FC Groningen-AZ (zo 24 okt, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Gudmundsson oogt verloren omdat hij de hele tijd moet kiezen tussen back en vleugelaanvaller in het druk zetten. Hierdoor krijgt Groningen veel ruimte.

Afgezien van onze (al 1.5 jaar) dramatische opbouw natuurlijk.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wildcat schreef: 24 okt 2021, 18:28 Groningen zet hoog druk zolas Cluj later in de wedstrijd ook deed en dan zie je dat AZ daar niet mee om kan gaan noch onderuit kan voetballen.

De blueprint om AZ te verslaan ligt open en bloot op tafel. Strijd en hoog druk
Daarom opperde ik in het schaduwelftal topic voor Touba. Dan voetballen we hier 3x zo makkelijk onderuit omdat hij wel de mogelijkheden en ruimte ziet.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Elke bal die Martins Indi vooruit speelt is te zacht. En verder gaat alles breed of terug.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Met deze centrale verdediging en een voorhoede die heel veel kansen nodig heeft is het nou ook weer niet zo ingewikkeld om AZ te verslaan. Zeker als de tegenstander meer duelkracht, lengte en kopkwaliteiten heeft. En voor die laatste drie zaken hoef je niet eens aardig te kunnen voetballen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Allemaal 5 stokslagen voor ze de kleedkamer in mogen.
Glory Hunter
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Jongens echt waar. Als we goed druk kunnen zetten op hun flanken winnen we deze wedstrijd zo makkelijk.

Mijn ogen doen echt pijn als ik de Wit soms zie voetballen.
Midtsjö ook totaal niet in vorm.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Panta heeft onderhand een abbonement op dit soort lompe overtredingen. Ik zou hem maar wisselen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik zie Hatzidiakos ook nog wel tegen een tweede gele kaart aanlopen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Ik denk dat we Reijnders nu goed kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Er zit weer veel te weinig urgentie in bij AZ. Zijn nu al 4 minuten zoet met 1 inworp, een vrije trap en twee corners en een tijdje nalbezit van Groningen. Ik voel aan alles dat dit weer de standaard zondagavond tegen een ploeg in nood verliespartij zal zijn. Typische AZ dingen.

Karlsson speelt als een krant, alle voorzetten zijn te kort en haalde het weer in zijn malle hoofd om een hakje te doen terwijl niks lukt.

Mooi moment om Beukema in te brengen nu met geel van Hatzidiakos
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat een kutwedstrijd. Een beetje strijd van die lompe boeren is weer eens genoeg om het zooitje af te bluffen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Denniz schreef: 24 okt 2021, 18:48 Ik denk dat we Reijnders nu goed kunnen gebruiken.
Lijkt mij een goede optie
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 24 okt 2021, 18:42 Jongens echt waar. Als we goed druk kunnen zetten op hun flanken winnen we deze wedstrijd zo makkelijk.

Mijn ogen doen echt pijn als ik de Wit soms zie voetballen.
Midtsjö ook totaal niet in vorm.
Gudmondsson is telkens drie stappen te laat met druk zetten waardoor de rest voor Jan Lul loopt. Voor de rest vind ik hem aan de bal niet slecht. De Wit wint alle duels en heeft nauwelijks een bal verspeelt. Die heb je deze wedstrijd keihard nodig. Clasie ook weer prima.

Verder met de rest eens dat de 3 centraal achterin (inc. keeper) allemaal staan te slapen, met en zonder bal. Midstjo heeft inderdaad ook weer z'n tweewekelijkse offday.

Doodzonde die tegentreffer terwijl je zelf allang voor had moeten staan (Pavlidis kom op nou man). Toch gaat Groningen dat jagen niet volhouden de 2e helft. Forza AZ!
Laatst gewijzigd door Bob Ross op 24 okt 2021, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Het valt me tegen dat AZ niet onder die druk uit kan voetballen. Als je die dolle Groningse stieren rustig weg tikt dan wordt het snel minder met die druk. Maar er lopen een aantal jongens bij die niet zo geschikt zijn voor een vechtwedstrijd. Dat zag je ook donderdag de tweede helft. En Pavlidis blijft tot nu toe een net-niet-spits. Had hij die bal er gewoon ingekopt i.p.v. op de paal dan had je waarschijnlijk de controle gepakt en het stadion stil gespeeld.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik moet wel zeggen mbt de Wit, hij moet wel harder lopen omdat Gudmundsson niet goed druk staat te zetten. Helaas maakt hij hier ook veel lompe overtredingen in. Zou fijn zijn als iemand anders beter kon voetballen en dezelfde arbeid kon leveren.
Of als Gudmundsson een flinke schep er bovenop doet. Staat weer te voetballen als de ballerina die we kennen. Jammer, want ben zo enthousiast over hem.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 24 okt 2021, 18:29 Gudmundsson oogt verloren omdat hij de hele tijd moet kiezen tussen back en vleugelaanvaller in het druk zetten. Hierdoor krijgt Groningen veel ruimte.

Afgezien van onze (al 1.5 jaar) dramatische opbouw natuurlijk.
Opbouw is al 6 jaar klote, met Vlaar en Wuytens was het nog veeeeeel slechter.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SchoorlAZ schreef: 24 okt 2021, 18:31 Daarom opperde ik in het schaduwelftal topic voor Touba. Dan voetballen we hier 3x zo makkelijk onderuit omdat hij wel de mogelijkheden en ruimte ziet.
En Beukema niet ?
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Het begon aardig, vervolgens tegengoal, en de ze zijn opeens 15 minuten de kluts kwijt. Opbouwen kunnen we inderdaaad niet, pijnlijk. Ook kunnen we de bal niet 3x naar elkaar overspelen voorin, net als donderdag.

"We maken de kansen niet, dan krijg je een goal tegen, en dan weet je dat het lastig wordt"

Die voorspel ik alvast. Kwaliteitsarm, helaas.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 24 okt 2021, 18:51 Ik moet wel zeggen mbt de Wit, hij moet wel harder lopen omdat Gudmundsson niet goed druk staat te zetten. Helaas maakt hij hier ook veel lompe overtredingen in. Zou fijn zijn als iemand anders beter kon voetballen en dezelfde arbeid kon leveren.
Of als Gudmundsson een flinke schep er bovenop doet. Staat weer te voetballen als de ballerina die we kennen. Jammer, want ben zo enthousiast over hem.
Gudmundsson loopt van voor naar achter overal mee te verdedigen. Aan de bal een paar keer dribbels gemaakt waarbij hij twee man van Groningen mee trek.. ik vind hem de enige van de voorste 4 die een voldoende scoort. De Wit loopt enkel te ploegen en te harken zonder een typerende actie van een nummer 10. Tis gewoon een harde laatste man die op 10 staat en niks meer.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 24 okt 2021, 18:51 Ik moet wel zeggen mbt de Wit, hij moet wel harder lopen omdat Gudmundsson niet goed druk staat te zetten. Helaas maakt hij hier ook veel lompe overtredingen in. Zou fijn zijn als iemand anders beter kon voetballen en dezelfde arbeid kon leveren.
Of als Gudmundsson een flinke schep er bovenop doet. Staat weer te voetballen als de ballerina die we kennen. Jammer, want ben zo enthousiast over hem.
De Wit en Gudmondsson combineerde beide wel heel goed bij die aanval met drie kansen achter elkaar. Die zouden elkaar best aan kunnen voelen, maar het moet ff groeien.

Midstjo eruit Reijnders zou logisch zijn, maar dat gaat Jansen niet doen denk.
Hup AZ.
Gesloten