AZ-PSV (za 11 sep, 21.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 12 sep 2021, 08:14 Enough said. Gelieve nooit meer dit soort flauwekul te posten. Voetbalprimeur is een kopieer en plaksite gerund met vrijwilligers. En heeft niets met journalistiek te maken.
VP niks mis mee hoor. Hoort trouwens bij dezelfde uitgeverijgroep als VI.
Het gaat mij om de gegeven cijfers en vaak zijn die cijfers behoorlijk waarheidsgetrouw.
En dat wilde ik even laten weten aan dit forum. (Als jij het goed vind tenminste, en zo
niet doe ik het evengoed.)
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 12 sep 2021, 07:49 Jumping to conclusions. Er zit nog wel meer tussen 'potjes kunnen winnen' en een 0-3 thuisverlies tegen PSV.
Je doet net alsof ze kansloos waren tegen een oppermachtig PSV. Dat was niet zo. PSV heeft 3 keer op doel geschoten. AZ moet via Pavlidis of Karlsson gewoon op 1-0 komen of bij 0-1 een strafschop krijgen. Dan loopt die wedstrijd heel anders. De belangrijkste spelers van PSV kwamen niet in het stuk voor.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Tja die Pavlidis. Een speler waarvan je al snel denkt als er te weinig word gescoord:
"Hadden ze Pavlidis maar gekocht" En als je hem een maal binnen heb gehaald
blijkt hij toch erg tegen te vallen. Zo'n speler dus. Hij zal toch niet gekocht zijn op basis van die
ene mooie solo vorig seizoen?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 11 sep 2021, 20:19 We verliezen waarschijnlijk, niet omdat PSV zo goed is, maar door een zondagschot en omdat wij afmakers missen. Zonde.
Zo was het inderdaad uiteindelijk. AZ kon goed mee met psv maar miste de kwaliteit of vorm voorin om de kansen af te maken.

Genoten van hoe mooi het stadion is geworden. Prachtige plaatjes vanuit de lucht die ze op de grote schermen lieten zien. Geluid was ook beter deze keer. Grootste minpunt was de muziek in de rust wat mij betreft. Felle lampen die die recht in je gezicht schijnen/knipperen en een dj die z'n show begint met "I will survive". Hebben wij de dj uit Rotterdam weggehaald of zo. #-o
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 12 sep 2021, 09:02 Je doet net alsof ze kansloos waren tegen een oppermachtig PSV. Dat was niet zo. PSV heeft 3 keer op doel geschoten. AZ moet via Pavlidis of Karlsson gewoon op 1-0 komen of bij 0-1 een strafschop krijgen. Dan loopt die wedstrijd heel anders. De belangrijkste spelers van PSV kwamen niet in het stuk voor.
Nou, ik ben het grotendeels met je eens. Maar kansloos waren ze natuurlijk wel. 'Als, als, als' koop je echt heel weinig voor.
Feit is dat AZ in eigen huis 3 goals tegen krijgt. En in de tweede helft geen uitgespeelde kans heeft gehad.

De belangrijkste spelers van PSV (Gakpo vooral) kwamen niet in het stuk voor. Maar bij AZ evenmin. PSV had de hele aanval van AZ volledig in de broekzak.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

G-Vak schreef: 12 sep 2021, 08:59 VP niks mis mee hoor. Hoort trouwens bij dezelfde uitgeverijgroep als VI.
Het gaat mij om de gegeven cijfers en vaak zijn die cijfers behoorlijk waarheidsgetrouw.
Moet je voor de grap eens kijken hoe VI zich ontwikkeld. Van inhoudelijk naar clickbait, zeg maar.

De cijfers van VP zijn lachwekkend. Kijk alleen maar naar Karlsson.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 12 sep 2021, 09:24
De belangrijkste spelers van PSV (Gakpo vooral) kwamen niet in het stuk voor. Maar bij AZ evenmin. PSV had de hele aanval van AZ volledig in de broekzak.
De belangrijkste speler van AZ was anders prima op dreef. Midtsjo. Maar Karlsson en Wijndal brachten op links veel te weinig. Aboukhlal en Pavlidis zullen elke week in de broekzak zitten want die zijn heel makkelijk te verdedigen. Je mist in dit soort wedstrijden echt de snelheid van Boadu voorin en de steekpasses van Stengs. Hoe slecht ze verder ook waren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 12 sep 2021, 09:02 Je doet net alsof ze kansloos waren tegen een oppermachtig PSV. Dat was niet zo. PSV heeft 3 keer op doel geschoten. AZ moet via Pavlidis of Karlsson gewoon op 1-0 komen of bij 0-1 een strafschop krijgen. Dan loopt die wedstrijd heel anders. De belangrijkste spelers van PSV kwamen niet in het stuk voor.
Exact. Madueke, Gakpo en Zahavi alledrie niet gezien terwijl Madueke en Gakpo de wonderkinderen zijn tegenwoordig. Wij wonnen de slag op het middenveld en waren de eerste helft beter aan het voetballen en hadden meer kansen. Zo'n zondagsschot maakt het gewoon zuur want daardoor kon PSV de bus parkeren en counteren. En dat deden ze tegen ajax al dodelijk, dus laat staan tegen ons.

Tweede helft raakte de pijp net als tegen Celtic wat meer leeg en loop je er weer tegenaan dat je weinig op de bank hebt die echt wat kunnen forceren.

Positief:
Witry- snel, durft te voetballen en voelt zich al thuis.
Midstjo - ouderwets op dreef, als hij dit eens altijd zou kunnen brengen..
Clasie - nam zijn verantwoordelijkheid in de opbouw en had een wereldbal vanaf eigen helft op aboukhlal.
Jensen- werkelijk uitstekend aan de bal. Lang en rustig. Krijgt 3 goals tegen waar ie niets aan kon doen.
Hatzidiakos - beviel me beter dan Letschert. Panta is sneller en was gister lekker fel in de duels. Aan de bal nog niet goed maar hij probeert het tenminste.

Negatief:
Karlsson - sinds ik hem wereldspeler heb genoemd speelt ie als een amateur. Beetje van geschrokken, maar gaat vast weer komen. Tegenstanders weten nu wie hij is en geven hem dubbele dekking.
Aboukhlal - als je niet geweldig kunt voetballen moet je wel zorgen dat je effectief bent. Alleen maar hard naar voren rennen is niet genoeg.
Martins Indi - Is enorm kwetsbaar in de 1 tegen 1 met ruimte in zijn rug en komt opbouwend echt heel veel te kort. Houdt iedereen keer eerst 10 seconden angstig de bal aan zijn voet en geeft dan alsnog een balletje breed. Speelt nooit diep, nooit cross, zadelt eigenlijk alleen maar anderen met problemen op. Zoals eerder gezegd, zolang Letschert en Indi beginnersfouten maken, laat die dan maar door Panta en Beukema gemaakt worden.

Jansen: met deze spelers een knappe wedstrijd op de mat gelegd waarbij het tactisch goed stond. Tegen zo'n schot van Boscagli kan je niet coachen.
Huiberts: zijn aankopen doen mij hoopvol stemmen. Enkel rechtsvoor is nu te zwak bezet.

Als je zo tegen PSV kan voetballen dan heb ik wel de hoop dat we gewoon weer met Feyenoord om plek 3 kunnen spelen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bob Ross schreef: 12 sep 2021, 09:35 Jansen: met deze spelers een knappe wedstrijd op de mat gelegd waarbij het tactisch goed stond. Tegen zo'n schot van Boscagli kan je niet coachen.
Huiberts: zijn aankopen doen mij hoopvol stemmen. Enkel rechtsvoor is nu te zwak bezet.
:lol: :lol:
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 12 sep 2021, 09:38:lol: :lol:
Goed punt, vooral de tweede smiley.

Als jij je 5 beste spelers kwijt bent, daar een paar talenten voor terughaalt en vervolgens verwacht dat we binnen een maand wel weer mee doen om het kampioenschap terwijl we dat zelfs met de 5 beste spelers erbij al niet deden dan raad ik je aan kaartjes te kopen voor de Efteling.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bob Ross schreef: 12 sep 2021, 09:47 Goed punt, vooral de tweede smiley.
Dankje. Het tactisch plan van Janssen was volharden in een opbouw via Clasie en plan B een hoge bal op Pavlidis. Wat behoorlijk mislukte. In de tweede helft kwam er niks meer uit dit elftal. En Janssen wisselt dan pas voor de tweede keer in de 83e minuut - na de 0-3.

Huiberts heeft heel veel geld binnen gehaald met verkopen - zo'n 50 miljoen. Maar een fractie daarvan is uitgegeven aan kwaliteit. Dat kan slim zijn, maar wellicht ook onnodige zuinigheid. Op basis van de wedstrijd van gister: AZ mist voorin kwaliteit en heeft niet echt een aanvaller op de bank die iets kan toevoegen. Middenveld heeft natuurlijk kwaliteit ingeleverd, en dat ga je niet oplossen met Clasie. De belangrijkste aankoop in de verdediging zit op de bank.

Ik weet niet waarom ik zo positief zou zijn als jij bent: nu niet en voor de toekomst niet.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bij de tweede goal: Als je als Martins Indi de tegenstander aan de buitenkant
van het strafschopgebied dwingt, mag hij natuurlijk nooit scoren vanuit zo'n
moeilijke positie. Allemaal van die dingen.....
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Drie goals in drie wedstrijden zegt genoeg.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 12 sep 2021, 09:54
Ik weet niet waarom ik zo positief zou zijn als jij bent: nu niet en voor de toekomst niet.
Omdat deze paniekreacties ieder jaar weer op precies dezelfde manier terugkeren hier en AZ al tien jaar laat zien dat het vaak nog best wel goedkomt als het nieuwe team is ingespeeld ?

Of omdat je tegen een titelkandidaat geflatteerd verliest en het veldspel prima was?(tip: kijk eens bij reacties van PSV-supporters over de eerste helft, die waren doodongerust)
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bob Ross schreef: 12 sep 2021, 10:27 Omdat deze paniekreacties ieder jaar weer op precies dezelfde manier terugkeren hier en AZ al tien jaar laat zien dat het vaak nog best wel goedkomt als het nieuwe team is ingespeeld ?
Ik ben ook een beetje moe van dit soort reflexen. Je speelt twee jaar geleden voorronde champions league. En bent afgezakt naar Conference League. En je bent het seizoen belabberd begonnen met 2 verliespartijen in drie speelrondes. En stapels euro's op de bankrekening. Dan gaat er iets niet helemaal goed, volgens mij.

Maar nee: we hadden volgens 50% hier gewonnen van PSV! Want ja, het waren eigenlijk lucky goals!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 12 sep 2021, 10:37 Ik ben ook een beetje moe van dit soort reflexen. Je speelt twee jaar geleden voorronde champions league. En bent afgezakt naar Conference League. En je bent het seizoen belabberd begonnen met 2 verliespartijen in drie speelrondes. En stapels euro's op de bankrekening. Dan gaat er iets niet helemaal goed, volgens mij.

Maar nee: we hadden volgens 50% hier gewonnen van PSV! Want ja, het waren eigenlijk lucky goals!
Dat van die stapels euros vindt ik altijd zo'n kortzichtige opmerking. Ja, AZ heeft veel geld binnen gekregen uit transfers deze zomer en aan nieuwe spelers veel minder uitgegeven. Maar ik heb altijd het idee dat mensen vergeten dat AZ jaarlijks structureel een tekort heeft dat door de transferinkomsten aangevuld moet worden. Om in de komende jaren niet in de problemen te komen als er eens een paar jaar geen grote uitgaande transfers zijn, is het zeer verstandig om een buffer op de bank te houden.
En uiteraard zijn er de laatste 2 jaar nog 2 grote financiële tegenvallers geweest met het nieuwe dak (wat uiteraard lang niet allemaal via verzekeringsgelden kon worden bekostigd) en een seizoen zonder publiek spelen (minder inkomsten (losse) kaartverkoop en vooral geen verkoop van consumpties).
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik word er ook weleens moe van dat we structureel te weinig inkomsten hebben om echt mee te kunnen doen om de titel omdat we altijd weer veel moeten verkopen.

Maarja, dan denk ik maar dat we gewoon trots moeten zijn op wat ons regionale clubje al jarenlang presteert zonder Russisch gas, oliedollars of grote achterban, maar wel met een structureel miljoenentekort.a
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Forza AZ schreef: 12 sep 2021, 10:49 Dat van die stapels euros vindt ik altijd zo'n kortzichtige opmerking. Ja, AZ heeft veel geld binnen gekregen uit transfers deze zomer en aan nieuwe spelers veel minder uitgegeven. Maar ik heb altijd het idee dat mensen vergeten dat AZ jaarlijks structureel een tekort heeft dat door de transferinkomsten aangevuld moet worden. Om in de komende jaren niet in de problemen te komen als er eens een paar jaar geen grote uitgaande transfers zijn, is het zeer verstandig om een buffer op de bank te houden.
En uiteraard zijn er de laatste 2 jaar nog 2 grote financiële tegenvallers geweest met het nieuwe dak (wat uiteraard lang niet allemaal via verzekeringsgelden kon worden bekostigd) en een seizoen zonder publiek spelen (minder inkomsten (losse) kaartverkoop en vooral geen verkoop van consumpties).
AZ mist in een jaar zonder Europees voetbal ongeveer 3-5 miljoen om de begroting sluitend te maken. En ja, daarvoor wil je een buffertje hebben. Goed om te weten dat AZ voor corona al een eigen vermogen had van ongeveer 25 miljoen euro.
Voor het dak wordt een bedrag geleend wat in 30 jaar afbetaald dient te worden. En voor de terugval in omzet tijdens corona krijgt AZ ook NOW (2,3 miljoen en 1,8 miljoen).

Er is dus weinig reden om een extra buffer op te bouwen van 40-50 miljoen. Daarnaast: je wilt idealiter ook investeren en beter worden. We zijn met topsport bezig. Het is geen hobbyclub.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 12 sep 2021, 05:25 AZ staat nu 13e met een negatief doelsaldo en een wedstrijd minder gespeeld.
En als we die inhaalwedstrijd winnen staan we zomaar weer 1 punt achter de nr. 3 Utrecht.
Doe toch niet zo dramatisch…..

Het staat als een paal boven water dat we gaan strijden om plek 4, en heel misschien 3 als Feyenoord en de andere concurrenten dips krijgen. Het is even niet anders. Toch een “tussenjaar” ben ik bang.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Geen zin om op elke post apart in te gaan, maar ik ben het op de laatste pagina eens met Bob Ross.
Er zijn weinig forummerts met wat realiteitszin.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie