SC Cambuur-AZ (zo 3 okt, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bertje schreef: 03 okt 2021, 15:40 Degelijke overwinning en een zeer acceptabele eerste helft. Weinig kansen weggegeven. Wat wanhopige afstandschoten en een lullig tegendoelpuntje van Cambuur, maar al met al tevreden en een terechte overwinning.

Het kwartje is nu wel gevallen bij Jansen lijkt me wat Aboukhlal betreft.
Het was gewoon triest om naar te kijken zo slecht.
Snap niet dat hij international is.

Hopelijk valt de blessure van m'n vriend Midtsjö mee en krijgt Evjen volgende keer meer speeltijd want die Gudmundsson is een vervelend en irritant mannetje.
Die bondscoach van Marokko heeft liever Aboukhlal dan Ziyech in zijn selectie. Dat zegt toch wel heel veel over die bondscoach.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 03 okt 2021, 16:06 Die bondscoach van Marokko heeft liever Aboukhlal dan Ziyech in zijn selectie. Dat zegt toch wel heel veel over die bondscoach.
Die bondscoach maakt met iedereen ruzie, dat is toevallig ook de favoriete hobby van Aboukhlal.
1 + 1 =2
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

multatuli schreef: 03 okt 2021, 16:06 Die bondscoach van Marokko heeft liever Aboukhlal dan Ziyech in zijn selectie. Dat zegt toch wel heel veel over die bondscoach.
Neef van Jansen misschien?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 03 okt 2021, 16:09 Die bondscoach maakt met iedereen ruzie, dat is toevallig ook de favoriete hobby van Aboukhlal.
1 + 1 =2
:lol:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 03 okt 2021, 14:37 Prima overwinning met een sublieme Clasie die bij alle goals betrokken is en verdedigend ijzersterk was. 3e topwedstrijd al van hem. Ook de Wit speelde sterk. Die goal was een ouderwetse AZ-goal met overlap op de backpositie. Hele belangrijke goal, hard werkend, en belangrijk aanspeelpunt om onder de druk uit te komen. Pavlidis zal iedereen wel afbranden vanwege zijn kans(terecht) maar vind ik toch erg fijn als aanspeelpunt, en een prachtige assist. AZ was fris na een Europese wedstrijd, tactisch slim (af en toe Cambuur de bal geven) en dodelijk met de ruimte die er ontstond op het middenveld. Cambuur heeft geen kans gehad. Alleen maar een paar schoten van buiten de zestien meter, waarvan er één per ongeluk in gaat. Verdedigend stond het eindelijk wat beter, ook omdat de restverdediging beter was.

Dissonant was Gudmondsson, grossierde in domme overtredingen en heeft aanvallend niets bijgedragen. Terecht gewisseld. Je ziet wel nog steeds dat bijna iedere wissel een directe verzwakking is, met Aboukhlal als dieptepunt.

We zijn er nog lang niet (Jablonec maakt meer kapot dan je lief is), maar deze wedstrijd kwam weer in de buurt van het niveau van vorig jaar.
Niks aan toe te voegen =D>
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Wat hier natuurlijk niet te lezen valt is de fijne sfeer die in het uitvak heerschte. Bijna de hele wedstrijd lang werd er vrij massaal gezongen. Een liedje heeft een andere uitvoering gekregen (geen fade-out, de kennert weet welk lied ik bedoel) en er was ook een nieuw lied dat lekker mee blèrt. De jeugd is goed bezig. Ook trommelaars kunnen tegenwoordig goed ritme houden en fijn is dat er niet al te eentonig meer getrommeld wordt, het leek soms een drumband in het echoënde uitvak. Nog opvallender was de vriendelijke sfeer t.o.v. Cambuur. De Ben-Side Loyals hadden blijkbaar een paar uur in de stad vertoeft en het daadwerkelijk goed kunnen vinden met Cambuur. Tot mijn verbAZing want ik ben van de stoelen-wedstrijd generatie.

Ook genoten van ouderwets in de hekken klimmen. Nee, niet door mij uiteraard. Maar zowel de stewards van Cambuur als de eigen stewards lieten het rustig begaan en schoten, in tegenstelling tot pre corona tijden, niet in de stres. Goed optreden en ook al een vooruitgang.

Dan nog het stadion zelf. Voor de fan van modern comfort en waarschijnlijk ook veel vrouwen een verafschuwing met piskruizen en dixies. Voor de versnapering stond er een snacktent en biertent van kermissen/festivals. Ik hou ervan! Het uitvak, overdekt met een vrij laag dak, is uitgerust met 3 meter hoge plexiglas wanden en deels netten. Niet bepaald lekker voor het zicht maar toch heerlijk om in te klimmen zo bleek. Al met al gaf dat ouderwetse sfeerbeelden.

Voorgaande gecombineerd met een behoorlijk spelend AZ dat de afgelopen 2 seizoenen vaak genoeg ook slechter heeft gespeeld dan deze zondag leverde uiteindelijk een ouderwetse voetbalmiddag op waar ik met veel plezier op terug kijk!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Mooie samenvatting.

Het uitvak was op TV inderdaad goed te horen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Leuk verslag Kilkenny !
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Kilkenny schreef: 04 okt 2021, 15:35 Wat hier natuurlijk niet te lezen valt is de fijne sfeer die in het uitvak heerschte. Bijna de hele wedstrijd lang werd er vrij massaal gezongen. Een liedje heeft een andere uitvoering gekregen (geen fade-out, de kennert weet welk lied ik bedoel) en er was ook een nieuw lied dat lekker mee blèrt. De jeugd is goed bezig. Ook trommelaars kunnen tegenwoordig goed ritme houden en fijn is dat er niet al te eentonig meer getrommeld wordt, het leek soms een drumband in het echoënde uitvak. Nog opvallender was de vriendelijke sfeer t.o.v. Cambuur. De Ben-Side Loyals hadden blijkbaar een paar uur in de stad vertoeft en het daadwerkelijk goed kunnen vinden met Cambuur. Tot mijn verbAZing want ik ben van de stoelen-wedstrijd generatie.

Ook genoten van ouderwets in de hekken klimmen. Nee, niet door mij uiteraard. Maar zowel de stewards van Cambuur als de eigen stewards lieten het rustig begaan en schoten, in tegenstelling tot pre corona tijden, niet in de stres. Goed optreden en ook al een vooruitgang.

Dan nog het stadion zelf. Voor de fan van modern comfort en waarschijnlijk ook veel vrouwen een verafschuwing met piskruizen en dixies. Voor de versnapering stond er een snacktent en biertent van kermissen/festivals. Ik hou ervan! Het uitvak, overdekt met een vrij laag dak, is uitgerust met 3 meter hoge plexiglas wanden en deels netten. Niet bepaald lekker voor het zicht maar toch heerlijk om in te klimmen zo bleek. Al met al gaf dat ouderwetse sfeerbeelden.

Voorgaande gecombineerd met een behoorlijk spelend AZ dat de afgelopen 2 seizoenen vaak genoeg ook slechter heeft gespeeld dan deze zondag leverde uiteindelijk een ouderwetse voetbalmiddag op waar ik met veel plezier op terug kijk!
Helaas kan ik het niet meer opbrengen om een middag in een uitvak als dat bij Cambuur (net als PSV, Groningen en (gelukkig niet meer) NAC) mij op te laten sluiten. Dit "varkenshok" biedt de voetbal supporter die zijn gehele zondag er aan opoffert absoluut geen enkel zicht op het veld. Ik kan mij dus levendig voorstellen dat er velen in het hek klommen om toch maar iets van de wedstrijd te zien/wat te maken van een druilerige middag.

Jammer genoeg valt dit toch bijna in het niet met de ontberingen van een wedstrijd bij ESPN die door de heer Driessen wordt voorzien van commentaar.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Lecompte schreef: 04 okt 2021, 17:26 ...Jammer genoeg valt dit toch bijna in het niet met de ontberingen van een wedstrijd bij ESPN die door de heer Driessen wordt voorzien van commentaar.
Ja wat was die Driessen af en toe weer een zeiksnor!

Goede ontwikkeling de sfeer thuis vanaf de Ben-side en ook op verplaatsing vanuit het uitvak. DE groep wordt groter met veel jonge aanwas en in volume sterker! =D>
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Lecompte schreef: 04 okt 2021, 17:26 Helaas kan ik het niet meer opbrengen om een middag in een uitvak als dat bij Cambuur (net als PSV, Groningen en (gelukkig niet meer) NAC) mij op te laten sluiten. Dit "varkenshok" biedt de voetbal supporter die zijn gehele zondag er aan opoffert absoluut geen enkel zicht op het veld. Ik kan mij dus levendig voorstellen dat er velen in het hek klommen om toch maar iets van de wedstrijd te zien/wat te maken van een druilerige middag.

Jammer genoeg valt dit toch bijna in het niet met de ontberingen van een wedstrijd bij ESPN die door de heer Driessen wordt voorzien van commentaar.
He, wat maak je het weer zuur. Ik had toch een plekje gevonden waar het goed te volgen was. En die jongens in de hekken die zijn daar helemaal niet mee bezig joh. Die maken gewoon lol. En ik heb zingend lekker meegedaan, het was lekker aanstekelijk. Zo werd het helemaal geen druilerige middag, maar heerlijk vermaak. Dan maakt die regen (het was in ieder geval droog :wink: ) ook niks meer uit.

PSV en Groningen vind ik overigens een ander geval, want dat zijn 'moderne' stadions, maar als de sfeer is zoals zondag, ga ik toch weer sneller mee.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

ForzAZ schreef: 04 okt 2021, 18:28 Ja wat was die Driessen af en toe weer een zeiksnor!

Goede ontwikkeling de sfeer thuis vanaf de Ben-side en ook op verplaatsing vanuit het uitvak. DE groep wordt groter met veel jonge aanwas en in volume sterker! =D>
Driessen heeft een hekel aan AZ, is ook fan van 020 en Telstar. Verslaggevers slagen er niet meer in om objectief te zijn. Treurig
Volgend jaar april weten we meer
Plaats reactie