AZ-PSV (za 11 sep, 21.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 11 sep 2021, 22:00 Wat waren de positieve punten dan? Voetballend nog steeds het spel niet kunnen maken en afhankelijk van toevalstreffers. En er wordt gewoon niet op doel geschoten, tenenkrommend vind ik dat.
Positieve punten: tot de 2-0 deden we gewoon mee en deden we niet onder voor PSV. PSV heeft ook bitter weinig laten zien, behalve oerdegelijk Chelsea-verdedigen en wat zondagschoten.

We kunnen nu wel volledig in de negativiteit doorslaan door het resultaat, maar als je dit verlies op basis van wat PSV tot nu toe had laten zien hebt ingecalculeerd, is er geen hek van de dam. Je weet dat je niet met de top 3 gaat meedoen, dus geduldig wachten tot dit team op elkaar ingespeeld raakt. Jij verwacht gewoon te veel. Schroef je verwachtingen (let op: ik zeg niet ambities) omlaag en het valt heus mee.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wildcat schreef: 11 sep 2021, 22:17 Een rechtsbuiten halen had daarom een hogere prio moeten zijn dan een vervanger voor Koopemeiners, dat was vandaag ook weer duidelijk.
We hebben Evjen toch gehaald, anderhalf jaar terug al, als vervanger van Stengs? Dus waarom heeft dat prioriteit? Jansen moet ‘m gewoon eens opstellen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Het viel me allemaal niet mee vanavond. Voetballend was het de eerste helft heel aardig, maar voorin geen vuist kunnen maken.
Een hoge bal op Pavlidis die alle kopduels verloor. En er was niemand die dacht na drie keer: laten we dit maar niet meer doen...

Tweede helft heeft AZ weinig vuist kunnen maken. Terwijl PSV sterker werd doordat die coach wel vroegtijdig nieuwe krachten in bracht. Wij wachten tot de 83e minuut met de tweede wissel...

Centraal achterin was het heel solide bij PSV. Daar was geen doorkomen aan voor deze AZ voorhoede. Pavlidis, Aboukhlal lijken echt wel een paar maatjes te klein. En ook Karlsson viel niet mee.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ik hoop dat er nu geen openingen/heropeningen van het stadion meer komen. Eerst tegen Arsenal 3-0 op de kloten en vandaag weer.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 11 sep 2021, 22:31
Een hoge bal op Pavlidis die alle kopduels verloor. En er was niemand die dacht na drie keer: laten we dit maar niet meer doen...
Dit is al weken aan de hand, ook al tegen Celtic. Ik zag vandaag ook weer hoge ballen richting Poku gaan op het eind.

Jansen heeft Engelse roots, dat kick en rush krijg je er blijkbaar niet uit. Maar wij hebben daar gewoon de spelers niet voor. Ik verwacht van Jansen dat hij dat ook ziet, en iets anders gaat bedenkt.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Rjansen17 schreef: 11 sep 2021, 21:48 Hou toch op zeg wat doet hij dan goed.... 1 prima voorzet in 80 minuten. Vallen, ballen van zijn voet, Deze jongen komt zo te kort, jammer dat je dat ook nu nog steeds niet ziet.
Euh.. 100% penalty, tegenstander raakt de bal niet maar wel de knie.
Was het 1-1 geworden, hadden we weer een heel andere wedstrijd gehad en hadden sommige wat minder geklaagd.
Ik vond Karlsson de minste en ook onze nieuwe keeper ging niet vrijuit, verder vond ik het middenveld oppermachtig aan die van PSV.
Dat was niet de tactiek van PSV, ze kwamen gewoon niet aan voetballen toe door ons middenveld, verder was ons positiespel aardig snel.
Zat vandaag helaas niet mee, maar had ook anders kunnen zijn als die pegel uit het niets niet was gevallen. Nu is het lullen na de wedstrijd enkel op het resultaat.
Ik vond AZ voetballend zeker niet slecht, scorend vermogen is beperkt maar dat was bekend en dat was vorig seizoen eigenlijk ook al zo.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Waar zijn Stengs en Boadu als je ze nodig hebt?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Knuppel in het negatieve hoenderhok:
Ik denk dat dit het seizoen van PSV kan gaan worden (tenzij er daar iets vreselijk mis gaat) dus dan kan je een keer zo klop krijgen.


Maar het is natuurlijk niet het eerste verlies van de afgelopen weken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 11 sep 2021, 21:28 Pascal legt de vinger op de zere plek.

"Het gaat om het maken van doelpunten"
Laat hij nou eens eren de juiste mensen op te stellen. Die tegeltjeswijsheid na weer een verloren wedstrijd ben ik wel klaar mee.
Laatst gewijzigd door multatuli op 12 sep 2021, 05:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ staat nu 13e met een negatief doelsaldo en een wedstrijd minder gespeeld omdat AZ zich zo beter heeft kunnen voorbereiden op de Europa League waar AZ door Celtic is uitgeknikkerd.

Er is 1 jeugdspeler die op wonderlijke wijze ineens de voorkeur krijgt in de basisopstelling.

Er is verder niks doorgestroomd vanuit Jong AZ. De verantwoordelijke coach Vonk en al eerder Stam, zijn weg.

Voetballend gezien vraag ik me af wat de speelstijl van AZ is. Hoe speelt AZ eigenlijk? En voeren de spelers de beoogde speelstijl goed uit?

Het voetballend uitverdedigen, wat opvallend vaak goed lukt, ziet er wel spannend uit. Maar leuker is om te zien dat je drie doelpunten scoort en de tegenstander dan niks meer ksn.

AZ voetbalt vooral om geen fatale fout te maken in plaats van om zo simpel en zo snel mogelijk te scoren. Tja, dat kun je spannend en goed noemen als het lukt.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

En de voorhoede van AZ moet zich schamen. Karlsson doet de volgende wedstrijd natuurlijk niet mee. AZ heeft zelf meer dan genoeg spelers die ook alles kunnen verprutsen. En Aboukhlal... ach. Laat maar. En Pavlidis. Wie????
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

PSV schoot er gewoon eentje in vanaf 40mtr.
Toen was AZ klaar.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het voordeel van een wedstrijd op je telefoon kijken is dat je in de rust het klepje op de kop van Perez kunt laten vallen en de telefoon weg kunt leggen. Natuurlijk hadden ze die Bruggink ook weer. Incest TV.
Glory Hunter
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

salmonyappi schreef: 11 sep 2021, 22:19 Positieve punten: tot de 2-0 deden we gewoon mee en deden we niet onder voor PSV. PSV heeft ook bitter weinig laten zien, behalve oerdegelijk Chelsea-verdedigen en wat zondagschoten.

We kunnen nu wel volledig in de negativiteit doorslaan door het resultaat, maar als je dit verlies op basis van wat PSV tot nu toe had laten zien hebt ingecalculeerd, is er geen hek van de dam. Je weet dat je niet met de top 3 gaat meedoen, dus geduldig wachten tot dit team op elkaar ingespeeld raakt. Jij verwacht gewoon te veel. Schroef je verwachtingen (let op: ik zeg niet ambities) omlaag en het valt heus mee.
Midtsjo erg goed vandaag
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

salmonyappi schreef: 11 sep 2021, 22:11 Op het moment dat ik het zei speelde hij echt niet slecht. Daarna hebben we hem niet meer gezien, dus deels met je eens.
Je opmerking “dat je dat nu nog steeds niet ziet” is niet op zijn plaats omdat ik het over dát moment in de wedstrijd sprak, en niet over alle voorgaande zeperds……..
Je hebt gelijk, de day after, excuses
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bombaman schreef: 11 sep 2021, 22:14 PSV wachtte op fouten van AZ en was dan over 3-4 schijven ontzettend gevaarlijk. Maar hoogstaand voetbal heb ik niet gezien van ze vandaag. Verdedigend ook van tijd tot tijd bijzonder panisch.
Precies omgekeerd aan de vorige 4 wedstrijden tegen PSV dus
Bombaman schreef: 11 sep 2021, 22:14 Grootste dissonant (wederom) De Wit. Heeft geen één goede lijn gelopen. Stond alleen maar weer naar iedereen te schreeuwen en te wijzen vandaag, maar deed zelf helemaal niks goed.
Volledig mee eens. Tenenkrommend figuur is dat.
Bombaman schreef: 11 sep 2021, 22:14 Bij de 0-2 stapt Panta in en staat BMI aan de verkeerde kant te dekken. Vervolgens moet BMI Vertessen natuurlijk gewoon naar buiten drukken.
Martins Indi maakt de ene beginnersfout na de andere met zijn ‘ervaring’. Laat dan Beukema die fouten maken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 11 sep 2021, 22:19
Jij verwacht gewoon te veel. Schroef je verwachtingen (let op: ik zeg niet ambities) omlaag en het valt heus mee.
Vind ik niet nodig. Zelfs met deze 11 kun je voetballend gewoon mee met PSV maar een gebrek aan scherpte achterin en een gebrek aan kwaliteit voorin doen je de das om. Een paar wisselingen (Beukema, Taabouni/Oosting/Gudmundsson en Evjen erin, De Wit, Aboukhlal en Martins Indi eruit) en je kunt dit soort potjes gewoon winnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 12 sep 2021, 07:41 Een paar wisselingen (Beukema, Taabouni/Oosting/Gudmundsson en Evjen erin, De Wit, Aboukhlal en Martins Indi eruit) en je kunt dit soort potjes gewoon winnen.
Jumping to conclusions. Er zit nog wel meer tussen 'potjes kunnen winnen' en een 0-3 thuisverlies tegen PSV.

AZ heeft in de tweede helft amper goede kansen gehad. Dat viel me behoorlijk tegen. Ook leek de pijp behoorlijk leeg bij Karlsson, De Wit, Clasie, Aboukhlal. Janssen had wel wat eerder vers bloed kunnen brengen. Iets wat Schmidt wel deed en wat behoorlijk goed uitpakte.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Peter Vindahl – 6.5: thuis tegen PSV debuteren is niet eenvoudig, maar wel de opgave waar Vindahl mee werd opgezadeld. Tot overmaat van ramp kreeg hij ook nog eens een wereldgoal van Boscagli te incasseren. Dacht de keeper daar dat de bal naast zou gaan?

Aslak Witry – 6: brengt minder aanvallende impulsen dan Jonas Svensson, zijn voorganger bij AZ. Toch is de Noor een nuttige speler op rechtsback, die zijn taken goed uitvoert en zo nu en dan ook op de vijandelijke helft te vinden is.

Pantelis Hatzidiakos – 6: opbouwen blijft toch een probleem voor de centrale verdedigers van AZ. Hatzidiakos durft tenminste wel nog een bal tussen de linies in te spelen, maar maakt te veel fouten. Defensief gezien was er weinig op de Griek aan te merken.

Bruno Martins Indi – 5.5: heeft dezelfde problemen als Hatzidiakos en is duidelijk huiverig om ballen vooruit te spelen, angstig om balverlies te lijden. Het zegt veel dat Jordy Clasie degene is die de opbouw van achteruit moet verzorgen.

Owen Wijndal – 6: de nieuwe aanvoerder van AZ vormt normaal gesproken een uitstekende tandem met Jesper Karlsson op de linkerkant, maar dat ging nu nog wat roestig. Wijndal moet vast nog even loskomen.

Fredrik Midtsjö – 7.5: deze man is en blijft één van de meest onderschatte spelers van de Eredivisie. Onvermoeibaar, scherp tackelend en met een uitstekende pass gezegend is Midtsjö de complete middenvelder die bepaalt hoe AZ speelt.

Jordy Clasie – 6.5: de kleine spelverdeler zakte constant in om ballen op te halen tussen de centrale verdedigers en vooruit te spelen. Het gebrek aan voetballend vermogen bij de stoppers werd uitstekend gecompenseerd door de goed spelende Clasie.

Dani de Wit – 5.5: moet als lopende nummer tien vaak in het strafschopgebied van de tegenstander komen, maar was eigenlijk onzichtbaar. De aanvallende impulsen van AZ kwamen van andere spelers en dat mag De Wit zich aanrekenen.

Zakaria Aboukhlal – 5: hij vindt zichzelf een hele goede speler, maar laat dat niet genoeg zien. De acties van de Marokkaans international mislukken te vaak en in balbezit maakte hij te veel foute keuzes. Aboukhlal moet beter.

Vangelis Pavlidis – 5: werd bij Willem II vaak geprezen om zijn meevoetballende kwaliteiten en stond daarom ook op 'tien' geposteerd in Tilburg, maar biedt weinig extra's als AZ aanvalt. Als afmaker wil het ook nog niet vlotten voor de Griek: de kans op 0-0 had er gewoon in gemoeten.

Jesper Karlsson – 7: veruit de actiefste en gevaarlijkste aanvaller van de Alkmaarders, zonder heel goed te spelen. Je weet gewoon dat de Zweed altijd iets verrassends kan doen en dat hij samen met Wijndal aan de linkerkant meerdere opties heeft om een verdediging uit elkaar te spelen.
Bron:VoetbalPrimeur
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

G-Vak schreef: 12 sep 2021, 08:09 Bron:VoetbalPrimeur
Enough said. Gelieve nooit meer dit soort flauwekul te posten. Voetbalprimeur is een kopieer en plaksite gerund met vrijwilligers. En heeft niets met journalistiek te maken.
Plaats reactie