Jong AZ 2021-2022

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Waarom kan ajax wel al jarenlang dit soort talenten (die fysiek ook niet altijd de sterksten zijn) laten invallen bij het 1e en kan dat bij AZ niet?
Misschien omdat de doorstroming gewoon slechter geregeld is bij AZ. Wie houdt dat proces in de gaten?

Dat zou Max Huiberts misschien wel horen te doen? Er is geen doorstroming, maar eigenlijk verwacht je gewoon structurele samenwerking om Jong AZ spelers kansen te geven.

Brandenburg vindt het zijn taak natuurlijk niet. En ik vermoed dat Martens er wel werk van maakt, zeker als hij aan het eind van het seizoen merkt dat er niks gebeurt. Vonk heeft werkelijk helemaal niks voor elkaar gekregen.

Het is ook afhankelijk van de kwaliteiten van de mensen. Zijn ze zich uberhaupt wel bewust van dit soort processen.

En over kwaliteiten gesproken, als AZ gebruik wil maken van interne deskundigheid, zoals met Pascal Jansen, dan is het van belang welke mensen worden aangenomen en doorschuiven bij bewezen capaciteiten.

Dan is het Brandenburg die bepaalt wat de club binnenhaalt. Dan denk ik aan Jenner en Boulahrouz bijvoorbeeld.

Eigenlijk zou Martens nu al kunnen aandringen op invalbeurten van zijn beste spelers in het eerste. De aanvallers van het eerste maken namelijk nauwelijks doelpunten en de verdedigers maken ook veel fouten en krijgen superveel tegengoals.

Dan win je tenminste nog iets. Betere integratie van Jong AZ binnen de club en betere Jong AZ spelers. Jong AZ wordt dan nog aantrekkelijker.
Glory Hunter
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

biefstukje schreef: 24 sep 2021, 20:58 Wel leuk hoe je zo na 1 wedstrijd zo enorm veel conclusies trekt. En dan ook nog eens een wedstrijd waar de spelers van Telstar gemotiveerder waren dan ooit en heel energiek druk zetten. Dit was daardoor natuurlijk een heel lastige pot en niet de beste wedstrijd van Jong AZ.

Het systeem kan je wel zeggen na deze seizoensstart werkt voor dit team heel goed. Ze hebben veel minder doelpunten tegen dan ze vorig seizoen kregen. Ook wordt er gebruik gemaakt van de kwaliteiten van de spelers, jong AZ heeft eigenlijk niet echt buitenspelers die met snelheid een man kunnen passeren, maar wel spelers zoals taabouni die goed in de kleine ruimte zijn. Voor Taabouni is dit systeem bijvoorbeeld beter dan 433 en dat hij dan aan de zijkant moet spelen, want nu speelt hij veek meer richting het midden en komt er altijd iemand aan de zijkant voorbij die ruimte maakt.

Verder voor spelers in het eerste vind ik dat gezien de wedstrijden van jong en gezien de wedstrijden van AZ 1 zeker Taabouni en Barasi een kans verdienen als invaller. Maar dan wel gebaseerd op alle wedstrijden. Taabouni vond ik wel wat minder spelen vandaag en Barasi was niet super aanwezig, maar ik vind wel dat er altijd een bepaalde dreiging van die twee uitgaat
Natuurlijk stond er met de aanwezigheid van Van Gaal en alle mediagekte daarom heen meer druk op deze wedstrijd. Maar dat was te voorspellen en al weken duidelijk. Dus alle reden om daarop goed voorbereid te zijn. Ook dit hoort bij het leerproces.

Prachtig dat dit systeem misschien goed werkt voor Jong AZ, maar wat is het nut er van richting ons eerste? Gaan we met het eerste dan ook als er meerdere gasten uit die elftal mogelijk doorstromen in het systeem van Jong AZ voetballen?

Jong AZ heeft een grote selectie. Zitten daar geen aanvallers bij met snelheid e.d.? In eerdere elftallen speelde Griffith bijvoorbeeld daar. Nu valt ie in en loopt dan vooral overal en nergens op het middenveld. Dat snap ik niet zo goed. Of is niemand meer plaatsgebonden? Aanvallende middenvelder en rechtspoot Fedde de Jong gisteren op linksback in het 5-3-2-systeem. Is er geen linkspoot die die plek kan innemen. Later schoof hij naar voren aan de rechterflank en mocht ook al rechtspoot Lathouwers de plek van linksback innemen. Is AZ momenteel niet in staat een goede linksback voor Jong AZ aan te leveren?

Over het algemeen ziet het veldspel er bij Jong AZ wel aardig uit. Maar ik vind dat er nog veel te veel onnodige fouten worden gemaakt in de passing, invulling taken en fysiek te iel is waardoor er te weinig duelkracht is. Maar dat zit in verweven in de hele jeugdopleiding bij AZ en zelfs in ons eerste.

Ik ga niet op één wedstrijd af hoor. Ik heb jaren op de tribune gezeten bij wedstrijden van Jong AZ en de laatste jaren kijk ik vooral via de tv. Sowieso volg ik de jeugdopleiding via de verslagen etc. Daarbij vind ik het interessant hoe teams en spelers zich ontwikkelen. Die ontwikkeling moet leiden tot spelers die klaar zijn om in ons eerste te spelen. Momenteel zie ik die niet. Ook Taabouni en Barasi niet. Die moeten veel meer dan dit Jong AZ bij de hand nemen en er boven uit springen. Bovendien is invallen voor die gasten bij het huidige eerste in deze stand en vorm niet makkelijk. Zondag zal er tegen GAE heel veel druk en sentiment staan op de wedstrijd. Bij een slecht verloop ga je deze jonge gasten toch niet 'slachtofferen'!?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 25 sep 2021, 05:10 Dit soort zinnen lees ik ook over het eerste elftal. Allemaal prachtig wie er 'sterker' is. Maar er moet gvd gewonnen worden.
Mee eens dat er gewonnen moet worden, maar waar het mij om ging is dat een verliespartij niet betekent dat de 2 grote talenten Taabouni en Barasi daarom niet goed genoeg zijn voor de eredivisie. Het is en blijft een teamsport dus een teamprestatie zegt niets over de prestatie van en individu in dat team.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 25 sep 2021, 06:15 Misschien omdat de doorstroming gewoon slechter geregeld is bij AZ. Wie houdt dat proces in de gaten?

Dat zou Max Huiberts misschien wel horen te doen? Er is geen doorstroming, maar eigenlijk verwacht je gewoon structurele samenwerking om Jong AZ spelers kansen te geven.

Brandenburg vindt het zijn taak natuurlijk niet. En ik vermoed dat Martens er wel werk van maakt, zeker als hij aan het eind van het seizoen merkt dat er niks gebeurt. Vonk heeft werkelijk helemaal niks voor elkaar gekregen.

Het is ook afhankelijk van de kwaliteiten van de mensen. Zijn ze zich uberhaupt wel bewust van dit soort processen.

En over kwaliteiten gesproken, als AZ gebruik wil maken van interne deskundigheid, zoals met Pascal Jansen, dan is het van belang welke mensen worden aangenomen en doorschuiven bij bewezen capaciteiten.

Dan is het Brandenburg die bepaalt wat de club binnenhaalt. Dan denk ik aan Jenner en Boulahrouz bijvoorbeeld.

Eigenlijk zou Martens nu al kunnen aandringen op invalbeurten van zijn beste spelers in het eerste. De aanvallers van het eerste maken namelijk nauwelijks doelpunten en de verdedigers maken ook veel fouten en krijgen superveel tegengoals.

Dan win je tenminste nog iets. Betere integratie van Jong AZ binnen de club en betere Jong AZ spelers. Jong AZ wordt dan nog aantrekkelijker.
Precies ook mijn punt!
je hebt een jeugdopleiding (met als sluitstuk Jong AZ) en het 1e. Dat zijn 2 losse pijlers van de club AZ. De TD is dus inderdaad de spil tussen deze 2 pijlers en is degene die een goede doorstroming van de 1e pijler naar de 2e pijler moet garanderen.
Voordat hij een trainer van het 1e aanstelt, moet hij daarover afspraken maken met die trainer dat ervoor zorgt dat jeugdtalenten kansen krijgen. Huiberts lijkt dat bij AZ niet te doen (want onder Slot en Jansen geen doorstroming jeugd) en Arnesen bij Feyenoord lijkt dat wel te doen (want talenten krijgen bij Slot bij Feyenoord nu wel speeltijd). Wat vreemd is want de talenten bij AZ zouden veel verder moeten zijn omdat ze met Jong AZ in de 1e divisie spelen en Feyenoord die mogelijkheid niet heeft.

AZ lijkt in de val te trappen om eerst de jeugdopleiding op het schild te hijsen dan met 1 gouden lichting een stap naar de top te maken en zodra die top bereikt is laat men de jeugdopleiding vallen als een baksteen door talenten geen kansen meer te geven in het 1e omdat men bang is om te verliezen. Een fout die Feyenoord in het verleden ook al eens gemaakt heeft. Huiberts moet dit echt anders gaan aanpakken anders kan AZ net zo goed die jeugdopleiding weer opdoeken.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Wat een paniekreacties weer allemaal.

Als je Martens in interviews -en ook gisteravond voor de wedstrijd- hoort, weet je wat de doelstelling bij Jong AZ is.

Ze hebben de beste start ooit van een Jong team gehad en spelen gemiddeld genomen prima voetbal. Wie voorbij sommige individuele fouten kijkt ziet dat er bij veel spelers een behoorlijke progressie zit. Ze hebben ook het minst aantal tegengoals.

Ook het spelen op linksback voor een rechtsbuiten kan heel goed onderdeel zijn van het plan om Fedde te leren hoe een tegenstander zijn man ziet. Hij werd onlangs nog geprezen om zijn ontwikkeling, en daarbij werden dit soort zaken (spelen op een andere plek) benoemd.

Misschien moeten alle AZijnzeikers zich eens verdiepen in de opleidingsfilosofie of zich hierover laten bijpraten door betrokken opleiders of verantwoordelijken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

elmo schreef: 25 sep 2021, 11:07 Wat een paniekreacties weer allemaal.

Als je Martens in interviews -en ook gisteravond voor de wedstrijd- hoort, weet je wat de doelstelling bij Jong AZ is.

Ze hebben de beste start ooit van een Jong team gehad en spelen gemiddeld genomen prima voetbal. Wie voorbij sommige individuele fouten kijkt ziet dat er bij veel spelers een behoorlijke progressie zit. Ze hebben ook het minst aantal tegengoals.

Ook het spelen op linksback voor een rechtsbuiten kan heel goed onderdeel zijn van het plan om Fedde te leren hoe een tegenstander zijn man ziet. Hij werd onlangs nog geprezen om zijn ontwikkeling, en daarbij werden dit soort zaken (spelen op een andere plek) benoemd.

Misschien moeten alle AZijnzeikers zich eens verdiepen in de opleidingsfilosofie of zich hierover laten bijpraten door betrokken opleiders of verantwoordelijken.
Alle bovengaande posts gaan over het gebrek aan doorstroming van Jong AZ naar het 1e. Hoe kom jij dan bij paniekreacties terwijl die doorstroming al 4 jaar slecht of praktisch afwezig is ?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 25 sep 2021, 10:10 Precies ook mijn punt!
je hebt een jeugdopleiding (met als sluitstuk Jong AZ) en het 1e. Dat zijn 2 losse pijlers van de club AZ. De TD is dus inderdaad de spil tussen deze 2 pijlers en is degene die een goede doorstroming van de 1e pijler naar de 2e pijler moet garanderen.
Voordat hij een trainer van het 1e aanstelt, moet hij daarover afspraken maken met die trainer dat ervoor zorgt dat jeugdtalenten kansen krijgen. Huiberts lijkt dat bij AZ niet te doen (want onder Slot en Jansen geen doorstroming jeugd) en Arnesen bij Feyenoord lijkt dat wel te doen (want talenten krijgen bij Slot bij Feyenoord nu wel speeltijd). Wat vreemd is want de talenten bij AZ zouden veel verder moeten zijn omdat ze met Jong AZ in de 1e divisie spelen en Feyenoord die mogelijkheid niet heeft.

AZ lijkt in de val te trappen om eerst de jeugdopleiding op het schild te hijsen dan met 1 gouden lichting een stap naar de top te maken en zodra die top bereikt is laat men de jeugdopleiding vallen als een baksteen door talenten geen kansen meer te geven in het 1e omdat men bang is om te verliezen. Een fout die Feyenoord in het verleden ook al eens gemaakt heeft. Huiberts moet dit echt anders gaan aanpakken anders kan AZ net zo goed die jeugdopleiding weer opdoeken.
Als je het interview van Brandenburg van paar maanden geleden terug kijkt/leest? (weet niet meer welk medium) wordt het allemaal uitgelegd. Daar wordt een sluier opgelicht over ondere Barasi en Taabouni en andere jeugdspelers. Ik meen te hebben onthouden dat Taabouni of Barasi geblesseerd was en dat gold dat ze het eerst maar is over een langere periode moet laten zien. In ieder geval werd duidelijk dat er voor alle spelers een plan bestaat.

Het is de hele staf van Jong en AZ 1 die de doorstroming bepalen. Hoe er werd gesproken gaat dat over topsport criteria.

Ik laat het dus lekker met rust, ik zit niet bij het proces.

Maak me wel zorgen over of beter gezegd ik volg met interesse de contracten van Taabouni en Barasi. De vraag is wat doe je als TD en club als deze spelers al meerdere keren een aanbod in de wind hebben geslagen? Zelfs als je veel hoger bent gaan zitten als normaal?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 25 sep 2021, 11:40 Als je het interview van Brandenburg van paar maanden geleden terug kijkt/leest? (weet niet meer welk medium) wordt het allemaal uitgelegd. Daar wordt een sluier opgelicht over ondere Barasi en Taabouni en andere jeugdspelers. Ik meen te hebben onthouden dat Taabouni of Barasi geblesseerd was en dat gold dat ze het eerst maar is over een langere periode moet laten zien. In ieder geval werd duidelijk dat er voor alle spelers een plan bestaat.

Het is de hele staf van Jong en AZ 1 die de doorstroming bepalen. Hoe er werd gesproken gaat dat over topsport criteria.

Ik laat het dus lekker met rust, ik zit niet bij het proces.

Maak me wel zorgen over of beter gezegd ik volg met interesse de contracten van Taabouni en Barasi. De vraag is wat doe je als TD en club als deze spelers al meerdere keren een aanbod in de wind hebben geslagen? Zelfs als je veel hoger bent gaan zitten als normaal?
Taabouni laat het al circa 2 jaar zien in Jong AZ. dus die uitleg van Brandenburg volg ik niet.

En waar heb jij gelezen dat Taabouni en Barasi allemaal hoge aanbiedingen hebben afgeslagen? Ik denk dat we er ondertussen wel vanuit mogen gaan dat wij die 2 volgend seizoen niet meer bij AZ zien spelen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 25 sep 2021, 11:58 Taabouni laat het al circa 2 jaar zien in Jong AZ. dus die uitleg van Brandenburg volg ik niet.

En waar heb jij gelezen dat Taabouni en Barasi allemaal hoge aanbiedingen hebben afgeslagen? Ik denk dat we er ondertussen wel vanuit mogen gaan dat wij die 2 volgend seizoen niet meer bij AZ zien spelen.
Dat je de uitleg van Brandenburg en alle stafleden niet wil volgen had ik wel verwacht :lol:

Goed lezen, ik schrijf niet dat het zo is (al zou ik er zo op speculeren dat het wel zo is) . Ik vraag wat doe je?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 25 sep 2021, 12:07 Dat je de uitleg van Brandenburg en alle stafleden niet wil volgen had ik wel verwacht :lol:

Goed lezen, ik schrijf niet dat het zo is (al zou ik er zo op speculeren dat het wel zo is) . Ik vraag wat doe je?
Je kan niet en beweren de beste (of 1 van de beste) jeugdopleidingen te hebben en vervolgens slechts 1 jeugdspeler door te laten stromen in ruim 3 jaar tijd. Dan klopt er iets niet. En Taabouni wordt al jarenlang als het grootste talent gezien sinds de gouden generatie, speelt al +2 jaar in Jong AZ, is daar vorig jaar verkozen tot grootste talent van de 1e divisie en is ondertussen 1 van de beste spelers in de 1e divisie. Dus ik volg die uitleg van Brandenburg en de staf inderdaad niet. ik denk dan nog eerder dat hij geen kansen krijgt omdat hij niet bijgetekend heeft.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 25 sep 2021, 12:23 Je kan niet en beweren de beste (of 1 van de beste) jeugdopleidingen te hebben en vervolgens slechts 1 jeugdspeler door te laten stromen in ruim 3 jaar tijd. Dan klopt er iets niet. En Taabouni wordt al jarenlang als het grootste talent gezien sinds de gouden generatie, speelt al +2 jaar in Jong AZ, is daar vorig jaar verkozen tot grootste talent van de 1e divisie en is ondertussen 1 van de beste spelers in de 1e divisie. Dus ik volg die uitleg van Brandenburg en de staf inderdaad niet. ik denk dan nog eerder dat hij geen kansen krijgt omdat hij niet bijgetekend heeft.
Ja ja je weet het beter.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 25 sep 2021, 12:31 Ja ja je weet het beter.
Dus jij vindt dat de doorstroming van de jeugd wel lekker loopt?
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

multatuli schreef: 25 sep 2021, 11:30 Alle bovengaande posts gaan over het gebrek aan doorstroming van Jong AZ naar het 1e.
Misschien moet je dan alle reacties tijdens en vlak na de wedstrijd nog eens doorlezen.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

multatuli schreef: 25 sep 2021, 12:23 Je kan niet en beweren de beste (of 1 van de beste) jeugdopleidingen te hebben en vervolgens slechts 1 jeugdspeler door te laten stromen in ruim 3 jaar tijd...
Op welke seizoenen en welke speler doel je hiermee?

En wat versta je onder doorstroming? Lid van de A-selectie, af en toe minuten makend, debuteren of een regelmatige basisspeler.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

elmo schreef: 25 sep 2021, 12:44 Op welke seizoenen en welke speler doel je hiermee?

En wat versta je onder doorstroming? Lid van de A-selectie, af en toe minuten makend, debuteren of een regelmatige basisspeler.
Wat er precies wordt verstaan onder doorstroming is niet eens zo relevant. Het gaat hier over het proces.

Doorstroming zou je kunnen beschrijven als aantal volledige wedstrijden in het eerste gespeeld. Of het aantal kansen om zich te bewijzen in het eerste uitgedrukt in aaneengesloten speelhelften. Of het aantal invalbeurten in het eerste. Of het aantal minuten in het eerste gespeeld. Het maakt niks uit als geen enkele speler vanuit Jong AZ in het eerste komt te spelen. Dan is er geen doorstroming, hoe je het ook wilt beschrijven of definiëren. Dan kun je beter gewoon de hele jeugdopleiding opdoeken.

Het gaat al jaren zo dat er nagenoeg niks "doorstroomt". Debuteren is natuurlijk geen doorstroming. Dan laat de hoofdcoach van het eerste even wat jeugdspelers opdraven tijdens een oefenwedstrijd in een interlandperiode en is hij er van af. Zo gaat het ook letterlijk volgens mij. Of ze nemen een paar jeugdspelers mee op trainingskamp. Allemaal van die flut acties die doen voorkomen alsof ze serieus bezig zijn met de AZ Jeugd.

Het draait ook om vertrouwen geven aan jeugdspelers. Echt vertrouwen. Een thema waar ook Eenhoorn zich mee bezig houdt.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

elmo schreef: 25 sep 2021, 12:44 Op welke seizoenen en welke speler doel je hiermee?

En wat versta je onder doorstroming? Lid van de A-selectie, af en toe minuten makend, debuteren of een regelmatige basisspeler.
Afgelopen 3 a 4 seizoenen, wijndal. Voor de rest zie post Jack hieronder.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

En ik vind dat Jong AZ eigenlijk gewoon goed voetbal produceert. Maar ook in de eerste divisie gaat het om winnen.

Wat zou de mindset van Erling Haaland zijn ? Vergeleken met Haaland zijn de Jong AZ spelers sulletjes.
Glory Hunter
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

multatuli schreef: 25 sep 2021, 13:33 Afgelopen 3 a 4 seizoenen, wijndal.
Volgens mij moeten Poku, Reijnders en Oosting ook in dat rijtje. Weliswaar (nog) geen basisspelers, maar wel regelmatig minuten makend.

Ik ben het er overigens ook mee eens dat de doorstroming, hoe ook gedefinieerd, matig is voor een club die AZ wil zijn. Dat ligt enerzijds bij de trainers en anderzijds bij het niveau van de spelers.

Als ik Taabouni en Barasi zie spelen in jong AZ, steken ze er niet dermate bovenuit dat ze toe zijn aan het eerste. Naar mijn mening. Wel zouden ze meer minuten verdienen dan nu het geval is. Er zijn spelers die het minder verdienen en er nu iedere keer inkomen.

Goudmijn had datzelfde vorig jaar.

Blijkbaar zijn de geroemde talenten toch niet zo heel goed als we denken.

Goudmijn is voor minuten naar Sparta gegaan, maar zit daar ook wekelijks op de bank en mag 10-15 minuten opdraven. Dan had hij, en bovengenoemde spelers, misschien beter naar clubs kunnen gaan waar ze een betere kans hebben om in de basis te spelen. Minuten op het hoogste niveau zijn nodig.

Oosting is daarvan een goed voorbeeld.

Dat hij op 10 of in de voorhoede bij AZ geen kans op minuten krijgt is voor mij onbegrijpelijk (en te danken aan het feit dat er geen knappe linksback-up beschikbaar is). Toen Gullit verkocht werd (had het niveau ook niet) hadden ze gewoon een nieuwe linksback moeten halen. De volgende uit de jeugd op die positie met de grootste potentie (Dekkers volgens mij) is er nog niet klaar voor. Die moet eerst basisspeler in Jong AZ worden.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 25 sep 2021, 12:35 Dus jij vindt dat de doorstroming van de jeugd wel lekker loopt?
Nee dat zeg ik niet. ​

Maar hoe kan je een echt oordeel vellen als je niet zelf
A) de spelers data (inhoud, snelheid etc) heb kunnen inzien,
B) de mensen (die dagelijks met die gasten werken) hun argumenten heb kunnen aanhoren.
C) de achtergrond van de vertrouwelijke gesprekken met spelers niet weet. Inclusief blessures
D) niet weet hoeveel impact Corona en de stilstaande transfermarkt heeft gehad.

Ja we kunnen zien dat er weinig in de basis zijn terecht gekomen, we kunnen bedenken hoe we het anders zouden doen (ik zou nu spelen met helft van Jong AZ en 10de worden :mrgreen: ). Maar zolang we niet de bovenstaande gegevens kunnen inzien weten we niet of we misschien wel het zelfde hadden gedaan als AZ.


Ik vroeg je als hypothese: wat zou je als TD doen als je grootste talenten expres niet ingaan op contracten die je aangeboden hebt? Die heb je nog niet beantwoord?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Jack schreef: 25 sep 2021, 14:05 En ik vind dat Jong AZ eigenlijk gewoon goed voetbal produceert.
Ik heb gister in de eerste helft geen enkele kans geteld voor Jong AZ tegen Telstar. Dat vind ik niet de productie van 'goed voetbal'.
Plaats reactie