AZ-FC Utrecht (zo 17 okt, 12.15u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Genoten gister, van te voren een slecht gevoel, ook omdat we al om 12.15 aan de eerste halve liter moesten, de jaren beginnen te tellen. Heerlijke pot, ik vond iedereen goed. Toch ook weer genoten van onze keeper, wat kan die lekker voetballen zeg, door zijn rust, krijgt Utrecht er gewoon nul druk op. Daarna nog even lekker gepilst en gelunched in de stad, gezellig met Bob Ross nog even de Gelderse derby gekeken, veel beter gaat een zondag niet worden 8) :lol:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Goede overwinning met een geweldig overwicht in de eerste helft, dat was echt genieten.
Begin tweede helft flink onder druk maar bij de eerste uitbraak van AZ was de angel eruit door de 4-0.
De periode daarna is het echt geen feest om voetbal te kijken, prachtig dat AZ de boel dood maakt professioneel noemen ze dat, maar het was echt een periode niet om aan te gluren zo saai.

Er zijn genoeg punten ter verbetering te benoemen, er zaten weer meerdere balverliezen tussen die niet nodig waren en zorgde dat Utrecht een tegenaanval kon opzetten, het is mijn grote kritiekpunt op Gudmundsson (ook weer deze wedstrijd) maar ook de Wit, Midtsjø en later Reijnders waren slordig.
Ik baalde echt van de 5-1 ik vond het heel geflatteerd en onverdiend, die 5-0 staat zoveel mooier..

Maar ja zit ik een beetje te zeuren, na zo prachtige score.

We hadden wel lol om Aboukhlal, ik zei als hij 1 van de 4 acties de bal niet verliest dan doet hij het geweldig :lol: De eerste ging (hoe voorspelbaar) fout en de tweede leek zowaar goed te gaan maar eindigde toch weer in balverlies en meer had hij er niet :roll: . Max moet maar zijn verlies nemen in de winterstop, ze hebben nu echt genoeg in hem geïnvesteerd.

Nu hopen dat AZ deze lijn van overwinningen kan volhouden, het voetbal was duidelijk nog beter op elkaar afgestemd (ook vond ik het in eerdere - minder gelukkige - wedstrijden ook al goed voor elkaar).
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

FugAZi schreef: 18 okt 2021, 21:05

Er zijn genoeg punten ter verbetering te benoemen, er zaten weer meerdere balverliezen tussen die niet nodig waren en zorgde dat Utrecht een tegenaanval kon opzetten, het is mijn grote kritiekpunt op Gudmundsson (ook weer deze wedstrijd) maar ook de Wit, Midtsjø en later Reijnders waren slordig.
Ik baalde echt van de 5-1 ik vond het heel geflatteerd en onverdiend, die 5-0 staat zoveel mooier..

Het liefst lig ik ook bij Miss World in bed, maar ja...... Bizar hoe sommige mensen denken.......... Je zit bij AZ. Niet bij Manchester City, Liverpool of Madrid.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16205
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Voltreffer Vick schreef: 19 okt 2021, 08:19 Het liefst lig ik ook bij Miss World in bed, maar ja……..
Laat je vrouw het niet horen……….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Maar nog even als nabrander: Wat was Utrecht waardeloos. Natuurlijk is dat deels het krediet van AZ, maar ik heb zelden een eredivisionist tot zo weinig kansen zien komen.

Maher is overigens een treurig type die zo snel mogelijk van het station afgehaald moet worden. Alleen al het feit dat hij als profvoetballer hoertjes moest regelen om zich af te laten zuigen in zijn toenmalige rode Mercedes (PSV-periode) geeft zijn kansloosheid wel redelijk weer.

Ik heb trouwens nog niemand over Midtsjo gehoord. Qua positionering was dat weer prima, maar geen van zijn passes kwam ook maar in de buurt van waar die hadden moeten zijn. Toch een gek fenomeen dat een prof dat tijdelijk zo kwijt kan zijn.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Voltreffer Vick schreef: 19 okt 2021, 08:19 Het liefst lig ik ook bij Miss World in bed, maar ja...... Bizar hoe sommige mensen denken.......... Je zit bij AZ. Niet bij Manchester City, Liverpool of Madrid.
Dus jij denkt dat ze bij AZ niet kritisch zijn op de gemaakte fouten? Na de verdiende complimenten, mag er heus wel gekeken worden naar verbeterpunten.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1297
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Voltreffer Vick schreef: 19 okt 2021, 08:19 Het liefst lig ik ook bij Miss World in bed, maar ja...... Bizar hoe sommige mensen denken.......... Je zit bij AZ. Niet bij Manchester City, Liverpool of Madrid.
Nee, en je speelt ook niet tegen Manchester City, Liverpool of Madrid. Als we daar met 5-1 van winnen is er weinig reden tot kritiek.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Plaats reactie