FC Groningen-AZ (zo 24 okt, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Vrees dat we moeten accepteren dat dit het nieuwe normaal is
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wat is dat toch voor iets raars dat je 5 meter in buitenspelpositie de bal ontvangt
(zoals vandaag een speler van Groningen) en mag doorlopen naar het doel en pas
als je heb gescoord of naast/over heb geschoten de vlag van de assistent omhoog gaat?
Wie bedenkt zoiets?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

G-Vak schreef: 24 okt 2021, 21:34Wie bedenkt zoiets?
De feodale organisatie uit Zeist.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

G-Vak schreef: 24 okt 2021, 21:34 Wat is dat toch voor iets raars dat je 5 meter in buitenspelpositie de bal ontvangt
(zoals vandaag een speler van Groningen) en mag doorlopen naar het doel en pas
als je heb gescoord of naast/over heb geschoten de vlag van de assistent omhoog gaat?
Wie bedenkt zoiets?
Als die speler alsnog inhoud en een andere speler de bal krijgt, dan is het geen buitenspel meer. Dan zou je dus onterecht hebben afgevlagd.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Forza AZ schreef: 25 okt 2021, 14:18 Als die speler alsnog inhoud en een andere speler de bal krijgt, dan is het geen buitenspel meer. Dan zou je dus onterecht hebben afgevlagd.
Nee, want de speler loopt met de bal aan de voet naar het doel.
Dan is geen andere speler maar hijzelf buitenspel.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 24 okt 2021, 20:10 Dat is de juiste conclusie denk ik, zeker na Europese uitwedstrijden. In de winter nog kwaliteit erbij halen en 4e proberen te worden.
Mijn conclusie is gewoon dat je bij een mindere wedstrijd nog niet afdoende terug kan vallen op automatismen van een ingespeeld team. Zoals al duidelijk was duurt het even voordat een team met veel wijzigingen goed draait. Dat gaat niet zonder horten of stoten.

Weer een wereldgoal tegenkrijgen is trouwens ook vrij bijzonder. Een compilatie van de beste goals tegen AZ dit seizoen levert reclame voor de eredivisie op. Groningen kon daarna lekker het eigen spel spelen. En daar heeft AZ nu moeite mee.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kilkenny schreef: 29 okt 2021, 09:57 Weer een wereldgoal tegenkrijgen is trouwens ook vrij bijzonder. Een compilatie van de beste goals tegen AZ dit seizoen levert reclame voor de eredivisie op. Groningen kon daarna lekker het eigen spel spelen. En daar heeft AZ nu moeite mee.
Ik zag die goal van de week helaas weer eens langskomen en toen bekroop me toch wel het gevoel dat Wijndal het Ngonge wel wat lastiger had kunnen maken als hij er korter op had gezeten. Maar ja, zo blijft het altijd met als...
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 29 okt 2021, 12:27 Ik zag die goal van de week helaas weer eens langskomen en toen bekroop me toch wel het gevoel dat Wijndal het Ngonge wel wat lastiger had kunnen maken als hij er korter op had gezeten. Maar ja, zo blijft het altijd met als...
Nee, hier kan je als speler geen rekening houden. En met kort dekken geef je een spits ook de mogelijkheid om je eigen lichaam te gebruiken om van je weg te draaien, een klein beetje afstand houden is heel normaal. Zeker met zo'n bal lijkt mij dat geen fout te zijn.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kilkenny schreef: 29 okt 2021, 17:53 Nee, hier kan je als speler geen rekening houden. En met kort dekken geef je een spits ook de mogelijkheid om je eigen lichaam te gebruiken om van je weg te draaien, een klein beetje afstand houden is heel normaal. Zeker met zo'n bal lijkt mij dat geen fout te zijn.
Mwah, bij een hoge voorzet vanaf de zijkant is dat wegdraaien minder een risico dan wanneer de bal laag of in de combinatie aankomt. Met licht het duel aangaan had hij net een beetje minder goede balans kunnen hebben waardoor de goal dan niet zou zijn gevallen. Maar we zullen het nooit weten en hij viel nu absurd mooi binnen, helaas voor ons. Dat bedoelde ik ook met "zo blijft het achteraf met als...".
Gesloten