AZ-PSV (za 11 sep, 21.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 11 sep 2021, 20:47 Onzin, je slaat door.
Ga even beter kijken. Jensen stond bij de tweede en derde helemaal aan de korte hoek doelpaal waardoor de lange hoek helemaal open lag.

Dit was in de herhaling van achter het doel erg duidelijk.

Ik zeg niet dat hij ze allemaal had moeten houden maar bij een goede keeper hadden er 100% geen 3 in gegaan deze wedstrijd
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Denniz schreef: 11 sep 2021, 20:53 Serieus? Heb je wel gekeken? Heb je gezien hoe fantastisch PSV verdedigde? We mochten combineren tot in het middenveld, de bal die ingespeeld moest worden werd met zeer veel gemak ongedaan gemaakt. Achterin is het heel dun met een heel beperkte Panta en een zeer trage BMI. PSV was niet best, maar kon vanuit de verdediging de wedstrijd controleren, ondanks de winst van de tweede bal. Daar deden we namelijk steeds niets mee.
Dat PSV vanuit de verdediging de wedstrijd wint betekent niet dat ze beter spelen. Positie spel ban AZ was beter. Grote kansen van AZ werden niet afgemaakt. PSV was effectief
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Wildcat schreef: 11 sep 2021, 21:06 Ga even beter kijken. Jensen stond bij de tweede en derde helemaal aan de korte hoek doelpaal waardoor de lange hoek helemaal open lag.

Dit was in de herhaling van achter het doel erg duidelijk.

Ik zeg niet dat hij ze allemaal had moeten houden maar bij een goede keeper hadden er 100% geen 3 in gegaan deze wedstrijd
Met name die derde leek zeker niet onhoudbaar. Deed me meteen aan Rochet denken, bij wie houdbare ballen er regelmatig invlogen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wat een negatief gelul door Perez. "Waarom wordt dit een topwedstrijd genoemd? Wat is AZ nu eigenlijk, ze willen het wel zijn maar ze zijn het niet,. Ze gaan geen enkele rol dit seizoen spelen"
Trok hij deze conclusie ook voor de Amsterdammers toen ze onlangs met 0-4 verloren in de Arena tegen PSV ?
Laten we eerlijk zijn, dit is alles gebaseerd op deze nederlaag, die 90% op het conto komt van die afstandspegel. PSV heeft feitelijk niet gevoetbald en AZ combineerde goed maar was voorin tandeloos. Vraag is of deze wedstrijd zo ook was verlopen als dat lucky shot niet was gevallen en PSV ook meer had moeten brengen dan enkel blijven hangen in hun strafschopgebied.
AZ viel me eigenlijk niet tegen (alhoewel Karlsson met zijn kwaliteiten beduidend beter kan) en de vraag is of we met Koopmeiners, Stengs, Boadu, Bizot en Svensson een andere partij hadden gespeeld.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 11 sep 2021, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 11 sep 2021, 21:20 Wat een negatief gelul door Perez. "Waarom wordt dit een topwedstrijd genoemd? Wat is AZ nu eigenlijk, ze willen het wel zijn maar ze zijn het niet,. Ze gaan geen enkele rol dit seizoen spelen"
Trok hij deze conclusie ook toen ajax met 0-4 verloor in de Arena tegen PSV ?
Laten we eerlijk zijn, dit is alles gebaseerd op deze nederlaag, die 90% op het conto komt van die afstandspegel. PSV heeft feitelijk niet gevoetbald en AZ combineerde goed maar was voorin tandeloos. Vraag is of deze wedstrijd zo ook was verlopen als dat lucky shot niet was gevallen en PSV ook meer had moeten brengen dan enkel blijven hangen in hun strafschopgebied.
AZ viel me eigenlijk niet tegen (alhoewel Karlsson met zijn kwaliteiten beduidend beter kan) en de vraag is of we met Koopmeiners, Stengs, Boadu, Bizot en Svensson een andere partij hadden gespeeld.
Eens!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Pascal legt de vinger op de zere plek.

"Het gaat om het maken van doelpunten"
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Prachtige goals van PSV, onze voorhoede is veel te licht, ik ga het niet meer hebben over onze rechtsbuiten. Je hoeft alleen maar te kijken AZ heeft subtop team niets meer. Absoluut prima veldspel en een uitstekende Clasie dit keer. Maar teveel verkocht, te weinig klasse, goedwillend, gezellig maar ver van welke prijs dan ook.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 11 sep 2021, 21:20 Wat een negatief gelul door Perez. "Waarom wordt dit een topwedstrijd genoemd? Wat is AZ nu eigenlijk, ze willen het wel zijn maar ze zijn het niet,. Ze gaan geen enkele rol dit seizoen spelen"
Trok hij deze conclusie ook voor de Amsterdammers toen ze onlangs met 0-4 verloren in de Arena tegen PSV ?
Laten we eerlijk zijn, dit is alles gebaseerd op deze nederlaag, die 90% op het conto komt van die afstandspegel. PSV heeft feitelijk niet gevoetbald en AZ combineerde goed maar was voorin tandeloos. Vraag is of deze wedstrijd zo ook was verlopen als dat lucky shot niet was gevallen en PSV ook meer had moeten brengen dan enkel blijven hangen in hun strafschopgebied.
AZ viel me eigenlijk niet tegen (alhoewel Karlsson met zijn kwaliteiten beduidend beter kan) en de vraag is of we met Koopmeiners, Stengs, Boadu, Bizot en Svensson een andere partij hadden gespeeld.
Dit baseert hij ook op het vertrek van alle kwaliteit en het zien wat er nu op het veld staat.

En hij heeft gelijk, met deze voorhoede ga je geen topwedstrijd winnen en ook subtoppers ga je moeilijk winnen. We hebben gewoon een voorhoede die stroperig loopt en als je trainer dan ook nog eens rasvoetballers als Evjen en Gudmundsson uitsluit dan maak je het jezelf extra lastig.

Pavlidis = nieuw en krijgt 0 bruikbare ballen
Karlsson = hopeloos uit vorm en staat met zijn verkeerde been op links dus gaat Pavlidis geen bruikbare ballen geven.
Aboukhlal = alleen maar bezig voor Aboukhlal BV en ziet zijn mede aanvallers totaal niet staan.

Hoe gaan we dit jaar scoren? Dit gaat gewoon een giga probleem opleveren.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Het is pijnlijk om te zien dat AZ geen enkele rol van betekenis zal spelen dit seizoen
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

salmonyappi schreef: 11 sep 2021, 19:36 Aboukhlal doet het tot nu toe goed vandaag, werkt hard. Karlsson daarentegen zit niet in de wedstrijd, zeg maar……..
Hou toch op zeg wat doet hij dan goed.... 1 prima voorzet in 80 minuten. Vallen, ballen van zijn voet, Deze jongen komt zo te kort, jammer dat je dat ook nu nog steeds niet ziet.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Net thuis, zuur 0-3 eraf, gek genoeg hou ik er toch een positief gevoel aan over. AZ is nog steeds erg sterk, Gudmundsson liet in een paar minuten alweer zien zoveel beter te zijn dan de Wit. Aboukhlal wel een stoorzender als hij zijn snelheid niet kan gebruiken, Witry kon zichzelf daardoor ook aanvallend niet inschakelen. Aan de bal waren we echt goed, zeker de tweede helft, we missen alleen wat klasse in de aanval. Gevoelsmatig, denk ik dat Evjen en Witry een beter tandem is dan Aboukhlal en Witry. Ook Gudmundsson zie ik zoveel liever op 10 dan de Wit, die was echt veel aanspeelbaar tussen de linies (ja ik weet het, uitzakkend vanaf 9, maar dat kan ook vanuit 10).

Keepertje ben ik ook wel blij mee, en een goede pot van Midtsjo en Clasie, de eerste helft was het nog lastig, maar de tweede helft beiden heer en meester op het middenveld. Ook Panta is gewoon beter dan Letschert, speelde mijn inziens een prima pot, een stuk beter aan de bal dan Letschert.

Bij vlagen echt mooi voetbal gezien, vanuit de verdediging en middenveld. We hebben echter wel wat meer nodig voorin.
Laatst gewijzigd door Sir Robbert op 11 sep 2021, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Op verzoek van velen maar niet gereageerd tijdens de wedstrijd. Dan zou de emotie te hoog zijn en nu ben ik afgekoeld. Ik vond het een oersaaie pot waarin AZ weer eens 0 keer op doel heeft geschoten.

- Vindahl Jensen: Heeft geen bal gestopt en dook bij de 0-3 nog slechter dan Sari van Veenendaa

- Witry: Neutraal

- Hatzidiakos: Blijkbaar nog iemand die tussen Letschert en Beukema in staat. Bizar.

- Martins Indi. Onze topaankoop met de draaicirkel van een vrachtwagencombinatie. Dramatisch bij de 0-2.

- Clasie: Voegt niets toe. Echt niets.

- Aboukhlal: Lang niet de slechtste maar totaal ongeschikt voor dit niveau.

- Midtsjo: Begon sterk maar werd steeds minder.

- Karlsson: Onze beste voetballer maar vandaag dramatisch. Had gewoon de 1-0 moeten maken.

- Pavlidis: Had ook de 1-0 moeten maken. Valt nog zwaar tegen.

- De Wit: Zie Clasie.
Laatst gewijzigd door Langedijk op 11 sep 2021, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Langedijk schreef: 11 sep 2021, 21:54 Op verzoek van velen maar niet gereageerd tijdens de wedstrijd. Dan zou de emotie te hoog zijn en nu ben ik afgekoeld. Ik vond het een oersaaie pot waarin AZ weer eens 0 keer op doel heeft geschoten.

Vindahl Jensen: Heeft geen bal gestopt en dook bij de 0-3 nog slechter dan Sari van Veenendaal
Witry: Neutraal
Hatzidiakos: Blijkbaar nog iemand die tussen Letschert en Beukema in staat. Bizar.
Martins Indi. Onze topaankoop met de draaicirkel van een vrachtwagencombinatie. Dramatisch bij de 0-2.
Clasie: Voegt niets toe. Echt niets.
Aboukhlal: Lang niet de slechtste maar totaal ongeschikt voor dit niveau.
Midtsjo: Begon sterk maar werd steeds minder.
Karlsson: Onze beste voetballer maar vandaag dramatisch. Had gewoon de 1-0 moeten maken.
Pavlidis: Had ook de 1-0 moeten maken. Valt nog zwaar tegen.
De Wit: Zie Clasie.
Zo negatief zou ik het allemaal niet willen stellen, nog even verder afkoelen :D
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Sir Robbert schreef: 11 sep 2021, 21:53 Net thuis, zuur 0-3 eraf, gek genoeg hou ik er toch een positief gevoel aan over. AZ is nog steeds erg sterk, Gudmundsson liet in een paar minuten alweer zien zoveel beter te zijn dan de Wit. Aboukhlal wel een stoorzender als hij zijn snelheid niet kan gebruiken, Witry kon zichzelf daardoor ook aanvallend niet inschakelen. Aan de bal waren we echt goed, zeker de tweede helft, we missen alleen wat klasse in de aanval. Gevoelsmatig, denk ik dat Evjen en Witry een beter tandem is dan Aboukhlal en Witry. Ook Gudmundsson zie ik zoveel liever op 10 dan de Wit, die was echt veel aanspeelbaar tussen de linies (ja ik weet het, uitzakkend vanaf 9, maar dat kan ook vanuit 10).

Keepertje ben ik ook wel blij mee, en een goede pot van Midtsjo en Clasie, de eerste helft was het nog lastig, maar de tweede helft beiden heer en meester op het middenveld. Ook Panta is gewoon beter dan Letschert, speelden mijn inziens een prima pot, een stuk beter aan de bal dan Letschert.

Bij vlagen echt mooi voetbal gezien, vanuit de verdediging en middenveld. We hebben echter wel wat meer nodig voorin.
SimonPoulsen schreef: 11 sep 2021, 21:05 Daar ben ik het wel mee eens, maar van de spelers die er nu stonden vind ik niet dat geduld het juiste woord is. Alleen Wijndal was eigen jeugd. En qua talenten stond er eigenlijk niemand in.
Hè daar kan ik mij nu helemaal in vinden, haarfijn samengevat.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Sir Robbert schreef: 11 sep 2021, 21:55 Zo negatief zou ik het allemaal niet willen stellen, nog even verder afkoelen :D
Wat waren de positieve punten dan? Voetballend nog steeds het spel niet kunnen maken en afhankelijk van toevalstreffers. En er wordt gewoon niet op doel geschoten, tenenkrommend vind ik dat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Langedijk schreef: 11 sep 2021, 22:00 Wat waren de positieve punten dan? Voetballend nog steeds het spel niet kunnen maken en afhankelijk van toevalstreffers. En er wordt gewoon niet op doel geschoten, tenenkrommend vind ik dat.
Voetballend maakten we zeker het spel, alleen konden we niks creëren. En, zoals ik zelf boven jouw post, denk ik ook dat we meer vernuft nodig hebben (Evjen en Gudmundsson), maar die staan wel onder contract bij AZ. En, PSV kan ook wel lekker leunen na die wondergoal. Behalve de tegengoals, geven we toch praktisch ook niks weg? De bewierookte Madueke heb ik niet gezien, evenals Gakpo. Gotze deed alleen de eerste helft mee, denk ik. We waren stukken beter dan PSV aan de bal (spel maken), al kan je jezelf inderdaad afvragen, of dat de keuze was van PSV (laffe ploeg, daar waar ze goed in zijn).
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 11 sep 2021, 21:48 Hou toch op zeg wat doet hij dan goed.... 1 prima voorzet in 80 minuten. Vallen, ballen van zijn voet, Deze jongen komt zo te kort, jammer dat je dat ook nu nog steeds niet ziet.
Op het moment dat ik het zei speelde hij echt niet slecht. Daarna hebben we hem niet meer gezien, dus deels met je eens.
Je opmerking “dat je dat nu nog steeds niet ziet” is niet op zijn plaats omdat ik het over dát moment in de wedstrijd sprak, en niet over alle voorgaande zeperds……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Ik weet niet wat alle thuisblijvers gezien hebben, maar ik denk een herhaling van een AZ-PSV van een paar jaar terug ofzo.

Er was vandaag gewoon geen plan. Terwijl PSV gewoon een matige ploeg is qua voetbal maar supersnel vanuit de omschakeling kan reageren. PSV wachtte op fouten van AZ en was dan over 3-4 schijven ontzettend gevaarlijk. Maar hoogstaand voetbal heb ik niet gezien van ze vandaag. Verdedigend ook van tijd tot tijd bijzonder panisch. Des te treuriger is het om te constateren dat AZ niet beter was dan PSV. Ondanks af en toe een leuk driehoekje. Maar er werd niet als collectief gespeeld. Op willekeurige momenten werd er door 1 of 2 man druk gezet. Had totaal geen nut. Het was gewoon ontzettend matig vandaag.

Grootste dissonant (wederom) De Wit. Heeft geen één goede lijn gelopen. Stond alleen maar weer naar iedereen te schreeuwen en te wijzen vandaag, maar deed zelf helemaal niks goed. Trok gaten als hij in de ruimte moest komen, bood zich meerdere keren aan in de dekking en liep regelmatig medespelers in de weg. Nadat Gudmundsson erin kwam (en De Wit naar de spits ging?) werd er eindelijk slimmer met de ruimtes omgegaan en kwam er wat meer dreiging.

0-1 is een heel raar schot. Volgens mij snapte niemand in het stadion wat er nu precies gebeurde. Ook gezien de "reactie" van Vindahl. Bij de 0-2 stapt Panta in en staat BMI aan de verkeerde kant te dekken. Vervolgens moet BMI Vertessen natuurlijk gewoon naar buiten drukken. De 0-3 is niet heel veel op aan te merken behalve dat BMI zich op de middellijn wel erg makkelijk voor de gek laat houden en vervolgens op zijn elfendertigst terugsjokt naar de 16.

We gaan Teun bijzonder missen dit seizoen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Het zie er allemaal leuk uit, veel de bal enzo. Maar als je als club zegt de top te willen aanvallen en dan thuis met 0-3 verliest van een concurrent, dan kan je niet zeggen dat het wel goed is of dat je beter was. Wat dat betreft was ik het eens met Perez. Dat Jansen na een 0-3 het vooral heeft over het goede spel zegt ook wel wat over de ambities op dit moment van de club.

Op zich is dat niet heel erg. Als je vijf basisspelers verkoopt en daar jongens voor terughaalt die (nog) niet op dat niveau zitten, dan is het onrealistisch om nu hoog van de toren te blazen. Dan zadel je deze nieuwe spelersgroep onnodig met een enorm verwachtingspatroon op.

De manier van spelen is gebleven, het is ook niet super slecht. De basis is er wel maar het zal wel een stuk beter nog moeten. Het is vooral te hopen dat een aantal spelers de komende weken en maanden wat stappen gaan zetten.

Centraal achterin vind ik AZ erg kwetsbaar. Op basis van de voorbereiding had ik verwacht dat Beukema een kans zou krijgen. Wat dat betreft vind ik de keuze van de trainer opvallend.

Voorin is het ook te weinig op dit moment. De Wit is een werker die niet de kar gaat trekken. Die zal niet met een individuele actie een wedstrijd openbreken. Op rechts heb je met Aboukhlal en Evjen twee jongens die zelfs als invallers nooit onomstreden zijn geweest en nu voor een basisplek strijden. Pavlidis is tot dusver nog niet heel overtuigend. En Karlsson valt toch wat tegen. Zonder bliksemafleiders moet het van hem komen en daarmee heeft hij het lastig. Het is te hopen dat vooral voorin de jongens snel progressie maken.

Laten we hopen dat we in de Conference League revanche nemen. Misschien dat een klinkende zege in Europa net dat beetje vertrouwen geeft en een trigger is voor deze groep om te groeien. Langzaam aan zal er gebouwd moeten worden aan een nieuwe sterke ploeg.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Clasie was gewoon goed vandaag en kan de rol van Koopmeiners prima op zich nemen. Er wordt nu gedaan alsof Koopmeiners vorig jaar Sergio Busquets was maar dat viel in de praktijk ook vaak mee.

Een rechtsbuiten halen had daarom een hogere prio moeten zijn dan een vervanger voor Koopemeiners, dat was vandaag ook weer duidelijk.
Plaats reactie