AZ-PSV (za 11 sep, 21.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Bob Ross schreef: 12 sep 2021, 10:52 Ik word er ook weleens moe van dat we structureel te weinig inkomsten hebben om echt mee te kunnen doen om de titel omdat we altijd weer veel moeten verkopen.

Maarja, dan denk ik maar dat we gewoon trots moeten zijn op wat ons regionale clubje al jarenlang presteert zonder Russisch gas, oliedollars of grote achterban, maar wel met een structureel miljoenentekort.a
dan moet AZ eerlijk zijn tegen de supporters en gewoon zeggen top 5 is de doelstelling meer zit er met ons budget niet in
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Ferry schreef: 12 sep 2021, 10:37 Ik ben ook een beetje moe van dit soort reflexen. Je speelt twee jaar geleden voorronde champions league. En bent afgezakt naar Conference League. En je bent het seizoen belabberd begonnen met 2 verliespartijen in drie speelrondes. En stapels euro's op de bankrekening. Dan gaat er iets niet helemaal goed, volgens mij.

Maar nee: we hadden volgens 50% hier gewonnen van PSV! Want ja, het waren eigenlijk lucky goals!
We leven nu eenmaal in een excuusmaatschappij. Een er maar aan

Zo hoef je geen verantwoording te tonen voor je fouten.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ferry schreef: 12 sep 2021, 10:56 AZ mist in een jaar zonder Europees voetbal ongeveer 3-5 miljoen om de begroting sluitend te maken. En ja, daarvoor wil je een buffertje hebben. Goed om te weten dat AZ voor corona al een eigen vermogen had van ongeveer 25 miljoen euro.
Voor het dak wordt een bedrag geleend wat in 30 jaar afbetaald dient te worden. En voor de terugval in omzet tijdens corona krijgt AZ ook NOW (2,3 miljoen en 1,8 miljoen).

Er is dus weinig reden om een extra buffer op te bouwen van 40-50 miljoen. Daarnaast: je wilt idealiter ook investeren en beter worden. We zijn met topsport bezig. Het is geen hobbyclub.
Eigen vermogen van 25 mln betekent niet dat dit ook aan cash op de bank staat. Dat kan ook ik stenen zitten.
Die investering in het stadion moet inderdaad over een lange periode terugbetaald worden, maar dat moet dan wel uit transferwinsten komen omdat je structureel geld tekort komt. Ik ben benieuwd wat de impact van corona is geweest met alle verloren inkomsten uit losse kaartverkoop en horeca.

Om on-topic te blijven; we komen inderdaad kwaliteit tekort om echt met PSV en ajax te concurreren maar ik vond dat AZ echt goed partij bood en we uiteindelijk op stootkracht voorin aan het kortste eind trokken. Het gaat uiteindelijk om goals maken en daar hebben we voorlopig nog wat moeite mee.
Toppers van PSV Madueke, Zahavi en Gakpo nauwelijks gezien.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Metalingus schreef: 12 sep 2021, 12:58
Toppers van PSV Madueke, Zahavi en Gakpo nauwelijks gezien.
Bizar aangezien ze tegen één van de slechtste centrale verdedigingsduo’s speelden van de Eredivisie.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

schoorl schreef: 12 sep 2021, 12:11 dan moet AZ eerlijk zijn tegen de supporters en gewoon zeggen top 5 is de doelstelling meer zit er met ons budget niet in
Hebben ze toch, jaarlijkse doelstelling is top vier en Europees voetbal met de ambitie hoger te eindigen en incidenteel een prijs te pakken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Metalingus schreef: 12 sep 2021, 12:58 Om on-topic te blijven; we komen inderdaad kwaliteit tekort om echt met PSV en ajax te concurreren maar ik vond dat AZ echt goed partij bood en we uiteindelijk op stootkracht voorin aan het kortste eind trokken. Het gaat uiteindelijk om goals maken en daar hebben we voorlopig nog wat moeite mee.
Maar de afgelopen twee, drie jaar wonnen we deze wedstrijden. Zeker de thuiswedstrijden. En nu word je lachend met 0-3 van het veld geveegd. Eerste helft was heel aardig, maar tweede helft vond ik AZ geen aanspraak maken op meer.

En dan is het een hard gelag als je wel euro's op de bank hebt. Maar vergeet voldoende te investeren in je a selectie.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

schoorl schreef: 12 sep 2021, 12:11 dan moet AZ eerlijk zijn tegen de supporters en gewoon zeggen top 5 is de doelstelling meer zit er met ons budget niet in
Top 18 doen ze mee. is dat eerlijk genoeg voor je?
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik vind het vooral vermakelijk om te zien dat mensen totaal vergeten zijn wat voor ploeg PSV is.

Dan bedoel ik
1. Van welk niveau PSV eigenlijk is(of moet zijn)
2. Wat voor een trainer PSV heeft
3. Wat voor een voetbalfilosofie de Eindhovenaren er voor hun club op na houden
4. Wat voor individuele kwaliteiten er in de huidige selectie van dit PSV zitten
5. Wat voor type voetballers er uberhaupt in de selectie van PSV zitten

Sprankelend voetbal staat PSV nou toch al jaren niet bepaald om bekend, voetbalspreekwoordelijke 'duitse' effectiviteit en mentaliteit daarentegen...
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ferry schreef: 12 sep 2021, 13:56 Maar de afgelopen twee, drie jaar wonnen we deze wedstrijden. Zeker de thuiswedstrijden. En nu word je lachend met 0-3 van het veld geveegd. Eerste helft was heel aardig, maar tweede helft vond ik AZ geen aanspraak maken op meer.

En dan is het een hard gelag als je wel euro's op de bank hebt. Maar vergeet voldoende te investeren in je a selectie.
We hebben na jaren van kommer en kwel in topwedstrijden de laatste 2 jaar inderdaad veel gewonnen. Dat kwam door een uitzonderlijk goede lichting eigen talent met een aantal goede aanvullingen zoals Midtsjø en niet te vergeten een onderpresterend PSV. Die hebben dit jaar duidelijk progressie gemaakt. Qua budget is het toch normaal dat zij vanaf de bank een heel rijtje goede spelers kunnen inbrengen en bij ons er alleen maar een paar piepjonge gastjes zitten.
ajax en PSV liggen te ver voor qua selectie en budget en vanaf plek drie is volgens mij alles open. Feyenoord heeft nog minder op de reservebank. Die gaan helemaal nat bij blessures.

Bij AZ had er wel een extra fatsoenlijke spits bijgemogen. Beetje concurrentie voor Pavlidis. Jelle Duin vind ik echt te licht voor de eredivisie.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 12 sep 2021, 13:56 En dan is het een hard gelag als je wel euro's op de bank hebt. Maar vergeet voldoende te investeren in je a selectie.
Tja en dat erkent AZ dan zelf ook door in de laatste dagen van de transfer window vier tot vijf miljoen te willen investeren in de selectie. Een leuke polyvalente aanvaller van het niveau Karlsson was meer dan welkom geweest. Ik twijfel aan Evjen als flankaanvaller à la Stengs. Hij is mij te veel middenvelder hiervoor. Voorin had er echt wat bij gemogen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

schoorl schreef: 12 sep 2021, 12:11 dan moet AZ eerlijk zijn tegen de supporters en gewoon zeggen top 5 is de doelstelling meer zit er met ons budget niet in
Ach, je voelt je verraden?
Top 5 is toch prima voor een provincieclubje?

Er is een groot gat tussen wat fanatieke enthousiaste supporters willen en claimen recht op te hebben (…?…) en wat er mogelijk is en daadwerkelijk gebeurt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 12 sep 2021, 23:15 Ach, je voelt je verraden?
Top 5 is toch prima voor een provincieclubje?

Er is een groot gat tussen wat fanatieke enthousiaste supporters willen en claimen recht op te hebben (…?…) en wat er mogelijk is en daadwerkelijk gebeurt.
Ik vind top 5 niet maximaal mogelijk ofzo. Dan heb je het als directie gewoon slecht gedaan.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik heb de afgelopen dagen toch diverse voetbalpraatprogamma's gezien waarin lovend werd gesproken over het veldspel van AZ.
Aanvallend ontbreekt het vernuft echter. Aboukhlal kan alleen maar hard rennen, Pavlidis valt me vooralsnog erg tegen en Karlsson is teveel in zichzelf gaan geloven. En de hier veel geroemde Evjen is echt niet in staat om zo'n wedstrijd een andere wending te geven.

Verder geloof ik er niets van dat AZ vele miljoenen vrij besteedbaar op de bank heeft staan. De nasleep van het dak en van corona heeft er fors ingehakt. Voor het omzetverlies heeft AZ geen enkele compensatie ontvangen. Kaartverkoop, horeca, fanshop, sponsoring, etc. Uitgaande transfers waren meer dan ooit hard nodig.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 15 sep 2021, 13:34 Ik heb de afgelopen dagen toch diverse voetbalpraatprogamma's gezien waarin lovend werd gesproken over het veldspel van AZ.
Aanvallend ontbreekt het vernuft echter. Aboukhlal kan alleen maar hard rennen, Pavlidis valt me vooralsnog erg tegen en Karlsson is teveel in zichzelf gaan geloven. En de hier veel geroemde Evjen is echt niet in staat om zo'n wedstrijd een andere wending te geven.

Verder geloof ik er niets van dat AZ vele miljoenen vrij besteedbaar op de bank heeft staan. De nasleep van het dak en van corona heeft er fors ingehakt. Voor het omzetverlies heeft AZ geen enkele compensatie ontvangen. Kaartverkoop, horeca, fanshop, sponsoring, etc. Uitgaande transfers waren meer dan ooit hard nodig.
AZ heeft wel degelijke enkele miljoenen aan compensatie ontvangen ten gevolge van corona, of doel je op het omzetverlies door het dak destijds?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 16 sep 2021, 10:08 AZ heeft wel degelijke enkele miljoenen aan compensatie ontvangen ten gevolge van corona, of doel je op het omzetverlies door het dak destijds?
Volgens mij is coronasteun alleen bedoeld als tegemoetkoming in de (loon)kosten. Niet als tegemoetkoming in omzetverlies.
Maar ik kan het zoals zo vaak mis hebben.

Uiteraard heeft het dak ook geleid tot fors omzetverlies. Kan me niet voorstellen dat de verzekering alles dekte.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 16 sep 2021, 12:22 Volgens mij is coronasteun alleen bedoeld als tegemoetkoming in de (loon)kosten. Niet als tegemoetkoming in omzetverlies.
Maar ik kan het zoals zo vaak mis hebben.

Uiteraard heeft het dak ook geleid tot fors omzetverlies. Kan me niet voorstellen dat de verzekering alles dekte.
Excuus, loonsteun inderdaad. Daar heeft AZ ruim vijf miljoen voor ontvangen.

https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/d ... um=organic
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

vriend schreef: 16 sep 2021, 12:22 Volgens mij is coronasteun alleen bedoeld als tegemoetkoming in de (loon)kosten. Niet als tegemoetkoming in omzetverlies.
Het is niet perse bedoeld voor louter loonkosten. Er wordt gekeken naar terugval in omzet (in een bepaalde periode) en als compensatie krijg je een tegemoetkoming voor het omzetverlies. Dit om het schrappen van arbeidsplaatsen te voorkomen.
Plaats reactie