Jong AZ 2021-2022

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Verdedigend ziet het er altijd zo treurig uit, maar Buurmeester en De Jong moeten echt een kans krijgen volgend seizoen. Eigenlijk Buurmeester zelfs nog dit seizoen, dan kun je meteen kijken hoe hij zich verhoudt tot De Wit en kan Huiberts hier op inspelen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 23 apr 2022, 04:25 Verdedigend ziet het er altijd zo treurig uit, maar Buurmeester en De Jong moeten echt een kans krijgen volgend seizoen. Eigenlijk Buurmeester zelfs nog dit seizoen, dan kun je meteen kijken hoe hij zich verhoudt tot De Wit en kan Huiberts hier op inspelen.
Eens
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 23 apr 2022, 04:25 Verdedigend ziet het er altijd zo treurig uit, maar Buurmeester en De Jong moeten echt een kans krijgen volgend seizoen. Eigenlijk Buurmeester zelfs nog dit seizoen, dan kun je meteen kijken hoe hij zich verhoudt tot De Wit en kan Huiberts hier op inspelen.
Blij dat meer mensen dit zijn gaan inzien.

Als je zo'n jongen niet gebruikt kan ie ook niet doorbreken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ook thuis tegen de hekkensluiter weer geen goals zie ik. De beste spelers snel doorschuiven en de rest maar doorselecteren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Het valt me bij Jong AZ vaak op dat er van de schoten op doel maar zo weinig tussen de palen belanden. Als ik de statistieken bekijk zijn het meestal minder dan de helft van alle schoten richting het doel die ook echt tussen de palen belanden. Dat zou bij profs toch wel beter moeten kunnen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Verliezen van de nr. laatst, het wordt een AZ-ziekte…….

Mooie opmaat naar morgenavond 😒
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZuid-Scharwoude schreef: 29 apr 2022, 20:19 Het valt me bij Jong AZ vaak op dat er van de schoten op doel maar zo weinig tussen de palen belanden. Als ik de statistieken bekijk zijn het meestal minder dan de helft van alle schoten richting het doel die ook echt tussen de palen belanden. Dat zou bij profs toch wel beter moeten kunnen.
Doelpunten maken is een probleem voor zowel AZ 1 als Jong AZ. Daar moet de technische staf echt mee aan het werk.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ferry schreef: 30 apr 2022, 05:47 Doelpunten maken is een probleem voor zowel AZ 1 als Jong AZ. Daar moet de technische staf echt mee aan het werk.
Dat zou zeker moeten. Schieten/mikken zou toch verbeterd moeten kunnen worden door gericht te trainen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 30 apr 2022, 06:22 Dat zou zeker moeten. Schieten/mikken zou toch verbeterd moeten kunnen worden door gericht te trainen.
Ze doen bij AZ liever aan voetvolley en die variant met de tafel.
(Iemand mag mij nog altijd uitleggen welke basisvoetbalvaardigheden dat precies verbeterd).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
mitch
Herry en/of Berry
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2005, 11:43

DeZuivelDuivel schreef: 30 apr 2022, 09:20 Ze doen bij AZ liever aan voetvolley en die variant met de tafel.
(Iemand mag mij nog altijd uitleggen welke basisvoetbalvaardigheden dat precies verbeterd).
Wat dacht je van het balletje lekker zuiver naar elkaar toe kunnen spelen en dat meerdere keren achter elkaar. Dat is ook een kwaliteit..... :D #-o
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

mitch schreef: 30 apr 2022, 17:47 Wat dacht je van het balletje lekker zuiver naar elkaar toe kunnen spelen en dat meerdere keren achter elkaar. Dat is ook een kwaliteit..... :D #-o
Met deze reactie heb ik het idee dat we een misverstand hebben over waar we het over hebben hier.
Tenzij je een aanvullend trainingsdoel bedoelt?
Een van de dingen die dus absoluut niet gebeuren bij het genoemde voorbeeld zijn ballen naar elkaar toe spelen over 1. de grond 2. lange afstand
Laat staan dat het doel van het hele 'spel' is naar de juiste kleur te spelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
mitch
Herry en/of Berry
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2005, 11:43

DeZuivelDuivel schreef: 30 apr 2022, 18:50 Met deze reactie heb ik het idee dat we een misverstand hebben over waar we het over hebben hier.
Tenzij je een aanvullend trainingsdoel bedoelt?
Een van de dingen die dus absoluut niet gebeuren bij het genoemde voorbeeld zijn ballen naar elkaar toe spelen over 1. de grond 2. lange afstand
Laat staan dat het doel van het hele 'spel' is naar de juiste kleur te spelen.
Het was sarcastisch bedoeld…..😵‍💫.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

mitch schreef: 01 mei 2022, 00:01 Het was sarcastisch bedoeld…..😵‍💫.
Ik twijfelde al :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Voormalig talent ajax en Chelsea traint mee met Jong AZ

https://www.ajaxshowtime.com/voetbalnie ... -op-bij-AZ
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Van de website van het NHD: het betreft Joshua Pynadath. Amerikaans talent dat in de zomer van 2020 bij ajax is vertrokken (eigen keus) en ook bij Real Madrid in de jeugd heeft gespeeld. Traint nu bij AZ omdat hij bij Chelsea niet mag spelen. Krijgt in Engeland geen werkvergunning.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

In de laatste speelronde staat er nog wat op het spel voor Jong AZ. Ze strijden nog met Jong Utrecht om wie het slechtste belofteteam wordt, en die kan (theoretisch) nog een degradatieplay-off moeten spelen. Daarvoor zou Jong Sparta wel 1e moeten worden in de Tweede Divisie, wat niet heel erg waarschijnlijk is met een achterstand van 12 punten op Katwijk met nog 6 speelrondes te gaan.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Het seizoen goed afgesloten met een 0-3 overwinning bij Almere City. Meerdink en 2x Taabouni (waarvan 1 penalty). 😃

Vandaag 8 van de 16 schoten op doel, waarvan dus 3 raak.

13e plek in de eindstand. 2 punten achter nummer 12 (Jong PSV).
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Toch nog een lichtpuntje om Pastoor uit de play-offs te houden

Die overigens Leeuwin in de basis zette. Wat bezielt die trainers toch.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kerkez speelde sterk.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZuid-Scharwoude schreef: 06 mei 2022, 20:25 Het seizoen goed afgesloten met een 0-3 overwinning bij Almere City. Meerdink en 2x Taabouni (waarvan 1 penalty). 😃
Stond geen druk op de wedstrijd - denk ik dan. Hele seizoen is natuurlijk redelijk anoniem geweest. Behalve dat Jong AZ na twee speelrondes ongeslagen bovenaan stond en er door AZ werd gerept over een nieuwe 'superlichting'.

:lol:
Plaats reactie