AZ-Go Ahead Eagles (zo 26 sep, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Jack schreef: 26 sep 2021, 14:50 In de 2e helft vond ik AZ grote delen niet goed. Flipperkastvoetbal. Maar 5-0 is een mooie uitslag.
Ja dat wou ik ook op schrijven. Zelfs de eerte helft waren er delen van slordigheid.
Het team was hier wel even aan toe. Wat een rollercoaster.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik heb wat gemist verdorie……
Ik kijk net de samenvatting. Het zag er een stuk beter en wilskrachtiger uit; het leek of De Wit wel redelijk speelde, en van Yuki zag ik louter goede acties en mooie passes! Ook Karlsson leek weer wat beter.

Was het inderdaad zo?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

salmonyappi schreef: 26 sep 2021, 17:27 Ik heb wat gemist verdorie……
Ik kijk net de samenvatting. Het zag er een stuk beter en wilskrachtiger uit; het leek of De Wit wel redelijk speelde, en van Yuki zag ik louter goede acties en mooie passes! Ook Karlsson leek weer wat beter.

Was het inderdaad zo?
Dat klopt. Zelfs De Wit was lekker bezig. Is dat geschreeuw van hem toch ergens goed voor.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 26 sep 2021, 17:27 Ik heb wat gemist verdorie……
Ik kijk net de samenvatting. Het zag er een stuk beter en wilskrachtiger uit; het leek of De Wit wel redelijk speelde, en van Yuki zag ik louter goede acties en mooie passes! Ook Karlsson leek weer wat beter.

Was het inderdaad zo?
De eerste kans was dit keer wel raak. Beeld verder het zelfde als daarvoor positiespel prima verzorgd. Hard werken, zeker ook AZ spel naar voren passen. Go ahead had nog wel momenten, als de bal een half metertje anders had gevallen had AZ wel een tegendoelpunt gehad. Maar gelukkig was er is niet weer een wonder tegengoal.
De angst bleef toch wel een beetje in het team tot de 3-0 daarna ging het los en was het veel meer vertrouwd spel.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 26 sep 2021, 17:27 Ik heb wat gemist verdorie……
Ik kijk net de samenvatting. Het zag er een stuk beter en wilskrachtiger uit; het leek of De Wit wel redelijk speelde, en van Yuki zag ik louter goede acties en mooie passes! Ook Karlsson leek weer wat beter.

Was het inderdaad zo?
Ja zelfs De Wit speelde een keer een goede wedstrijd. Mooi om te zien. Aboukhlal viel een keer goed in. Ook mooi om te zien. Nu alleen hopen dat dit niet betekent dat ze weer 10 of meer slechte wedstrijden mogen spelen. Zou fijn zijn als ze vanaf nu altijd zo spelen en anders maar op de bank.

Pavlidis mooie assist, Reijnders weer een schitterend afstandsschot. Ik hoop dat hij hier elke dag op blijft trainen zodat dit echt een specialiteit van hem wordt. Man of the match voor mij toch wel Karlsson al kan ik er ook mee leven als men voor Yuki kiest. Beide speelden een sterke wedstrijd en waren belangrijk voor het team.

Mooiste van de wedstrijd vond ik wel dat Beukema door beide partijen toegezongen werd. Is wel vrij uniek dat een speler ook door de tegenstander toegezongen wordt.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

salmonyappi schreef: 26 sep 2021, 17:27 Ik heb wat gemist verdorie……
Ik kijk net de samenvatting. Het zag er een stuk beter en wilskrachtiger uit; het leek of De Wit wel redelijk speelde, en van Yuki zag ik louter goede acties en mooie passes! Ook Karlsson leek weer wat beter.

Was het inderdaad zo?
Eerste helft prima, tweede helft tot pak m beet minuut 75 vrij treurig. Laatste kwartier genieten.
Ik zag zowaar een technisch hoogstandje van De Wit in de 1e helft. Paar heel fraaie combinaties. Maar vooral niet aflatende inzet, ook om doelpunten te voorkomen. En die defensieve discipline is wel eens minder geweest.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik weet niet of het zo bedoeld was maar AZ liet de bal vaak aan de tegenstander. Dat pakte goed uit want zeker 3 goals kwamen tot stand uit de tegenstoot.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 26 sep 2021, 18:41 Ik weet niet of het zo bedoeld was maar AZ liet de bal vaak aan de tegenstander. Dat pakte goed uit want zeker 3 goals kwamen tot stand uit de tegenstoot.
Dat heb ik eigenlijk alle wedstrijden wel momenten gezien, volgens mij zijn ze op afgesproken momenten aan het temporiseren of tenminste aan het inzakken. Soms 5 minuten soms 10.
Aan de ene kant vind ik het positief dat er bewust met energie wordt omgesprongen. Maar groot begin tweede helft vond ik het wel heel slap. Wel mooi dat de omschakeling goed werkt. Deze tegenstander was er wel ideaal voor...
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

FugAZi schreef: 26 sep 2021, 18:56, volgens mij zijn ze op afgesproken momenten aan het temporiseren of tenminste aan het inzakken. Soms 5 minuten soms 10.
Maak jezelf geen illusies, werden gewoon af en toe weggespeeld door GAE.
Reijnders kan dan niet goed meekomen.
We shall never surrender!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

RAZ schreef: 26 sep 2021, 20:39 Maak jezelf geen illusies, werden gewoon af en toe weggespeeld door GAE.
Reijnders kan dan niet goed meekomen.
Daar twijfel ik toch over want dan storen ze pas veel lager.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ja, klein risico hier, maar jezus wat waren we matig en laf. Tegen de Eagles een laag blok van 442, erg triest om te zien. Als dit 2-0 blijft gaan we toch allemaal chagerijnig naar huis? Achteraf, wel mooi natuurlijk, je maakt er nog 3 bij, prachtschot van Reijnders. Maar, ik ben bang, dat Jansen nu de rest van het seizoen zo laf gaat spelen, beetje zoals Advocaat met Feyenoord deed.

Ik overdrijf niet he, zoek maar op, de Eagles hadden 57% balbezit in Alkmaar. Ja, tussen hun CVs en en keeper, maar dan alsnog. AZ onwaardig, het vertrouwen is weg, we gaan een matig seizoen tegemoet. Ook deze overwinning gaat niet helpen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Sir Robbert schreef: 26 sep 2021, 20:49 Ja, klein risico hier, maar jezus wat waren we matig en laf. Tegen de Eagles een laag blok van 442, erg triest om te zien. Als dit 2-0 blijft gaan we toch allemaal chagerijnig naar huis? Achteraf, wel mooi natuurlijk, je maakt er nog 3 bij, prachtschot van Reijnders. Maar, ik ben bang, dat Jansen nu de rest van het seizoen zo laf gaat spelen, beetje zoals Advocaat met Feyenoord deed.

Ik overdrijf niet he, zoek maar op, de Eagles hadden 57% balbezit in Alkmaar. Ja, tussen hun CVs en en keeper, maar dan alsnog. AZ onwaardig, het vertrouwen is weg, we gaan een matig seizoen tegemoet. Ook deze overwinning gaat niet helpen.
Je commentaar wordt nu hilarisch, ben je stand up comedian? AZ was totaal gezien redelijk vandaag met redelijk goede en matige periodes, maar Eagles stelde toch echt heel weinig voor vandaag. Ja leuk, dat balbezit, maar er kwam van hun bijna niets uit. Kijk het commentaar van Van Wonderen nog maar eens na.

Kijk, ik ben de eerste om toe te geven dat we nu niet ineens kunnen stellen dat het lek boven is, daar was de tegenstand ook te zwak voor en AZ het eerste half uur van de 2e helft te voorzichtig/angstig, maar het geeft in ieder geval weer wat lucht en vertrouwen. We zullen moeten zien hoe het verder gaat tegen Jablonec en hoe het enthousiasme van Cambuur in Leeuwarden verwerkt wordt.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Kilkenny schreef: 26 sep 2021, 21:29 Je commentaar wordt nu hilarisch, ben je stand up comedian? AZ was totaal gezien redelijk vandaag met redelijk goede en matige periodes, maar Eagles stelde toch echt heel weinig voor vandaag. Ja leuk, dat balbezit, maar er kwam van hun bijna niets uit. Kijk het commentaar van Van Wonderen nog maar eens na.

Kijk, ik ben de eerste om toe te geven dat we nu niet ineens kunnen stellen dat het lek boven is, daar was de tegenstand ook te zwak voor en AZ het eerste half uur van de 2e helft te voorzichtig/angstig, maar het geeft in ieder geval weer wat lucht en vertrouwen. We zullen moeten zien hoe het verder gaat tegen Jablonec en hoe het enthousiasme van Cambuur in Leeuwarden verwerkt wordt.
Ik zeg toch niet dat de Eagles goed waren? Ze creëerden nul kansen. Ik zeg dat AZ laf was, en matig totdat we de 3de goal maakten. Je trekt vreemde conclusies uit mijn posts, en vind het daarnaast nodig persoonlijk te worden, jammer. Iets beter lezen volgende keer. AZ speelde thuis, weliswaar na een matige serie, zeer laf en verdedigend tegen de Eagles, dat mag ik toch wel benoemen, is ook wel een feit hoor, 57% nogmaals. Publiek viel ook dood na de 2-0, er gebeurde niks, geen druk op de tegenstander.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ach, Chelsea en Liverpool winnen ook hoofdprijzen met reactievoetbal.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Bob Ross schreef: 26 sep 2021, 15:16 Het is rustig op het forum, dat is een goed teken. Veel mensen zullen wel even moeten bijkomen van de teleurstelling.
Zo gaat dat altijd. Bij een overwinning meestal 3 tot 6 pagina's reacties en bij verlies of tegenvallend resultaat tussen de 12 en 16 pagina's. Al is het momenteel soms wel moeilijk om sowieso op het forum te komen.

Ik heb wel genoten gisteren moet ik eerlijk zeggen, op de wat mindere fase begin tweede helft na. Na de 3-0 was het team duidelijk opgelucht en lukte er steeds meer. Paar prachtige splijtende passes van Midtsjø toen ook.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Aantal toeschouwers was lager dan ik verwacht had voor een eerste wedstrijd dat het weer vol mocht. 13.600 of zoiets. Zouden veel mensen zich toch nog laten afschrikken door de corona check app en de tijdsloten of testen e.d. of zijn er nu echt al zoveel mensen afgehaakt na een aantal mindere resultaten?
Plaats reactie