met tegentreffers in de eerste 15 minuten logisch is.
20211202_191614_60.jpg
20211202_191614_60.jpg (68.05 KiB) 1480 keer bekeken
Als je zo tegen ajax begint sta je na 15 minuten met 4-0 achter en gaan we dit klassement in ieder geval niet meer uit handen geven. Goeie cohesie tussen Panta en BMI, wat een bullshit. AZ komt zo slaapdronken de kleedkamer uit, dat de cohesie tussen trainer en spelersgroep van hetzelfde niveau is. Volkomen kut dus.

Commentaar over het uitspelen van kansen laat ik nog maar even achterwege...

Gelukkig laat de concurrentie dermate veel punten liggen dat het gezien het speelprogramma van dit weekend (PSV - Utrecht, Cambuur - Vitesse) nog steeds heel goed mogelijk is dat we daarna maar 3 punten van de 4e plek verwijderd zijn.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 03 dec 2021, 09:11 Ontstellend zwak begin. Dan speel je tegen een Fortuna dat al 4 keer op rij verloren heeft met als laatst een 1 - 4 nederlaag tegen Groningen dat ook zwak draait, dan moet je, zoals Vink ook aangaf, zo'n tegenstander bij de strot grijpen en nooit meer loslaten. Maar integendeel, je wordt gewoon de eerste 20 minuten weggespeeld met een ongelooflijke lamlendigheid zo triest dat het lachwekkend wordt. Dat je dan evengoed zo'n helft eindigt met 11 doelpogingen waarvan 5 op doel, zegt dat je dan wel beter bent gaan voetballen maar ook hoe slecht de tegenstander is.

En wederom bij de tegentreffer, weer niemand bij een hoge bal in de 16 naar de bal toekomt. Weer een goal tegen uit een standaard situatie. Ja, Panta is zijn man kwijt, maar die werd goed geblokt door een tegenstander. Dan kan het niet zo zijn dat iedereen het laat lopen. Maar omdat iedereen bij standaard situaties altijd achter een tegenstander aanloopt, is AZ dus meestal te laat bij de bal. Er klopt bij AZ geen hout van de manier van verdedigen bij spelhervattingen ver op de eigen helft. Tegenstanders weten dat zodat zelfs Fortuna kan profiteren van de slechte organisatie bij AZ achterin. Dat is de schuld van de trainer. Deze selectie is in ieder geval niet zo slecht dat koploper zijn in het klassement
met tegentreffers in de eerste 15 minuten logisch is. 20211202_191614_60.jpg
Als je zo tegen ajax begint sta je na 15 minuten met 4-0 achter en gaan we dit klassement in ieder geval niet meer uit handen geven. Goeie cohesie tussen Panta en BMI, wat een bullshit. AZ komt zo slaapdronken de kleedkamer uit, dat de cohesie tussen trainer en spelersgroep van hetzelfde niveau is. Volkomen kut dus.

Commentaar over het uitspelen van kansen laat ik nog maar even achterwege...

Gelukkig laat de concurrentie dermate veel punten liggen dat het gezien het speelprogramma van dit weekend (PSV - Utrecht, Cambuur - Vitesse) nog steeds heel goed mogelijk is dat we daarna maar 3 punten van de 4e plek verwijderd zijn.
Ik zie dat jij ook de troepen "gejoined" hebt :mrgreen:

Maar ik zie ook nog iets positiefs in jouw negatieve post: Namelijk de foto waarop AZ het klassement leidt =D>
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 03 dec 2021, 09:22 Ik zie dat jij ook de troepen "gejoined" hebt :mrgreen:

Maar ik zie ook nog iets positiefs in jouw negatieve post: Namelijk de foto waarop AZ het klassement leidt =D>
Dat klopt niet in de wijze dat ik het bedoelde, ik heb namelijk niet tijdens de wedstrijd op het forum gezeten. :P
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie