AZ-NEC (za 20 nov, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

:gaap: :gaap: :gaap:

:wink:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Heeft Roadman eigenlijk al betrouwbare informatie dat die hooligans uit Volendam kwamen?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

:lol:
Cetero censeo birrum bibendum esse
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

FugAZi schreef: 21 nov 2021, 11:11 Het zure appeltje word steeds zuurder dit seizoen. Ik heb weinig positiefs gezien (op een kleine periode in de eerste helft toen er wat halve kansen bij elkaar werden gespeeld na, maar ja dat houd AZ dus niet vol).

Mijn verwachtingen dit seizoen waren toch al niet zo hoog, het is roeien met de riemen die er zijn, naar mijn inziens is het een bewuste keuze tijdelijk te gokken op deze selectie (er zit weldegelijk kwaliteit in) en te wachten op wat boven komt drijven of wat te kort komt, welke jeugd zich aandiend en zo te kijken waar de echte versterkingen nodig zijn. Ik sta nog steeds achter dit stapsgewijs bouwen, maar geduld wordt nu wel een beetje op de proef gesteld.
Ik heb 2 jaar gebaald dat ik er eerst niet elke keer in Den Haag bij kon zijn en vorig jaar geen wedstrijd heb mogen bezoeken, maar op dit moment vind ik het niet eens zo erg dat ik er niet bij mag zijn. Mijn ergernis over het spel zou in het stadion vele malen erger zijn en langer blijven hangen. Nu krijg ik zelfs nog geld terug na al deze zaadpartijen (ja, een jaar bewust de clubkas spekken zonder er wat voor terug te krijgen, vind ik dat nu niet meer ok).
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

AlkmaarForever schreef: 21 nov 2021, 11:36 Het waren weer 95 minuten van je leven die je nooit meer terugkrijgt.
Als er in de hel geen bier meer is.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

https://www.youtube.com/watch?v=UxEUMoZuoGA

'Wij domineerden de wedstrijd'

Wat is dit nou voor aanvoerder? Verschrikkelijke wedstrijd en absoluut geen dominant spel.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Shota-Arveladze schreef: 22 nov 2021, 10:57 https://www.youtube.com/watch?v=UxEUMoZuoGA

'Wij domineerden de wedstrijd'

Wat is dit nou voor aanvoerder? Verschrikkelijke wedstrijd en absoluut geen dominant spel.
Ga de statistieken maar eens opzoeken. Conform het hele plaatje was AZ de bovenliggende partij. Als in xpg, aantal schoten, balbezit, gewonnen duels, schoten tussen de palen, grote kansen etc.

NEC blijft van bedroevend niveau en een normaal AZ moet hier met een nulletje of vier van winnen. Maar het huidige AZ heeft het veel te moeilijk tegen dit soort ploegjes. Dat neemt verder niet weg dat ondanks AZ verschrikkelijk speelt het nog steeds iet of wat beter is dan NEC.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 22 nov 2021, 12:35 Ga de statistieken maar eens opzoeken. Conform het hele plaatje was AZ de bovenliggende partij. Als in xpg, aantal schoten, balbezit, gewonnen duels, schoten tussen de palen, grote kansen etc.

NEC blijft van bedroevend niveau en een normaal AZ moet hier met een nulletje of vier van winnen. Maar het huidige AZ heeft het veel te moeilijk tegen dit soort ploegjes. Dat neemt verder niet weg dat ondanks AZ verschrikkelijk speelt het nog steeds iet of wat beter is dan NEC.
Toch is de uitslag telkens anders dan die statistiekjes van jou aangeven. Oftewel ze hebben geen enkele voorspellende waarde. Die Xpg is letterlijk een optelsom van tal van schoten met een waarde ver achter de komma. Grote kansen beiden 1.

Dat AZ de bovenliggende partij gaat zijn, is het eerste wat iedere trainer van de tegenpartij op het bord zet. Dat is de sleutel om met de punt(en) weg te gaan tegen AZ. Dat zei de trainer van NEC ook voor de wedstrijd. Bij AZ denken ze voornamelijk in balbezit, daar willen we gebruik van gaan maken. En zo geschiedde het weer, beetje inzakken en AZ creeert helemaal niets. Terwijl NEC hem alweer vroeg cadeau kreeg van onze pseudo leider achterin. En het is inderdaad dat die voorhoede van hun er verder ook weinig van kon, waardoor de overige counters slecht werden uitgespeeld en ze er niet meer maakte.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 22 nov 2021, 13:34 Toch is de uitslag telkens anders dan die statistiekjes van jou aangeven. Oftewel ze hebben geen enkele voorspellende waarde. Die Xpg is letterlijk een optelsom van tal van schoten met een waarde ver achter de komma. Grote kansen beiden 1.

Dat AZ de bovenliggende partij gaat zijn, is het eerste wat iedere trainer van de tegenpartij op het bord zet. Dat is de sleutel om met de punt(en) weg te gaan tegen AZ. Dat zei de trainer van NEC ook voor de wedstrijd. Bij AZ denken ze voornamelijk in balbezit, daar willen we gebruik van gaan maken. En zo geschiedde het weer, beetje inzakken en AZ creeert helemaal niets. Terwijl NEC hem alweer vroeg cadeau kreeg van onze pseudo leider achterin. En het is inderdaad dat die voorhoede van hun er verder ook weinig van kon, waardoor de overige counters slecht werden uitgespeeld en ze er niet meer maakte.
Ik gaf aan dat de globale statistieken ver in het voordeel van AZ wijzen. Balbezit (70/30) kan inderdaad een bewuste tactiek zijn. Toch duiden meerdere statistieken op Alkmaarse dominantie. Aantal gecreëerde kansen (18/5), xpg (1,65/0,72), totaal schoten (22/7) en hoekschoppen (15/1). Qua aantal grote kansen was de stand wel gelijk (1/1). Dat de uitvoering zwaar onvoldoende was neemt verder niet weg dat het dan nog steeds beter was dan wat NEC had te bieden. En ja, bij een beter elftal als NEC had het wellicht heel anders uitgepakt maar aangezien zij blijkbaar ook de kwaliteit niet hebben, had het voor AZ weinig gevolg.

Ik wil gewoon onderscheid maken in zelf slecht presteren en het resultaat an sich. Als AZ morgen oefent tegen Kolping Boys en met 2-0 wint, zal het wellicht puur wiskundig dik verdiend hebben gewonnen maar is het natuurlijk schandalig slecht om slechts met 2-0 te winnen. Je kan dan moeilijk gaan roepen dat Kolping onverdiend verloren heeft. Statistisch zijn de prestaties op zich nog goed genoeg om meer punten te hebben behaald, maar natuurlijk is het voetbal verschrikkelijk.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Interview Jansen: veel gelul, zegt weinig. Zo glad als een aal. Is in ieder geval meester van de mediatraining.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Denniz schreef: 22 nov 2021, 17:23 Interview Jansen: veel gelul, zegt weinig. Zo glad als een aal. Is in ieder geval meester van de mediatraining.
Wat verwacht je dan?
Dat hij heel de selectie afbrandt, zichzelf incluis?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16239
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Statistieken 🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱

Kijk nou gewoon naar wat je op het veld ziet………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 22 nov 2021, 22:42 Statistieken 🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱

Kijk nou gewoon naar wat je op het veld ziet………
Cijfernerds, laat ze lekker. Ik scroll er zo langs :wink:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 22 nov 2021, 22:42 Statistieken 🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱

Kijk nou gewoon naar wat je op het veld ziet………
De statistieken zeggen dat AZ welgeteld 1 grote kans creëerde. Dus dat komt wel overeen met wat er te zien was.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

kuifje schreef: 23 nov 2021, 10:42 De statistieken zeggen dat AZ welgeteld 1 grote kans creëerde. Dus dat komt wel overeen met wat er te zien was.
De statistieken zeggen ook dat AZ welgeteld 1 doelpunt scoorde. Dat komt ook wel overeen met wat er te zien was. Maar daar heb ik geen statistieken voor nodig.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Bombaman schreef: 23 nov 2021, 11:12 De statistieken zeggen ook dat AZ welgeteld 1 doelpunt scoorde. Dat komt ook wel overeen met wat er te zien was. Maar daar heb ik geen statistieken voor nodig.
Als je alleen naar resultaat kijkt, hoef je ook geen wedstrijden meer te analyseren.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
benside97
Glory-hunter
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:59

The Friar schreef: 20 nov 2021, 20:07 Ik denk dat er even een stevig woordje gewisseld gaat worden met de stewards en/of de beveiliging.
Iemand moet expres een hek open hebben gezet, anders kun je volgens mij het veld niet eens op komen.
Ik vraag me echt af wat sommige mensen hier op de fanpage denken :lol:
Er staat ruim 100 man buiten met cobra’s te gooien. Politie auto’s aanwezig maar durven niet in te grijpen. En dan worden jullie boos op die arme stewards die vrijwillig bij een hek gaan staan? Ieder hek is open te krijgen als je maar met genoeg man bent. En iedereen heeft het steeds over pubers en kleuters maar als het alleen pubers zouden zijn zou de politie zich ook niet terugtrekken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Nog erger. Onnozele pubers kan ik nog begrijpen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3238
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 20 nov 2021, 20:32 Dinsdag speelt de onder 18 weer in de Youth league. Dat is wel een heel leuk team.
penalty's door in Youth League. Ik heb me wel vermaakt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 23 nov 2021, 19:19 penalty's door in Youth League. Ik heb me wel vermaakt.
Ik heb mij ook vermaakt, was een spannende wedstrijd.
Tip in forum: jeugd is een topic: 2003, onder 18, waar die wedstrijden besproken worden.
Plaats reactie