RKC Waalwijk-AZ (za 14 aug, 16.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

The Friar schreef: 14 aug 2021, 16:17 We kunnen in ieder geval concluderen dat het geen reet uitmaakt of AZ in de voorbereiding zijn oefenpotjes wint of verliest.
Klopt. Die geven geen enkele garantie.
Net zoals al die optimistische voorbeschouwingen van trainers en “kenners”, die hebben ook geen enkele zin.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Wat een afgang. Verloren.
Glory Hunter
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Max en Jansen 100% aansprakelijk. Hoe kun je nou met de wissels van vorig jaar komen aankakken bij de eerste competitiewedstrijd. Hoe naief ben je dan.

Koopmeiners met afstand de beste, en Pavlidis was wel aardig. De rest waardeloos.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

In de 14e minuut was ik er al weer klaar mee.
Dat tikkie terug elke keer, zit geen snelheid in.

Iedereen zeurt wel op Gudmundsson maar zonder hem is er helemaal niemand aanspeelbaar.
Het ligt niet aan de selectie, al zijn de backs natuurlijk onwijs zwak, dat je niet van RKC wint.

Het is de spelopvatting waar ik helemaal gek van wordt omdat er nauwelijks ballen vooruit gespeeld worden.
Clasie is echt vreselijk op het middenveld, geen fysiek, geen creativiteit en durf en zelfs Midtsjö deed vandaag van alles fout.
Verder zag ik appie alweer lekker schieten vanaf 35 meter. Ook evjen heeft moeite met ballen over 5 meter.

Ik denk dat vandaag gewoon zo'n wedstrijd is dat het allemaal tegenzit.
Een aanval met Pavlidis, Karlsson en Gudmundsson en/of abouchlal is gewoon oké.

Echter als je spelers als oosting op LB, suga op RB, clasie en de wit opstelt is dat net teveel FC groningen voetbal.
Jansen kan nu niet rekenen op bevliegingen van spelers, dus de spelopvatting moet goed zijn dit jaar.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Gebrek aan kwaliteit breekt AZ op. En dan haal je de man met de meeste kwaliteit er af, terwijl je de falende ex-PSV-ers laat staan. Volkomen de weg kwijt, die Jansen. En logisch dat Karlson daar zo op reageert. Die Gudmundson had er in de rust al uit gemoeten, voorzover hij er überhaubt in had moeten staan i.p.v. Pavlidis. Iedereen behalve Jansen ziet toch hoe die jongen (niet) in de wedstrijd zat.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Jansen is totaal niet geschikt voor AZ.

Laat hem maar eerst bij de amateurs trainer worden.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 239
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

salmonyappi schreef: 14 aug 2021, 16:22 Klopt. Die geven geen enkele garantie.
Net zoals al die optimistische voorbeschouwingen van trainers en “kenners”, die hebben ook geen enkele zin.
Strooit zelfs zand in de ogen
Vakkie P
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Gelijk bij de eerste wedstrijd je tegenstander onderschatten. Knap hoor! We hebben in ieder geval de sterkste bank van de eredivisie #-o
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

We schuiven gewoon veel te traag de bal van links naar rechts, met name de eerste helft. Ga er maar aan staan als aanvaller, je heb altijd 2 a 3 man in je nek. Dat is gewoon niet te doen.

Hetzelfde probleem hadden we overigens ook vorig seizoen, scoorden we ook max 2 goals per pot, met uitzondering van de laatste pot tegen Heracles.

Baltempo ligt veel en veel te laag.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Overigens is de analyse van Jansen helemaal juist.

Tweede helft wel een hoger tempo door noodzaak. Triest dat je niet zo kan beginnen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Sir Robbert schreef: 14 aug 2021, 16:58 Overigens is de analyse van Jansen helemaal juist.

Tweede helft wel een hoger tempo door noodzaak. Triest dat je niet zo kan beginnen.
Ik heb liever dat hij voor de wedstrijd de juiste analyse maakt en de juiste spelers opstelt. Dan mag hij na de gewonnen wedstrijd complete onzin praten.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Met zeven andere spelers ten opzichte van vorig jaar en nul versterkingen de wedstrijd beginnen is teveel van het goede. Die twee backs kunnen niet op het niveau van AZ. Net als een middenveld zonder Midtsjø én Koopmeiners. Aboukhlal draaide een goede voorbereiding maar speelde zoals gebruikelijk zwak in een serieuze wedstrijd. En dan haalt de trainer ook nog de enige speler eraf die met een actie een wedstrijd open te breken. Het is allemaal teveel van het goede.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Sir Robbert schreef: 14 aug 2021, 16:51 We schuiven gewoon veel te traag de bal van links naar rechts, met name de eerste helft. Ga er maar aan staan als aanvaller, je heb altijd 2 a 3 man in je nek. Dat is gewoon niet te doen.

Hetzelfde probleem hadden we overigens ook vorig seizoen, scoorden we ook max 2 goals per pot, met uitzondering van de laatste pot tegen Heracles.

Baltempo ligt veel en veel te laag.
Het voetbal van achteruit was vandaag zoals je terecht aan geeft heel matig en veel te traag weer. Heeft vooral ook met de verbindingsspelers te maken die er niet stonden op het middenveld. Clasie speelde heel ´klein´ en Reijnders viel mij vandaag tegen en was veel minder dynamisch dan in de voorbereiding.

Daarbij spelen we met twee tienen en geen echte centrumspits. Tegen een bus parkerende tegenstander zie ik dan toch liever een echte centrumspits waarvan wij er maar één met Pavlidis in de selectie hebben.

Ik vrees dat Jansen voorlopig nog niet veel gaat sleutelen aan zijn ploeg dat hij in de voorbereiding heeft gevormd. Eerder heb ik gedacht met het oog op Celtic. Woensdag zullen we het zien. Vandaag een hele grote valse start die weinig goeds voorspelt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wat mij zorgen baart is dat we volgende wedstrijd uit moeten tegen Heerenveen en dan thuis tegen PSV. Kan je zomaar allebei verliezen en dan hebben ook nog tot december een wedstrijd minder gespeeld dan de rest, dus voorlopig stijf onderaan het rechterrijtje 😫……….

Wederom gaat ook het feit dat de transfers tot eind augustus mogen plaatsvinden, waar ik me echt al jaren ongelooflijk aan erger, ons nog in de weg zitten (zie wel of niet spelen Koopmeiners/Wijndal).
Laatst gewijzigd door salmonyappi op 14 aug 2021, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Genoten van het uitpubliek, en eh tja dat was het wel, wat ongelovelijk slecht. Geen idee, geen automatische, belabberde uitvoering, geen team. De kool en de geit sparen om meerdere spelers niet te hoeven passeren.
Middenveld ging heel veel in de fout, Reijnders 5 keer, Clasie meedere keren. Aanval ongelukkig, mis de creativiteit, Karlsson waardeloos in eerste helft en genoeg mensen die de andere pijnpunten hebben benoemd hierboven.
Ik hou mijn hart vast voor woensdag.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Pijnlijk als je de wedstrijdbeleving van ajax vergelijkt met die van AZ. Wij spelen Frank de Boer voetbal, ajax gaat vol gas erop, 4-0 na 20 minuten.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Epic teleurstellend. Anti climax.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Zwakste basiself van de laatste vijftien jaar. Zeer verontrustend.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

multatuli schreef: 14 aug 2021, 17:01 Ik heb liever dat hij voor de wedstrijd de juiste analyse maakt en de juiste spelers opstelt. Dan mag hij na de gewonnen wedstrijd complete onzin praten.

:lol: :lol: =D>
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Beter minpunten bij speler van het jaar deze keer.
Er zijn er gewoon geen 3 op te noemen die punten verdienen. Alleen Koopmeiners.
Plaats reactie