SC Cambuur-AZ (zo 3 okt, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Aboukhlal = Functie elders
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Het is echt bijna een prestatie hoe Aboukhlal de mooiste kansen weet te verprutsen. En dan ook nog een loze gele kaart pakken. Het enige voordeel aan zijn invalbeurt is dat Karlsson wat rust heeft kunnen pakken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Aboukhlal extreem slecht.
Glory Hunter
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Geef die Aboukhlal gratis weg en koop een echt goede rechtsbuiten, type Zeneli of Jahanbaksh.. dat zou het team echt een impuls geven ipv steeds “net niet” kwaliteit op te stellen of een Gudmundsson die over duidelijk geen buitenspeler is
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Aboukhlal heeft de eer “ slechtste invalbeurt tot nu toe” cup gewonnen te hebben.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

MB80 schreef: 03 okt 2021, 14:26 Geef die Aboukhlal gratis weg en koop een echt goede rechtsbuiten, type Zeneli of Jahanbaksh.. dat zou het team echt een impuls geven ipv steeds “net niet” kwaliteit op te stellen of een Gudmundsson die over duidelijk geen buitenspeler is
Nee, geen rechtsbuiten. Evjen heeft het uitstekend gedaan.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Denniz schreef: 03 okt 2021, 14:28 Aboukhlal heeft de eer “ slechtste invalbeurt tot nu toe” cup gewonnen te hebben.
En wat win je dan onder Pascal? Een basisplaats of weer steevast Taabouni of Barasi in de weg zitten?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Prima overwinning met een sublieme Clasie die bij alle goals betrokken is en verdedigend ijzersterk was. 3e topwedstrijd al van hem. Ook de Wit speelde sterk. Die goal was een ouderwetse AZ-goal met overlap op de backpositie. Hele belangrijke goal, hard werkend, en belangrijk aanspeelpunt om onder de druk uit te komen. Pavlidis zal iedereen wel afbranden vanwege zijn kans(terecht) maar vind ik toch erg fijn als aanspeelpunt, en een prachtige assist. AZ was fris na een Europese wedstrijd, tactisch slim (af en toe Cambuur de bal geven) en dodelijk met de ruimte die er ontstond op het middenveld. Cambuur heeft geen kans gehad. Alleen maar een paar schoten van buiten de zestien meter, waarvan er één per ongeluk in gaat. Verdedigend stond het eindelijk wat beter, ook omdat de restverdediging beter was.

Dissonant was Gudmondsson, grossierde in domme overtredingen en heeft aanvallend niets bijgedragen. Terecht gewisseld. Je ziet wel nog steeds dat bijna iedere wissel een directe verzwakking is, met Aboukhlal als dieptepunt.

We zijn er nog lang niet (Jablonec maakt meer kapot dan je lief is), maar deze wedstrijd kwam weer in de buurt van het niveau van vorig jaar.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Matig AZ wint tamelijk moeiteloos. Blij met 3 punten natuurlijk, maar het spel liet nog wel tamelijk te wensen over. Onzorgvuldig en een paar jongens halen een onvoldoende.
Misschien verwacht ik teveel maar we hebben gewoon een paar zwakke schakels in de basis staan. En op de bank zitten er nog een paar, waaronder onze vaste invalspits die nu toch wel definitief heeft laten zien dat hij het niet waard is om binnen de lijnen te verschijnen.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Is het wisselbeleid, alleen door Jansen zelf te snappen?

Aboukhkal aub afgrijselijke slecht maar Jansen ziet nog steeds in hem. Jansen exit
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Prima overwinning. Met name Clasie maar ook Wijndal was ijzersterk. En ook de Wit speelde een goede wedstrijd.

Pavlidis, ja, ik moet bij hem gelijk denken aan de ketchupflestheorie. Als aanspeelpunt is het in ieder geval een verademing ten opzichte van Boadu. Daar volgde die derde goal ook uit, dat was 100% zijn verdienste. Maar hij zal wel klinischer moeten worden. Hopelijk is het een kwestie van vertrouwen.

Het is bijna komisch hoe overduidelijk het is dat Aboukhlal dit niveau bij lange na niet aan kan. Dat verwijt ik Janssen enorm. Dit is echt onmogelijk te rechtvaardigen na weer een droevige invalbeurt. Geef gewoon eigen jeugd de kans. Accepteer het financiele verlies en het gezichtsverlies (voor zover dat er is) dat hij überhaupt is gehaald. Deze jongen is gemaakt voor de eerste divisie maar beslist niet voor de Eredivisie, en al helemaal niet bij AZ. Zou niet eens weten of hij er bij RKC of Cambuur wel in zou staan.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Misschien dat het krediet van Aboukhlal bij Jansen nu eindelijk een keer op is.
Zelden zo’n slecht optreden gezien bij AZ. En ik heb ook de kommer en kwel in de 1e divisie meegemaakt.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

We gaan nou toch niet allemaal die 10 minuutjes van Aboukhlal in veertigvoud posten en daardoor een mooie overwinning onbenoemd laten? Wedstrijd was toen allang gespeeld en weten dat hij er weinig van kan en Jansen een blinde vlek heeft. Veel belangrijker is dat we gewonnen hebben met af en toe leuke combinaties en een Wijndal die weer iets beter in zijn spel komt.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Bob Ross schreef: 03 okt 2021, 15:03 We gaan nou toch niet allemaal die 10 minuutjes van Aboukhlal in veertigvoud posten en daardoor een mooie overwinning onbenoemd laten? Wedstrijd was toen allang gespeeld en weten dat hij er weinig van kan en Jansen een blinde vlek heeft. Veel belangrijker is dat we gewonnen hebben met af en toe leuke combinaties en een Wijndal die weer iets beter in zijn spel komt.
Nee, we doen het vandaag in honderdvoud.
Wat was Aboukhlal slecht zeg!

Wel lekker 3 punten. Jeej! :)
Wildcat schreef: 03 okt 2021, 14:06 Aub niet Abouhklal brengen nu, aub niet doen… aub niet doen, aub niet doen [-o<
Ja, dit moet je dus niet doen. Dan doet Jansen het juist wel. ;)
Jack schreef: 03 okt 2021, 14:09 Aboukhlal komt erin. Dikke middelvinger naar de jeugdspelers van Brandenburg. Weer.
Na vandaag zal het inbrengen van Aboukhlal toch wel even op pauze staan?
Denniz schreef: 03 okt 2021, 13:27 Hahaha, sinds jaar en dag gaat Hatsidiakos mee naar voren bij een hoekschop. Daar staat onze held zeer geconcentreerd klaar om uit volle overtuiging de bal keihard achter de vijandelijke doelman te koppen.

Maar… Ik heb werkelijk nog nooit, maar dan ook echt helemaal nooit gezien dat er ooit maar 1 bal alleen al in de buurt van Pantelis is gekomen, laat staan op zijn hoofd en al helemaal niet achter de doelman na een wervelende kopstoot van onze Griekse Adonis. Niet alleen dit seizoen niet, Al jaren niet.
een keer komt er toch een moment dat hij moet denken.., “ goh, ik denk niet dat hij deze keer op mijn hoofd gaat komen”

Getuigt wel van doorzettingsvermogen.

:D
Hatzidiakos scoorde wel een keer vanuit een corner met een schitterend afstandsschot.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

In plaats van Boukhlal af te zeiken, kunnen we beter Jansen afzeiken want die blijft hem steeds weer opstellen.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Degelijke overwinning en een zeer acceptabele eerste helft. Weinig kansen weggegeven. Wat wanhopige afstandschoten en een lullig tegendoelpuntje van Cambuur, maar al met al tevreden en een terechte overwinning.

Het kwartje is nu wel gevallen bij Jansen lijkt me wat Aboukhlal betreft.
Het was gewoon triest om naar te kijken zo slecht.
Snap niet dat hij international is.

Hopelijk valt de blessure van m'n vriend Midtsjö mee en krijgt Evjen volgende keer meer speeltijd want die Gudmundsson is een vervelend en irritant mannetje.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Niet kunnen kijken door werk, wel lekker 3 punten, ik had een zware pot verwacht.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 03 okt 2021, 14:37 We zijn er nog lang niet (Jablonec maakt meer kapot dan je lief is), maar deze wedstrijd kwam weer in de buurt van het niveau van vorig jaar.
Ook deze wedstrijd werd gespeeld tegen wat normaal gesproken een degradatiekandidaat moest zijn geweest. Ik vind het iets te makkelijk om na potjes tegen 3 laagvliegers opeens dit soort uitspraken te doen. We staan dan ook nog altijd vrolijk in het rechter rijtje.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

timdadum schreef: 03 okt 2021, 14:45 Prima overwinning. Met name Clasie maar ook Wijndal was ijzersterk. En ook de Wit speelde een goede wedstrijd.

Pavlidis, ja, ik moet bij hem gelijk denken aan de ketchupflestheorie. Als aanspeelpunt is het in ieder geval een verademing ten opzichte van Boadu. Daar volgde die derde goal ook uit, dat was 100% zijn verdienste. Maar hij zal wel klinischer moeten worden. Hopelijk is het een kwestie van vertrouwen.
En Wijndal speelde de wedstrijd ook uit!
Volgens mij is Pavlidis zo'n geval als we al vaak gezien hebben. Heeft een lange aanlooptijd nodig maar zal uiteindelijk goed uit de verf komen.
Tegen mindere tegenstanders mogen we verwachten dat er meestal betrekkelijk gemakkelijk gewonnen wordt. Om bovenin mee te doen moeten we tegen de sterkere tegenstanders toch wat meer laten zien. Dat zit er in potentie wel in maar de topvorm is nog niet gevonden. Een goede serie kan daar zeker bij helpen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 03 okt 2021, 15:51 Ook deze wedstrijd werd gespeeld tegen wat normaal gesproken een degradatiekandidaat moest zijn geweest. Ik vind het iets te makkelijk om na potjes tegen 3 laagvliegers opeens dit soort uitspraken te doen. We staan dan ook nog altijd vrolijk in het rechter rijtje.
Vorig jaar speelden we 5x achter gelijk tegen laagvliegers. Dit jaar zijn de nummers 10 t/m 18 in de eredivisie allemaal niveautje Cambuur. Alsof punten tegen die clubs minder meetellen ofzo. En ik zeg er zelfs nog bij dat we er nog lang niet zijn.. Ik ben tevreden over vandaag. Het kan geen kwaad om ook eens positieve dingen te benoemen he, hoe fijn het ook is om lekker te zeiken.
Hup AZ.
Plaats reactie